שאלה לאלופי הלחם

שרון123

New member
שאלה לאלופי הלחם

שואלת גם כאן... אני רוצה להכין לאירוח מחר בערב את הלחמניות של אמירה, ומאפים שונים מהבצקובי. אבל לא יהיה לי זמן לכל ההתפחות כשאחזור מהעבודה. האם אפשר להכין מהיום את הבצק, או אולי ממחר בבוקר? ואם כן מה לעשות כדי שהוא לא יתפח יותר מידי עד שהשמרים יתקלקלו? ואם כבר אני כאן. מה עוד כדאי לי להכין ליד הלחמניות-פוקאצ'ות-קלצונה, חוץ ממרק בטטות שכבר הוחלט עליו?
 
אין כאן אלופים , אבל יש כאן כאלו

שניסו והכינו. אישית לא ניסיתי את הבצקובי (אי..אי...לא לצעוק) וגם לא את הלחמניות של אמירה (אולי כדאי שתשלחי לה מסר) לגבי הבצקובי ניתן להתפיח התפחה ראשונה (מספיק רק כפל גובה) תופח לאחר שעה ואז לסגור היטב את הבצק בשקית ולהכניס למקרר. ולמחרת ניתן להכין ממנו מה שרוצים. בצק מעולה.
 
לגבי מה לשים ליד הלחם וכל השאר?

רצוי להכין שולחן חלבי סלטים - מטבוחה, חומוס, (כדאי להציץ בשירשור של הסלטים מאתמול) אנטיפסטי + פרוסות חצילים מטוגנות סלט ירוק סלט ירקות ערבי סלט עגבניות שרי עם צנוברים קלויים חמוצים בוריקיטס במילוי גבינות מוס טונה פשטידות הייתי מוותרת על הלחמניות, יש פוקצ'ות ובמקום הלחמניות מוסיפה ג'בטות את הקלצונה למלא בגבינות
 

שרון123

New member
תודה שוש קיבלתי את כל העיצות שלך

ויתרתי על הלחמניות, כי באמת מהבצקובי יוצאת כמות גדולה של מאפים. אני אכין ממנו גם כמה לחמניות. קיבלתי גם את הרעיון לאנטיפסטי, וחומוס קניתי
, אני אכין ממנו צלחת יפה לניגוב. וכמובו יהיו גם קלצונה ופוקצ'ות. וסלטי ירקות. תודה רבה
 
פשטידות משביעות מאוד ועושות רושם

תיכנסי לשירשור הפשטידות בטאגליינס וחפשי היטב גם את מאפה תפו"א ופטריות שלי מומלץ מאוד וגם את פשטידת הבצל ופשטידת הכרישה ..יאמי וחוצמיזה חפשי איזו פשטידת פלפלים שייהיה צבע ופשטידת תירס.
 

שרון123

New member
שוש../images/Emo24.gif

אני מחפשת את מאפה התפו"א ופטריות ולא מוצאת. חיפשתי גם לפי מאפה, גם לפי פשטידה, ואפילו לפי תפו"א או פטריות ולא מצאתי.
 
מאפה תפוחי אדמה עם

: בצל,פטריות,שמנת מתוקה כמות –12-16 מנות/תבנית 35X45 החומרים 1 ק"ג תפו"א פרוס 2 כוסות מים 5 כוסות חלב ½ כפית מלח ½ כפית אגוז מוסקט 30 גרם חמאה מלח, פלפל שחור – לפי הטעם 250 מ"ל שמנת מתוקה לבישול החומרים למלית 3 בצלים גדולים קצוצים 6 כפיות שמן רגיל 30 גרם חמאה 250 גרם סלסלת פטריות/1 קופסה שימורים 390 גרם אופן הכנת המלית במחבת להמיס ½ מהחמאה עם השמן. מטגנים הבצל הקצו עד לקבלת גוון שחום. מוסיפים למחבת את הפטריות, החתוכות לפרוסות, ומזהיבים . להוסיף מלח ופלפל שחור ואגוז מוסקט. אופן הכנת המאפה לבשל את תפו"א עם החלב המים, המוסקט, והמלח. 5 דקות מרגע הרתיחה ולהוריד למסננת לניקוז הנוזלים. בתבנית אפיה משומנת פורסים את תפו"א מתבלים במלח פלפל שחור ואגוז מוסקט להוסיף את המלית ומעל לשפוך את השמנת המתוקה. לפזר מעל את יתרת החמאה. אופים בחום בינוני 200 מעלות עד להזהבה.
 
מאפה פלפלים קלויים בגבינות

זמן הכנה – 30 דקות כמות –12-16 מנות/תבנית 35X45 החומרים 12 פלפלים ירוקים/אדומים בשרניים 120 גרם גבינה צהובה מגורדת 260 גרם גבינה בולגרית 250 גרם גבינה טוב טעם לרוטב ½ 1 כוסות חלב 3 כפות קמח מחוקות 3 כפות מרגרינה 3 ביצים קמצוץ - פלפל שחור, מלח אופן ההכנה צולים, קולפים ומסירים את ראשי הפלפלים. בתבנית משומנת מניחים חצאי פלפלים (לאורך) ומעליהם לזרות ½ מכמויות הגבינות (חוץ מהגבינה הצהובה). לחזור שוב על פעולה זו עד גמר הפלפלים והגבינות. להכין את הרוטב מהחומרים על אש קטנה תוך בחישה מתמדת. לשפוך את הרוטב מעל הפשטידה ומעל הכל לפזר את הגבינה הצהובה. לזרות מעל אורגנו/זעתר/צ'ובריצ'ה (תבלין בולגרי). מעל הכל לשים כמה חתיכות קטנות של מרגרינה בפינות התבנית ובאמצע. לאפות עד להזהבה כ-30 דקות בחום בינוני 200 מעלות. ניתן לרפד התבנית בפלפל שלם ולא צריך לחצות אותם לחצי, אך אז צריך לקלות עוד כמות זהה של פלפלים. בגמר האפייה להוסיף עוד רביכה קשה (בישול על האש) תוך ערבוב מתמיד שלא יידבק, עד רתיחה כשהרביכה היתה מוכנה מוסיפים אותה מעל למאפה המוכן ושוב להכניס לאפיה של 10 דקות להשחמה. רביכה קשה 2 כפות קמח 2 ביצים, 2 כוסות מים ¼ כף מרק עוף אופן הכנת רביכה קשה - לבשל על האש את כל החומרים תוך ערבוב מתמיד כמה דקות, עד לקבלת עיסה חלקה וללא גושים.
 

שרון123

New member
תודה רבה../images/Emo39.gif

יש לי את כל החומרים בבית. אם ישאר לי זמן, אני אכין את זה. צפו לתמונות
 

שרון123

New member
בסוף לא צילמתי

כי כשסיימתי האורחים כבר היו אצלינו יותר משעה, והסתובבו לי מורעבים במטבח. אבל הכל יצא מדהים. מהבצקובי הכנתי: 1. פוקאצ'ות - אישיות עם שמן זית עגבניות מיובשות או פלפל קלוי למעלה. ואחת ענקית עגולה וגם עבה יותר, עם שמן זית וזעתר 2. קלצונה - ממולאת בגבינה מלוחה + צהובה + עגבניות מיובשות 3. לחמניות ממולאות בזיתים, ולחמניות ממולאות בעגביות מיובשות, מרחתי בביצה ופיזרתי קצח. בנוסף הכנתי את האנטיפסטי המופלא של mozal, ושושי, לא נישאר לי זמן למתכונים שלך שניראים מצוינים, ובטח אנסה אותם בקרוב. אז הלכתי בעיקבות שירשור הסלמון, והכנתי פילה סלמון בתנור. לוקח שניות להכין, ותמיד טעים ומרשים.
 
נשמע כאילו האורחים שלך התענגו על

הדברים שהכנת. אני חייבת לספר לך משהו בקשר לצילומים. האורחים שלי כבר מכירים את ה"שריטה" שלי לגבי צילומים אז כשהם באים והם רעבים הם ישר צועקים, נו, צילמת כבר אנחנו רעבים, כך שאף פעם לא קרה לי שלא אצלם ארוחה.
 
למעלה