שאלה לאיבגי רם - בריקולטה

ronlotann

New member
שאלה לאיבגי רם - בריקולטה ../images/Emo35.gif

1. האם בבריקולטה ישנו גם ברז למים חמים או רק להוצאת קיטור בתצורה של מיכל מים ? בתודה מראש
 

dansharon

New member
אני לא רם, אך למכונה יש

ברז למים חמים. אני מוצא זאת מאוד שימושי. במידה ואתה שוקל לרכוש את הבריקולטה, שווה להשקיע בחיבור ישיר לברז.
 

ronlotann

New member
מה היתרון בחיבור ישיר למים ../images/Emo35.gif

ראשית , תודה על תשובתך . ברצוני לברר האם הבריקולטה נמצאת ברשותך ? האם היא לשימוש ביתי אצלך ? מה היתרון בחיבור ישיר למים שהרי הדבר מצריך צנרת + פילטר רציני לניטרול האבנית מהמים . שנית , אלו שימושים אתה עושה בברז המים החמים ? האם ניתן להכין ממנו משקאות חמים כמו תה וכו' בלא צורך להשתמש בקומקום ? שלישית , מהיכן רכשת אותה ואם מותר לשאול כמה היא עלתה לך ? שוב תודה מראש.
 

ludwigcafe

New member
ההבדל

הוא שבחיבור ישיר למים המכונה מגיע עם משאבה ווליומטרית (על כל המשתמע מכך למי שקרא ומבין את ההבדלים).
 

efratizv

New member
ניתן לחבר כל מכונה בחיבור

ישיר לקו מים, 1 ע"י ברז מופעל מצוף המותקן במיכל המים המגיע עם המכונה, או 2 ע"י חיבור כניסת המשאבה דרך ברז חשמלי המופעל יחד עם המשאבה. חלק מהיצרנים מספקים "קיט" הכולל את הרכיבים הדרושים. יחד עם חיבור המים למכונה מאוד רצוי לחבר את מיכל הניקוז לקו ביוב ולהמנע מגלישתו של זה. לגבי המשאבה הסיבובית (ווליומטרית) אכן מקובל שהיא עדיפה על משאבה רוטטת, אך עדיין לא קראתי אף מאמר או מבחן השוואה המראה שאכן איכות הקפה בכוס שונה. אשמח מאוד עם תישלח לינק למאמר כזה. אני מצרף קישור לשירשור מעניין בנושא. צביקה.
 

evgi ram

New member
חבור משאבת רטט לקו מים ישיר

זה פשוט "קומבינה", בחיבור ברז חשמלי במקביל למשאבה, נוצר מצב בו לחץ התקני ברשת המים הינו 4-5 באר בזמן שלמשאבה כבר יש לחץ של 15 באר, למעשה הקפה נחלט ב20 באר, כאשר לחץ החליטה האופטימלי הוא 8-9 באר... מה גם שצנרת הכניסה והיציאה למשאבת רטט אינה בנויה ללחץ כה גבוה. לכן מוצע הקיט עם המצוף, כדי לנטרל את הקשר ללחץ העירוני, ברו שקיט עם תא "ניאגרה" עם מצוף הינו מסורבל ובעייתי,מלא תקלות מסוג "הצפה" למשל, שייך למאה הקודמת ויושם בעיקר בבתי שימוש. האיכות בספל אכן טובה יותר, בונה לחץ בצורה פרוגרסיבית ורציף, אם כי רב המשתמשים הביתיים יתקשו להבחין בהבדל, אך הבדל הרעש הינו משמעותי, משאבה ווליומטרית שקטה מאד, ניתנת לכוונון, בנויה מפליז והתבריגים ערוכים לצנרת כניסה ויציאה מקצועית.(טפלון מסוכך נירוסטה עם תבריגי BSP3\8).
 

efratizv

New member
חבור משאבת רטט לקו מים ישיר

ממש לא מדויק, רוב יצרני המכונות החצי מקצועיות מתקינים בקו הלחץ אחרי המשאבה, שסתום פריקה המכוון ללחץ פריקה של 9-10 באר, כך שהלחץ לעולם לא יעלה על ערך זה, ובטח שלא יגיע ל- 20 באר. לגבי הצנרת נכון, יש להחליף את צינור הכניסה למשאבה לזה המסופק עם הקיט והעומד בלחץ הרשת, שאר הצנרת כן מתאימה מאחר ולא יהיה שינוי בלחץ אחרי המשאבה. לגבי מצוף עם ברז, נכון שהמערכת הינה הינה מהמאה הקודמת אך כך גם הראש 61-E ואני בטוח שתסכים עימי שהוא עדיין מצויין, המכונית, המטוס, המחשב ועוד. לגבי אמינות המערכת תרשה לי לחלוק עליך, עשרות מליוני מערכות כאלו מותקנות ועובדות שנים ללא תקלות, פשטות טכנית אינה עושה מערכת ללא אמינה, להפך. אני מסכים שמשאבה סיבובית הינה יותר מיקצועית ואמינה, ואם משאבת הרטט הנמצאת במכונה שלי תשבוק חיים אנסה להחליפה במשאבה סיבובית. צביקה.
 

evgi ram

New member
מדוייק גם מדוייק!

עוד כמה עובדות, כן, מתקינים ווסת או WASTE GATE בחזרה למיכל המים, אך בחיבור ישיר איפה המיכל? משאבת רטט אינה בנוייה לקבל לחץ בכניסה, לפעמים אין לסליל יכולת לדרוך לחץ בגלל לחץ המים בכניסה. אז צריך להתקין ווסת לחץ בכניסה, עם כוון ל0.5 באר וספיקה טובה, לפני הכל. לכן האפשרות היחידה היא באמת קיט מצוף, ומה לעשות אני לא ממליץ לאף אחד לגוע בזה בכלל, צריך להבין דבר פשוט, אני לא אומר את מה שאני אומר כי קראתי את הדברים באיזה אתר אמריקאי, או שרק נדמה לי, אני כבר זרקתי לפח (אחרי ששילמתי על זה) 12 "קיטים" של חבור ישיר למים עם מצוף, כי כל שני וחמשי היתה הצפה במקום אחר. מצוף כבר אין בשום מקום חוץ מחכה,אין בשום מכונית מודרנית בשום מקום מצוף, אפילו לא בז'פרוז'ץ המיוצרת ברוסיה. וטוב שכך, ראש פאמה עבר כמה גלגולים ושדרוגים(ברז חשמלי) ולמרות הכל מדובר בחתיכת ברונזה פסיבית ששוקלת חמש קילו.. יחי ההבדל בין חתיכת פלסטיק שמפרידה מהצפת כל הבית ואולי הבניין. חוץ מזה, אנחנו לא מבטלים את משאבת הרטט ואני לא השגריר של המשאבה הווליומטרית, אך חשוב להסביר את השמוש הנאות בכל דבר, מתוך נסיון ולא מרצון ליצור ויכוח בכל מחיר ועוד, בדבר שאיני בטוח...
 

efratizv

New member
מדוייק גם מדוייק?

נו באמת רם, אתה זקוק לתשובות שלי "לעובדות" שלך?, אתה באמת לא יודע שאת קו הפריקה של שסתום הפריקה בחיבור ישיר מחברים למגש הניקוז? (וכמות המים היוצאת היא קטנה יותר מהכמות היוצאת מראש E61 בגמר המזיגה). ואז מה אם צריך לחבר מקטין לחץ בקו? צריך גם להתקין מרכך וצנרת וברז... למה להיות חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון? למה ליצור אצל החברים את התחושה שלא ניתן לחבר מכונה עם משאבה וויברציונית בחיבור ישיר? אתה באמת מציע שמי שרוצה לחבר את המכונה שלו בחיבור ישיר ימכור אותה ויקנה מכונה עם משאבה ווליומטרית? אני מעריך ומכבד את הידע והנסיון שלך בתחום, וכמנהל פורם הייתי מצפה ממך לתשובה שתפרט כיצד ניתן לחבר את המכונה ומהן הנקודות שיש לשים אליהן לב בעת החיבור, וגם יתרונות וחסרנות של כל שיטה.
 

evgi ram

New member
חבל על הויכוח!

לא נראה לי שאפשר עוד להמשיך לדבר על יתרונות וחסרונות בדרך הזו.
 

efratizv

New member
חבל רק על חלב שנשפך ועל אתמול שחלף

במקרה נתקלתי בשרשור באתר coffeegeek על הנושא. איני יודע מה האמת, אך שווה לקרוא ולהתרשם. צביקה
 

ludwig cafe

New member
גם אני מעדיף משאבת רטט

ומברור שערכתי באתרים אמריקנים אכן עולה כי משאבת הרטט היא האביזר המושלם להכנת פרנץ ונילה. לאספרסו אני דבק במשאבה הווליומטרית.
 

dansharon

New member
אני מוצא את הברז כמאוד שימושי

החל מהכנת תה, ועד להכנת בקבוק לילד, לבישול או למילוי בקבוק חם (הגומי שהירושלמים משתמשים לחימום המיטה). המכונה פשוט משמשת כמקור זמין של מים רתוחים. כל זאת לא היה שמיש ללא חיבור ישיר. אכן זו השקעה כספית של מספר מאות שקלים, מעט עבודה ופגמים אסטטיים במטבח, אך הנוחיות לאחר מכן גבוהה. בנוסף, כאשר יש במכונה מיכל פנימי, מלבד הוספת המים והדאגה שמא המיכל יתרוקן ויגרם נזק, יש תמיד לודא שהמים במיכל טריים וללא טעם לוואי. גם ללא חיבור ישיר יש לדאוג לסינון המים.
 

ronlotann

New member
איזו מכונה יש ברשותך ../images/Emo35.gif

וכמה היא עלתה לך ? בתודה מראש !
 

dansharon

New member
בריקולטה

קצת מעל 7000 - בחיים יש דברים יותר חשובים מכסף.... בתקציב של 3000-6000, הייתי שוקל את המשומשת של ערן - תמונה למעלה.
 
למעלה