שאלה בוערת

מצב
הנושא נעול.

onfire

New member
שאלה בוערת

שאלה בוערת
1.האם אפשר לבטל הסכם שהוגש "בהסכמה"אך תוך כפיה 2. במידה וכן, האם אפשר להגיש תביעת מזונות והסדרי ראיה בבית משפט אזרחי
 
תשובה

שאלה בוערת
1.האם אפשר לבטל הסכם שהוגש "בהסכמה"אך תוך כפיה 2. במידה וכן, האם אפשר להגיש תביעת מזונות והסדרי ראיה בבית משפט אזרחי
תשובה
אין מספיק פרטים. אם מדובר בפסק דין מוסכם יש להגיש תביעה לבטלו וכמובן להוכיח את הכפיה. ילדים אינם קשורים להסכם בין ההורים ותביעה לסדרי ראיה אפשר להגיש כל אימת שהסכם בענין לא בוצע (ס' 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות). יחד עם זאת מאוד מאוד מומלץ להתייעץ עם עו"ד לפני הגשת התביעה. לא כל מה שנחשב כפיה בעיני אדם שעשה הסכם הוא כפיה בעיני החוק.
 

onfire

New member
הבהרה

תשובה
אין מספיק פרטים. אם מדובר בפסק דין מוסכם יש להגיש תביעה לבטלו וכמובן להוכיח את הכפיה. ילדים אינם קשורים להסכם בין ההורים ותביעה לסדרי ראיה אפשר להגיש כל אימת שהסכם בענין לא בוצע (ס' 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות). יחד עם זאת מאוד מאוד מומלץ להתייעץ עם עו"ד לפני הגשת התביעה. לא כל מה שנחשב כפיה בעיני אדם שעשה הסכם הוא כפיה בעיני החוק.
הבהרה
לא מדובר בפסק דין מדובר רק בהגשת בקשה ועדיין לפני הופעה לדיון
 

onfire

New member
כנראה לא הסברתי את עצמי נכון ובכן

תשובה
ביהמ"ש לא יאשר הסכם ממון אם הצדדים לא מביעים הסכמתם לכך בזמן הדיון.
כנראה לא הסברתי את עצמי נכון ובכן
ההסכם הוגש בהסכמה אך בכפיה בביץ דין רבני. נקבע מועד לדיון וטרם הגענו אליו. האם אפשר לבטלו לאלתר מאחר והוא הוגש בכפיה???
 
תשובה

כנראה לא הסברתי את עצמי נכון ובכן
ההסכם הוגש בהסכמה אך בכפיה בביץ דין רבני. נקבע מועד לדיון וטרם הגענו אליו. האם אפשר לבטלו לאלתר מאחר והוא הוגש בכפיה???
תשובה
למיטב ידיעתי ביה"ד הרבני לא מאשר הסכם אם הצדדים לא הביעו את הסכמתם בזמן הדיון.
 
מה זה - הוגש בהסכמה אך בכפיה?

כנראה לא הסברתי את עצמי נכון ובכן
ההסכם הוגש בהסכמה אך בכפיה בביץ דין רבני. נקבע מועד לדיון וטרם הגענו אליו. האם אפשר לבטלו לאלתר מאחר והוא הוגש בכפיה???
מה זה - הוגש בהסכמה אך בכפיה?
או בהסכמה - או בכפיה. צריך להחליט.
 

mi37

New member
דיפלומטיה תחת אש!

מה זה - הוגש בהסכמה אך בכפיה?
או בהסכמה - או בכפיה. צריך להחליט.
דיפלומטיה תחת אש!
שלום רב, קיימת בעיה הלכתית ומשפטית מהותית עם כפיית-גט ועם מעמד ביה"ד הרבני. בעיה מוכרת וידועה הנובעת מהיות המדינה 'יהודית ודמוקרטית'. ביה"ד הרבני נאלץ להיות יצירתי ויצור מציאות של כפייה מבלי שיחרוג מסמכויותיו עפ"י חוק. נכון שיש כלי-כפייה, לרבות מאסר בצינוק לסרבן-גט. אולם מבחינה הלכתית לעיתים אין אפשרות לבצע כפייה שכזו על גבר שנוהג הלכתית-כשורה. כדי לא להתעמת עם האישה ו/או עם מערכת הדין-האזרחי(ביהמ"ש-משפחה, למשל) ביה"ד הרבני מאלץ את הגבר-בד"כ, שהוא גם כך קורבן-שיטתי לדיני-המשפחה (ראה אתר הורות=שווה), 'להסכים' לגט בדרכים שונות(ראה שאלתי לגבי צו-הבאה). אוי לנו שכך נראית מערכת הדין הרבנית במדינת-היהודים!!. ואוי למדינה שכך רומסת את זכויות האזרח של גבריה!!. בברכת שנה טובה וגמר-חתימה טובה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה