שאלה לי אליכם...

chenwest

New member
טוב אולי קצת נסחפתי עם

ה-90 אחוז חח אבל זה בטוח לא 20 אחוז!! זה הרבה יותר!! אני מכירה חרדים לא רק מאיפה שאני גרה..אני מכירה מהמון מקומות וכמעט כולם ככה!
 

chenwest

New member
רגע-את חיה עם חרדים??את מכירה

אותם???... כי הם ממש כאלה!..(אני לא אומרת כולם-ברור שיש גם טובים!!) ומזתומרת למה אני קוראת שאבבניקים?..את לא יודעת מזה שאבבניקים?
 

tamarhp

New member
כן....

אחותי ואחי חרדים :) ואחי למד בישיבה חרדית ולומד עכשיו בישיבה שחורה, אחותי נשואה כבר כמה וכמה שנים והמשפחה שלה חרדית, חצי מהחברים של אבא שלי חרדים ויצא לי לדבר עם הבנות שלהם, ועוד ועוד...
 

chenwest

New member
אוקי סבבה...אז כנראה

המשפחה שלך מיוחדת
אני עדין חושבת שהרבה מהנוער החרדי יוצאים כאלה
 

tamarhp

New member
ואני חושבת

שפשוט באיזור שלך יש את הקבוצות ה"חלשות" יותר בדינמיקה החרדית. בבני ברק למשל זה שונה לגמרי.... איפה את גרה?
 

chenwest

New member
מגדל העמק....

אבל אני מכירה חרדים מהרבה מקומות-טבריה,רכסים,חיפה,הקריות,בית שאן,עפולה ועודד הרבה...וסתם ככה-גם לבני ברק כבר לא חבר..הם טוטליי לא מה שהיו פעם
 

tamarhp

New member
תראי

בריכוזים החרדיים (למשל קרית ספר, בני ברק, שכונת הדר בחיפה, ועוד) בד"כ אין דברים כאלה. דבר נוסף - את החרדים החזקים יכול להיות שאת פשוט לא פוגשת כי הם בישיבה/בית יעקב/בבית, והשבאבניקים מסתובבים ברחוב (ועם בנות.. ) וככה את מכירה אותם.... חשבת על זה?
 

chenwest

New member
אמרתי את זה ואני אומרת שוב-

לא אמרתי כולם!..יש חרדים חזקים מאוד שיש הרבה מה ללמוד מהם אבל בגלל שהם כ"כ סוגרים את הילדים שלהם הילדים האלה כבר הופכים למסכנים!! ואני רצינית-אם היית יודעת איזה חוקים מוזרים הם מביאים לילדים שלהם היית חושבת אחרת...ואצלנו-דווקא הבנות שבאות מהבתים הכי חזקים שהאבא לומד בכולל והם ממש חזקים דוקא הן יוצאות כאלה כי הן רוצות להכיר עולם ובגלל זה הן מורדות במורים בהורים ובכולםם...
 

מיכלוש7

New member
אבל בכל הדוג' למקומות שנתת

אלו ערים עם אחוז גבוה של חילונים!!! טבריה... בית שאן... חיפה... הקריות... (איפה זה רכסים?!
) זה לא דוגמאות טובות!! לכי לשכונות חרדיות לגמרי!! שמה התופעה של החזרה בשאלה הרבה יותר פחותה...
 

chenwest

New member
א-רכסים זה מקום ח-ר-ד-י

ושם יש המוןן המוןן המוןן מצבים כאלה...לכי לישיבה שם ותביני..וזה לא קשור מקומות חרדים\לא חרדים כי אני למשל גרה במקום שכולו חרדים ואני מכירה אותם טוב ורוב הנעור פה פשוט על הפנים
(רכסים זה ליד כפר חסידים חח)
 

מיכלוש7

New member
אני ממש בהלם...../images/Emo12.gif

זה בכלל לא נכון!!! אני גם מכירה פול חרדים... יש לי צד גדול במשפחה חרדים, ואנחנו הרבה אצלם אז אני מכירה גם כל מיני חרדים בשכונות שהם גרים (אחד בבני-ברק ו2 בי-ם) ודווקא הפוך!! התופעה של חזרה בשאלה היא ממש יוצאת דופן!! אם כבר בציבור הדתי יש יותר חזרה בשאלה... אפעם לא עשיתי סקר או משו, אבל ככה זה נראה...
(שוב, בטח תלוי איפה...)
 

chenwest

New member
לא לא לא לא לא לא...

חחחח לא הבנת ת'ויכוח..אני לא מדברת על חזרה בשאלה,אני מדברת על תופעת ה"שאבבניקיות"..יודעת מזה,כן? לפי דעתי כבר עדיף לחזור בשאלה כי התופעה הזאת פשוט מחרידה-הם עושים דברים מגעילים (זאת דעתי...) ושוב-אל תקחו אנשים שאתם מכירים ותגידו הנה הם טובים-בכלליות רוב הנוער החרדי הוא ככה..
 

מיכלוש7

New member
קודם כל באמת נכנסתי באמצע../images/Emo9.gif

ושאבבניק זה כאילו אחד חרדי אבל בעצם הוא כאילו חזר בשאלה... כאילו, הוא יכול ללבוש בגדים שחורים אבל לעשות דברים מנוגדים לדת, לא
(תקני אותי אם אני טועה...) ו-סליחה... אני בכלל לא מסכימה עם ההכללה ש"רוב הנוער החרדי הוא ככה"... אני מכירה מספיק נוער שהוא לא ככה, ולא יודעת... אולי את מכירה ת'אנשים הלא נכונים...
ושלא תביני לא נכון!! ברור שהתופעה הזאת קיימת!!! אני מכירה גם חרדים שעושים דברים לא כ"כ אממממ... מתאימים... והיתה תקופה שהייתי פשוט מזעזעת מהקללות והגסויות שהולכות בחדר חרדים בצאט... (וחלק שם באמת חרדים!! הם דברו במושגים דתיים כאלו...) אבל עדיין, מכאן ועד ההכללה שרוב הנוער ככה?!
 

chenwest

New member
../images/Emo6.gifחחח חפיףף בכלליות הבנת ת'ויכוח

פשוט נתפסת על משו לא עיקרי
ושאבבניק (אוחח אין מילה אחרת לקרוא לזה???
) זה ממש לא אחד חרדי שחזר בשאלה-זה אחד שההורים שלו חרדים הדוקים (בד"כ) והוא החליט שלא טוב לו עם הדת אז הוא הולך ועושה דברים בלי שההורים שלו ידעו מזה..ובדרך כלל כל השאבבניקים הם האנשים הכי תינוקיים שיש!! זה כזה דפוק-עדיף שכבר יגיעו לגיל שהם יכולים להחליט לעצמם ויעשו מה שבראש שלהם...לפעמים את גם לא מזהה אותם כי יכול להיות שהוא ילך לך עם חליפה ויראה "דוס" לכל דבר... ואת מדברת איתי על צ'ט
עזבי זו לא דוגמה טובה כי בצ'אט כולם מדברים ככה ועזבי..לכי תדעי אם הבנאדם באמת חרדי או שסתם עושה את עצמו..
 

tamarhp

New member
../images/Emo26.gif 90% שבבניקים?

שאלתי בשבילך בפורום חרדים, והרי התוצאה. ואני גם מעתיקה לפה את התגובות עד עכשיו: השאלה שלי היתה: כמה אחוזים להערכתכם מהנוער החרדי הוא שבאבניק? חברה שלי טוענת ש90%, ואני טוענת פחות מ20% או אפילו 10%. אשמח אם תביאו גם הוכחות.. התגובות: ~~~~~~~~~~~~~ מידע אמיתי שיש לי מדובר כיום בסביבות 10%. בשונה משנים קודמות שאז היה מדובר על 15% בערך... יש שינוי גדול לטובה בזמן האחרון. ~~~~~~~~~~~~~ אני מעריך שמדובר באולי עשירית אחוז אחרי הגזמה. עשר אחוז זה אומר שכל בחור עשירי שבבניק וזה מטורף לחלוטין. נקודה. ~~~~~~~~~~~~~ למעשה שניכם די צודקים, תלוי איך מגדירים מה זה חרדי. אצל החרדי החדש יש 90 אחוז שבאב ואצל החרדי הישן אפילו לא 10 אחוז. ~~~~~~~~~~~~~ מספר הבחורים בישיבות הגדולות הטובות הוא למעלה מ10000 בחורים מתוך כל ישיבה כזאת יש אולי 5 אחוזים של שבאבניקים וזה אומר שיש רק בישיבות הטובות מינימום של 9500 בחורים שמוגדרים כאינם שאבב. כעת תנסו לאסוף 9500 שאבבניקים... אם תצליחו אני יהיה שבאבניק.,!
 

chenwest

New member
תראי...

הוויכוח שלנו מיותר לחלוטין כי כנראה הסוג חרדים שאני מכירה והסוג שאת מכירה הוא שונה לחלוטין!! ובתכלס-מה יצא מזה??...גם אם אני יצליח לשכנע אותך ש90 חוז מהחרדים הם שאבבניקים אז מה נעשה?..נפתח קומונה נגד חרדים??...ונגיד שאת תצליחי לשכנע אותי...לא יצא מזה כלום
את מבינה?? בנתיים הדבר היחיד שזה גורם הוא רק בכל הפורום מתמלא בהודעות *החרדים כולם שאבבניקים* ו*את ממש מגזימה זה לא נכון* אז בואי נעזוב את זה וזהו
 
למעלה