alufa4life
New member
שאלה במכניקה
חבל (שמסתו אינה זניחה) מחליק ללא חיכוך משולחן כלפי מטה. מהו סוג התנועה של החלק האנכי של החבל? התשובה: תאוצה הולכת וגדלה. מה שלא מסתדר לי כאן, זה מדוע התאוצה איננה קבועה? אני יודעת שהכח השקול F גדל לפי החוק השני של ניוטון, משום שבכל רגע נתון המסה של הגוף בציר האנכי גדלה. אבל הכח גדל בגלל הנוסחא F=ma כלומר, a נשאר אותו דבר.. יתכן שזוהי טעות? תודה לעוזרים =)
חבל (שמסתו אינה זניחה) מחליק ללא חיכוך משולחן כלפי מטה. מהו סוג התנועה של החלק האנכי של החבל? התשובה: תאוצה הולכת וגדלה. מה שלא מסתדר לי כאן, זה מדוע התאוצה איננה קבועה? אני יודעת שהכח השקול F גדל לפי החוק השני של ניוטון, משום שבכל רגע נתון המסה של הגוף בציר האנכי גדלה. אבל הכח גדל בגלל הנוסחא F=ma כלומר, a נשאר אותו דבר.. יתכן שזוהי טעות? תודה לעוזרים =)