שאלה לגבי תח"צ לשדה התעופה בעובדה

מצב
הנושא נעול.
יש הרבה נוסעים שיעלו רק על רכבת ולא על אוטובוס.

שלושה קווים מהשדה למלון זה מוגזם.
קודם כל זה מוזר ביותר לעלות על קו מקומי לאיזה צומת נידחת, וכשהקו לירושלים מגיע לעיר צריך להמתין פעם שלישית לקו מקומי בעיר.
&nbsp
משום שבסוף העשור מתוכנן קו רכבת שיעצור בנתב"ג ויגיע לאומה (ונקווה שגם לממילא - מרחק יריקה ממלונות המלך דוד וקרן היסוד...) מאד משונה שאין איזה קו מקדים משדה התעופה הראשי של המדינה לבירתה. אם המסלול מצדיק רכבת איך הוא אינו מצדיק אוטובוס ?
יש הרבה נוסעים שיעלו רק על רכבת ולא על אוטובוס.
ישראלים מעמד בינוני+
 

Ccyclist

Well-known member
האפקט הזה של תדמית יוקרתית יותר לרכבת מוכר לי.

יש הרבה נוסעים שיעלו רק על רכבת ולא על אוטובוס.
ישראלים מעמד בינוני+
האפקט הזה של תדמית יוקרתית יותר לרכבת מוכר לי.
ועדיין - אי אפשר לדעת כמה מהדרישה צריכה את פילטר היוקרה הזה ומה הפער כי שני אמצעי התחבורה שיש להשוות ביניהם לא קיימים.
 
אתה יכול להשוות במסלול חיפה-נתב"ג

האפקט הזה של תדמית יוקרתית יותר לרכבת מוכר לי.
ועדיין - אי אפשר לדעת כמה מהדרישה צריכה את פילטר היוקרה הזה ומה הפער כי שני אמצעי התחבורה שיש להשוות ביניהם לא קיימים.
אתה יכול להשוות במסלול חיפה-נתב"ג
הרכבת משכה הרבה נוסעים בין חיפה והצפון לנתב"ג שלפני כן לא נסעו בתחבורה ציבורית לנתב"ג.
 

נתנאל531

Well-known member
לאו דווקא בגלל התדמית, בגלל התיקים

יש הרבה נוסעים שיעלו רק על רכבת ולא על אוטובוס.
ישראלים מעמד בינוני+
לאו דווקא בגלל התדמית, בגלל התיקים
זה לא נח להגרר באוטובוס עם כמות גדולה של תיקי נסיעות, נקודה. אוטובוס מיועד לנסיעות עם מטען סביר, לא עם מטען של טיסה. הרכבת בנסיעות רלוונטיות מפוצצת בתיקי נסיעות של נוסעים, עד כדי חסימת מעברים, זה לא כמות תיקים סבירה לאוטובוס.
&nbsp
דוגמאות בבקשה לקווי אוטובוס סדירים שפועלים בארצות אחרות בתדירות טובה? בהתחשב בעלות של כרטיס טיסה (x מספר נוסעים) + עלות טיול בחו"ל של מספר ימים, מונית ספיישל לנקודה קרובה (עד 50 ק"מ) תהיה בעלות סבירה ביותר למספר נוסעים, וגם השארת רכב בחניון קרוב (בתשלום) או הזמנת הסעה (על ידי נהג שכיר או בן משפחה) היא אופציה נוחה בהרבה מקו אוטובוס.
&nbsp
כמות התיירים הבודדים בארץ אינה מספיקה להצדקת קוים סדירים נוספים (+ סבסוד!), בהתחשב בכך שמדובר בתיירים, אין הצדקה להפעלה בתבנית של 'היצע יעודד ביקוש'. כמדומני שישנו יחס הפוך בין ציבור המשתמשים הכבדים בתחבורה ציבורית לציבור הנוסעים התדירים במטוסים, וזה עוד סיבה לפקפק בכמות הנוסעים הפוטנציאלית לקו כזה.
 

סנוי

New member
מוסיף עוד משהו לדברים שלך - ראיתי תיירים עצמאיים נוסעים ב475

לא נכון קו 5 ו947 מביאים נוסעים לירןשלים
מה שכן למי יודע , מסובך למצוא את התחנות
בנוסף מוניות נשר נוחות למי שרוצה שירות עד למלון.
נתקלתי בלאמעט תיירים שנסעו כך ל ירושלים
מוסיף עוד משהו לדברים שלך - ראיתי תיירים עצמאיים נוסעים ב475
כל שבועיים בערך כשהייתי נוסע בקו הזה, בעיקר בשעות הערב המאוחרות, הייתי נתקל בתיירים עצמאיים שנוסעים עם הקו הזה מת"א לנתב"ג, וגם הייתי מסייע להם עם הסמטוחה של השאטל שמצפה להם. גם ראיתי לפעמים תיירים עצמאיים נוסעים ברכבת בארץ.
הם נאלצים להסתדר עם פתרונות וחלטורות, ובאמת שאין מחשבה על תיירים כאן בתכנון תח"צ. הקטע הוא שבשל המון גורמים, בטחוניים וכלכליים, רוב התיירים שמגיעים לכאן מגיעים בקבוצות. ובגלל זה משרד התחבורה לא מתעניין בהם. (כמו שאמרו רבים בשרשור זה)
 

נתנאל531

Well-known member
מוניות שירות הם לא 'בזויות'

יש אפס מחשבה על תיירים בתכנון התח"צ פה
מכיוון שהמטרה היא לייעד את התח"צ לחסרי ברירה בלבד, תיירים הם לא אוכלוסיה שהתח"צ מיועדת לה.
זה חלק מהגישה העקומה של משרד התחבורה.
עזוב עובדה... אין אפילו איך להגיע בתח"צ מנתב"ג לירושלים חוץ ממוניות שרות בזויות!!! ודרור גנון בשלו: "לא יהיה ביקוש".
שבת זה בכלל ביזיון לשמו. אבל שר התחבורה לא שם קצוץ אפילו על האזרח החילוני, אז על תיירים?
מוניות שירות הם לא 'בזויות'
נא לשמור דעות קדומות למקום אחר. מוניות נשר עומדות תחת פיקוח רש"ת, ואין חובה להפעיל דווקא אוטובוס בכל קו תחבורה ציבורית. מותר גם מוניות שירות ומיניבוסים פה ושן.
 

mister K

New member
אם אני חושב שהן בזויות אז אני ועוד איך אגיד פה שהן בזויות

מוניות שירות הם לא 'בזויות'
נא לשמור דעות קדומות למקום אחר. מוניות נשר עומדות תחת פיקוח רש"ת, ואין חובה להפעיל דווקא אוטובוס בכל קו תחבורה ציבורית. מותר גם מוניות שירות ומיניבוסים פה ושן.
אם אני חושב שהן בזויות אז אני ועוד איך אגיד פה שהן בזויות
לא! אסור להפעיל מוניות שרות בקו באופן בלעדי. על אחת כמה וכמה בקו כל כך חשוב בין נמל התעופה הבין לאומי של ישראל, לבין בירת ישראל שהיא גם העיר הגדולה ביותר.
כן, חובה להפעיל אוטובוסים עם אמצעי כירטוס, לוחות זמנים מוגדרים ושירות מסודר. איפה נשמע דבר כזה שקו שכזה מופעל באופן בלעדי על ידי מוניות שרות??? תביא לי בבקשה דוגמה ממדינה כלשהי בעולם בה זהו השירות הבלעדי מנמל התעופה הראשי לעיר הגדולה ביותר.
אמנם זה חוקי, אבל זה מסריח. וכשדרור גנון מתעקש בתוכנית רדיו שאין ביקוש, אז זה לא רק מסריח אלא גם מחשיד. דעות קדומות יש למי שחושב שזה צריך להיות הפיתרון התחבורתי הבלעדי בין נתב"ג וירושלים, גם בארבע השנים הקרובות עד לבוא הרכבת.
הרמת לי להנחתה חביבי...
 

londonisrael

New member
תגובתו של דרור גונן לגבי קו ירושלים - נתב"ג

שאלה לגבי תח"צ לשדה התעופה בעובדה
לאחר ההודעה של ריאנאייר על פתיחת הקווים שלה מאירופה לעובדה, האם יש לשדה התעופה הזה תוחלת גם לנוסעים הישראלים? היום משרת אותו רק קו 392, שלא פועל בתדירות גבוהה (4-5 פעמים ביום), הנסיעה מבאר שבע נמשכת שלוש שעות כשהאוטובוס עושה סיבובים בכל הבסיסים הצבאיים שבדרך. לעלות עליו ביום ראשון בבוקר או חמישי אחה"צ זו משימה בלתי אפשרית.
האם לדעתכם יש סיכוי לשיפור בתח"צ לעובדה כך שהתיירים לא ינחתו ויהיו קורבן לנהגי מוניות חמדנים / ימתינו שעות לאוטובוס לאילת? האם אפשר לדעתכם לטעון בפני משרד התחבורה כי אחרי הפעלת הטיסות צריך לעשות קו שלא עושה את כל הסיבובים האלה ורק מקשר את ב"ש ואילת דרך מצפה רמון? הוא גם יוכל להוריד עומס מה-392 הרגיל. והכי חשוב - האם יש סיכוי שישראלים יסעו עד ב"ש ומשם עוד שלוש שעות ב-392 צפוף בשביל לחסוך בטיסות לאירופה?
תגובתו של דרור גונן לגבי קו ירושלים - נתב"ג
נשלחה אלי לפני יותר משנה.

"משרד התחבורה יבחן" "לתקופת נסיון".
בנתיים כלום.
לצערי, 'יהיה בסדר' לא מנדנדים לו בנושא.
 

benshap2

New member
מה שהכי מעצבן זה שבתאכל'ס נדרשת תדירות כ"כ נמוכה

שאלה לגבי תח"צ לשדה התעופה בעובדה
לאחר ההודעה של ריאנאייר על פתיחת הקווים שלה מאירופה לעובדה, האם יש לשדה התעופה הזה תוחלת גם לנוסעים הישראלים? היום משרת אותו רק קו 392, שלא פועל בתדירות גבוהה (4-5 פעמים ביום), הנסיעה מבאר שבע נמשכת שלוש שעות כשהאוטובוס עושה סיבובים בכל הבסיסים הצבאיים שבדרך. לעלות עליו ביום ראשון בבוקר או חמישי אחה"צ זו משימה בלתי אפשרית.
האם לדעתכם יש סיכוי לשיפור בתח"צ לעובדה כך שהתיירים לא ינחתו ויהיו קורבן לנהגי מוניות חמדנים / ימתינו שעות לאוטובוס לאילת? האם אפשר לדעתכם לטעון בפני משרד התחבורה כי אחרי הפעלת הטיסות צריך לעשות קו שלא עושה את כל הסיבובים האלה ורק מקשר את ב"ש ואילת דרך מצפה רמון? הוא גם יוכל להוריד עומס מה-392 הרגיל. והכי חשוב - האם יש סיכוי שישראלים יסעו עד ב"ש ומשם עוד שלוש שעות ב-392 צפוף בשביל לחסוך בטיסות לאירופה?
מה שהכי מעצבן זה שבתאכל'ס נדרשת תדירות כ"כ נמוכה
והמחיר למדינה יהיה פחות מהסבסוד שמעניקים לחברה כדי לנחות פה, גם אם הקו יצא ריק.

פעמיים ביוםף לא בכל יום, לפי השעות של הטיסות. לכל טיסה להצמיד אוטובוס של אגד, זה הכל...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה