רכבת ישראל תבנה שתי קומות נוספות

מצב
הנושא נעול.

איליה.

New member
רכבת ישראל תבנה שתי קומות נוספות

רכבת ישראל תבנה שתי קומות נוספות
בתחנת חיפה חוף הכרמל. רכבת ישראל קיבלה אישור להוסיף שתי קומות למבנה תחנת חוף הכרמל על מנת למקם בהן את מרכז הפיקוח הארצי. האישור איננו מאפשר להרחיב את המבנה אל מעבר לשטח הקיים שלו. על פי התכנית, גובה מבנה התחנה יסתכם ב-16 מטר. ראש עיריית חיפה עמרם מצנע דחה את דרישת האופוזיציה העירונית להתנות את בניית מרכז הפיקוח של רכבת ישראל בחיפה בהקמת קירות אקוסטיים לאורך מסילת הרכבת בשכונות בת גלים וקרית חיים. לטענתו של מצנע, לפרויקט יש חשיבות רבה עבור העיר חיפה, כיוון שמימושו יאפשר ליצור 200-250 מקומות עבודה חדשים. (מהמקומונים)
 
מקורות

רכבת ישראל תבנה שתי קומות נוספות
בתחנת חיפה חוף הכרמל. רכבת ישראל קיבלה אישור להוסיף שתי קומות למבנה תחנת חוף הכרמל על מנת למקם בהן את מרכז הפיקוח הארצי. האישור איננו מאפשר להרחיב את המבנה אל מעבר לשטח הקיים שלו. על פי התכנית, גובה מבנה התחנה יסתכם ב-16 מטר. ראש עיריית חיפה עמרם מצנע דחה את דרישת האופוזיציה העירונית להתנות את בניית מרכז הפיקוח של רכבת ישראל בחיפה בהקמת קירות אקוסטיים לאורך מסילת הרכבת בשכונות בת גלים וקרית חיים. לטענתו של מצנע, לפרויקט יש חשיבות רבה עבור העיר חיפה, כיוון שמימושו יאפשר ליצור 200-250 מקומות עבודה חדשים. (מהמקומונים)
מקורות
איליה, יש לך מושג באילו עיתונים זה התפרסם? ואולי, האם מדובר בהודעה לעיתונות של העיריה / של רכבת ישראל?
 

איליה.

New member
תשובה

מקורות
איליה, יש לך מושג באילו עיתונים זה התפרסם? ואולי, האם מדובר בהודעה לעיתונות של העיריה / של רכבת ישראל?
תשובה
כתבה אחת שקראתי בנושא היתה במקומון בשפה הרוסית שיצא בסופשבוע האחרון, כאשר צוין שהמקור הוא "כלבו". הכתבה השניה היתה תלויה על קיר של משרד, אז איני יודע מאיזה עיתון היא.
 

Weird Eyal

New member
גם בידיעות חיפה הייתה כתבה נראה לי

תשובה
כתבה אחת שקראתי בנושא היתה במקומון בשפה הרוסית שיצא בסופשבוע האחרון, כאשר צוין שהמקור הוא "כלבו". הכתבה השניה היתה תלויה על קיר של משרד, אז איני יודע מאיזה עיתון היא.
גם בידיעות חיפה הייתה כתבה נראה לי
 

יהוושע

New member
חנצ´יק , חווה נא דעתך בעניין הרכבת

מקורות
איליה, יש לך מושג באילו עיתונים זה התפרסם? ואולי, האם מדובר בהודעה לעיתונות של העיריה / של רכבת ישראל?
חנצ´יק , חווה נא דעתך בעניין הרכבת
לי-ם , שנראה יותר מתמיד כי היא עומדת להיות הפיל הלבן הבא בחנות החרסינה ששמה רכבת ישראל . האם תיסמונת ת"א דרום מס´ 2 , או שמא יש כאן אינטרסים של אגד , למשל ,או של חברות המוניות הפוחדים מאובדן הכנסות ולכן " משתילים " כתבות בעיתונות באמצעות בעלי עניין כדי להסיר את הנושא מן הפרק? ואיפה הירושלמים שנאבקו כול כך יפה ובהצלחה להצלת עמק הצבאים , אינכם רוצים לראות בשובה של הרכבת לעירכם? הקימו כול זעקה , ויפה שעה אחת קודם!!!!
 
הרכבת לירושלים

חנצ´יק , חווה נא דעתך בעניין הרכבת
לי-ם , שנראה יותר מתמיד כי היא עומדת להיות הפיל הלבן הבא בחנות החרסינה ששמה רכבת ישראל . האם תיסמונת ת"א דרום מס´ 2 , או שמא יש כאן אינטרסים של אגד , למשל ,או של חברות המוניות הפוחדים מאובדן הכנסות ולכן " משתילים " כתבות בעיתונות באמצעות בעלי עניין כדי להסיר את הנושא מן הפרק? ואיפה הירושלמים שנאבקו כול כך יפה ובהצלחה להצלת עמק הצבאים , אינכם רוצים לראות בשובה של הרכבת לעירכם? הקימו כול זעקה , ויפה שעה אחת קודם!!!!
הרכבת לירושלים
דעתי בנושא מורכבת והיא אינה סופית ומוחלטת. אני מאמין שחלום התחנה התת-קרקעית בגן העצמאות הוא נהדר וטוב, אבל מימושו רחוק מאוד מאיתנו, ולכן יש להחזיר לשירות את תחנת ירושלים המקורית, בנוסף לתחנה במלחה, שתהפוך לדעתי די מהר לחשובה בזכות עצמה. אם פעם יצטרכו להשתמש בתוואי לצרכי הרכבת הקלה, יהיה יותר קל לעשות הסבה/שימוש משותף בקו רכבת פעיל מאשר בשביל עפר זנוח. כמובן שחשיבותה ההסטורית והסנטימנטלית של תחנת ירושלים המקורית היא מעל לכל ספק (אם כי לדעתי תחנת יפו יותר חשובה הסטורית, ותראו איך היא נראית היום), ולכן אני מתנגד בתוקף לכל בנייה מסיבית בשטח. לגבי תוואי הקו - אני מאמין ששירות שינתן באמצעות רכבות רוכנות על גבי הקו הנוכחי יוכל להיות פתרון ביניים מספק עד להקמת קו חדש, ויתרונו החשוב היחיד על כל אופציה אחרת היא הזמינות שלו - בשנה הבאה כבר נוכל לנסוע ברכבת לבית שמש, וקצת אח"כ גם לירושלים עצמה. גם שדרוג לפי תוואי G1 ייקח מספר שנים למימוש עם כל המנהרות שצריך בשבילו - העם רוצה תשובה מיידית, ומגיעה לו תשובה כזאת, לדעתי. אני גם חייב להתוודות שאני באופן נגד כל תוכנית שתשנה את התוואי המקורי שלא לצורך, בגלל חשיבותו ההסטורית והעובדה שהוא כנראה הקו היחיד בישראל שניתן להפוך אותו לקו תיירותי של ממש. צר לי על כך שרכבת ישראל מתנערת מהמחויבות הראשונית שלה לרכבות רוכנות, ושמחתי לשמוע שמשרד התחבורה לוחץ עליה בנושא. אבל אם נזכרו בזה רק עכשיו, זה אומר שלפחות בשנתו הראשונה יהיה הקו נטול רכבות רוכנות, ולכן לא אטרקטיבי במיוחד. אני מאמין שלאחר השלמת הקו החדש דרך מודיעין (שבראייתי אין כל שאלה לגבי נחיצותו הדחופה מאוד) יש להפוך את הקטע בין ירושלים לבית שמש לקו משותף לרכבות קלות (שיכולות לנסוע גם בתוך העיר וגם על הקו הראשי) שיתנו שירות פרברי ולרכבות משא (בתקווה שרכבת ישראל תשכיל להרים על הרגליים שוב את תחום המשא המוזנח). אבל זה באמת חזון למועד, איך שהדברים נראים כעת. אני לא מכיר את הנושא אישי מספיק בשביל להביע דעה לגבי האינטרסנטים השונים שעשויים לקדם נתונים מוטעים. לגבי הדעות השונות - הרי אנו חיים במדינה דמוקרטית, ומותר לעיריית ירושלים להעדיף פתרון אחר מזה של הממשלה, כל עוד שני הצדדים עושים זאת ממניעים טהורים ושקולים. אבל זו רק דעתי.
 

Y.G.J

New member
טעות גדולה! (רק דעתי האישית)

רכבת ישראל תבנה שתי קומות נוספות
בתחנת חיפה חוף הכרמל. רכבת ישראל קיבלה אישור להוסיף שתי קומות למבנה תחנת חוף הכרמל על מנת למקם בהן את מרכז הפיקוח הארצי. האישור איננו מאפשר להרחיב את המבנה אל מעבר לשטח הקיים שלו. על פי התכנית, גובה מבנה התחנה יסתכם ב-16 מטר. ראש עיריית חיפה עמרם מצנע דחה את דרישת האופוזיציה העירונית להתנות את בניית מרכז הפיקוח של רכבת ישראל בחיפה בהקמת קירות אקוסטיים לאורך מסילת הרכבת בשכונות בת גלים וקרית חיים. לטענתו של מצנע, לפרויקט יש חשיבות רבה עבור העיר חיפה, כיוון שמימושו יאפשר ליצור 200-250 מקומות עבודה חדשים. (מהמקומונים)
טעות גדולה! (רק דעתי האישית)
המרכז פיקוח עכשיו נמצא בחיפה מרכז איפה שהמוסכים וכל זה... ושם יש גישה מידית לכל העובדים הנחוצים... אם יוציאו את המרכז שליטה לתחנת חוף הכרמל זה יגרום למעבר ושינוי אדמיניסטרטיבי גדול והוצאות כספיות או אולי פיטורים לא נחוצים... אבל שיהיה ומה הכוונה שזה יוסיף בין 200-250 מקומות עבודה? מה יוסיף?
 
מרכז בקרה ארצי

טעות גדולה! (רק דעתי האישית)
המרכז פיקוח עכשיו נמצא בחיפה מרכז איפה שהמוסכים וכל זה... ושם יש גישה מידית לכל העובדים הנחוצים... אם יוציאו את המרכז שליטה לתחנת חוף הכרמל זה יגרום למעבר ושינוי אדמיניסטרטיבי גדול והוצאות כספיות או אולי פיטורים לא נחוצים... אבל שיהיה ומה הכוונה שזה יוסיף בין 200-250 מקומות עבודה? מה יוסיף?
מרכז בקרה ארצי
אני חושש שעלי לתקן: אין למתקן שייבנה בחוף הכרמל מקבילה כיום - מדובר בריכוז של פונקציות הבקרה והשליטה של רכבת ישראל ממגון מקומות ברחבי הארץ (כולל גם בחיפה מרכז, אבל לא רק) למרכז אחד. מוסכי הרכבת החיפה בהחלט לא נמצאים בסמוך לתחנת חיפה מרכז, וממילא אין קשר מבחינת כח האדם בין המוסכים לבין פונקציות הבקרה והשליטה של הרכבת. כמובן שמבחינת העובדים בחיפה מרכז אין שינוי של ממש בנגישות למקום העבודה, הרי הם לא גרים בתחנה... אני מניח שהכוונה בתוספת כח האדם היא בכח האדם באיזור חיפה, מפני שמרבית כח האדם המפוזר כיום ברחבי הארץ שעוסק בכך ירוכז כאן. גם לי לא ברור כיצד הגיעו למספר הזה, אבל אני מניח שיש להם סיבה. אחד היתרונות העיקריים של הקמת המרכז הזה הוא חסכון משמעותי בכח אדם ע"י צמצום הכמויות הדרושות ע"י שימוש בטכנולוגיות מתקדמות (יחסית...) המאפשרות שליטה ובקרה מרחוק, תוך החלפת הרבה פעולות אנושיות בכאלו ממוחשבות. ולמרות זאת דעתי היא שאין זה בטוח ונכון ´לשים את כל הביצים בסל אחד´ - מרכז גדול כזה שהוא כל-כך חשוב בתפקודו הוא מטרה עסיסית מדי לחורשי רע וזדון. אני מבין שמרכז הבקרה הקיים בלוד יהווה מעין גיבוי, אבל עד שיוכיחו לי שניתן להשמישו תוך זמן קצר, אני אשאר ספקן לגבי התועלת שבפרויקט. חוץ מזה, כבר היו בחו"ל מקרים (המרשימים יותר בארה"ב) של חברות רכבת גדולות שניסו להתמרכז במרכז גדול ומשולב אחד וקרסו כמעט מיד מפני שלא היו יותר אנשי שטח שיטפלו במשברים נקודתיים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה