שאלה - לגיטימיות של הומוסקסואליות
שלום, זו הפעם הראשונה שאני כותב כאן... אני לא דתי אבל מאוד מאמין. יש לי שאלה אליכם. נטייה מינית הפוכה היא חטא מוגדר בתנ"ך: "לא תשכב זכר משכבי אישה, תועבה הם". בתור אדם חילוני אשר לא שומר שבת, אני יכול להגיד שכשם שאינני שומר שבת אני לכאורה יכול להרגיש בנוח ולהיות הומוסקסואל. שמירת שבת היא דיבר חשוב, ולכן מדובר במצווה יותר חשובה מ"משכב זכר". ואולם, למדנו בשיעור תנ"ך שאיסור משכב זכר משתייך לדיבר "לא תנאף", ועל כן יש לו משקל זהה לדיבר העוסק בשמירת השבת. אך יותר מכך... למדנו גם על החטאים עליהם נהרג ובל נעבור - וגילוי עריות הוא אחד מהם.וכאן אני לא בטוח - האם יחסים בין בני אותו מין מוגדרים בתורה כגילוי עריות? אם כן, הרי שקיימת בעיה. מצד אחד "כך נבראנו", והוכח שאין הנטייה המינית בחירתו של האדם. כלומר, על פי גישה זו זה בסדר להיות הומו או לסבית, כי ככה נוצרנו ואין לכך תקנה. מותר לנו לקיים יחסים חד מיניים כי אנחנו נסבול בלי זה. אבל מצד שני, עלינו למות לפני שנעבור על האיסור. כלומר, כל סבל שיגרם לנו הוא לגיטימי בעיני התורה. אם התשובה לשאלתי הראשונה היא לא, הרי שהבעיה נפתרה. אולם, באם התשובה היא כן - הרי שקיימת כאן בעיה גישתית. אז מה אתם אומרים?
שלום, זו הפעם הראשונה שאני כותב כאן... אני לא דתי אבל מאוד מאמין. יש לי שאלה אליכם. נטייה מינית הפוכה היא חטא מוגדר בתנ"ך: "לא תשכב זכר משכבי אישה, תועבה הם". בתור אדם חילוני אשר לא שומר שבת, אני יכול להגיד שכשם שאינני שומר שבת אני לכאורה יכול להרגיש בנוח ולהיות הומוסקסואל. שמירת שבת היא דיבר חשוב, ולכן מדובר במצווה יותר חשובה מ"משכב זכר". ואולם, למדנו בשיעור תנ"ך שאיסור משכב זכר משתייך לדיבר "לא תנאף", ועל כן יש לו משקל זהה לדיבר העוסק בשמירת השבת. אך יותר מכך... למדנו גם על החטאים עליהם נהרג ובל נעבור - וגילוי עריות הוא אחד מהם.וכאן אני לא בטוח - האם יחסים בין בני אותו מין מוגדרים בתורה כגילוי עריות? אם כן, הרי שקיימת בעיה. מצד אחד "כך נבראנו", והוכח שאין הנטייה המינית בחירתו של האדם. כלומר, על פי גישה זו זה בסדר להיות הומו או לסבית, כי ככה נוצרנו ואין לכך תקנה. מותר לנו לקיים יחסים חד מיניים כי אנחנו נסבול בלי זה. אבל מצד שני, עלינו למות לפני שנעבור על האיסור. כלומר, כל סבל שיגרם לנו הוא לגיטימי בעיני התורה. אם התשובה לשאלתי הראשונה היא לא, הרי שהבעיה נפתרה. אולם, באם התשובה היא כן - הרי שקיימת כאן בעיה גישתית. אז מה אתם אומרים?