שאלה - חוק אמרט
שלום לכולם! אני לא יודעת אם זה המקום לשאול שאלות מהסוג הזה, מכיוון שאני לא גולשת קבועה בפורום הזה... אבל אני אנסה את מזלי בכל זאת
מקווה שתוכלו לעזור... אני לומדת פסיכולוגיה, ובמסגרת עבודה שאני צריכה להגיש, נשאלתי את השאלה הבאה: ליאת קיבלה ליום הולדתה בלון אדום. בלילה קשרה אותו לכסא במרחק 5 מטרים ממנה. במהלך הלילה השתחרר אוויר מהבלון והוא קטן בחצי. בבוקר ליאת מיד ידעה שהבלון קטן. ע"פ חוק אמרט, איך ידעה ליאת שהבלון קטן? לפי דעתי, מכיוון שחוק אמרט אומר ש: גודל נתפס = גודל רטינלי X מרחק נתפס: על פי קביעות גודל, הגודל הנתפס לא משתנה. כשהגירוי הרטינלי השתנה (הבלון קטן בחצי), המתפס לא השתנה. אנו נעזרים ברמזי מרחק על מנת לקבוע את גודלו של אובייקט (במקרה זה, הבלון). האובייקט היה מוכר לליאת, ולכן הגודל הנתפס נשאר קבוע, כאשר הגודל הרטינלי כן השתנה. הדבר קרה משום שנעשה תיקון לגודל הרטינלי בהתאם למרחק הנתפס. משום שהגודל הנתפס נשאר קבוע, יכולה ליאת לקבוע שהבלון באמת קטן יותר לאחר שיצא ממנו האוויר. רוב הכיתה שלי חושבת אחרת... שמפני שהגודל הרטינלי השתנה, מן הסתם גם הגודל הנתפס השתנה, ובעצם קטן בחצי... אשמח לשמוע את דעתכם... תודה רבה ויום נפלא!
שלום לכולם! אני לא יודעת אם זה המקום לשאול שאלות מהסוג הזה, מכיוון שאני לא גולשת קבועה בפורום הזה... אבל אני אנסה את מזלי בכל זאת