אתה מתכוון שהודעת הרכבת מנסה להלחיץ, או שאני מנסה להלחיץ?
בולשיט. הודעת הלחצה, לא יותר מזה.
אתה מתכוון שהודעת הרכבת מנסה להלחיץ, או שאני מנסה להלחיץ?
אני בסה"כ אמרתי מה שמעתי ברדיו בלייב, וכפי שאתה רואה - זה כתוב עכשיו בטמקא, במאקו ובדה-מרקר.
וזה היה צפוי, כי לכל פתיחה של קו רכבת על מסילה חדשה - יש לעשות נסיעות מבחן לפני-כן, למען בטיחות הנוסעים. קל-וחומר בקו הרכבת המהיר לירושלים - שיש בו הרבה מנהרות, חלקן הארוכות בישראל, ושיש בו גם חישמול - דבר שלא היה בשום קו אחר עד עכשיו.
זה היה נשמע לא סביר שיפעילו קו רכבת בישראל בלי לעשות מספיק נסיעות מבחן. ערב פסח זה עוד קצת יותר מחודש ושבוע, ועדיין לא חושמלו שתי המסילות בין נתב"ג להגנה, והחלק המזרחי ביותר של הקו. על גשר 10 מעל עמק ארזים בכניסה לירושלים - לפי מה שראיתי לאחרונה - עוד לא הניחו עדיין את המסילה.
בנוסף - בדקו בינתיים רק את הקטר החשמלי הראשון שהגיע לארץ. את שני הקטרים החשמליים החדשים שהגיעו לאחרונה עוד לא בדקו מספיק זמן, ואין מספיק זמן לבחון הפעלה מינימלית של הקו ע"י שלוש רכבות עם קטרים חשמליים. (כזכור - כפי שכתבתי כאן - שלוש רכבות הן המינימום שנדרש כדי להפעיל רכבות בתדירות של פעמיים בשעה בין ירושלים האומה לתל אביב ההגנה).
טוב שבישראל המילה האחרונה בתחום הבטיחות נתונה בידי אנשי המקצוע ולא בידי הפוליטיקאים, עם כל הכבוד לישראל כ"ץ, ויש כבוד.
ועוד משהו - לדעתי הקו המהיר לירושלים הרוויח מהדחיה ביחס למצב הנוכחי. אני מאמין, רוצה להאמין, שעד ספטמבר יספיקו לחשמל גם את המסילה השניה בין ירושלים האומה לתחנה התפעולית איילון וכמובן גם את המסילה בין תחנה תפעולית איילון לתל אביב ההגנה, וככה ייפתח הקו במתכונת יותר אמינה ובטוחה - שלוש רכבות בשעה. זה יעשה טוב לשם ולהצלחה של הקו. האמנם אני צודק, יספיקו? יהיה גם מספיק זמן לנסיעות מבחן?