שאלה בקשר להתנדבות בבי"ח

שאלה בקשר להתנדבות בבי"ח

מי שהתנדב - יש לכם מושג אם אפשר להתנדב גם בימי שישי, או רק בימי שישי? הסתכלתי בטאגליינס אבל אין משהו מהותי על זה.. ועוד שאלה - כשמתנדבים, צריך להתחייב לתקופת זמן מסויימת או שבעקרון אפשר לנסות פעם פעמיים בשביל לחוות את זה, ואז להחליט אם רוצים להמשיך בזה? (אני פשוט עובדת כל השבוע ועדיין רוצה להתנדב, ואני קצת מפחדת שידחו אותי בגלל חוסר יכולת להתחייב).
 

moriai

New member
אני יודעת לגבי בי"ח אחד

בדיוק היום בבוקר נקטעה שנת היופי שלי בשיחה עם רכזת מתנדבים בסורוקה.. אני מניחה שזה שונה מב"יח אחד למשנהו אבל ניתן לך את הדוגמא שלנו: ניתן להתנדב בוקר/אחה"צ כמה שעות ,אפשר גם ביום שישי,את לא מתחייבת אבל למשל כששאלתי על תקופת זמן היא אמרה שאם זה חודש -חודשיים אין מה לבוא וסד"כ מתנדבים שנה-שנתיים...אה וזה כמה פעמים בשבוע. משהו נוסף שאולי שווה לציין-את לא פשוט הולכת לחוות,התהליך מורכב מהוצאת תעודת יושר,מצב רפואי שלך,שיחה עם האחראי על הביטחון,שיחה עם אחראית המחלקה ורק אז את מתחילה.וכמובן שלא נשכח את החיסונים...אני לא יודעת אם שווה להתחיל בלי לדעת שאת יכולה להתמיד בזה לתקופת זמן. אם יש לך עוד שאלות מוזמנת.
 

nitzan111

New member
וואו- לא נראה לי שבאיכילוב זה ככה...../images/Emo122.gif

תעודת יושר? איזו הגזמה....
 
ומה לגבי איכילוב/תה"ש?

קודם כל תודה רבה על המידע, פשוט העניין שאני מחפשת בי"ח במרכז, ולפי מה ששמעתי, באיכילוב יש סיכוי שזה קצת יותר מהיר ופחות בירוקרטי... :/ אבל גם תל השומר מאוד מאוד רלוונטי בשבילי. אם אני אלמד בב"ש (מה שכנראה לא יקרה לפי מה שהבנתי מתהליך הסינון האכזרי שם בראיונות) אני אוכל להתנדב בסורוקה למשך שנה שנתיים (אם זה לא יתנגש עם הלימודים ורוב הסיכויים שכן), אבל אני מחפשת משהו לשנה הזאת שישתלב לי עם המשרה ויהיה בעיקר בימי שישי. אני ממש רוצה להתנדב ואני יודעת שזה בעייתי כשכל השבוע לא פנוי לך, אבל אני מאוד רוצה להתנסות בזה כדי להכיר את העולם הזה בצורה יותר אמיתית, בין היתר כדי לדעת אם זה בשבילי, אבל גם כדי לעזור ולתרום אם יש לי קצת זמן. אני רוצה בעיקר להתנדב במחלקות ילדים (אונקולוגית, המטואונקולוגית) ולעבוד יותר עם ילדים, אז אם מישהו יודע פרטים על בי"ח "דנה" או על מחלקות ילדים בתה"ש זה ממש יעזור לי. תודה!
 
יש להם העדפות לגילאים מסויימים?

אני גם רוצה להתנדב, חייגתי לביה"ח הילל יפה (חדרה) והם אמרו לי שהם לא חושבים שזה לגיל שלי.. (אני בת 22). יש להם העדפות מסוימות לגילאים?
 

spider angiomaa

New member
שני דברים

1. בקשר לראיונות בב"ש, אני מאמין שאסור לך לחשוב בגישה הזאת כי לרוב מה שאנו מרגישים קורה בפועל, ז"א אם את חושבת שאת לא מסוגלת לעבור את הראיונות שלהם, את לא תעברי. בראיונות שלי בב"ש נתתי להם תשובות שהם אפילו לא דמיינו לשמוע ובכל זאת עברתי, תהיי את ואל תתחשבי במראיינים, ככה זה עובד. 2. בקשר להתנדבות וכאן זו רק דעתי האישית ממה שראיתי במחלקות במהלך לימודיי, ויש לציין שרוב מה שראיתי זה בנות שירות, לכן אם מסגרת ההתנדבות של מתנדבים חיצוניים היא שונה אז מה שאני אכתוב לא רלוונטי. במסגרת העבודה של הבנות הן לא ממש נחשפות לרפואה עצמה, הן לא נתקלות בדילמות היומיומיות של הרופאים, את הקשיים של המתמחים, את הכעס והתסכול של המשפחות, מה שהן רואות במחלקה זה הרבה יותר ורוד ממה שיש באמת, לכן לדעתי אם מטרת ההתנדבות היא להרגיש את המערכת אני חושב שההרגשה מעט מוטה ולא נכונה.
 
לא מדובר בשירות לאומי

אלא אכן מדובר בהתנדבות חיצונית. אני מכירה מישהו שמתנדב בבי"ח ונחשף יותר ליומיום, לרגעים קשים כמו לבשר לחולה חדשות לא טובות, להתמודד עם חולים, ובעצם לראות את הרופא בפעולה, שזה פחות או יותר מה שאני רוצה לעשות (אבל במחלקת ילדים, כדי שאני לפחות אוכל לתרום לתעסוקה שלהם ולהיות איתם, אם לא בפן המקצועי אז לפחות באישי.) בקשר לב"ש - אף אחד לא יודע מה הם בדיוק מחפשים, ויש כאן אי ודאות ענק. חלק ממליצים להיות אתה עצמך, חלק אומרים- תזייף קצת ותגיד מה שהם רוצים לשמוע, ככה שזה לא חד משמעי. זה סיכון גם כי יש איזה 500-600 מועמדים, מתוכם יש 80 מקומות, כשתוריד את הראויים לקידום, אפליה מתקנת, עתודאים וכו', נשארו בערך 50, אז הסיכויים הם די 10% או פחות, ככה שאין לי יתרון ע"פ מועמדים אחרים (רק הראיון קובע, בניגוד לת"א או טכניון, וכרגע אין לי אפילו מה לפזול אליהם). נשמע שאני יכולה ללמוד מהניסיון שלך, אז אני יותר מאשמח אם תוכל לתת לי דוגמאות לשאלות ששאלו אותך בראיון, "התקלות" למיניהן, דברים שהפתיעו אותך ולא ציפית שישאלו, וקצת על הגישה שבה נקטו כלפיך בראיון (שמעתי שלפעמים המראייינים חייכנים ונחמדים ובסוף לא עוברים, ולפעמים הם מקשים עליך אבל זה דווקא אומר שהסיכויים לטובתך. בכל מקרה, אין כלל ברזל). מה זה אומר תשובות שהם לא דמיינו לשמוע ובכל זאת עברתי? :)
 

moriai

New member
משהו נוסף-

שוב,לא בטוחה שרלוונטי בגלל שזה לא הבי"ח שאת מחפשת,אבל לי אישית היא אמרה שהעבודה היא לא משרדית ,זאת אומרת לעבוד עם החולים .אני זוכרת שהיא אמרה לי שאוכל לעשות אק"ג... אה ולמי ששאלה מעליי-אני בת 21 וזה לא הפריע לה.מה שהיה לה יותר חשוב זה העובדה שאני לא עובדת כרגע. בקשר לראיונות,הם לא קצרים,והם שואלים מלא שאלות ואותי אישית שאלו שאלה בכמה אופנים כך שלשקר נראה לי היה די קשה. תלכי אחורה(לתקופת יוני-יולי), יש הרבה שרשורים של אנשים שעשו את הראיונות ונתנו דוגמאות למה שהלך שם/במו"ר/במרק"ם. בהצלחה!
 
זה בדיוק מה שאני מחפשת

לא עבודה משרדית אלא להיות עם החולים. ולעשות א.ק.ג נראה לי מגניב ביותר! אני לא באה להתעסק עם ניירת אלא כמה שיותר ליצור מגע עם חולים ולתרום בפן הזה. אם אני עובדת כרגע, זה יפריע להם? אולי עדיף לא לדבר על זה.. :/ וכן, הסתכלתי בכל השרשורים, אבל לא ראיתי דוגמאות של שאלות ותשובות, או תגובות של המראיינים למרואיינים. הבנתי שזה כל מיני סיטואציות וכו' אבל רציתי לשמוע את הדו שיח שהלך שם כי רק השאלות לא עוזרות לי (רציתי לדעת מה להגיד, מה לא להגיד, ממה להמנע, לאיזה כיוון הם אוהבים למשוך את השיחה ואיפה הם מתקילים). ותודה רבה:)
 
למעלה