שאלה בקשר לשאלון ב'

dudeo

New member
שאלה בקשר לשאלון ב'

האם החומר של כיבושי גרמניה באירופה, מבצע ברברוסה וכו' ירד במיקוד? כי בדקתי באינטרנט ובשום מקום לא רשום שיש את זה לבגרות ושאלתי את המורה שלי והיא אמרה לי שכן צריך לדעת את זה.
 

אביגל ג

New member
אני לא עושה השנה את בחינת הבגרות

אלא רק שנה הבאה (או עוד שנתיים). אבל במיקוד הלמידה אני חושבת שמצאתי את כיבוש גרמניה באירופה. את המבצע הזה לא מצאתי אבל אני לא רוצה להגיד מה נכון ומה לא, כיוון שאני לא לומדת את זה ואני לא רוצה לבלבל סתם... אבל אני מציעה שתבדוק שוב במיקוד הלמידה בקישור הזה. (קובץ של אקרובט רידר) ואולי יש כאן כאלה שלומדים את החומר הנ"ל ומוכנים לעזור?
 
מלחמת העולם השנייה - היסטוריה ב'

אני מניח שהמורה שלך מתכוונת לכך שזהו רקע חשוב להבנת שלבי המלחמה האחרונים, ובמקרה של מבצע ברברוסה - חשוב לדעת מהו היה מכיוון שהוא השפיע על מהלך השואה. אבל מבחינת מיקוד קיימים שני נושאים: א. הסדר החדש באירופה - מהות הרעיון הגרמני לגבי הסדר החדש והצעדים שננקטו להגשתו ב. יוזמות של בעלות הברית להכרעת גרמניה ויפן.הפלישה לנורמנדי והדרך ממנה ועד הכרעת גרמניה. ועידות יאלטה ופוטסדאם. והכנעת יפן, כולל השימוש באטום.
 

dudeo

New member
תודה...

הכוונה שלך היא שלא יכולה להיות שאלה שלמה נגיד על כיבושי גרמניה באירופה, מבצע ברברוסה או מבצע ארי הים? רק צריך לדעת בערך כדי להוסיף לשאלות אחרות? ודרך אגב הניסוח במיקוד לא ממש טוב- רשום הסדר החדש והפעולות שנקטו הנאצים להשיגו-כיבושיהם של הנאצים הם בהחלט חלק משאיפת הגשמת הסדר החדש.
 
אכן הבנת את תשובתי כראוי

ובאשר ל"סדר החדש". המונח מתייחס למבנה החברתי של אירופה כפי שרצו הנאצים ליצור. ולא להיבטים הצבאיים. לכל עם מהעמים הכבושים (או כאלה שתיכננו הנאצים להשתלט עליהם) יועד תפקיד ב"סדר החדש". תפקיד זה היה לרוב מקביל למיקומו של כל עם בסולם הגזעים הנאצי.
 
למעלה