שאלה לגבי תח"צ לשדה התעופה בעובדה

מצב
הנושא נעול.

ונפלון

New member
שאלה לגבי תח"צ לשדה התעופה בעובדה

שאלה לגבי תח"צ לשדה התעופה בעובדה
לאחר ההודעה של ריאנאייר על פתיחת הקווים שלה מאירופה לעובדה, האם יש לשדה התעופה הזה תוחלת גם לנוסעים הישראלים? היום משרת אותו רק קו 392, שלא פועל בתדירות גבוהה (4-5 פעמים ביום), הנסיעה מבאר שבע נמשכת שלוש שעות כשהאוטובוס עושה סיבובים בכל הבסיסים הצבאיים שבדרך. לעלות עליו ביום ראשון בבוקר או חמישי אחה"צ זו משימה בלתי אפשרית.
האם לדעתכם יש סיכוי לשיפור בתח"צ לעובדה כך שהתיירים לא ינחתו ויהיו קורבן לנהגי מוניות חמדנים / ימתינו שעות לאוטובוס לאילת? האם אפשר לדעתכם לטעון בפני משרד התחבורה כי אחרי הפעלת הטיסות צריך לעשות קו שלא עושה את כל הסיבובים האלה ורק מקשר את ב"ש ואילת דרך מצפה רמון? הוא גם יוכל להוריד עומס מה-392 הרגיל. והכי חשוב - האם יש סיכוי שישראלים יסעו עד ב"ש ומשם עוד שלוש שעות ב-392 צפוף בשביל לחסוך בטיסות לאירופה?
 

846

Active member
התיירים שמגיעים בצ'ארטרים לעובדה

שאלה לגבי תח"צ לשדה התעופה בעובדה
לאחר ההודעה של ריאנאייר על פתיחת הקווים שלה מאירופה לעובדה, האם יש לשדה התעופה הזה תוחלת גם לנוסעים הישראלים? היום משרת אותו רק קו 392, שלא פועל בתדירות גבוהה (4-5 פעמים ביום), הנסיעה מבאר שבע נמשכת שלוש שעות כשהאוטובוס עושה סיבובים בכל הבסיסים הצבאיים שבדרך. לעלות עליו ביום ראשון בבוקר או חמישי אחה"צ זו משימה בלתי אפשרית.
האם לדעתכם יש סיכוי לשיפור בתח"צ לעובדה כך שהתיירים לא ינחתו ויהיו קורבן לנהגי מוניות חמדנים / ימתינו שעות לאוטובוס לאילת? האם אפשר לדעתכם לטעון בפני משרד התחבורה כי אחרי הפעלת הטיסות צריך לעשות קו שלא עושה את כל הסיבובים האלה ורק מקשר את ב"ש ואילת דרך מצפה רמון? הוא גם יוכל להוריד עומס מה-392 הרגיל. והכי חשוב - האם יש סיכוי שישראלים יסעו עד ב"ש ומשם עוד שלוש שעות ב-392 צפוף בשביל לחסוך בטיסות לאירופה?
התיירים שמגיעים בצ'ארטרים לעובדה
נוסעים בהסעות מאורגנות. הם לא תלויים בתח"צ כולשהו
 

בישגד

New member
כן, רק שהטיסות של ריאנאייר זה לא צ'רטרים

התיירים שמגיעים בצ'ארטרים לעובדה
נוסעים בהסעות מאורגנות. הם לא תלויים בתח"צ כולשהו
כן, רק שהטיסות של ריאנאייר זה לא צ'רטרים
ועל פי רוב לא נוסעים בהן טיולים מאורגנים.
 

amit1270

New member
אבל לא צריכה להיות בעיה לארגן להם אוטובוסים

כן, רק שהטיסות של ריאנאייר זה לא צ'רטרים
ועל פי רוב לא נוסעים בהן טיולים מאורגנים.
אבל לא צריכה להיות בעיה לארגן להם אוטובוסים
זה לא שיש להם מקום אחר לנסוע אליו...
 

amit1270

New member
אני מניח שזה גם אינטרס של בעלי המלונות

אבל לא צריכה להיות בעיה לארגן להם אוטובוסים
זה לא שיש להם מקום אחר לנסוע אליו...
אני מניח שזה גם אינטרס של בעלי המלונות
והם מן הסתם יודעים מתי נוחת שם מטוס.
 

Rubim88

New member
גם של Ryanair

אני מניח שזה גם אינטרס של בעלי המלונות
והם מן הסתם יודעים מתי נוחת שם מטוס.
גם של Ryanair
יש להם באתר עמוד מיוחד ל"Airport-transfers" עם מערכת חיפוש שמתווכת בין מעוניינים למפעילים, מעניין אם יהיה משהו מאורגן בעובדה..
 

jonbaum

New member
ראיינאייר תמיד טסים לנמלי תעופה קטנים

כן, רק שהטיסות של ריאנאייר זה לא צ'רטרים
ועל פי רוב לא נוסעים בהן טיולים מאורגנים.
ראיינאייר תמיד טסים לנמלי תעופה קטנים
כמו למשל Charleroi בשביל בריסל ו-Bauvais בשביל פריז.
הם תמיד מארגנים שאטלים (בתשלום כמובן) שיוצאים מנמל התעופה X זמן אחרי שמטוס מסויים נוחת, ויוצא מהעיר X זמן לפני שמטוס מסויים אמור להמריא.
במקרה של עובדה אני מאמין שהם יארגנו משהו דומה, השאלה היא לאן - רק אילת או גם למקומות אחרים.
 

ונפלון

New member
זאת בדיוק גישת התח"צ העקומה שדופקת את התיירות לארץ

התיירים שמגיעים בצ'ארטרים לעובדה
נוסעים בהסעות מאורגנות. הם לא תלויים בתח"צ כולשהו
זאת בדיוק גישת התח"צ העקומה שדופקת את התיירות לארץ
אחת הסיבות העיקריות לזה שתיירים עצמאיים לא מגיעים לארץ היא היעדר תחבורה ציבורית נוחה ונגישה לתייר, והטיעון שלך מסביר בדיוק את הבעיה. הממשלה הרי עשתה מאמץ, הביאה לארץ חברת תעופה זרה שכל מטרתה זה למלא את אילת בחורף בתיירים, אבל אף אחד לא דואג שהם יוכלו להגיע משדה התעופה לאילת. האתר של אגד לא נגיש באנגלית בכלל, ולי כישראלי בעברית היה קשה למצוא את שדה התעופה עובדה בלו"ז אז תאר לעצמך שלתייר זאת משימה בלתי אפשרית. לא צריך להפיל על ריאנאייר את המכה הזאת, צריך לדאוג שיעמדו אוטובוסים בעובדה שיצאו 45 דקות אחרי שהמטוס נוחת, אחד לאילת ואחד לבאר שבע, במחיר הרגיל של הקו הזה.
העובדה שהתיירות בארץ מבוססת בעיקר על קבוצות דופקת את בתי המלון הקטנים ואת בתי ההארחה כי הקבוצות ישנות לרוב במלונות הגדולים, את המסעדות ובתי העסק הקטנים כי הקבוצות הללו אוכלות או במלון או במקום עם הסדר מראש וזה מפחית מהמדינה הרבה כסף מתיירות. תיירות עצמאית משמעה יותר כסף למדינה, ובשביל זה חייבים להנגיש את התח"צ גם לתיירים.
גם מקומות מאוד-מאוד מתויירים כמו הכנסיות בצפון או ים המלח כמעט ולא נגישים בתחבורה ציבורית. זה גורם לתיירים או לטייל בקבוצות מאורגנות, או לשכור רכב, מה שבאופן אוטומטי מדיר תיירים צעירים, תרמילאים וכאלה שאינם נוהגים מישראל. וזה לא עניין של יוקר המחיה: שוויץ למשל, שהיא יקרה בטירוף, מלאה בתרמילאים (גם אירופים וגם אמריקאים) בין השאר בגלל שהתחבורה הציבורית שלה נוחה ונגישה לכל אחד.
אני חייב להגיד שבאופן אישי, רציתי לטוס על הטיסה הראשונה של ריאנאייר והסיבה הפרימיטיבית בגינה אני לא יכול לעשות את זה היא כי המטוס ממריא בשבת. איך אנחנו אמורים להסביר לתיירים שבשבת אין יוצא ואין בא, אלא במונית שתעלה מעובדה לאילת 250 שקל במקרה הטוב?
 

Ccyclist

Active member
לגמרי. כמי שמבקר בכל אירופה כתייר עצמאי אני חותם על כל מילה.

זאת בדיוק גישת התח"צ העקומה שדופקת את התיירות לארץ
אחת הסיבות העיקריות לזה שתיירים עצמאיים לא מגיעים לארץ היא היעדר תחבורה ציבורית נוחה ונגישה לתייר, והטיעון שלך מסביר בדיוק את הבעיה. הממשלה הרי עשתה מאמץ, הביאה לארץ חברת תעופה זרה שכל מטרתה זה למלא את אילת בחורף בתיירים, אבל אף אחד לא דואג שהם יוכלו להגיע משדה התעופה לאילת. האתר של אגד לא נגיש באנגלית בכלל, ולי כישראלי בעברית היה קשה למצוא את שדה התעופה עובדה בלו"ז אז תאר לעצמך שלתייר זאת משימה בלתי אפשרית. לא צריך להפיל על ריאנאייר את המכה הזאת, צריך לדאוג שיעמדו אוטובוסים בעובדה שיצאו 45 דקות אחרי שהמטוס נוחת, אחד לאילת ואחד לבאר שבע, במחיר הרגיל של הקו הזה.
העובדה שהתיירות בארץ מבוססת בעיקר על קבוצות דופקת את בתי המלון הקטנים ואת בתי ההארחה כי הקבוצות ישנות לרוב במלונות הגדולים, את המסעדות ובתי העסק הקטנים כי הקבוצות הללו אוכלות או במלון או במקום עם הסדר מראש וזה מפחית מהמדינה הרבה כסף מתיירות. תיירות עצמאית משמעה יותר כסף למדינה, ובשביל זה חייבים להנגיש את התח"צ גם לתיירים.
גם מקומות מאוד-מאוד מתויירים כמו הכנסיות בצפון או ים המלח כמעט ולא נגישים בתחבורה ציבורית. זה גורם לתיירים או לטייל בקבוצות מאורגנות, או לשכור רכב, מה שבאופן אוטומטי מדיר תיירים צעירים, תרמילאים וכאלה שאינם נוהגים מישראל. וזה לא עניין של יוקר המחיה: שוויץ למשל, שהיא יקרה בטירוף, מלאה בתרמילאים (גם אירופים וגם אמריקאים) בין השאר בגלל שהתחבורה הציבורית שלה נוחה ונגישה לכל אחד.
אני חייב להגיד שבאופן אישי, רציתי לטוס על הטיסה הראשונה של ריאנאייר והסיבה הפרימיטיבית בגינה אני לא יכול לעשות את זה היא כי המטוס ממריא בשבת. איך אנחנו אמורים להסביר לתיירים שבשבת אין יוצא ואין בא, אלא במונית שתעלה מעובדה לאילת 250 שקל במקרה הטוב?
לגמרי. כמי שמבקר בכל אירופה כתייר עצמאי אני חותם על כל מילה.
 

mister K

New member
יש אפס מחשבה על תיירים בתכנון התח"צ פה

זאת בדיוק גישת התח"צ העקומה שדופקת את התיירות לארץ
אחת הסיבות העיקריות לזה שתיירים עצמאיים לא מגיעים לארץ היא היעדר תחבורה ציבורית נוחה ונגישה לתייר, והטיעון שלך מסביר בדיוק את הבעיה. הממשלה הרי עשתה מאמץ, הביאה לארץ חברת תעופה זרה שכל מטרתה זה למלא את אילת בחורף בתיירים, אבל אף אחד לא דואג שהם יוכלו להגיע משדה התעופה לאילת. האתר של אגד לא נגיש באנגלית בכלל, ולי כישראלי בעברית היה קשה למצוא את שדה התעופה עובדה בלו"ז אז תאר לעצמך שלתייר זאת משימה בלתי אפשרית. לא צריך להפיל על ריאנאייר את המכה הזאת, צריך לדאוג שיעמדו אוטובוסים בעובדה שיצאו 45 דקות אחרי שהמטוס נוחת, אחד לאילת ואחד לבאר שבע, במחיר הרגיל של הקו הזה.
העובדה שהתיירות בארץ מבוססת בעיקר על קבוצות דופקת את בתי המלון הקטנים ואת בתי ההארחה כי הקבוצות ישנות לרוב במלונות הגדולים, את המסעדות ובתי העסק הקטנים כי הקבוצות הללו אוכלות או במלון או במקום עם הסדר מראש וזה מפחית מהמדינה הרבה כסף מתיירות. תיירות עצמאית משמעה יותר כסף למדינה, ובשביל זה חייבים להנגיש את התח"צ גם לתיירים.
גם מקומות מאוד-מאוד מתויירים כמו הכנסיות בצפון או ים המלח כמעט ולא נגישים בתחבורה ציבורית. זה גורם לתיירים או לטייל בקבוצות מאורגנות, או לשכור רכב, מה שבאופן אוטומטי מדיר תיירים צעירים, תרמילאים וכאלה שאינם נוהגים מישראל. וזה לא עניין של יוקר המחיה: שוויץ למשל, שהיא יקרה בטירוף, מלאה בתרמילאים (גם אירופים וגם אמריקאים) בין השאר בגלל שהתחבורה הציבורית שלה נוחה ונגישה לכל אחד.
אני חייב להגיד שבאופן אישי, רציתי לטוס על הטיסה הראשונה של ריאנאייר והסיבה הפרימיטיבית בגינה אני לא יכול לעשות את זה היא כי המטוס ממריא בשבת. איך אנחנו אמורים להסביר לתיירים שבשבת אין יוצא ואין בא, אלא במונית שתעלה מעובדה לאילת 250 שקל במקרה הטוב?
יש אפס מחשבה על תיירים בתכנון התח"צ פה
מכיוון שהמטרה היא לייעד את התח"צ לחסרי ברירה בלבד, תיירים הם לא אוכלוסיה שהתח"צ מיועדת לה.
זה חלק מהגישה העקומה של משרד התחבורה.
עזוב עובדה... אין אפילו איך להגיע בתח"צ מנתב"ג לירושלים חוץ ממוניות שרות בזויות!!! ודרור גנון בשלו: "לא יהיה ביקוש".
שבת זה בכלל ביזיון לשמו. אבל שר התחבורה לא שם קצוץ אפילו על האזרח החילוני, אז על תיירים?
 

Ccyclist

Active member
מילא שר התחבורה, אבל שר התיירות חייב ללמוד מחו"ל

יש אפס מחשבה על תיירים בתכנון התח"צ פה
מכיוון שהמטרה היא לייעד את התח"צ לחסרי ברירה בלבד, תיירים הם לא אוכלוסיה שהתח"צ מיועדת לה.
זה חלק מהגישה העקומה של משרד התחבורה.
עזוב עובדה... אין אפילו איך להגיע בתח"צ מנתב"ג לירושלים חוץ ממוניות שרות בזויות!!! ודרור גנון בשלו: "לא יהיה ביקוש".
שבת זה בכלל ביזיון לשמו. אבל שר התחבורה לא שם קצוץ אפילו על האזרח החילוני, אז על תיירים?
מילא שר התחבורה, אבל שר התיירות חייב ללמוד מחו"ל
אם משרד התיירות לא יכול להבין מה הולך באירופה - שהיא מקור התיירות הנכנסת הגדול ביותר והיעד מס 1 של התייר הישראלי המצב די גרוע.
 

mister K

New member
משרד התיירות רוצה תיירים עשירים ששוכרים רכב

מילא שר התחבורה, אבל שר התיירות חייב ללמוד מחו"ל
אם משרד התיירות לא יכול להבין מה הולך באירופה - שהיא מקור התיירות הנכנסת הגדול ביותר והיעד מס 1 של התייר הישראלי המצב די גרוע.
משרד התיירות רוצה תיירים עשירים ששוכרים רכב
אף אחד לא שם שם על תיירים ממוצעים בדיוק כמו שלא שמים על אזרחים ממוצעים.
צריך להיות עשיר בשביל לבקר כאן. גם ככה מחירי המלונות בשמיים.
 

Ccyclist

Active member
ובאיזה מחלקה אני מסיע את הפורום?

משרד התיירות רוצה תיירים עשירים ששוכרים רכב
אף אחד לא שם שם על תיירים ממוצעים בדיוק כמו שלא שמים על אזרחים ממוצעים.
צריך להיות עשיר בשביל לבקר כאן. גם ככה מחירי המלונות בשמיים.
ובאיזה מחלקה אני מסיע את הפורום?
החודש אני צריך לשרשר עוד מחלקה ראשונה והפעם מהTGV. להגיד שבעלי ואני איננו תיירים עשירים זו זילות.
&nbsp
משרד התיירות חושב שאתם עדיין בעידן החופשה השנתית שנמשכת שבועיים. אירופה עברה מזמן לטיסות זולות ומספר חופשות קצרות. התח"צ האירופאי מאפשר חופשות סוף שבוע בנות יומיים ללא צורך בשימוש בימי חופשה, חגים וסופי שבוע ארוכים מאפשרים שהיות ארוכות יותר - ומגוון הטיסות מאפשר לשים אצבע על המפה ולקפוץ לשם בלי סיבה מיוחדת.
&nbsp
זהו השוק במתכונתו החדשה, ואי אפשר להלחם בו - יש להתאים את השירות למצב בשוק. לנסות להתבסס על משהו שגוסס (קבוצות, ותופעה ארכאולוגית בשם "סוכן נסיעות") או להתעלם מהרוב המכריע של התיירים בנסיון "לעצב" מציאות שעבר זמנה רק תהרוס את התיירות בארץ שממילא סובלת כשיש בעיות בטחון.
&nbsp
ובכלל - בחופשה עירונית המכונית היא נטל ולא נכס. אין מה להביא רכב פרטי לסמטאות העיירות העתיקות באיטליה או פרובאנס, אין סיבה להסתובב איתה במטרופולינים הגדולים של אירופה כשיש מערכת הסעת המונים, ולעיתים היא מפסידה את הנופים אם נוהגים בה במקום לקחת רכבת בהרי שוויץ או שתנאי השטח קשים לתייר כמו בצוקי אמלפי.
&nbsp
המקום היחיד בו אנו שוכרים רכב הוא בספרד (ואנו שוכרים ל4 חודשים) כי אנו גרים במיקום פרברי מחוץ לעיירה ומשתמשים במרכזי מסחר פרבריים מהסוג שתייר שבא לחופשת עיר לעולם לא יגיע אליהם (כמה תיירים יש בשפיים?). זו "תיירות מגורים" והיא שונה מאד מביקור תיירותי רגיל שבמהלכו כפי שהדגמתי עדיף ככל האפשר להמנע משכירת רכב.
 
לא נכון קו 5 ו947 מביאים נוסעים לירןשלים

יש אפס מחשבה על תיירים בתכנון התח"צ פה
מכיוון שהמטרה היא לייעד את התח"צ לחסרי ברירה בלבד, תיירים הם לא אוכלוסיה שהתח"צ מיועדת לה.
זה חלק מהגישה העקומה של משרד התחבורה.
עזוב עובדה... אין אפילו איך להגיע בתח"צ מנתב"ג לירושלים חוץ ממוניות שרות בזויות!!! ודרור גנון בשלו: "לא יהיה ביקוש".
שבת זה בכלל ביזיון לשמו. אבל שר התחבורה לא שם קצוץ אפילו על האזרח החילוני, אז על תיירים?
לא נכון קו 5 ו947 מביאים נוסעים לירןשלים
מה שכן למי יודע , מסובך למצוא את התחנות
בנוסף מוניות נשר נוחות למי שרוצה שירות עד למלון.
נתקלתי בלאמעט תיירים שנסעו כך ל ירושלים
 

ונפלון

New member
ואתה קורא לחלטורה הזאת שירות תח"צ ראוי?

לא נכון קו 5 ו947 מביאים נוסעים לירןשלים
מה שכן למי יודע , מסובך למצוא את התחנות
בנוסף מוניות נשר נוחות למי שרוצה שירות עד למלון.
נתקלתי בלאמעט תיירים שנסעו כך ל ירושלים
ואתה קורא לחלטורה הזאת שירות תח"צ ראוי?
לצאת מהטרמינל לתחנת אוטובוס, לקחת קו מאסף ואז לעמוד בשיא העליבות בצומת מפויחת בתחנה עם המזוודות ולחכות למאסף מחיפה, דבר שיכול להיות בכיף עניין של 40 דקות, רק בשביל לעלות לנסיעה של 40 דקות? וזה עוד במקרה הטוב, כשהתייר מבין איפה לרדת ואיפה להחליף אוטובוס? למה לא מכניסים את 947 עד לטרמינל? הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה זה לחץ של החברת מוניות שפועלת בנתב"ג. ממילא זה אוטובוס מאסף.
והמוניות שירות האלה הן בכלל בושה וחרפה, אני כישראלי לא עולה עליהן לעולם. עשיתי פעם אחת את הטעות הזאת כשגרתי בירושלים, ואחרי שעתיים (!!) של פיזור בחצי ירושלים, צעקות בין הנהג לנוסעים, חום אימים ותיירים המומים מהמקום אליו הם הגיעו, אמרתי שלעולם לא שוב.
 

alantan

New member
צודק. מערך הקווים הזה דורש ארגון מחדש

ואתה קורא לחלטורה הזאת שירות תח"צ ראוי?
לצאת מהטרמינל לתחנת אוטובוס, לקחת קו מאסף ואז לעמוד בשיא העליבות בצומת מפויחת בתחנה עם המזוודות ולחכות למאסף מחיפה, דבר שיכול להיות בכיף עניין של 40 דקות, רק בשביל לעלות לנסיעה של 40 דקות? וזה עוד במקרה הטוב, כשהתייר מבין איפה לרדת ואיפה להחליף אוטובוס? למה לא מכניסים את 947 עד לטרמינל? הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה זה לחץ של החברת מוניות שפועלת בנתב"ג. ממילא זה אוטובוס מאסף.
והמוניות שירות האלה הן בכלל בושה וחרפה, אני כישראלי לא עולה עליהן לעולם. עשיתי פעם אחת את הטעות הזאת כשגרתי בירושלים, ואחרי שעתיים (!!) של פיזור בחצי ירושלים, צעקות בין הנהג לנוסעים, חום אימים ותיירים המומים מהמקום אליו הם הגיעו, אמרתי שלעולם לא שוב.
צודק. מערך הקווים הזה דורש ארגון מחדש
למשל:
- ביטול קו 947.
- קו יעודי מנתב"ג לירושלים.
- קו יעודי מצומת רעננה לירושלים ללא כניסה לנתב"ג. אולי אף לעבור בכביש 471 וכביש 6 במקום להמשיך בכביש 40 דרומה.
- קו יעודי מצומת רעננה לחיפה (אם לרכבת המהירה היתה תחנה בנתניה או חדרה במקום בנימינה זה היה מושלם)
- כרטיס המשך מכל יעדי קו החוף של הרכבת (נתניה, חדרה וכדומה) לירושלים
 
יש קו מרעננה לירושלים דרך כביש 6 - 930

צודק. מערך הקווים הזה דורש ארגון מחדש
למשל:
- ביטול קו 947.
- קו יעודי מנתב"ג לירושלים.
- קו יעודי מצומת רעננה לירושלים ללא כניסה לנתב"ג. אולי אף לעבור בכביש 471 וכביש 6 במקום להמשיך בכביש 40 דרומה.
- קו יעודי מצומת רעננה לחיפה (אם לרכבת המהירה היתה תחנה בנתניה או חדרה במקום בנימינה זה היה מושלם)
- כרטיס המשך מכל יעדי קו החוף של הרכבת (נתניה, חדרה וכדומה) לירושלים
יש קו מרעננה לירושלים דרך כביש 6 - 930
מערך התחבורה הציבורית הבינעירונית לירושלים ולנתב"ג ממילא ישתנה משמעותית לקראת סוף העשור הזה.
אל תצפו למהפכה גדולה לפני כן.
את תיקון המעוות בקישור בין ירושלים לנתב"ג עד לפתיחת קו הרכבת המהיר אפשר לבצע ללא מהפכה גדולה שכבר לא שווה להשקיע בה כסף.
אפשר לקצר את 947 שיהיה קו בין צומת רעננה-נתניה-חיפה ולהפעיל את 950 כקו סדיר בשני הכיוונים בין נתניה-צומת רעננה-צומת אלעל / נתב"ג - ירושלים כאשר חלק מהנסיעות של 950 (למשל פעם בשעה) ייכנסו לטרמינל 3. זה שינוי קטן יחסית עם עלות סבירה. אם יש ביקוש לכך אפשר גם לתגבר את קו 930.
יש גם קו מהיר בין חדרה לירושלים דרך כביש 6 - 942. אם יש הצדקה, גם אותו אפשר לתגבר.
המהפכה תגיע עם פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים.
לא יהיה באמת אפקטיבי לשלב בין רכבת במסילת החוף לאוטובוס לירושלים מתל אביב למשל כאשר גם לתחנות הרכבת צריך להגיע איכשהו. גם אין עדיפות לדרך כזו לעומת קווים כמו 930 ו 942.

ופתרון זול יחסית לקישור לילי בין ירושלים לנתב"ג יכולה להיות חלופת הלילה של קו 480. אפשר להפוך אותה לקו שפועל שישה לילות בשבוע (נעזוב בדיון הזה את הלילה הנוסף שיש עליו מספיק ויכוחים בשרשורים אחרים) ונכנס לנתב"ג, בדומה לקו 469.
 
רעיון נוסף שדומה לו עלה כאן בעבר - אפשר להכניס את קו 100 או

יש קו מרעננה לירושלים דרך כביש 6 - 930
מערך התחבורה הציבורית הבינעירונית לירושלים ולנתב"ג ממילא ישתנה משמעותית לקראת סוף העשור הזה.
אל תצפו למהפכה גדולה לפני כן.
את תיקון המעוות בקישור בין ירושלים לנתב"ג עד לפתיחת קו הרכבת המהיר אפשר לבצע ללא מהפכה גדולה שכבר לא שווה להשקיע בה כסף.
אפשר לקצר את 947 שיהיה קו בין צומת רעננה-נתניה-חיפה ולהפעיל את 950 כקו סדיר בשני הכיוונים בין נתניה-צומת רעננה-צומת אלעל / נתב"ג - ירושלים כאשר חלק מהנסיעות של 950 (למשל פעם בשעה) ייכנסו לטרמינל 3. זה שינוי קטן יחסית עם עלות סבירה. אם יש ביקוש לכך אפשר גם לתגבר את קו 930.
יש גם קו מהיר בין חדרה לירושלים דרך כביש 6 - 942. אם יש הצדקה, גם אותו אפשר לתגבר.
המהפכה תגיע עם פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים.
לא יהיה באמת אפקטיבי לשלב בין רכבת במסילת החוף לאוטובוס לירושלים מתל אביב למשל כאשר גם לתחנות הרכבת צריך להגיע איכשהו. גם אין עדיפות לדרך כזו לעומת קווים כמו 930 ו 942.

ופתרון זול יחסית לקישור לילי בין ירושלים לנתב"ג יכולה להיות חלופת הלילה של קו 480. אפשר להפוך אותה לקו שפועל שישה לילות בשבוע (נעזוב בדיון הזה את הלילה הנוסף שיש עליו מספיק ויכוחים בשרשורים אחרים) ונכנס לנתב"ג, בדומה לקו 469.
רעיון נוסף שדומה לו עלה כאן בעבר - אפשר להכניס את קו 100 או
101 בחלק מנסיעותיהם לנתב"ג.
 

cwen

New member
צריך קו ייעודי בין נתב"ג לירושלים בלי קשר ל 947

צודק. מערך הקווים הזה דורש ארגון מחדש
למשל:
- ביטול קו 947.
- קו יעודי מנתב"ג לירושלים.
- קו יעודי מצומת רעננה לירושלים ללא כניסה לנתב"ג. אולי אף לעבור בכביש 471 וכביש 6 במקום להמשיך בכביש 40 דרומה.
- קו יעודי מצומת רעננה לחיפה (אם לרכבת המהירה היתה תחנה בנתניה או חדרה במקום בנימינה זה היה מושלם)
- כרטיס המשך מכל יעדי קו החוף של הרכבת (נתניה, חדרה וכדומה) לירושלים
צריך קו ייעודי בין נתב"ג לירושלים בלי קשר ל 947
אוטובוס שיצא מטרמינל 3, יוריד נוסעים בשורש, במבשרת, אולי גם באבו גוש, בכניסה לירושלים, בתחנה המרכזית ואולי יעשה עוד סיבוב קטן בין המלונות, ולהפך כמובן.
&nbsp
לפני שמכריזים שאין ביקוש צריך לנסות ולראות. רוב הסיכויים שיהיה ביקוש.
קו כזה גם יכול לעזור לנוסעים מירושלים ולאורך הקו להגיע לרכבת כדי להמשיך איתה.
 

alantan

New member
נכון מאוד, אבל לטעמי זה צריך להיות קו טראנספר למלונות

צריך קו ייעודי בין נתב"ג לירושלים בלי קשר ל 947
אוטובוס שיצא מטרמינל 3, יוריד נוסעים בשורש, במבשרת, אולי גם באבו גוש, בכניסה לירושלים, בתחנה המרכזית ואולי יעשה עוד סיבוב קטן בין המלונות, ולהפך כמובן.
&nbsp
לפני שמכריזים שאין ביקוש צריך לנסות ולראות. רוב הסיכויים שיהיה ביקוש.
קו כזה גם יכול לעזור לנוסעים מירושלים ולאורך הקו להגיע לרכבת כדי להמשיך איתה.
נכון מאוד, אבל לטעמי זה צריך להיות קו טראנספר למלונות
כפי שמקובל בעולם ואשר פתוח לתחרות - אתר נתב"ג ואתרי חברות התעופה יכולים להפנות לפורטל שבו תיירים יוכלו להזמין מראש מקומות לפי הטיסה שלהם.
&nbsp
יש דברים דומים בנמלי תעופה גדולים באירופה. המחיר לנוסע צריך להיות משהו כמו 40-50 ש"ח לירושלים.
&nbsp
דין נמל תעופה אינו כדין יעד אחר והצרכים של תיירים שונים כשהם זקוקים להגיע מנמל התעופה ואליו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה