שאלה בנוגע לחזרתיות

arana1

New member
חחחחחח, איזה הזיה

בקפיטליזם כל אחד חופשי כערכיו ותפישותיו ואמונתו ?
כמה אטום צריך להיות בשביל להפליץ משפט כזה.

זמן לא שווה לכסף, זה כל העניין, כך שכל עוד זה כך יש לנו בעייה, עמוקה וקשה, אמנותית, מדעית, מוסרית, ולדעתי גם כלכלית.
ובעיות צריך לפתור
 

arana1

New member
לא חייב

לא ברור למה אתה יודע לדבר רק כחנית ( בעצם כן אבל לא חשוב) וזה לא עניין של חייב או לא חייב ומוסכם שהתשתית הנוכחית אינה מיטבית.
אלא שזה לא אומר שאסור לשאוף לכזאת או לנמק כזאת,
אז לדעתי, ולא רק לדעתי, קיום לא מותנה כלכלית יקדם מהותית את איכות היצירתיות ואת מספר האנשים הנוטלים בה חלק.
ואנחנו לא מאוד רחוקים מהאפשרות הזאת.

העניין שיצירה נוגעת גם בשאלת התמורה, וזאת הכספית לא מדוייקת ומופשטת מספיק.
 

grayart

New member
אתה מדבר על המציאות שלנו?

כי עדיין לא הבנתי מדבריך, לגבי האדם שמשקיע את זמנו בכתיבה, בשירה, בציור, פיסול, נגינה, משחק....
מה הוא הולך לאכול?
איך הוא ישיג את האוכל? את הבגדים? את הטיטולים של הילדים, את התחבורה ואמצעי התקשורת?
 

arana1

New member
המציאות משתנה

ושוב ושוב עולה מדבריך, כצפוי, חוסר הבנה לגבי העובדה המשמחת הזאת, כי כמו שקבעת כמו רוב האנשים הנורמטיבים אתה מזהה שינוי עם חוסר הגדרה, עם חוסר משמעות, ונדחק לעבוד רק את הקבוע והמקובע.

אז רק לידיעתך, כבר מזמן מזמן מזמן אנחנו חיים בחברת שפע, שבה יש הכל לכולם ובקלות, וגם כאן עיקר הבעייה אינה כלכלית בכלל אלא פסיכולוגית, וככל שיותר אנשים ירפו קצת מהתפישות האגוצנטריות כך יתברר יותר כמה קל ונכון והגיוני ואפילו כלכלי להיות נדיב לחלוטין ללא שום התניה בתמורה.
מה שנקרא אהבה ללא התניה, שכולם אוהבים להתפאר בה אבל אף אחד לא מסוגל לקיים או אפילו לדמיין ולו מעט ממנה.

ובאמת, כבר היום כלכלנים מאוד נחשבים, כמו גם מובילי דעה ואפילו כמה ארצות, אכן מתנסים בנסיון ליישם הכנסה בסיסית מובטחת ללא שום מבחן או התניה,
והתוצאות כמובן וכצפוי טובות מאוד.

ובהמשך גם לא הכי לא תהיה ברירה כי המכונות יעשו את רוב העבודה וכבר כיום הן עושות יותר ויותר ממנה, וטוב יותר, בהרבה, מבני האדם.

שוב, השינוי, היבט של הקיום שממש לא במקרה נמצא הרחק מעבר לתפישתך, מתאר, לא במקרה, כלכלה וחברה הרבה פחות חזירית והרבה יותר חופשית, כזו שבה לכל יחיד יש זמן לחלום את עצמו בקצב היחודי לו,
והתוצאות של קיום כזה יעלו על כל מה שאנחנו מסוגלים לדמיין כיום,
ואנחנו כמעט כמעט כבר שם.

לדעתי גם האמנות תשתנה מאוד משום כך, שדות שונים יתלכדו, והמשמעות של מוזיקה ודרמה וספרות תעבור שינוי מהותי מאוד,
לכיוון האוטיסטי כמובן
.
בעתיד בכלל לא תהיה אמנות כי לא תהיה שום הפרדה בין האמנות לחיים,
גם לא בין המדע לחיים,
בדיוק בגלל הסיבות שאת חלקן אני מתאר.
 

grayart

New member
תפסיק לקשקש ותן תשובה לעניין...

בא אליך צייר, סופר, צלם, פסל ואומר לך arana1 אני רעב, קר לי, אין לי איפה לגור, אין לי בגדים לתת לילדים שלי.
כל עיסוקי הוא היצירה שלי, ואיני יכול לחיות ממנה אם לא אקבל עליה תמורה (כספית) שניתנת להמרה לאמצעי קיום.
מה אתה אומר לו ???

אתה אומר על גורג שהוא בהזיות?
אתה עצמך בהזיות.
ועד שחזון אחרית הימים שלך ייתגשם (גם אם הוא קרוב מרחק שנים בודדות), כמה זמן אדם ומשפחתו יכולים להחזיק ללא מזון ומכסה?

אתה מזבל את השכל בדיבורים מאוד יפים, מדבר על איזה שהוא עולם אוטופי.
ובמקום תשובות לעניין , מאכיל אותי בנבואות.

קשקשן אחד!!!
תן תשובה לעניין.
 

arana1

New member
זאת תשובה לעניין

שאתה אטום לה, ולכן גם לזולתך, מחמת פחדך מהזמן, מהשינוי.

השינוי הוא חלק מההווה, מה שמאפשר התהוות, והנסיון הכל כך אופייני של בוק מרובע כמוך לתאר הווה המנותק מרצף ההתתפחות האנושית, האישית, הוא הבעייה והמחלה והסיבה לכל הצרות והכאבים בעולם.

העולם, החברה, לא מתחילים ומסתיימים במה שקורה עכשיו,
אין לי ספק שרוב האוטיסטים חכמים ורגישים לאין סוף מפוצים כמוך בדיוק בגלל שבניגוד לך הם רואים גם תנועה ומבטם לא מוגבל למצבים סטאטיים בלבד.

הווה שלא מחובר לעתיד הוא חסר משמעות, חסר כיוון, נטול יוזמה וחלול ממבט שיאפשר את העתיד, לילד, ולאנושות בכלל.

אמנות ומדע שלא יוצרים את העתיד הם חסרי ערך,
המדען, והאמן, לא מקדשים כמוך את ההווה, לא מקשקשים ככה זה עכשיו אז מה נעשה, הם מחפשים כל דרך לא דרך על מנת לקדם את מה שיהיה.

ויש, המון דרכים, חלקן קלות בטירוף.

כי מה אתה בעצם אומר, אסור לקיים דיון ביקורתי על החברה והכלכלה כי אנחנו רעבים ומוזנחים עכשיו ולכן צריכים פתרון מיידי,
כאילו יש מצב שיש סיכוי שתשמע כמה זה מטומטם ?

ולדעתי האוטיסטים חורגים מהכלל גם בגלל שבניגוד לאנשים כמוך הם רואים תנועה וצריך להתחשב בזה אחרת אנחנו הורגים אותם,
שזה רק עוד דוגמה אחת לדרך שבה פסילה מוחלטת של העתיד רוצחת את הווה,
שזה בדיוק מה שאתה ודומיך עושים כל הזמן,
לכולם.
 

grayart

New member
מזל שלנתנאל יש כסף לאוכל.

כי אם היה לו לאכול רק את משנתך, הוא כבר מזמן היה גובע ברעב.

ממש חידשת לי עכשיו שהעולם משתנה כל הזמן...
ואתה שקרן, ומכניס לי מילים לפה , כי מעולם לא אמרתי שאסור לקיים דיון ביקורתי.

ומספר לי על ההזיות שלך לעתיד, כשאני שואל אותך איך מצליחים להתקיים בהווה.

לא שאלתי משהו מורכב.
כנראה שעל השאלות הכי פשוטות אין לך תשובה.
מה אוכלים היום, מה אוכלים בעתיד הקרוב, מה אוכלים 10, 20, 30 שנה קדימה.
אתה יודע להאכיל את הקוראים רק בדמיונות.
מזל של חלק מהם שהם במשפחות מפוצצות כסף.
מה יאכלו האחרים?

התשובה שלך היא תשובה לעניין?
היא בסך הכול תשובה, ולא תשובה מקדמת להזנה.
אני מצפה ממך לתשובה , שתוכל לאחוז את החיים בחיים, בזמן שהעולם משתנה לאיטו.
אתה לא נתת תשובה.
זה נקרא להתחבא מאחורי המילים.
 

arana1

New member
לא צריך לסמוך על המזל

צריך, ובניגוד לדעתך גם אפשר, לאתר ולתאר דרכים לקדם את המציאות לטובה יותר,
ושוב,
אני לא מכניס לך מילים לפה אלא שאתה סתום מדי בשביל לקלוט שמה שאני כותב נגזר מהעמדות והדעות שלך,
כי אם אתה כותב אבל האמן רעב עכשיו תן לו אוכל מייד אחרת אתה לא ענייני אתה שולל את הצורך והמשקל של דיון ביקורתי במהות החברה והכלכלה.
לא הבנת, ברור,
בדיוק בגלל שלאינפנטיל כחני אין תפישת זמן ולכן הוא לא מסוגל להבין שהווה קשור לעתיד,
שאנשים שפויים וסבירים ומוסריים מתנהלים בהווה דרך מבטם לעתיד,
גדול עליך,
ברור.

שאלת "המה אוכלים היום" קשורה מהותית לשאלת התפתחותה של החברה והכלכלה,
אז כן שאלת משהו מאוד מורכב,
אתה פשוט טיפש מדי בשביל לשים לב לכך.

וכמו שתיארתי בכנות השאלה הזאת גם הכי נוגעת לי קונקרטית כי כמו להרבה אוטיסטים גם לי לא היה מה לאכול ואיפה לגור המון שנים,
אז בוודאי שאני יודע על עוני ורעב הרבה הרבה הרבה יותר ממך וממפונקים פריבלגים כמוך,
ועדיין, בדיוק בגלל זה, אני לא מאבד את העשתונות וצורח כמו תינוק "תנו לי אוכל עכשיו",
זו בעייה מורכבת, בין אם אתה מבין אותה או לא,
והיא מורכבת גם בגלל שקשורה הדוקות לשאלות מוסריות ואמנותיות ומדעיות עמוקות מאוד,
לא שיש לך מושג מה זה מוסר בכלל,
כי כמו הורים אחרים כאן אתה חושב שעזבו אותי עכשיו מצדק ואהבה ורגישות הילד צורח עכשיו,
אלא שהוא צורח עכשיו כי אתה מטומטם.

קונקרטית ? עניינית ? אדרבא, שאל את גור הקפיטליסט הנלהב למה הוא לא הולך כל בוקר למשרד, למה הוא לא עובד כמו כולם, למה הוא לא משתלב בשוק העבודה ?

להיות ענייני זה לנסות להבין את מבנה הזהות האוטיסטית, ודרכה למצוא דרכים,
לצעוק שעכשיו רע לי ומר לי זה לא מספיק,
מה אתה תינוק ? בן שנה ? .

על מנת להתקיים בהווה יש לברר מי מקבל תמיכה והכנסה ומי לא ולמה,
למשל,
ויש לא מעט עבודה לעשות שם,
אז אתה צורח לא לא לא,
לא מעניין אותי להבין,
אני רוצה לאכול,
זה דפוק ברמה אחרת
 

arana1

New member
למשל

נתי יכול להרוויח מיליונים, האדם יצירתי שחבל על הזמן, ויש לו לב טוב, נשמה, אלא מה, בגלל אנשים כמוך הוא משותק מאימה,
אז להיות קונרקטי זה להתייחס לזה,
גם,
לדוגמה,
ההורים שלו קנו לו מפלצת תמורת אלפי שקלים לשעה,
פסיכיאטרית הכי בכירה וידועה בתחום,
ומה הנבלה עשתה ?
ניסתה לכפות עליו מבט, שיסתכל בעיניים כמו כולם,
תמורת זה אתם מוכנים לשלם, והכל,
אני בניגוד לה לפחות מנסה להבין ולעזור,
ולא רק שלא מקבל על זה פרוטה אלא ערימות של נבלות כמוך בועטים בי כל הזמן,
אז זהו,
שאלת הכלכלה צמודה מאוד לשאלת המוסר,
האדם,
האנושיות,
למרות שהכלכלנים עדיין לא הבינו את זה,
כמובן.
 

grayart

New member
טיעון לוגי שיקרי

מה שכתבת
"כי אם אתה כותב אבל האמן רעב עכשיו תן לו אוכל מייד אחרת אתה לא ענייני אתה שולל את הצורך והמשקל של דיון ביקורתי במהות החברה והכלכלה"

מה שמוכיח שא"ס יכול להיות גם דמגוג.

לאמן לא מגיע כסף
שיסתובב נווד ברחוב, שייסמוך על טוב ליבם של הנ"טים.
שייתעופף מעבודה לעבודה במקום לצייר או לכתוב או לשיר.
עד שיגיעו ימות המשיח , ימות האמן.
 

arana1

New member
הלוגיקה הנורמטיבית היא שקרית

לכן אפילו את המינימום ההכרחי לשיחה אתה לא מסוגל לקיים,
כי אם היית מקשיב,
למשל לנתי,
ששואל למה אירוע אחד, כל אירוע, נתפש לו כטרמינלי, זה מאפיין אוטיסטי מובהק, היית מבין שזו רק הדיכוטומיה הארכאית, רדודה ופרימיטיבית להחריד שעומדת בבסיס המובן מאליו הנורמטיבי, שמזהה בכל נסיון לחבר את הנסיון הפרטי, היחודי, לתפישה מערכתית, כללית, רחבה, מהלך שסותר את כללי הלוגיקה.

לא במקרה אתה מזכיר לי בדיוק את הליברטריאנים הפסיכוטים להחריד שאיתם הייתי נוהג להתווכח, שבדיוק כמוך מפרידים לחלוטין בין הפרטי לחברתי, בין האישי למערכתי, אז כשאתה טוען שצריך לעזור לאזרחי סוריה, או לעניים, או לחולים, הם אומרים אין בעייה, תעשה את זה אתה על חשבונך ולא על חשבוני.
זו בדיוק הלוגיקה שלך,
שמפרידה בנוקשות אטומה בין הווה לעתיד,
בין הצורך המיידי לתשתית המערכתית,
לוגיקה פסיכופאטית, שלא מסוגלת לדחות סיפוקים, שצורחת אבל אני רעב עכשיו מה אכפת לי מהמערכת,
עזבו אותי מפילוסופיה אני רוצה לפתור את הבעיות מייד,
ואנשים, כמו שגם עולה בדיוק ממה שנתי כתב, לא מסוגלים להבין אוטיסטים בדיוק בגלל שהם נשענים על לוגיקה שבכלל לא זמינה ליצורים פרימיטיבים כמוך,
זו שרואה את המערכתי והאישי בו זמנית,
את העבר ההווה והעתיד בבת אחת,
שממנה עולה שלבעיית הצרכים של האמן והמדען צריכה להינתן תשובה רחבה, ארוכת טווח, מערכתית.

כתבתי בדיוק ההפך ממה שהבנת, שלאמן, שלחריג, שלאוטיסט, שלחוקר מגיע כסף, והרבה, וכדי שלא יסמוך על טוב ליבם של הנ"ט ( אין דבר כזה, כל הנ"ט רעי לב להחריד, כמוך), יש לברר איך ולמה הדברים משתנים ולעזור להם להשתנות.

שזה אומר הקשבה סובלנית וסבלנית לפרטים שאתה אפילו לא טורח להתייחס אליהם,
"כי אני צריך הכל עכשיו ומייד אחרת זה לא קונקרטי" (שאגב כמו שכבר עלה כאן לא מעט פעמים אבל אין מצב שתקשיב חלק מהשונות האוטיסטית היא שהכאן והעכשיו שלהם הוא גם הכי מערכתי ורחב, מה שהיה אמור להיות מובן מאליו לכל מי שמתעניין באוטיזם אלא שלצערי אין אף אחד כזה).

המשיח כבר כאן אם רק תהיה מסוגל להקשיב לאפשרות שאחרים מכלילים בצורה שונה ממך,
שהם מחברים את הרגע לנצח בצורה שלא מחלקת את הדברים ל"או עזרה מיידית או קשקוש" ,
ואני כותב את זה כמי שנדד המון שנים והיה רעב מאוד והתקיים על מכירת ציוריו ברחוב,
בקושי.
אז אם אני מסוגל לראות את זה לא רואה שום סיבה שאתה, המפונק, לא תראה את זה
 

גורג42

New member
בוודאי שאני הולך כל בוקר למשרד ועובד - בדרך שלי

זה המשרד שלי אצלי בבית, לא אומר שאני לא עובד.

אגב, הייתי יכול לא לעבוד אילו הייתי רוצה. יש למשפחה שלי מספיק כסף, והיתה תקופה שהם היו כ"כ משוכנעים שאני מקרה אבוד שהם התכוונו לשלם את כל צרכיי לכל חיי.

אבל אי-אפשר לחיות בצורה כזאת. בן-אדם צריך לדאוג לעצמו (אם הוא יכול) ולא להיות עלוקה שמוצצת את הדם של אנשים אחרים.

אגב, אם פחות אנשים היו תומכים בפיראטיות, אז האתגר הזה היה הרבה יותר קל. מצחיק איך מצד אחד אתה מתנגד לעבודה קונבנציונלית, ומצד שני מעודד אנשים לתקוע רגל לאמנים שמנסים דרכים נחמדות יותר להרוויח את לחמם.
 

arana1

New member
התמיכה בפירטיות מקדמת יצירתיות עמוקה יותר

מהסוג שדווקא מתאים לאנשים שמעדיפים ליצור בפרטיות,
וזה לגמרי ברור למה.

וכמו שכצפוי הולך ומתברר העלוקות זה בדיוק ורק כל הפסיכופאטים שכולם מעריצים.

עדיף שאנשים רבים ככל האפשר לא יעבדו בכלל, שיחלמו, שיבהו, שיחשבו, שישימו לב לסביבה,
יש כבר מזמן תשתית מספיק טובה לחברה שתאפשר זהות שלא מושתתת על זנות,
תשתית שלכן יכולה לקדם, לראשונה, יצירה אמיתית ומהותית ועמוקה ומוסרית יותר.
 

arana1

New member
וקיבלת תשובה הכי קונקרטית, אישית, מעשית

שלא צריך יותר מכמה אלפי שקלים בחודש בשביל להגן על האוטיסטים ממך,
וברגע שהם מוגנים ממך ומשכמותך,
הם יכולים להתחיל לפרוח וליצור,
ולתרום ולהיתרם מהסביבה.
 
כאלו מה אני צריך

יותר מ 5 אלף בחודש ? זה מספיק לי ואם תהיה לח בת זוג בעזרת השם היא תרוויח עוד סכום דומה ונוכל לחיות בצניעות ,מה אנע חייב לבזבז אלפי שקלים בחודש על אוכל ?אז נקנה בחוץ אני היום אוכל פעם ביום וגם אם מזמין אז סיני או שווארמה או המוברגר זה כמה עשרות שקלים , בנוגע לילדים זה אכןמסובך יותר אבל לא חייבים לקנות הכי יקר אפשר טבלט יד שניה בגדים מחניות זולות וכו לי לא היו חוגים בכלל או כל המותרות הללו אבל אפשר מתנסים לא חייב הכי יקר לא חייב להית עינים גגולות ... אפשר לחיות יפה מ 10 -12 אלף שקל בחודש לא חייבים עשרות אלפי שקלים ... אני חסכתי הרבה כדאי לקנות דברים אני עקשן וחוסך ...ואז קונה את הכי יקר וטוב צריך להיות צנוע ..
 

arana1

New member
אפשר לחיות מ 12, גם זוג עם ילדים

אמנם בישראל זה קצת קשה כי כולם כאן חזירים וכנראה שמה שהאנטישמים תמיד אמרו על היהודים הוא ממש מדוייק ולכן יוקר המחיה כאן הוא בין הגבוהים ביותר בעולם אבל זוג עם ילדים יכול לחיות כאן גם מ 12 - 15 ובצורה טובה והגונה ובאזור טוב וגם להבטיח חינוך ורפואה ותזונה טובה לילדים,
אלא אם יש לך הוצאות לא צפויות,
כמו אלפי שקלים שאתה משלם לשרלטנים כדי שיהרסו לך את הילד,
או בעיות אחרות,
זה די על הקצה.

מצד שני, לפחות באזור שבו אני חי, יש לא מעט אנשים, לא ספרתי, עם הכנסה משותפת של 40 אלף ואפילו הרבה יותר,
ודי חבל שהמדינה כבר לא סוציאליסטית בכלל כי זה היה עוזר מאוד לכולם,
גם לגבוהי ההכנסה
 
אנחנו חיים מהכנסה כזו

אולי קצת יותר ויש לי הרבה אחים אבל הם כבר לא גרים איתנו רק אני ואחותי הקטנה ואחי חצי חצי ,אבל אני לא אשקר שיש לנו עזרה מסבא והרבה הוא ישלם רק עכשיו 100 אלף שקל בשביל טיפול רפואי באימי או 20 אלף עכשיו כדאי שהוציא ספר שירים וקנה לבת שלו דירה מדהימה במודעין ועוזר בכלל לכל המשפחה אז כן יש תמיכה אבל אני לא בם עשרים טיפוסי ממש לא הכי פשוט שיש וגם סבא גר בדירה 3 חדרים ללא מעלית ויכול לקנות איפה שבא לו הוא פשוט צנוע מאוד ואני מת עליו בגלל זה ..
 

גורג42

New member
ומאיפה בדיוק יגיעו אותם "כמה אלפי שקלים בחודש"? זו השאלה.

אם עבודה זה אאוט ויזמות זה רע, מאיפה יבוא הכסף?

מהמדינה? אני מקווה שברור לך שכל הקצבאות והכספים שהמדינה נותנת לנו הן על חשבון משלם המיסים.

אז ה"פתרון" שלך, בעצם, הוא שאנשים אחרים יקרעו את התחת בשבילנו. טוב, הם "בבונים" בעיניך, אז למה לא. למה לשבור את הראש ולחשוב איך לקיים את עצמנו, כשיש לנו עדר עבדים שיכול לעשות את כל העבודה השחורה.

איכס.
 

arana1

New member
לא, זה הפתרון שלך

הפתרון שלי מתבסס על האטפשרות שעדיין לא זמינה לבבוני החברה שלפיה תרומה איכותית לקיום וקידום החברה לא זהה רק למה שמתומחר ונחשב לבעל ערך,
כאדם מרובה בטירוף אין מצב שתבין את זה אבל לדעתי דווקא לא מעט דברים שנחשבים כהכי זניחים וחסרי ערך מקדמים ותורמים לא פחות ולא פעם הרבה יותר ממה שנחשב ומתומחר בנדיבות מופרזת.

אז זה הפתרון שלי, גם כי בניגוד לך אני לא חי באשליה שמה שעדר העבדים עושה חיוני לקיומי,
את רוב הזבל שהתעשיה והתרבות מפיקה לא רק שאני לא צריך אלא שהוא סתם רעש מיותר ומזוהם בשבילי,
אז עדיף שאנשים יעשו פחות ואת מה שהם עושים יעשו טוב יותר,
אבל כבבון אינך יודע להבדיל בין הכמותי לאיכותי אז כרגיל אני מדבר לקיר.

אגב
כלשעצמי, במקרה, יצא שעבדתי הרבה הרבה הרבה הרבה יותר ממך, ושילמתי מיסים הרבה הרבה הרבה הרבה יותר ממך,
למרות זאת,
בגלל שאני לא חרא כמוך לעולם לא אתנשא עליך בגלל זה או אחשוב שאתה חייב משהו לי או לחברה בגלל זה.

וכל זה גם הכי מהותי לבעייה האוטיסטית, שכל עוד לא יובן שתרומה מהותית לחברה לא זהה רק ותמיד רק למה שמוגדר כרגע ככזה לכולנו תהיה בעייה הכי קשה,
וחבל.

רק אנשים השבויים לחלוטין בעבר, אנשים ללא מקוריות ויצירתיות, חושבים שאין צורך או אין טעם לשנות את מדדי התרומה והערך כל הזמן,
ומה שקפיטליסטים חזיריים לא מבינים שגם אם הקפיטליזם תרם משהו לחברה (לדעתי הוא בעיקר לקח וכמו כל הלקחנים עיקר התמחותו זה לקיחת קרדיט וניצול של אחרים שתרמו ועושים למרותו), אין דבר בזבזני, ולא כלכלי, יותר מלבזבז את העבודה של הדורות הקודמים בנסיון לעשות בדיוק מה שהם עשו.

התשתית שהדורות הקודמים הקימו תתברר כהשקעה משתלמת רק אם וכשהיא באמת תאפשר לעשות משהו אחר,
לשנות את עצם תפישת הערך,
המעשה,
התרומה.

וכן, כמה שיותר אנשים יחיו על חשבון משלם המיסים כך ייטב לכולם, ובוודאי לכלכלה, זה ההישג הכי חשוב של העדין היצירתי שממנו אנחנו באים ואליו אנחנו הולכים,
ובדיוק בגלל זה הוא אינו זמין לאנשים מסוגך
 
למעלה