המגמה הכללית היא לבצע את תהליך המיון בכל הארץ בכיתה ב'.
כך שאזורים רבים שנבחנו בעבר בכיתה ג', נבחנים היום בכיתה ב'.
בקרית אתא, לדוגמה, נבחנו השנה גם תלמידי כיתה ב' וגם תלמידי כיתה ג', ובשנה הבאה ייבחנו רק תלמידי כיתה ב'.
כך גם אזורים רבים בארץ דוגמת פתח תקוה,חלק מהקריות ועוד.
למיטב זכרוני גם חיפה עברה שינוי דומה, ונבחנים בכיתה ב'.אם יש כאן הורים מדוד ילין, אולי הם יכולים לעזור ולחדד נקודה זו.
יכול להיות שטעיתי (רק שבעלי לא יראה את המשפט הזה).