שאלה לי אליכם!!!

מצב
הנושא נעול.

א ו ר ח 1

New member
שאלה לי אליכם!!!

שאלה לי אליכם!!!
כן, המממ הרכבת שצריכים לגמור לבנותה ב 2010 , הרכבת הקלה, איך היא תיהיה, כמו הרכבות החשמליות בחול?????? מישהו יכול להסביר לי , תודה!!! אורח 1
 
רכבות קלות

שאלה לי אליכם!!!
כן, המממ הרכבת שצריכים לגמור לבנותה ב 2010 , הרכבת הקלה, איך היא תיהיה, כמו הרכבות החשמליות בחול?????? מישהו יכול להסביר לי , תודה!!! אורח 1
רכבות קלות
´רכבת קלה´ הוא שם מודרני ואופנתי להמצאה ישנה למדי - חשמלית הרחוב או טראם - אותן רכבות קטנות יחסית, מונעות בד"כ ע"י מנועים חשמליים, שנוסעות ברחובות העיר ממש וממלאות תפקיד מרכזי בתחבורה העירונית. כיום הקונצפט כבר התפתח מעט ורבות ממערכות הרכבות הקלות משתמשות בתוואי דרך ייעודי ובלעדי להן, כמו רכבת רגילה (מכאן נובע השם ´רכבת קלה´ - ´רכבת´ בגלל התוואי הייעודי, ´קלה´ בגלל שהמשקל הקל יחסית של רכבות כאלו מאפשר בניית תשתית פשוטה וקלה יותר). להבדיל מהחשמליות, ה-´טראמים´, קיימות גם רכבות חשמליות, שהן רכבות רגילות לחלוטין, כמו אלו של רכבת ישראל לדוגמא, שפשוט מופעלות באמצעות מנועים חשמליים ומקבלות את החשמל הדרוש להן מאמצעי הזנה חיצוני במהלך הנסיעה (ראו הודעת פירוט שלי בנושא לפני זמן מה). ((בהגדרה הנ"ל התעלמתי, כמובן, מרכבות שמונעוות ע"י מנועים חשמליים שמקור החשמל שלהן נישא על-ידיהן - אם ע"י גנרטורי דיזל או טורבינה ואם ע"י מצברים שונים ומשונים)). לפירוט נוסף אודות הסוגים השונים של תחבורה עירונית מסילתית, כולכם מוזמנים לגשת לאתר ´חדשות הרכבת´ שכתובתו מצורפת למטה ולקרוא בפרק המאמרים את המאמר הנחמד מאוד שתרגמתי בנושא.
 
האם הרכבת הקלה שתנוע

רכבות קלות
´רכבת קלה´ הוא שם מודרני ואופנתי להמצאה ישנה למדי - חשמלית הרחוב או טראם - אותן רכבות קטנות יחסית, מונעות בד"כ ע"י מנועים חשמליים, שנוסעות ברחובות העיר ממש וממלאות תפקיד מרכזי בתחבורה העירונית. כיום הקונצפט כבר התפתח מעט ורבות ממערכות הרכבות הקלות משתמשות בתוואי דרך ייעודי ובלעדי להן, כמו רכבת רגילה (מכאן נובע השם ´רכבת קלה´ - ´רכבת´ בגלל התוואי הייעודי, ´קלה´ בגלל שהמשקל הקל יחסית של רכבות כאלו מאפשר בניית תשתית פשוטה וקלה יותר). להבדיל מהחשמליות, ה-´טראמים´, קיימות גם רכבות חשמליות, שהן רכבות רגילות לחלוטין, כמו אלו של רכבת ישראל לדוגמא, שפשוט מופעלות באמצעות מנועים חשמליים ומקבלות את החשמל הדרוש להן מאמצעי הזנה חיצוני במהלך הנסיעה (ראו הודעת פירוט שלי בנושא לפני זמן מה). ((בהגדרה הנ"ל התעלמתי, כמובן, מרכבות שמונעוות ע"י מנועים חשמליים שמקור החשמל שלהן נישא על-ידיהן - אם ע"י גנרטורי דיזל או טורבינה ואם ע"י מצברים שונים ומשונים)). לפירוט נוסף אודות הסוגים השונים של תחבורה עירונית מסילתית, כולכם מוזמנים לגשת לאתר ´חדשות הרכבת´ שכתובתו מצורפת למטה ולקרוא בפרק המאמרים את המאמר הנחמד מאוד שתרגמתי בנושא.
האם הרכבת הקלה שתנוע
בארצנו,בת"א,בי-ם ובעתיד גם בחיפה,יהיו לה נתיבים בלעדיים,או שבאותם נתיבים יעברו גם אוטובוסים ורכב פרטי?האם הרכבת תיעצר ברמזורים? האם הרכבת תתעכב בכל מיני מפגשים כאלה ואחרים עם כלי רכב? ומה יקרה במקומות כמו רח´ אלנבי בת"א ושד´ י-ם ביפו?האם שם הרכבת שתעבור בכביש לא תגרום לכך שהאוטובוסים והרכב הפרטי ייתקעו בפקקים בלתי נסבלים?כיצד הולכי רגל יחצו את הכביש בתוואי של הרכבת הקלה מבלי לסכן את חייהם?האם ברחוב כמו אלנבי למשל,יהיה מקום לרכבת וגם לרכב הפרטי ולאוטובוסים?איך יהיה מקום לכולם?
 

four seasons

New member
לגבי תל אביב

האם הרכבת הקלה שתנוע
בארצנו,בת"א,בי-ם ובעתיד גם בחיפה,יהיו לה נתיבים בלעדיים,או שבאותם נתיבים יעברו גם אוטובוסים ורכב פרטי?האם הרכבת תיעצר ברמזורים? האם הרכבת תתעכב בכל מיני מפגשים כאלה ואחרים עם כלי רכב? ומה יקרה במקומות כמו רח´ אלנבי בת"א ושד´ י-ם ביפו?האם שם הרכבת שתעבור בכביש לא תגרום לכך שהאוטובוסים והרכב הפרטי ייתקעו בפקקים בלתי נסבלים?כיצד הולכי רגל יחצו את הכביש בתוואי של הרכבת הקלה מבלי לסכן את חייהם?האם ברחוב כמו אלנבי למשל,יהיה מקום לרכבת וגם לרכב הפרטי ולאוטובוסים?איך יהיה מקום לכולם?
לגבי תל אביב
היא תעבור במנהרה למעט התוואי של יפו שיעבור על הכביש, על ר"ח שד´ ירושלים, יש התנגדות מטעם הסןוחרים באזור, כך שזה יכול להשתנות בתוואי זה. אני מניח שלקווים יהיו נתיבים שלא יתחלקו עם הכביש, כך זה נראה לפי האליסטורציות, לגבי רמזורים ועצירות אין לי מושג,
 

ממסין

New member
"לרכבת הקלה- הנעה במפלס הכביש זכות

האם הרכבת הקלה שתנוע
בארצנו,בת"א,בי-ם ובעתיד גם בחיפה,יהיו לה נתיבים בלעדיים,או שבאותם נתיבים יעברו גם אוטובוסים ורכב פרטי?האם הרכבת תיעצר ברמזורים? האם הרכבת תתעכב בכל מיני מפגשים כאלה ואחרים עם כלי רכב? ומה יקרה במקומות כמו רח´ אלנבי בת"א ושד´ י-ם ביפו?האם שם הרכבת שתעבור בכביש לא תגרום לכך שהאוטובוסים והרכב הפרטי ייתקעו בפקקים בלתי נסבלים?כיצד הולכי רגל יחצו את הכביש בתוואי של הרכבת הקלה מבלי לסכן את חייהם?האם ברחוב כמו אלנבי למשל,יהיה מקום לרכבת וגם לרכב הפרטי ולאוטובוסים?איך יהיה מקום לכולם?
"לרכבת הקלה- הנעה במפלס הכביש זכות
דרך עדיפה בכביש וברמזורים, אך לא בלעדית, אורכה ותדירותה קטנים. עקב כך הקיבולת מוגבלת לכעשרת אלפים נוסעים לשעה לכוון. יתורנות הקלה בעיקר בעלותה הנמוכה, במרחק הקצר בין התחנות ונגישות הנוסדע לרכבת במפלס הרחוב." מתוך חומר רקע וניר עמדה של נתע
 
זכות הדרך של הרכבת הקלה

האם הרכבת הקלה שתנוע
בארצנו,בת"א,בי-ם ובעתיד גם בחיפה,יהיו לה נתיבים בלעדיים,או שבאותם נתיבים יעברו גם אוטובוסים ורכב פרטי?האם הרכבת תיעצר ברמזורים? האם הרכבת תתעכב בכל מיני מפגשים כאלה ואחרים עם כלי רכב? ומה יקרה במקומות כמו רח´ אלנבי בת"א ושד´ י-ם ביפו?האם שם הרכבת שתעבור בכביש לא תגרום לכך שהאוטובוסים והרכב הפרטי ייתקעו בפקקים בלתי נסבלים?כיצד הולכי רגל יחצו את הכביש בתוואי של הרכבת הקלה מבלי לסכן את חייהם?האם ברחוב כמו אלנבי למשל,יהיה מקום לרכבת וגם לרכב הפרטי ולאוטובוסים?איך יהיה מקום לכולם?
זכות הדרך של הרכבת הקלה
כמו שנכתב במאמר בפורסם ב-´חדשות הרכבת´, וכמו שמתוכנן להתבצע בתל-אביב, אין סיבה שלא לשלב בין כל סוגי זכות הדרך במסגרת אותו הקו. היכן שישנה הצדקה כלכלית לכך (תדירות, עומס, נחיצות), יעבור ´הקו האדום´ במנהרה, בעוד בקטעים אחרים יעבור בתוואי נפרד ובקטעים נוספים יעבור ברחובות הרגילים, בין אם תהיה גישה לכלי רכב אחרים לתוואי ובין אם לא. כמו שכבר רמזו כאן, בעולם מקובל כיום שבמפגש של המסילה עם רחובות חוצים וכיו"ב, מופעלים רמזורי הצומת בצורה שתיתן עדיפות לרכבת הקלה בעת הגעתה, כלומר הצומת ´מזהה´ את התקרבותה של רכבת מבעוד מועד והרמזורים מתחלפים כך שהיא לא תצטרך לעצור. לגבי השאלה של ´מה יקרה לשאר כלי הרכב ברחובות המשולבים´, אני מפנה את השואל לקרוא בעיון את המאמר ב-´חדשות הרכבת´, שדן בנושא באופן מעמיק. ובכלל, כל הרעיון בבניית רכבת קלה הוא לתת אלטרנטיבה מושכת לשאר אמצעי התחבורה, לא? לפחות בירושלים, התוכנית היא להתאים את מסלולי הנסיעה של האוטובוסים כך שיהוו השלמה לרכבת הקלה, כקווים מזינים ובאיזורים אליהם היא לא מגיעה, כך שלא אמורה להיות תנועה רבה של אוטובוסים ברחובות משולבים. הולכי רגל יחצו את המסילה ברחוב המשולב בדיוק כמו שחוצים כביש. יסתכלו ימינה ושמאלה, ורק אם אין רכבת שמגיעה - יחצו. זאת במידה שלא יוגדרו מעברי חצייה מסודרים, ואז פשוט אסור לחצות המסילות בכל מקום (בדיוק כמו שאסור לחצות כביש בכל מקום).
 

קובי00

New member
לגבי י-ם

האם הרכבת הקלה שתנוע
בארצנו,בת"א,בי-ם ובעתיד גם בחיפה,יהיו לה נתיבים בלעדיים,או שבאותם נתיבים יעברו גם אוטובוסים ורכב פרטי?האם הרכבת תיעצר ברמזורים? האם הרכבת תתעכב בכל מיני מפגשים כאלה ואחרים עם כלי רכב? ומה יקרה במקומות כמו רח´ אלנבי בת"א ושד´ י-ם ביפו?האם שם הרכבת שתעבור בכביש לא תגרום לכך שהאוטובוסים והרכב הפרטי ייתקעו בפקקים בלתי נסבלים?כיצד הולכי רגל יחצו את הכביש בתוואי של הרכבת הקלה מבלי לסכן את חייהם?האם ברחוב כמו אלנבי למשל,יהיה מקום לרכבת וגם לרכב הפרטי ולאוטובוסים?איך יהיה מקום לכולם?
לגבי י-ם
כבר עכשיו מכינים את המסלול לקו הראשון.המסלול יהיה רק של הראשון קווי האוטובוסים יקוצצו ויפעלו רק ברחובות הפנמיים של השכונות ויסיעו את האנשים אל הרכבת וחזרה.רחוב יפו במרכז העיר יהפוך למדרחוב משולב עם הרכבת וליד שער שכם הרכבת תעבור במינהרה תת קרקעית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה