רכבת ישראל הודיעה: הקו המהיר לירושלים יפתח באיחור של חצי שנה

מצב
הנושא נעול.

aryeri

Member
רכבת ישראל הודיעה: הקו המהיר לירושלים יפתח באיחור של חצי שנה

רכבת ישראל הודיעה: הקו המהיר לירושלים יפתח באיחור של חצי שנה
כך נאמר לפני שתי דקות בגלי צה"ל, בתוכנית הבוקר של רזי ברקאי.
הסיבה: מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך קבע שאין עדיין מצב בטיחותי מספיק כדי לפתוח את הקו בערב פסח הקרוב.
הקו צפוי להיפתח בסביבות ספטמבר / אוקטובר 2018.
 
דיווח מפורט ב-Themarker

רכבת ישראל הודיעה: הקו המהיר לירושלים יפתח באיחור של חצי שנה
כך נאמר לפני שתי דקות בגלי צה"ל, בתוכנית הבוקר של רזי ברקאי.
הסיבה: מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך קבע שאין עדיין מצב בטיחותי מספיק כדי לפתוח את הקו בערב פסח הקרוב.
הקו צפוי להיפתח בסביבות ספטמבר / אוקטובר 2018.
דיווח מפורט ב-Themarker
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.5841400
 
אי אפשר לומר שזה לא היה צפוי

אי אפשר לומר שזה לא היה צפוי
אמנם קיוויתי שהם יוכלו להפעיל אותו בצורה מצומצמת, אבל ממעקב אחרי קצב התקדמות הנחת מערכת החשמול בקטע שפירים-ההגנה נראה שאין סיכוי גם להשלים את החשמולת, וגם לבדוק הכל, וגם להיות מוכנים לפתיחה ולהטמעת ולהפעלת המערכת בקטע כמעט-הכי-עמוס של רכבת ישראל.
 
בולשיט. הודעת הלחצה, לא יותר מזה.

רכבת ישראל הודיעה: הקו המהיר לירושלים יפתח באיחור של חצי שנה
כך נאמר לפני שתי דקות בגלי צה"ל, בתוכנית הבוקר של רזי ברקאי.
הסיבה: מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך קבע שאין עדיין מצב בטיחותי מספיק כדי לפתוח את הקו בערב פסח הקרוב.
הקו צפוי להיפתח בסביבות ספטמבר / אוקטובר 2018.
בולשיט. הודעת הלחצה, לא יותר מזה.
 

aryeri

Member
אתה מתכוון שהודעת הרכבת מנסה להלחיץ, או שאני מנסה להלחיץ?

בולשיט. הודעת הלחצה, לא יותר מזה.
אתה מתכוון שהודעת הרכבת מנסה להלחיץ, או שאני מנסה להלחיץ?
אני בסה"כ אמרתי מה שמעתי ברדיו בלייב, וכפי שאתה רואה - זה כתוב עכשיו בטמקא, במאקו ובדה-מרקר.
וזה היה צפוי, כי לכל פתיחה של קו רכבת על מסילה חדשה - יש לעשות נסיעות מבחן לפני-כן, למען בטיחות הנוסעים. קל-וחומר בקו הרכבת המהיר לירושלים - שיש בו הרבה מנהרות, חלקן הארוכות בישראל, ושיש בו גם חישמול - דבר שלא היה בשום קו אחר עד עכשיו.
זה היה נשמע לא סביר שיפעילו קו רכבת בישראל בלי לעשות מספיק נסיעות מבחן. ערב פסח זה עוד קצת יותר מחודש ושבוע, ועדיין לא חושמלו שתי המסילות בין נתב"ג להגנה, והחלק המזרחי ביותר של הקו. על גשר 10 מעל עמק ארזים בכניסה לירושלים - לפי מה שראיתי לאחרונה - עוד לא הניחו עדיין את המסילה.
בנוסף - בדקו בינתיים רק את הקטר החשמלי הראשון שהגיע לארץ. את שני הקטרים החשמליים החדשים שהגיעו לאחרונה עוד לא בדקו מספיק זמן, ואין מספיק זמן לבחון הפעלה מינימלית של הקו ע"י שלוש רכבות עם קטרים חשמליים. (כזכור - כפי שכתבתי כאן - שלוש רכבות הן המינימום שנדרש כדי להפעיל רכבות בתדירות של פעמיים בשעה בין ירושלים האומה לתל אביב ההגנה).
טוב שבישראל המילה האחרונה בתחום הבטיחות נתונה בידי אנשי המקצוע ולא בידי הפוליטיקאים, עם כל הכבוד לישראל כ"ץ, ויש כבוד.

ועוד משהו - לדעתי הקו המהיר לירושלים הרוויח מהדחיה ביחס למצב הנוכחי. אני מאמין, רוצה להאמין, שעד ספטמבר יספיקו לחשמל גם את המסילה השניה בין ירושלים האומה לתחנה התפעולית איילון וכמובן גם את המסילה בין תחנה תפעולית איילון לתל אביב ההגנה, וככה ייפתח הקו במתכונת יותר אמינה ובטוחה - שלוש רכבות בשעה. זה יעשה טוב לשם ולהצלחה של הקו. האמנם אני צודק, יספיקו? יהיה גם מספיק זמן לנסיעות מבחן?
 

aryeri

Member
ויש לי עוד השערה למה במתכונת שתוכננה יש סכנה בטיחותית

אתה מתכוון שהודעת הרכבת מנסה להלחיץ, או שאני מנסה להלחיץ?
אני בסה"כ אמרתי מה שמעתי ברדיו בלייב, וכפי שאתה רואה - זה כתוב עכשיו בטמקא, במאקו ובדה-מרקר.
וזה היה צפוי, כי לכל פתיחה של קו רכבת על מסילה חדשה - יש לעשות נסיעות מבחן לפני-כן, למען בטיחות הנוסעים. קל-וחומר בקו הרכבת המהיר לירושלים - שיש בו הרבה מנהרות, חלקן הארוכות בישראל, ושיש בו גם חישמול - דבר שלא היה בשום קו אחר עד עכשיו.
זה היה נשמע לא סביר שיפעילו קו רכבת בישראל בלי לעשות מספיק נסיעות מבחן. ערב פסח זה עוד קצת יותר מחודש ושבוע, ועדיין לא חושמלו שתי המסילות בין נתב"ג להגנה, והחלק המזרחי ביותר של הקו. על גשר 10 מעל עמק ארזים בכניסה לירושלים - לפי מה שראיתי לאחרונה - עוד לא הניחו עדיין את המסילה.
בנוסף - בדקו בינתיים רק את הקטר החשמלי הראשון שהגיע לארץ. את שני הקטרים החשמליים החדשים שהגיעו לאחרונה עוד לא בדקו מספיק זמן, ואין מספיק זמן לבחון הפעלה מינימלית של הקו ע"י שלוש רכבות עם קטרים חשמליים. (כזכור - כפי שכתבתי כאן - שלוש רכבות הן המינימום שנדרש כדי להפעיל רכבות בתדירות של פעמיים בשעה בין ירושלים האומה לתל אביב ההגנה).
טוב שבישראל המילה האחרונה בתחום הבטיחות נתונה בידי אנשי המקצוע ולא בידי הפוליטיקאים, עם כל הכבוד לישראל כ"ץ, ויש כבוד.

ועוד משהו - לדעתי הקו המהיר לירושלים הרוויח מהדחיה ביחס למצב הנוכחי. אני מאמין, רוצה להאמין, שעד ספטמבר יספיקו לחשמל גם את המסילה השניה בין ירושלים האומה לתחנה התפעולית איילון וכמובן גם את המסילה בין תחנה תפעולית איילון לתל אביב ההגנה, וככה ייפתח הקו במתכונת יותר אמינה ובטוחה - שלוש רכבות בשעה. זה יעשה טוב לשם ולהצלחה של הקו. האמנם אני צודק, יספיקו? יהיה גם מספיק זמן לנסיעות מבחן?
ויש לי עוד השערה למה במתכונת שתוכננה יש סכנה בטיחותית
שתי רכבות בשעה זה פחות בטוח משלוש מבחינת הצפיפות ברכבות ובתחנת ירושלים האומה. שלוש רכבות יפזרו את העומס הצפוי יותר טוב ובטוח משתי רכבות. כבר עשינו פה בפורום חישוב לפני כמה חודשים - כמה אנשים נוסעים כל בוקר מירושלים לתל אביב (או לנתב"ג) באוטובוס או ברכב, וראינו ששתי רכבות בשעה זה לא מספיק. יכול להיות שהדוחק הצפוי לשתי רכבות יהיה כל-כך מסוכן שהמשטרה לא מאפשרת למתכונת כזאת לפעול, בנוסף לחוסר בנסיעות המבחן וחוסר בתרגולת של גורמי החירום וההצלה.
 

luckydude

Active member
זה לא קשור. בחודשים הראשונים הכל היה אמור לעבוד

ויש לי עוד השערה למה במתכונת שתוכננה יש סכנה בטיחותית
שתי רכבות בשעה זה פחות בטוח משלוש מבחינת הצפיפות ברכבות ובתחנת ירושלים האומה. שלוש רכבות יפזרו את העומס הצפוי יותר טוב ובטוח משתי רכבות. כבר עשינו פה בפורום חישוב לפני כמה חודשים - כמה אנשים נוסעים כל בוקר מירושלים לתל אביב (או לנתב"ג) באוטובוס או ברכב, וראינו ששתי רכבות בשעה זה לא מספיק. יכול להיות שהדוחק הצפוי לשתי רכבות יהיה כל-כך מסוכן שהמשטרה לא מאפשרת למתכונת כזאת לפעול, בנוסף לחוסר בנסיעות המבחן וחוסר בתרגולת של גורמי החירום וההצלה.
זה לא קשור. בחודשים הראשונים הכל היה אמור לעבוד
במתכונת של כרטיסים שמוגבלים לרכבת ספיציפית.
&nbsp
עזוב אותך משטויות. בגלגוליו הקודמים מנכ״ל הרכבת היה ניצב במשטרה וניצב בכבאות. אם היו בעיות מהכיוון הזה הוא היה יודע מזמן כבר ולא היה אומר לשר ביום חמישי ש״הכל מוכן״.
&nbsp
ת׳כלס פשוט אין שום סיכוי שהתשתית תהיה מוכנה בעוד כמה שבועות להפעלה ומצאו תירוץ שיכול להוריד את כבוד השר מהעץ.
 

luckydude

Active member
אגב, גלובס פרסם מאמר דעה בנושא

זה לא קשור. בחודשים הראשונים הכל היה אמור לעבוד
במתכונת של כרטיסים שמוגבלים לרכבת ספיציפית.
&nbsp
עזוב אותך משטויות. בגלגוליו הקודמים מנכ״ל הרכבת היה ניצב במשטרה וניצב בכבאות. אם היו בעיות מהכיוון הזה הוא היה יודע מזמן כבר ולא היה אומר לשר ביום חמישי ש״הכל מוכן״.
&nbsp
ת׳כלס פשוט אין שום סיכוי שהתשתית תהיה מוכנה בעוד כמה שבועות להפעלה ומצאו תירוץ שיכול להוריד את כבוד השר מהעץ.
אגב, גלובס פרסם מאמר דעה בנושא
קישור:
&nbsp
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001224918
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
מבזק על הדחייה בטמקא

רכבת ישראל הודיעה: הקו המהיר לירושלים יפתח באיחור של חצי שנה
כך נאמר לפני שתי דקות בגלי צה"ל, בתוכנית הבוקר של רזי ברקאי.
הסיבה: מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך קבע שאין עדיין מצב בטיחותי מספיק כדי לפתוח את הקו בערב פסח הקרוב.
הקו צפוי להיפתח בסביבות ספטמבר / אוקטובר 2018.
מבזק על הדחייה בטמקא
" רכבת ישראל: הפעלת הקו המהיר לירושלים תידחה בחצי שנה
&nbsp
רכבת ישראל הודיעה כי הפעלת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים תידחה בחצי שנה. החברה דיווחה לבורסה כי הדחייה נובעת מאי קבלת כל האישורים הרגולטוריים להפעלת הקו לשימוש מסחרי. (אסף זגריזק) "
&nbsp
בשלב זה מדובר במבזק בשורת המבזקים שאין לו קישור ישיר ולא בכתבה.
&nbsp
&nbsp
 
לכל מבזק ב YNET יש קישור ישיר:

מבזק על הדחייה בטמקא
" רכבת ישראל: הפעלת הקו המהיר לירושלים תידחה בחצי שנה
&nbsp
רכבת ישראל הודיעה כי הפעלת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים תידחה בחצי שנה. החברה דיווחה לבורסה כי הדחייה נובעת מאי קבלת כל האישורים הרגולטוריים להפעלת הקו לשימוש מסחרי. (אסף זגריזק) "
&nbsp
בשלב זה מדובר במבזק בשורת המבזקים שאין לו קישור ישיר ולא בכתבה.
&nbsp
&nbsp
לכל מבזק ב YNET יש קישור ישיר:
[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5124183,00.html[/URL]
 

Ccyclist

Well-known member
לא מהפלאפון. בכל מקרה עכשיו יש כתבה

לא מהפלאפון. בכל מקרה עכשיו יש כתבה
http://m.ynet.co.il/Articles/5124177
&nbsp
הטקסט די דומה לטקסטים מהדיווחים הקודמים.
&nbsp
להערכתי, משום שהמשטרה מתירה "נסיעות הדגמה כולל נוסעים" יהיה כנראה איזה ארוע "פתיחה" בפסח אפילו אם ההפעלה הסדירה תידחה לראש השנה.
 

aryeri

Member
הקו הזה כנראה ישבור שיא גינס:

לא מהפלאפון. בכל מקרה עכשיו יש כתבה
http://m.ynet.co.il/Articles/5124177
&nbsp
הטקסט די דומה לטקסטים מהדיווחים הקודמים.
&nbsp
להערכתי, משום שהמשטרה מתירה "נסיעות הדגמה כולל נוסעים" יהיה כנראה איזה ארוע "פתיחה" בפסח אפילו אם ההפעלה הסדירה תידחה לראש השנה.
הקו הזה כנראה ישבור שיא גינס:
קו הרכבת עם הכי הרבה "השקות" והכי הרבה סרטים שנגזרים.
 

luckydude

Active member
אישורים, שמישורים.

מבזק על הדחייה בטמקא
" רכבת ישראל: הפעלת הקו המהיר לירושלים תידחה בחצי שנה
&nbsp
רכבת ישראל הודיעה כי הפעלת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים תידחה בחצי שנה. החברה דיווחה לבורסה כי הדחייה נובעת מאי קבלת כל האישורים הרגולטוריים להפעלת הקו לשימוש מסחרי. (אסף זגריזק) "
&nbsp
בשלב זה מדובר במבזק בשורת המבזקים שאין לו קישור ישיר ולא בכתבה.
&nbsp
&nbsp
אישורים, שמישורים.
הם פשוט לא מוכנים. נקודה.
 

aryeri

Member
מישהו יודע מה יהיה השם הרשמי של תחנת ירושלים - האומה?

רכבת ישראל הודיעה: הקו המהיר לירושלים יפתח באיחור של חצי שנה
כך נאמר לפני שתי דקות בגלי צה"ל, בתוכנית הבוקר של רזי ברקאי.
הסיבה: מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך קבע שאין עדיין מצב בטיחותי מספיק כדי לפתוח את הקו בערב פסח הקרוב.
הקו צפוי להיפתח בסביבות ספטמבר / אוקטובר 2018.
מישהו יודע מה יהיה השם הרשמי של תחנת ירושלים - האומה?
אני מתכוון לשם שרשום על שלטי הצד הכחולים ברציפים בתחנה, ויהיה רשום כיעד במסכים האלקטרוניים, בלו"ז הרכבת ובהכרזות של הרכבת על היעד של הקו. פחות מעניינת אותי התוספת על-שם יצחק נבון אם זה לא יהיה רשום במקומות הנ"ל. להרבה תחנות בישראל יש הנצחה על-שם אנשים, וחוץ מבתל אביב - סבידור מרכז וחיפה מרכז - השמונה, התוספת לא מוזכרת בשילוט, הרישום וההכרזות הנ"ל. נראה לי שכבר הציבו את השילוט הכחול הזה בתחנה. מישהו יודע מה רשום עליו?
ירושלים - האומה? ירושלים - האומה נבון? ירושלים - יצחק נבון? ירושלים - בנייני האומה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה