מסוף כרמלית
New member
שאלה לי לכולכם:
שאלה לי לכולכם:
לפני שנה בדיוק, צדו עיני בגוש דן אוטובוס מסוג M.A.N NL 313 באורך 15 מטר עם 3 דלתות ושתי שורות של גלגלים מאחור (יש בהם שימוש נרחב באירופה). אוטובוס רגיל, כידוע, אורכו 12 מטר. תחילה ראיתי את האוטובוס נוסע בקווי אגד ומעדות של מישהו שנסע בו נאמר לי שהדלת השלישית אינה פעילה. לאחר כשבועיים, ראיתי את אותו אוטובוס נוסע בקווי דן (25, 18, 66). אני נסעתי בו בקו 25, ולהפתעתי גיליתי שהוא אותו אוטובוס שאגד ביצעו בו ניסוי: מדבקות של אגד מעטרות את האוטובוס, מס´ פנימי של אגד ודף שבו נכתב בכתב יד "דלת לא פעילה". לצד המדבקות של אגד, הודבקו גם מדבקות של דן ונתלה שלט "דן - אוטובוס נסיוני לשירות הציבור". מספרו הפנימי של האוטובוס בדן: 0001. (אביתר, אני מצטער, אבל אני לא זוכר את מס´ הרישוי של האוטובוס). בחזית האוטובוס ובצידו הופיע שילוט עם יעד הקו בגרמנית!!! בפנים היו גם מדבקות בגרמנית ובמקום שבו אצלנו כתוב "עוצר" ובאירופה מצויין מידע על הקו, היה כתוב עוד כמה זמן נשאר עד התחנה הבאה. מס´ הקו היה כתוב גם מצד שמאל של האוטובוס. הוא כאילו נלקח היישר מהשירות בגרמניה. אני זוכר שלא ניתן היה לפתוח אף חלון באוטובוס למעט אחד והיה מאוחד חנוק. האוטובוס אמנם מצויד במערכת איוורור, אך הנהג לא ידע להפעילה. למעט הבעיה הזו, האוטובוס הזה נראה לי פשוט אידיאלי להחלפת האוטובוסים המפרקיים בקווים עמוסים - הפניות בוצעו ללא בעיה מיוחדת (לדוגמה הפנייה החדה מדרך נמיר ליהודה המכבי), הוא נמוך רצפה ועומד בתקן יורו 3, ונראה שהוא התאים בדיוק לכמות האנשים (שדי התפעלו מהאוטובוס). חבל שדן ואגד לא השכילו לקנות אוטובוס כזה. השאלה שלי היא מה עלה בגורל האוטובוס הזה, כי מאז לא ראיתי אותו (לפני כשנה), ולא העליתי בדעתי לשאול אף אחד עד עכשיו... אגב, האוטובוס בתמונה המצורפת הוא בעל צביעה זהה לזה שהובא לארץ.
שאלה לי לכולכם:
לפני שנה בדיוק, צדו עיני בגוש דן אוטובוס מסוג M.A.N NL 313 באורך 15 מטר עם 3 דלתות ושתי שורות של גלגלים מאחור (יש בהם שימוש נרחב באירופה). אוטובוס רגיל, כידוע, אורכו 12 מטר. תחילה ראיתי את האוטובוס נוסע בקווי אגד ומעדות של מישהו שנסע בו נאמר לי שהדלת השלישית אינה פעילה. לאחר כשבועיים, ראיתי את אותו אוטובוס נוסע בקווי דן (25, 18, 66). אני נסעתי בו בקו 25, ולהפתעתי גיליתי שהוא אותו אוטובוס שאגד ביצעו בו ניסוי: מדבקות של אגד מעטרות את האוטובוס, מס´ פנימי של אגד ודף שבו נכתב בכתב יד "דלת לא פעילה". לצד המדבקות של אגד, הודבקו גם מדבקות של דן ונתלה שלט "דן - אוטובוס נסיוני לשירות הציבור". מספרו הפנימי של האוטובוס בדן: 0001. (אביתר, אני מצטער, אבל אני לא זוכר את מס´ הרישוי של האוטובוס). בחזית האוטובוס ובצידו הופיע שילוט עם יעד הקו בגרמנית!!! בפנים היו גם מדבקות בגרמנית ובמקום שבו אצלנו כתוב "עוצר" ובאירופה מצויין מידע על הקו, היה כתוב עוד כמה זמן נשאר עד התחנה הבאה. מס´ הקו היה כתוב גם מצד שמאל של האוטובוס. הוא כאילו נלקח היישר מהשירות בגרמניה. אני זוכר שלא ניתן היה לפתוח אף חלון באוטובוס למעט אחד והיה מאוחד חנוק. האוטובוס אמנם מצויד במערכת איוורור, אך הנהג לא ידע להפעילה. למעט הבעיה הזו, האוטובוס הזה נראה לי פשוט אידיאלי להחלפת האוטובוסים המפרקיים בקווים עמוסים - הפניות בוצעו ללא בעיה מיוחדת (לדוגמה הפנייה החדה מדרך נמיר ליהודה המכבי), הוא נמוך רצפה ועומד בתקן יורו 3, ונראה שהוא התאים בדיוק לכמות האנשים (שדי התפעלו מהאוטובוס). חבל שדן ואגד לא השכילו לקנות אוטובוס כזה. השאלה שלי היא מה עלה בגורל האוטובוס הזה, כי מאז לא ראיתי אותו (לפני כשנה), ולא העליתי בדעתי לשאול אף אחד עד עכשיו... אגב, האוטובוס בתמונה המצורפת הוא בעל צביעה זהה לזה שהובא לארץ.