רעיון למשחק מחשב -עזרה.

winnerm

New member
רעיון למשחק מחשב -עזרה.

מיזה כמה חודשים שיש לי רעיון למשחק מחשב ,אחרי שהתייעצתי עם כמה אנשים לגבי הרעיון ,וקיבלתי את "האישור" שלהם שאכן מדובר ברעיון טוב החלטתי לנסות לקדם את הרעיון . הבעיה היא , שאני לא יודע איך להתחיל. כמובן שאני מעדיף לא לספר את הרעיון ואני בטוח שכולכם מבינים למה . יש כמה דברים שאני בטוח שצריך בהם להצלחת המשחק: בגדול מדובר במשחק רשת. הטכנולוגיה/גרפיקה צריך להיות ברמה הגבוהה ביותר(כמו משחקי EA ,לדוגמה) כדי שהמשחק יצליח , מה שמקשה מאוד . על פניו נראה שזאת מסימה בלתי אפשרית. אבל אולי עם העזרה והכיוון שלכם אני יוכל להוציא משהו מהרעיון. אני צריך את העזרה שלכם : * איך מתחילים ? * האם אפשרי שמשחק שדורש גרפיקה/טכנולגיה גבוהה מאוד תעשה על ידי חובבן? * מה אני צריך לדעת לפני שאני מתחיל? אני יודע שזה נשמע "יומרני" ,אבל בכל זאת אני רוצה לנסות. תודה מראש.
 

freak2100

New member
מה שאתה צריך לדעת זה...

שמשחקים ברמה הזאת נעשים על ידי צוות של לפחות 30 איש, מיומנים ומקצוענים, בתקופה של כמה חודשים עד כמה שנים. אולי תנסה להתחיל בקטן ותשמור את הרעיון המקורי שלך לעתיד...
 

winnerm

New member
השאלה...

אם יש דרך "לעקוף" את כל תהליך הלמידה. בסה"כ יש לי רעיון ,אף אחד לא אמר שאני רוצה ללמוד ולבזבז שנים של עבודה על הרעיון. האם יש דרך שבא אני יכול לתת את הרעיון ולהתקדם משם בצורה רצינית?
 

sandbird4

New member
כן, בטח שישנה דרך כזאת

תמורת כמה מליונים תוכל כמובן לשכור צוות מקצועי ומנוסה שיהפוך את הרעיון שלך למציאות. בנוסף דרוש עוד קצת כסף לשיווק המשחק.
 

sandbird4

New member
לגבי היכולות הגראפיות

הבעיה בגראפיקה טובה מידי היא פחות אוביקטים על המסך ורמת פירוט נמוכה יותר של כל אובייקט (כמובן שיש הרבה אוביקטים). אם למשל יש לך יותר מידי מפלצות או שחקנים על המסך ולכל אחד מהם יש בגדים שונים אז המחשב לא יסחוב את כל זה.
 

eynetane

New member
זה הולך ככה

אם עיקר עלות הפיתוח כמו שאתה מבין אותה היא בגרפיקה, אז בנה דמו נטול גרפיקה שמסביר את המכניקה של המשחק, ועם זה לך לפבלישר. הוא אולי ייקח 80% (במקרה הטוב, שבו המשחק מוצא חן בעיניו) אבל יממן את המשך הפיתוח. וכמו שאמרו חכמינו, 20% ממשהו זה בד"כ יותר טוב מ 100% מכלום... בהצלחה
 

winnerm

New member
האם ניתן למכור "רעיון"

האם ניתן ללכת לחברה מסוימת ולמכור לה את הרעיון? או שצריך סוג של הכנה בסיסית שזה הדמו
 

freak2100

New member
יצחקו לך בפנים

הם לא רואים אותך, אתה לא שווה כלום מבחינתם, אתה לא מעניין אותם. אם היו קוראים לך שיגרו מיאמוטו או וויל רייט, אז אולי היה לך סיכוי, אבל קוראים לך מתן... למשקיעים אין שום אינטרס לקנות ממך רעיון, זאת לא קנייה בטוחה עבורם, וזה גם לא שווה להם כלום, בהתחשב בעובדה שהם יצטרכו להשיקע עוד הרבה מיליונים של דולרים בפיתוח עצמו.
 

winnerm

New member
מוזר לי.

בסה"כ הרעיון שלי אמור "להתלבש" על משחק שקיים, כדי לקדם את המשחק. לדוגמה: COUNTER STRIKE SOURCE שנמכר ביחד עם המשחק HELF LIFE . אין ספק שCOUNTER הגביר את המכירה של HELF LIFE.... וכו'... . הרעיון שלי אמור להיות על אותו עיקרון רק בתחום שונה . כלומר: משחק שמתבסס על משחק קיים... המשחק אמור לקדם את המכירה של המשחק הקיים וגם את שלו עצמו. וזה מוזר מאוד. כי מה שאתה אומר לי זה שאני אמור "ליצור" פרה בשביל כוס חלב. נראה אבוד. :/
 

freak2100

New member
אגב, counter strike זה מוד לhalf life

מה שאומר שזה לא שמישהו בנה אותו מההתחלה... לבנות מודים זה יותר פשוט מלבנות משחק חדש, אם המשחק הקיים אכן מאפשר יצירת מודים ככה שבזה יש לך סיכוי...
 

eynetane

New member
זה כמו למכור קרח לאסקימוסים

הרי זורקים עליהם עשרות או מאות רעיוןנות בשנה "בחינם", ומבחינתם, בסבירות של 99.995% לפחות אחד מהם יותר טוב משלך, אז למה להם לשלם על רעיון אחר? אתה צריך להראות שאתה מאמין ברעיון שלך, מושקע בו, שהתקדמת (מה שנותן לך יתרונצ'יק במקרה ותמשיך הלאה למישהו אחר), וכן שהרעיון מגובש מספיק וכו' (הרי בין הרעיון הראשון למימוש הסופי עובר זמן ועוד 15 גרסאות ווריאציות שחבל להם לשפוך עליהן כסף. תבין שגם עם דמו הסיכוי הוא לא גבוה אלא אם אתה מכיר מראש מישהו וכו', אבל עם דמו יש לפחות כבר סיכוי שאפשר ללכת איתו.
 

ahillel

New member
אני אסביר לך במילים אחרות

משחק- מדובר במוצר שאמור לגרום הנאה. כל אחד נהנה מדברים שונים. מישהו אחד יחשוב שהרעיון שלך טוב, ומישהו אחר לא. אני לא מתפלא שהחברים שלך אהבו אותו, כי הם חברים שלך והתחומי עניין שלהם דומים לשלך. בגלל זה הרעיון שלך לא שווה הרבה אם אין לך איזה דמו ביד שיתן מקפצה לכל העיניין בעיני משקיעים פוטנציאלים. (לא כי המשחק שלך באמת יעניין אותם, אלא כי ברגע שיש לך דמו זה מראה על כוונות רציניות וגם על כך שחלק לא קטן מהמוצר כבר בנוי והדרך לחנויות לא רחוקה כל כך)
 

sandbird4

New member
אני אוסיף משהו חשוב מנסיון אישי

כאנשים טכנים אין לנו את הכישורים העסקיים / שיווקים שדרושים בשביל שפרוייקט מסויים באמת יצליח. אתה יכול לחשוב על רעיון טכני מבריק אבל לא יהיה לו שוק או פוטנציאל רווחי. עד פה כולנו יודעים את זה אבל יש עוד משהו חשוב: לפעמים אתה מגיע עם רעיון או דמו ואז מי שאתה מראה לו את זה פתאום רואה בזה פוטנציאל למשהו שלא חשבת עליו ואז אותו משקיע דורש ממך לשנות את הכל לכיוון שונה לגמרי ממה שאתה רצית. זה קורה הרבה מאוד פעמים אפילו ליזמים מאוד מנוסים. אני דווקא מאוד אוהב את העובדה שמשנים לי את הרעיון למשהו אחר ואני תמיד מנסה שהתכנון שלי יהיה גמיש מאוד כדי שיוכלו לשנות אותו.... אם אתה נעול על הרעיון שלך אז לא תתקדם לשום מקום. דוגמא מתחום המשחקים: היה לי רעיון למשחק מסויים וניסיתי למצוא משקיעים. איזה חברה שפניתי אליהם ראתה פוטנציאל ברעיון שלי לעשות משהו בכלל אחר ממה שחשבתי. בסופו של דבר לא יצא מזה כלום אבל בגלל אי הסכמה על כל מיני דברים טכנים בחוזה. כיום אני מנסה לקדם כמה רעיונות אחרים שלי אבל כמובן שזה לא פשוט. יש לי מישהו שעוזר לי בצד השיווקי של חידוד הרעיונות להצעה עיסקית מקצועית ועזרה תמורת תשלום בהקמת צוות מקצועי כדי להפוך רעיונות בשלים וטובים (עוד לא יצאו כאלה) למוצר מוגמר. בלי יועצים וים באנשי מקצוע לא תצליח להרים שום דבר לבד. צריך הרבה מאוד כאב ראש וסבלנות בשביל זה אבל אחרי שאתה מצליח פעם אחת אז זה הופך הרבה יותר קל.
 

winnerm

New member
ahillel אני לא ממש מסכים איתך.

בוא נגיד את זה כך: יש לאדם מסויים מתכון לארוחה , המתכון בכללי אמור להיות טוב , רק מה , הוא לא יודע לבשל. לכן הוא יעדיף לתת את המתכון למי שכן יכול לעשות ממנו ארוחה. במקרה שלי ,אני מאמין שיש לי אולי את המתכון ,אבל אם אני ינסה לבשל אותו ויגיש אותו ,זה רק ירחיק את הדרך לחנויות.
 

sandbird4

New member
גישה נכונה אבל תכין תוכנית עסקית ו...

תנסה למצוא משקיע.
 

freak2100

New member
דוגמה גרועה...

אם אתה לא יודע לבשל, מניין לך הידע בהמצאת מתכונים? בכל מקרה, בתחום של פיתוח משחקי מחשב ההגיון שלך לא עובד, כי מי ששולט על התחום אלה בעלי הממון, ואותם לא מעניין כמה המשחק שלך מקורי וגאוני אלא אם הם ירוויחו ממנו כסף או לא. אולי לך זה מובן שהם יכולים להרוויח ממנו כסף, אבל הם לא מבינים דבר וחצי דבר במשחקי מחשב - לכן הם מממנים רק משחקים שכבר הוכיחו את עצמם (למשל, בואו נעשה עוד משחק פעולה, כמו זה שכבר עשינו, אבל נוסיף קצת דם, נגדיל לנשים את השדיים ונשתמש במנוע גרפי מתקדם יותר), משחקים שמקורם ממפתחים שהוכיחו את עצמם (SPORE זה משחק מאוד מקורי ומהפכני, אבל כשמדובר בוויל רייט - אפשר לסמוך עליו שזה גם יכניס כסף), או משחקים שמוכח בדרך אחרת שהם יכניסו כסף (ומוכח זה לא "אני אוהב את הרעיון וחברים שלי מסכימים איתי", זה הרבה מעבר לזה).
 

winnerm

New member
freak2100

א) כמו שאמרו , טעם וריח אין מה להתווכח. ב) יש הרבה דברים שאנחנו יודעים שהם טובים מבלי לדעת לעשות אותם. בכל מקרה ,זה נראה הרבה יותר קשה עכשיו. לפי מה שאתם רושמים תהליך כזה יכול לקחת שנים, ואני לא יודע אם אני רוצה להשקיע את כל הזמן והכסף שלי ברעיון .
 

freak2100

New member
אתה צודק...

אבל את המשקיעים כל זה לא מעניין... הם לא בוחנים רעיונות מנקודת המבט של גיימרים, הם לא מבינים בזה, לכן לא תוכל לשכנע אותם שהרעיון שלך טוב בלי להראות להם משהו מוחשי.
 
למעלה