שאלה לי אליכם:

מצב
הנושא נעול.

Man Dark

New member
שאלה לי אליכם:

שאלה לי אליכם:
יש לצד המסילות בארץ שלנו כל כמה מטרים או קילומטרים איזה 4-5 גרמי מסילות שעומדות אחת על השנייה למה זה קיים? מה, המסילה פתאום תתפוצץ וייצטרכו להחליף אותה במהירות? חוץ מזה עוד שאלה , אם אפשר, מישהו יכול לתת לי רשימה מלאה של כל הישובים / ערים שהרכבת מגיעה עליהם .תודה.
 

seffic

New member
תשובות

שאלה לי אליכם:
יש לצד המסילות בארץ שלנו כל כמה מטרים או קילומטרים איזה 4-5 גרמי מסילות שעומדות אחת על השנייה למה זה קיים? מה, המסילה פתאום תתפוצץ וייצטרכו להחליף אותה במהירות? חוץ מזה עוד שאלה , אם אפשר, מישהו יכול לתת לי רשימה מלאה של כל הישובים / ערים שהרכבת מגיעה עליהם .תודה.
תשובות
לגבי ערימות גרמי המסילות בצד, זה מעיד על עבודות תחזוקה של המסילות והחלפתם. הים יותר מאי פעם נוסעות הרבה יותר רכבות במהירות יותר גבוהה על המסילות, ויש צורך לתחזק בתדירות רבה יותר. לא ניתן להתפשר על איכות כמו שנהוג בכבישים אצלינו. לעיתים נשארים רזרבות בצד, שמנוצלות מאוחר יותר. בכל מיקרה זה לא כל 4-5 ק"מ. לגבי השאלה השנייה, תגלוש לאתר של רכבת ישראל, ותוכל לראות את מפת המסילות בישראל, כולל מסופי מטען.
 

Man Dark

New member
אבל יש המון

תשובות
לגבי ערימות גרמי המסילות בצד, זה מעיד על עבודות תחזוקה של המסילות והחלפתם. הים יותר מאי פעם נוסעות הרבה יותר רכבות במהירות יותר גבוהה על המסילות, ויש צורך לתחזק בתדירות רבה יותר. לא ניתן להתפשר על איכות כמו שנהוג בכבישים אצלינו. לעיתים נשארים רזרבות בצד, שמנוצלות מאוחר יותר. בכל מיקרה זה לא כל 4-5 ק"מ. לגבי השאלה השנייה, תגלוש לאתר של רכבת ישראל, ותוכל לראות את מפת המסילות בישראל, כולל מסופי מטען.
אבל יש המון
כאלו בדרך לחיפה! אז נשאר להם כ"כ הרבה?! יש המוון!!!!
 
חוליות מסילה

אבל יש המון
כאלו בדרך לחיפה! אז נשאר להם כ"כ הרבה?! יש המוון!!!!
חוליות מסילה
קודם כל, נתחיל בכך שלקטעי המסילה הערומים בצדי הקווים קוראים ´חוליות´, והם המקבילה במציאות למסילות של דגמי הרכבות - גם את החוליות האמיתיות מרכיבים מראש מפסים ומאדנים במפעל ואז שולחים אותן לשטח שם מחברים אותן למסילה רציפה (לעיתים אף מרתכים את הפסים זה לזה). כמו שכבר כתבו מקודם, מסילות הברזל, כמו הכבישים, הן תווך שמתכלה ומתבלה בעת השימוש, ולעיתים (לא כל יום, אבל כל כמה שנים) צריך לחדש ו/או להחליף אותן. לעיתים צריך להחליף את המסילות לאו דווקא בגלל בלאי אלא בגלל שרוצים לשפר את השירות - כדי להסיע רכבות כבדות או מהירות יותר צריך פסים ואדנים גדולים יותר, כדי לשפר את נוחות הנסיעה צריך פסים מרותכים וכיו"ב. ההחלפה הגדולה האחרונה שנעשתה בארץ, למיטב ידיעתי, היתה במסגרת הכפלת קו החוף מקרית מוצקין ועד לרחובות. במסגרת פרויקט זה נבנתה ברוב הדרך מסילה חדשה לחלוטין, ואח"כ הוחלפו כל חוליות המסילה של המסילה המקורית לחדשות. מכיוון שכל חוליה כזו היא באורך קטן יחסית (אני לא זוכר בדיוק כמה כרגע - ויש כמה גדלים - אבל זה פחות מ-20 מטר), ומכיוון שהמרחק המסילתי בין קרית מוצקין לרחובות הוא הרבה יותר מ-100 ק"מ, יוצא שנשארו הרבה חוליות ´מיותרות´ כאלו, אותן עורמים בתחילה באיזור העבודה, ובהמשך, במידת הצורך, מעבירים לנקודות איסוף מרכזיות. מה אפשר לעשות עם חוליות מסילה ישנות? במידה והרכיבים במצב טוב (נגיד, כשהן הוחלפו כדי לשדרג את הקו), אפשר להשתמש בהן שוב בקווים בהם דרושה מסילה פחות מאסיבית או איכותית. במקרים אחרים, ניתן לפרק את פסי הברזל (בד"כ דווקא פלדה...) ולמכור אותם להתכה, אבל עדיין צריך להתמודד עם האדנים, שהיום עשויים בד"כ מבטון בארץ, אותם קשה יותר למחזר. בתמונה המצורפת (שיצאה פחות טוב ממה שרציתי...) ניתן לראות חוליות משומשות כאלו מספר ימים אחרי שהוחלפו באיזור המזבלה העירונית של חיפה, ליד תחנת לב המפרץ - שימו לב לענני האבק שהמסילה החדשה פולטת כשהרכבת עוברת עליה.
 

seffic

New member
../images/Emo51.gif

חוליות מסילה
קודם כל, נתחיל בכך שלקטעי המסילה הערומים בצדי הקווים קוראים ´חוליות´, והם המקבילה במציאות למסילות של דגמי הרכבות - גם את החוליות האמיתיות מרכיבים מראש מפסים ומאדנים במפעל ואז שולחים אותן לשטח שם מחברים אותן למסילה רציפה (לעיתים אף מרתכים את הפסים זה לזה). כמו שכבר כתבו מקודם, מסילות הברזל, כמו הכבישים, הן תווך שמתכלה ומתבלה בעת השימוש, ולעיתים (לא כל יום, אבל כל כמה שנים) צריך לחדש ו/או להחליף אותן. לעיתים צריך להחליף את המסילות לאו דווקא בגלל בלאי אלא בגלל שרוצים לשפר את השירות - כדי להסיע רכבות כבדות או מהירות יותר צריך פסים ואדנים גדולים יותר, כדי לשפר את נוחות הנסיעה צריך פסים מרותכים וכיו"ב. ההחלפה הגדולה האחרונה שנעשתה בארץ, למיטב ידיעתי, היתה במסגרת הכפלת קו החוף מקרית מוצקין ועד לרחובות. במסגרת פרויקט זה נבנתה ברוב הדרך מסילה חדשה לחלוטין, ואח"כ הוחלפו כל חוליות המסילה של המסילה המקורית לחדשות. מכיוון שכל חוליה כזו היא באורך קטן יחסית (אני לא זוכר בדיוק כמה כרגע - ויש כמה גדלים - אבל זה פחות מ-20 מטר), ומכיוון שהמרחק המסילתי בין קרית מוצקין לרחובות הוא הרבה יותר מ-100 ק"מ, יוצא שנשארו הרבה חוליות ´מיותרות´ כאלו, אותן עורמים בתחילה באיזור העבודה, ובהמשך, במידת הצורך, מעבירים לנקודות איסוף מרכזיות. מה אפשר לעשות עם חוליות מסילה ישנות? במידה והרכיבים במצב טוב (נגיד, כשהן הוחלפו כדי לשדרג את הקו), אפשר להשתמש בהן שוב בקווים בהם דרושה מסילה פחות מאסיבית או איכותית. במקרים אחרים, ניתן לפרק את פסי הברזל (בד"כ דווקא פלדה...) ולמכור אותם להתכה, אבל עדיין צריך להתמודד עם האדנים, שהיום עשויים בד"כ מבטון בארץ, אותם קשה יותר למחזר. בתמונה המצורפת (שיצאה פחות טוב ממה שרציתי...) ניתן לראות חוליות משומשות כאלו מספר ימים אחרי שהוחלפו באיזור המזבלה העירונית של חיפה, ליד תחנת לב המפרץ - שימו לב לענני האבק שהמסילה החדשה פולטת כשהרכבת עוברת עליה.
 

Man Dark

New member
גם ../images/Emo51.gif

חוליות מסילה
קודם כל, נתחיל בכך שלקטעי המסילה הערומים בצדי הקווים קוראים ´חוליות´, והם המקבילה במציאות למסילות של דגמי הרכבות - גם את החוליות האמיתיות מרכיבים מראש מפסים ומאדנים במפעל ואז שולחים אותן לשטח שם מחברים אותן למסילה רציפה (לעיתים אף מרתכים את הפסים זה לזה). כמו שכבר כתבו מקודם, מסילות הברזל, כמו הכבישים, הן תווך שמתכלה ומתבלה בעת השימוש, ולעיתים (לא כל יום, אבל כל כמה שנים) צריך לחדש ו/או להחליף אותן. לעיתים צריך להחליף את המסילות לאו דווקא בגלל בלאי אלא בגלל שרוצים לשפר את השירות - כדי להסיע רכבות כבדות או מהירות יותר צריך פסים ואדנים גדולים יותר, כדי לשפר את נוחות הנסיעה צריך פסים מרותכים וכיו"ב. ההחלפה הגדולה האחרונה שנעשתה בארץ, למיטב ידיעתי, היתה במסגרת הכפלת קו החוף מקרית מוצקין ועד לרחובות. במסגרת פרויקט זה נבנתה ברוב הדרך מסילה חדשה לחלוטין, ואח"כ הוחלפו כל חוליות המסילה של המסילה המקורית לחדשות. מכיוון שכל חוליה כזו היא באורך קטן יחסית (אני לא זוכר בדיוק כמה כרגע - ויש כמה גדלים - אבל זה פחות מ-20 מטר), ומכיוון שהמרחק המסילתי בין קרית מוצקין לרחובות הוא הרבה יותר מ-100 ק"מ, יוצא שנשארו הרבה חוליות ´מיותרות´ כאלו, אותן עורמים בתחילה באיזור העבודה, ובהמשך, במידת הצורך, מעבירים לנקודות איסוף מרכזיות. מה אפשר לעשות עם חוליות מסילה ישנות? במידה והרכיבים במצב טוב (נגיד, כשהן הוחלפו כדי לשדרג את הקו), אפשר להשתמש בהן שוב בקווים בהם דרושה מסילה פחות מאסיבית או איכותית. במקרים אחרים, ניתן לפרק את פסי הברזל (בד"כ דווקא פלדה...) ולמכור אותם להתכה, אבל עדיין צריך להתמודד עם האדנים, שהיום עשויים בד"כ מבטון בארץ, אותם קשה יותר למחזר. בתמונה המצורפת (שיצאה פחות טוב ממה שרציתי...) ניתן לראות חוליות משומשות כאלו מספר ימים אחרי שהוחלפו באיזור המזבלה העירונית של חיפה, ליד תחנת לב המפרץ - שימו לב לענני האבק שהמסילה החדשה פולטת כשהרכבת עוברת עליה.
גם
 

fireman

New member
לגבי מחזור אדנים

חוליות מסילה
קודם כל, נתחיל בכך שלקטעי המסילה הערומים בצדי הקווים קוראים ´חוליות´, והם המקבילה במציאות למסילות של דגמי הרכבות - גם את החוליות האמיתיות מרכיבים מראש מפסים ומאדנים במפעל ואז שולחים אותן לשטח שם מחברים אותן למסילה רציפה (לעיתים אף מרתכים את הפסים זה לזה). כמו שכבר כתבו מקודם, מסילות הברזל, כמו הכבישים, הן תווך שמתכלה ומתבלה בעת השימוש, ולעיתים (לא כל יום, אבל כל כמה שנים) צריך לחדש ו/או להחליף אותן. לעיתים צריך להחליף את המסילות לאו דווקא בגלל בלאי אלא בגלל שרוצים לשפר את השירות - כדי להסיע רכבות כבדות או מהירות יותר צריך פסים ואדנים גדולים יותר, כדי לשפר את נוחות הנסיעה צריך פסים מרותכים וכיו"ב. ההחלפה הגדולה האחרונה שנעשתה בארץ, למיטב ידיעתי, היתה במסגרת הכפלת קו החוף מקרית מוצקין ועד לרחובות. במסגרת פרויקט זה נבנתה ברוב הדרך מסילה חדשה לחלוטין, ואח"כ הוחלפו כל חוליות המסילה של המסילה המקורית לחדשות. מכיוון שכל חוליה כזו היא באורך קטן יחסית (אני לא זוכר בדיוק כמה כרגע - ויש כמה גדלים - אבל זה פחות מ-20 מטר), ומכיוון שהמרחק המסילתי בין קרית מוצקין לרחובות הוא הרבה יותר מ-100 ק"מ, יוצא שנשארו הרבה חוליות ´מיותרות´ כאלו, אותן עורמים בתחילה באיזור העבודה, ובהמשך, במידת הצורך, מעבירים לנקודות איסוף מרכזיות. מה אפשר לעשות עם חוליות מסילה ישנות? במידה והרכיבים במצב טוב (נגיד, כשהן הוחלפו כדי לשדרג את הקו), אפשר להשתמש בהן שוב בקווים בהם דרושה מסילה פחות מאסיבית או איכותית. במקרים אחרים, ניתן לפרק את פסי הברזל (בד"כ דווקא פלדה...) ולמכור אותם להתכה, אבל עדיין צריך להתמודד עם האדנים, שהיום עשויים בד"כ מבטון בארץ, אותם קשה יותר למחזר. בתמונה המצורפת (שיצאה פחות טוב ממה שרציתי...) ניתן לראות חוליות משומשות כאלו מספר ימים אחרי שהוחלפו באיזור המזבלה העירונית של חיפה, ליד תחנת לב המפרץ - שימו לב לענני האבק שהמסילה החדשה פולטת כשהרכבת עוברת עליה.
לגבי מחזור אדנים
חן, ידוע לי על שיטת מחזור חדשה של בטונים... השתמשו בה כאשר הרסו חלק נרחב מאזור מרכז העיר בבאר שבע שביניהם בניין השק"ם שנהרס ובניין בית המשפט הישן... שני הבניינים הללו היו בנויים מבטון נטו בטון מזויין כפי שנעשה ביציקת אדני רכבת את הריסות שני הבניינים גרסו באמצעות מכונה מיוחדת למטרות מחזור, בבטון הגרוס כך פורסם בעיתונות בזמנו השתמשו כחומר לסלילת כבישים שמהווה תחליף לאגרגטים מסויימים. האם רכבת ישראל משתמשת בשיטה זו גם כן? האם הם גורסים אדנים שהתבלו למטרות שונות?
 
מחזור בטון ברכבת ישראל

לגבי מחזור אדנים
חן, ידוע לי על שיטת מחזור חדשה של בטונים... השתמשו בה כאשר הרסו חלק נרחב מאזור מרכז העיר בבאר שבע שביניהם בניין השק"ם שנהרס ובניין בית המשפט הישן... שני הבניינים הללו היו בנויים מבטון נטו בטון מזויין כפי שנעשה ביציקת אדני רכבת את הריסות שני הבניינים גרסו באמצעות מכונה מיוחדת למטרות מחזור, בבטון הגרוס כך פורסם בעיתונות בזמנו השתמשו כחומר לסלילת כבישים שמהווה תחליף לאגרגטים מסויימים. האם רכבת ישראל משתמשת בשיטה זו גם כן? האם הם גורסים אדנים שהתבלו למטרות שונות?
מחזור בטון ברכבת ישראל
לצערי אינני יודע לומר האם רכבת ישראל ממחזרת בטון (אדנים, מבנים וכיו"ב). מהיכרותי את המערכת, אני מרשה לעצמי להניח שלא, אבל אני אשמח מאוד אם תכתוב לממונה על פניות הציבור ותשאל אותו - אני מכיר אותו אישית ואני סומך על התשובה שתקבל.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה