שאלה - לגיטימיות של הומוסקסואליות

alongo1

New member
שאלה - לגיטימיות של הומוסקסואליות

שלום, זו הפעם הראשונה שאני כותב כאן... אני לא דתי אבל מאוד מאמין. יש לי שאלה אליכם. נטייה מינית הפוכה היא חטא מוגדר בתנ"ך: "לא תשכב זכר משכבי אישה, תועבה הם". בתור אדם חילוני אשר לא שומר שבת, אני יכול להגיד שכשם שאינני שומר שבת אני לכאורה יכול להרגיש בנוח ולהיות הומוסקסואל. שמירת שבת היא דיבר חשוב, ולכן מדובר במצווה יותר חשובה מ"משכב זכר". ואולם, למדנו בשיעור תנ"ך שאיסור משכב זכר משתייך לדיבר "לא תנאף", ועל כן יש לו משקל זהה לדיבר העוסק בשמירת השבת. אך יותר מכך... למדנו גם על החטאים עליהם נהרג ובל נעבור - וגילוי עריות הוא אחד מהם.וכאן אני לא בטוח - האם יחסים בין בני אותו מין מוגדרים בתורה כגילוי עריות? אם כן, הרי שקיימת בעיה. מצד אחד "כך נבראנו", והוכח שאין הנטייה המינית בחירתו של האדם. כלומר, על פי גישה זו זה בסדר להיות הומו או לסבית, כי ככה נוצרנו ואין לכך תקנה. מותר לנו לקיים יחסים חד מיניים כי אנחנו נסבול בלי זה. אבל מצד שני, עלינו למות לפני שנעבור על האיסור. כלומר, כל סבל שיגרם לנו הוא לגיטימי בעיני התורה. אם התשובה לשאלתי הראשונה היא לא, הרי שהבעיה נפתרה. אולם, באם התשובה היא כן - הרי שקיימת כאן בעיה גישתית. אז מה אתם אומרים?
 
היטבת להגדיר

זה בעצם תמצית הבעיה. יש שהמציאו גשר - נמנעים מחדירות (זה בעצם האיסור החמור). פרשנויות אתה תמצא פה מכאן ועד אוסטרליה. תכין אופטלגין כי אתה עשוי-עלול לחטוף מיגרנה מהדיונים.
 

יודיX3

New member
הייי מה קורה

אומר לך איך אני מסתכל על העניין. ילדותי לדעתי להתייחס לקיום יחסים הומוסקסואליים או בעצם לכל איסור או מצווה אחרת כ"האם הוא חמור והאם הוא לא"- ועל פי זה לנהוג. אדם צריך לחיות ולהנהיג את חייו "לכתחילה" ולא "בדיעבד". אין ספק שעבור האדם הדתי המאמין טמון פה קונפליקט בלתי הגיוני, כי הרי התורה מצד אחד מדריכה אותנו על מנת שנוכל לקיים חיים שלמים, ולא מצפה מאיתנו לסבול ולסגף את עצמינו, אבל מצד שני אומרת משהו שהוא נגד הטבע שנוצרנו. הדרך היחידה שלי להתמודד עם הקונפליקט היתה לצאת מהמסגרת המרובעת הזו ולכופף את הכללים. יגידו אנשים שאני ממציא את הגלגל ואת החוקים מחדש- יכול להיות- אבל אני שלם עם עצמי וזה מה שחשוב. מבחינה פילוסופית קשה היה לי לקבל את העובדה שבאתי לעולם הזה כדי לסבול. האמונה שלי בלב, או בעצם חוסר האמונה בדרך החיים הזו כנראה סללה את הדרך בה אני חי כיום, וזאת עשיתי מתוך החלטה עצמית ללא שיקולים ולחצים משפחתיים/חברתיים למיניהם, ואחרי בירור עצמי לאורך מספר שנים.
 

alongo1

New member
לא קיבלתי מענה

מצטער, לא ניסחתי טוב את השאלה. אז שאלתי המרכזית היא: האם יחסים הומוסקסואלים נחשבים כגילוי עריות?
 

dkey

New member
האמנם...השחור לא שחור והלבן לא לבן

משום מה כשזה בא לנושאים אחרים... והנה מקרה שהשאיר אותי אתמול עם פה פעור. הייתי בפארק הירקון. בהלוך לכיון השפך, מערבית מהגשר הקטן על אבן גבירול ישבה קבוצה של כ- 50 איש סביב שולחנות מכוסים מפות לבנות לצהרים. כשחזרתי זמן לא רב אח"כ ההתכנסות התפזרה וחלק מהחבורה היה עסוק בסחיבת הציוד הרב מזרחה ליעד לא מזוהה. הם כבר היו מזרחה לאבן גבירול נוטפי זעה מהמשקל הרב. אני לא יודע מה הפירוש שמתיר עבודה כזאת בשבת אבל זאת היתה עבודת כפיים מתישה מאין כמוה. ולא הייתי רוצה להתחלף עם אף אחד מהמיוזעים הללו בחום הנוראי הזה של אתמול בשעה שתיים בצהריים. אז מי שבא לומר לי שחור על גבי לבן התשובה היא שהוא לוקה בהומופוביה קשה, בלתי מתפשרת והוא קורבן של חינוך לא סובלני שלא טרח להבין את משמעות הפסוק והיום מתחפר בעמדות שמבישות את הדת. אחת הפרשנויות היא שעל הומואים מלידה הפסוק לא חל.
 

יודיX3

New member
הגדרות- כולנו חייבים לחיות כל החיים

שלנו בהגדרות. זה עושה את החיים הרבה יותר קלים נכון? קונסרבטיבי זה
אבל רפורמי זה
...אני בעד חיפוש להגדרה עצמית במקום למצוא את מהות החיים בהשתיכות להגדרה כזו או אחרת.
 

dkey

New member
היה נחמד אם היה לך

הסבר מדוע חרדים עובדים בשבת אם אתה שואל אותי אז אם מפרשים את שמירת השבת באופן שניתן לסחוב משאות כבדים וכו', חובה להסיק שבעיניננו כל המחמיר ושאינו מתיר הינו חד וחלק פושע. אבל אני בהחלט לא חושב שאדם צריך להמתין להיתר של מישהו. עליו להפעיל את מוחו שניתן לו בדיוק על מנת לעשות זאת. ואנא, חסוך ממני פוליטיקה יהודית (אורתודוקסית (על פלגיה השונים) קונסרבטיבית וכו')
 
הלכה

מה שכתוב בשו"ע (מ"ב ורמ"א) זה מה שצריך לעשות. אל תמציא איסורים ואל תתיר איסורים, ההלכה זה לא משהו גמיש שניתן לכיפוף ע"פ גחמותיך. אינני מייצג אף חרדי ומלבד זאת חוששני שאינך שייך לפורום זה שמתיימר לייצג דתיים... וד"ל.
 

בבון35

New member
נכון!

בוא נסגור את הפורום הזה כמו שסוגרים את י-ם בשבת... נשנה את שמו לגטו דתיים ודלת"שים.
 
טעית בכתובת

תעבור לפורום גייז. פורום זה מתיימר להיות "דתיים גאים" אך נושא ההלכה כאן ממש לא רלוונטי עבורכם.. במה בדיוק אתם דתיים? איסור תורה מפורש של חדירות - ואתם מפרשנים כרצונכם.. חציתם את הגבול מזמן. לא דת ולא נעל
 

נועה גל

New member
ואת זה אומר

אדם שהצהיר קבל עם ועדה ש"ערכים ניתן להגמיש" (בעיקר שזה מגיע לנישואי שקר עם אישה). קשוט עצמך אחר כך קשוט אחרים.
 
טעות מאמי

מעולם לא התיימרתי להיות יותר ממה שאני. אתם טוענים שהינכם דתיים ואמרתי שזהו שקר כי מי שעובר בזדון על לאו דאורייתא אינו דתי. ותפסיקו להתחנחן, אתם מגמישים מצוות ועבירות ע"פ גחמתכם. בוחרים ביישוב הארץ ומזניחים איסורי נידה. בחייכם אתם חיים בסרט. כל קשר ביניכם לאלוקים הוא מקרי בלבד.
 

נועה גל

New member
מי זה "אתם"?

אתה בכלל מכיר אותי? אתה יודע לאיזו אוכלוסיה אני משתייכת? מי אתה שתקבע את רמת אמונתי ו/או הקשר ביני לבין אלוקים (או של אחרים פה)? לא נראה לי שהוא מינה אותך להיות השליח שלו ושפוט כאן אנשים, בעיקר כאלה שאתה לא מכיר. בינתיים, מי שתומך בהגמשה של השקר והכזב בחיי נישואין הוא אתה ולא אחרים. והזנחת איסורי נידה היא הרבה פחות חמורה בעיני מחיים של הונאת האישה לחיים. לקדש אותה מחד-ולהתפרפר עם גבר מאידך. תתבייש לך.
 
דברייך מעידים על סוג המיגזר

ישמעו אוזנייך מה פיך מדבר. "איסור נידה פחות חמור מהכחשה" - זה משקף את יראת השמים הטהורה שלך
 

נועה גל

New member
המוסר הכפול שלך זועק לשמיים

כבוד מעלתו, המתכחש ל"מדבר שקר תרחק", ובוחר בזדון לפגוע באשתו לעתיד ולהקים בית בישראל המבוסס על אדני השקר והצביעות ועוד קורא לעצמו דתי. ממש צדיק יסוד עולם. אני אעדיף כל אדם, מכל מגזר, ובלבד שיהיה הגון ובעל מידות טובות מאשר באדם כמוך, שאינני יודעת לאיזה מגזר הוא משתייך, אבל בטוחני שהוא לא מעיד על הכלל שם. ואתה האחרון (אבל באמת האחרון!) שיכול להטיף לי משהו על כל נושא מוסרי בעולם. ועוד בנושאים שהצנעה יפה להם. כמו שאני לא אחטט לך בשמירת הברית ודברים אינטימיים אחרים שבין זכר יהודי לבוראו, כך אתה צריך למנוע את דבריך החטטניים, החודרניים והפולשניים כלפי דברים שבין אישה לבוראה ו/או האהוב שלה. לא לך אתן דין וחשבון. חצוף.
 
למעלה