רנן שור מודה באמת.

vanishing point

New member
רנן שור מודה באמת.

"אם את שואלת אותי אם צריך 14 בתי ספר לקולנוע בארץ? לא צריך. מצד אחד יש תפיסה לגיטימית של "אלף פרחים יפרחו". מצד שני מדובר במספר שאין כדוגמתו גם במדינות גדולות משלנו: בדנמרק יש בית ספר לקולנוע אחד. כנ"ל בשוודיה, ביוגוסלביה לשעבר ובכל המדינות הבלטיות. ברוסיה וספרד יש שני בתי ספר לקולנוע ובהודו יש 3 בתי ספר לקולנוע בלבד. כך גם בסין. הייתה כאן בועה שהתנפחה, כי היה סקסי שיהיו בתי ספר לקולנוע וכי הקולנוע הישראלי הצליח ב 10-15 שנים האחרונות. הבועה הזו מתנפצת ולבוגרי מרבית בתי הספר אין עבודה. ההרשמה למרבית בתי הספר התכווצה ויש בתי ספר שבקושי פתחו כיתה השנה.
אשר לסם שפיגל, לפי הנתונים שבידנו, 70% מבוגרי המסלול המלא (בימאים) עובדים בתעשייה בתפקידים מובילים. כך גם 40% מבוגרי מגמות התסריטאות וההפקה. ההרשמה לבית ספר יציבה בחמש שנים האחרונות והשנה הייתה עלייה של 30% בהרשמה, כלומר בהתמודדות על מקום בבית הספר."

אני מטיל ספק בנתונים שהוא מביא לגבי תעסוקת הבוגרים אבל זו רק תחושה אישית שלי, אין לי שום אפשרות לבדוק.
הריאיון המלא:
http://www.taasiya.co.il/magazine/634.htm

ההמלצה שלי לגבי לימודי קולנוע ידועה...
 

aשרון

New member
ממש מודה, כל מה שאמר כבר ידוע...

בקיץ הקודם סיימתי את הלימודים שלי במגמת הקולנוע להנדסאים במכללת כנרת.
השנה לא פתחו את המסלול בגלל הרשמה מועטה אליו. ונראה לי שהמסלול הזה מחוסל אצלם.
רק מסלול קולנוע לתואר נשאר שם פתוח, ובמסלול הזה לומדים הרבה רוח ופחות לקחת ציוד ולצלם.

הרבה מאוד בוגרים בארץ עשו הסבת מקצוע ועוסקים במקצוע אחר בגלל שלא יכלו לכלכל את עצמם במה שמצאו בתעשייה. רק אלה עם הג'וק האמיתי עדיין נמצאים בתעשייה.
 

vanishing point

New member
הוא לא אמר את זה בעבר

לפחות לא באופן כזה נחרץ. כרגע הוא פשוט ירה לעצמו ברגל או שזה מהלך מחושב. (תחשבו לבד...)
עד היום עיקר הטענות שלו היה כנגד התקצוב הממשלתי. (ובצדק, אבל זה עדיין לא מצדיק את עודף מחלקות הקולנוע בארץ)

וכן, כל מה שהוא אומר ידוע לכולם כבר יותר מעשור.
 

vanishing point

New member
"השיקול שלנו בלימודים הוא לא שיקול של מה מדינת ישראל צריכה,

אלא מה אנשים רוצים ללמוד"
יואב גרא.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000102119

לא באתי לייאש אז אומר כך. אם אתם לפני לימודי קולנוע, דעו שזה המצב כי בלימודים לא ממש ידברו אתכם על מה שקורה בתעשייה אחרי שסיימתם ללמוד. העצה הכי טובה שאני יכול לתת לכם היא לדפוק את המערכת בכך שבמקביל ללימודים תצלמו לאורכם סרט דוקומנטרי עצמאי מבלי לשתף את המערכת.
לימודי קולנוע אורכים זמן רב וזו ההזדמנות שלכם למצוא ולתעד דמות או קבוצה של דמויות במאבק, מעבר או שינוי.
בסיום הלימודים הגישו את הסרט לקרנות, יתכן ותמצאו את עצמכם ב"מגרש של הגדולים" כבר בסיום הלימודים...

לגבי בוגרים. הזמן הממוצע להיכנס לתחום הוא כחמש שנים. אם אחרי חמש שנים אתם לא מרוויחים כראוי ועדיין אתם לא מוכנים לוותר, הפכו את הקולנוע למשרה חלקית. זה עובד בשבילי.
 

מיכאל1411

New member
אני לא חושב שאתה מייאש, התלות הזו בתעשייה חייבת להיפסק

למה לא לומדים מהאמריקנים איך עושים קולנוע עצמאי דל ואיכותי? כשאני אסיים ללמוד (נרשמתי לחוג לקולנוע באוניברסיטת ת''א),
הדבר הראשון הוא להתחיל לעשות כמה סרטים עצמאיים בסגנון האחים דופלאס, כמעט ואין כאלה בארץ לצערי.
 

aשרון

New member
עושים כאלה בארץ?

אתה יכול להביא דוגמאות? (בשרשור חדש כמובן).

איך השיטה של האחים דופלאס עובדת.
 
למעלה