רכבת ביפו

מצב
הנושא נעול.
ה"טרזינה"

כמו שכתבתי בהודעתי
ה"טרזינה"
היתה מסילה צרה ברוחב 60 ס"מ שהונחה על יש הבריטים וקישרה בין נמל יפו והתחנה במנשיה במלחמת העולם הראשונה. היו לה קרונות משא פתוחים והיא נגררה על ידי קטרי קיטור ולאחר מכן על ידי גוררי בנזין. לאחר שהקרבות הסתיימו החלו להשתמש ברכבת להובלת מטענים והיא נתנה תחרות טובה לעגלות ולגמלים. בסוף שנות העשרים הופיעו משאיות של 2-5 טון שיכלו להוביל מטענים מדלת לדלת. ובנוסף לכך הרכבת היתה יותר ויותר מפגע בטיחותי ואז היא הושבתה. קיימים צילומים של הפסים בככר השעון ושל רכבת ברחוב רזיאל. אני מקווה שלכשאחזור לעבודה ביום ג, אפרסם אותם כאן (נדמה לי שכבר עשיתי את זה פעם). מקור טוב לקריאה ותמונות על הטרזינה הוא הספר של פרופ' שמואל אביצור, "נמל יפו". בספר גם על הנחת המסילה הסטנדרטית מכוון דרום אל הנמל. זה היה בשנות השלושים כשהרחיבו את הנמל.
 
אני עוד זוכרת פסי רכבת

ה"טרזינה"
היתה מסילה צרה ברוחב 60 ס"מ שהונחה על יש הבריטים וקישרה בין נמל יפו והתחנה במנשיה במלחמת העולם הראשונה. היו לה קרונות משא פתוחים והיא נגררה על ידי קטרי קיטור ולאחר מכן על ידי גוררי בנזין. לאחר שהקרבות הסתיימו החלו להשתמש ברכבת להובלת מטענים והיא נתנה תחרות טובה לעגלות ולגמלים. בסוף שנות העשרים הופיעו משאיות של 2-5 טון שיכלו להוביל מטענים מדלת לדלת. ובנוסף לכך הרכבת היתה יותר ויותר מפגע בטיחותי ואז היא הושבתה. קיימים צילומים של הפסים בככר השעון ושל רכבת ברחוב רזיאל. אני מקווה שלכשאחזור לעבודה ביום ג, אפרסם אותם כאן (נדמה לי שכבר עשיתי את זה פעם). מקור טוב לקריאה ותמונות על הטרזינה הוא הספר של פרופ' שמואל אביצור, "נמל יפו". בספר גם על הנחת המסילה הסטנדרטית מכוון דרום אל הנמל. זה היה בשנות השלושים כשהרחיבו את הנמל.
אני עוד זוכרת פסי רכבת
מתחת לגשר שלוש, היום יש שם מגרש חניה.
 

shapira meir

New member
נכון מאוד

אני עוד זוכרת פסי רכבת
מתחת לגשר שלוש, היום יש שם מגרש חניה.
נכון מאוד
בניגוד למה שכתבו למעלה על הפסים על הגשר. ישנו ציור מפורסם מאוד של ציונה תאג'ר של הרכבת הנוסעת מתחת לגשר שלוש (שנבנה עבור המרכבה שלו, שופץ בשנה שעברה) במה שהיום למעשה רחוב פינס.
 

evgeniy2

New member
עוד שאלה

נכון מאוד
בניגוד למה שכתבו למעלה על הפסים על הגשר. ישנו ציור מפורסם מאוד של ציונה תאג'ר של הרכבת הנוסעת מתחת לגשר שלוש (שנבנה עבור המרכבה שלו, שופץ בשנה שעברה) במה שהיום למעשה רחוב פינס.
עוד שאלה
קודם כל תודה לכולם על המידע ! היפה יש תחנת רכבת ליד רחוב הרכבת ??? "הקטע שבין יפו לתחנת תל אביב המקורית ('בית הדר' או 'תל אביב דרום', ליד רחוב הרכבת) נסגר לאחר קום המדינה,"
 
היום נשאר רק "בית המכס" ליד המשטרה

עוד שאלה
קודם כל תודה לכולם על המידע ! היפה יש תחנת רכבת ליד רחוב הרכבת ??? "הקטע שבין יפו לתחנת תל אביב המקורית ('בית הדר' או 'תל אביב דרום', ליד רחוב הרכבת) נסגר לאחר קום המדינה,"
היום נשאר רק "בית המכס" ליד המשטרה
 
מול משטרת מרחב ירקון

עוד שאלה
קודם כל תודה לכולם על המידע ! היפה יש תחנת רכבת ליד רחוב הרכבת ??? "הקטע שבין יפו לתחנת תל אביב המקורית ('בית הדר' או 'תל אביב דרום', ליד רחוב הרכבת) נסגר לאחר קום המדינה,"
מול משטרת מרחב ירקון
יש מבנה באמצע הכביש (בין המסלולים) שכתוב עליו "בית המכס". זו היתה תחנת הרכבת בית-הדר (ת"א דרום) עד סוף שנות ה-60.
 
פעם גם אני העליתי את התמונה

נכון מאוד
בניגוד למה שכתבו למעלה על הפסים על הגשר. ישנו ציור מפורסם מאוד של ציונה תאג'ר של הרכבת הנוסעת מתחת לגשר שלוש (שנבנה עבור המרכבה שלו, שופץ בשנה שעברה) במה שהיום למעשה רחוב פינס.
פעם גם אני העליתי את התמונה
הזאת כשקיבלתי הזמנה ממוזיאון ת"א לתערוכה, אבל רק עכשיו שמתי לב שרואים גם את הגשר, תמונה מקסימה, אני מאוד אוהבת אותה. מתי חיסלו שם את הפסים לגמרי ועשו מגרש חניה?
 
תמונת הפסים בנמל יפו (של הטרזינה)

ה"טרזינה"
היתה מסילה צרה ברוחב 60 ס"מ שהונחה על יש הבריטים וקישרה בין נמל יפו והתחנה במנשיה במלחמת העולם הראשונה. היו לה קרונות משא פתוחים והיא נגררה על ידי קטרי קיטור ולאחר מכן על ידי גוררי בנזין. לאחר שהקרבות הסתיימו החלו להשתמש ברכבת להובלת מטענים והיא נתנה תחרות טובה לעגלות ולגמלים. בסוף שנות העשרים הופיעו משאיות של 2-5 טון שיכלו להוביל מטענים מדלת לדלת. ובנוסף לכך הרכבת היתה יותר ויותר מפגע בטיחותי ואז היא הושבתה. קיימים צילומים של הפסים בככר השעון ושל רכבת ברחוב רזיאל. אני מקווה שלכשאחזור לעבודה ביום ג, אפרסם אותם כאן (נדמה לי שכבר עשיתי את זה פעם). מקור טוב לקריאה ותמונות על הטרזינה הוא הספר של פרופ' שמואל אביצור, "נמל יפו". בספר גם על הנחת המסילה הסטנדרטית מכוון דרום אל הנמל. זה היה בשנות השלושים כשהרחיבו את הנמל.
תמונת הפסים בנמל יפו (של הטרזינה)
 

evgeniy2

New member
תודה אבל...

מסילה סטנדרטית מכוון דרום 1934
הונחה מנחל שורק על מנת לסייע בבנית הבריכה בנמל. פורקה מיד לאחר הבניה.
תודה אבל...
תודה על התמונות, יש עוד תמונות ? ד"א עם איזה מצלמה צילמו את זה ? חחחסתם... מה עם השאלה שלי מישהו יענה ?? היפה יש תחנת רכבת ליד רחוב הרכבת ??? "הקטע שבין יפו לתחנת תל אביב המקורית ('בית הדר' או 'תל אביב דרום', ליד רחוב הרכבת) נסגר לאחר קום המדינה
 
אני חושב שהתכוונתה "איפה" ולא "היפה

תודה אבל...
תודה על התמונות, יש עוד תמונות ? ד"א עם איזה מצלמה צילמו את זה ? חחחסתם... מה עם השאלה שלי מישהו יענה ?? היפה יש תחנת רכבת ליד רחוב הרכבת ??? "הקטע שבין יפו לתחנת תל אביב המקורית ('בית הדר' או 'תל אביב דרום', ליד רחוב הרכבת) נסגר לאחר קום המדינה
אני חושב שהתכוונתה "איפה" ולא "היפה
 

איליה.

New member
התחנה הכי קרובה לרחוב הרכבת

תודה אבל...
תודה על התמונות, יש עוד תמונות ? ד"א עם איזה מצלמה צילמו את זה ? חחחסתם... מה עם השאלה שלי מישהו יענה ?? היפה יש תחנת רכבת ליד רחוב הרכבת ??? "הקטע שבין יפו לתחנת תל אביב המקורית ('בית הדר' או 'תל אביב דרום', ליד רחוב הרכבת) נסגר לאחר קום המדינה
התחנה הכי קרובה לרחוב הרכבת
היא ת"א ההגנה - מרחק של 600 מטר.
 

shapira meir

New member
החלטה על שינויים בתל אביב

נכון התכוונתי לאיפה
החלטה על שינויים בתל אביב
לקראת סוף שנות השישים החליטו בתל אביב להתחיל להשקיע בשינויים, דבר ראשון היה העברת המטה הארצי של המשטרה מהבנין של אגודת הסוחרים הזעירים שליד תחנת הרכבת (מה שלא שינה דבר כיוון שהבנין תפוס עד היום על ידי מרחב ירקון שעבר ממשטרת דיזנגוף לשם) פרקו את תחנת הרכבת וכעבור שנים בנו שם מגרש חניה ענק. תחנת הרכבת של יפו היתה בבתי האוסף (המוזיאון). אגב אנקדוטה, במערך ההדרכה שהכנתי, חקרתי בין אלפי פרטים גם את הסיבה להקמת גימנסיה הרצליה עם הפנים דרומה בניגוד להגיון שהיה צריך להיות עם הפנים מערבה לכיוון הבריזה של הים (לא היו אז מזגנים) מסתבר שבניית הגימנסיה עם הפנים דרומה היתה אחת בלבד: כאשר הרכבת חוצה את רחוב הרצל, יראו הנוסעים את כל פאר הגימנסיה ולא צדודית שלה.
 
הן מהספר "נמל יפו" של אביצור

מאיזה ספר התמונות?
בני, מאיזה ספר נסרקו התמונות? והערה קטנה - בתמונה זו מופיע קטר ולא 'גורר' - אני לא מכיר בעברית את המונח 'גורר' בהקשר רכבתי.
הן מהספר "נמל יפו" של אביצור
ולגבי המושג, אינני יודע מה האקדמיה ללשון עברית (הגריאטרים של אביתר) אומרת אבל נדמה לי שקראתי פעם שקטר זה עם קיטור וגורר זה דיזל או בנזין. ופרט נחמד, כשיצרו את הגורר/קטר הקטן לעבודה בפרדסים קראו לו "משך" (MASHACH)
 

A r i e T

New member
ממש רכבת קלה היתה לנו פעם ../images/Emo2.gif

הרכבת ברחוב רזיאל (עם גורר בנזין)
ממש רכבת קלה היתה לנו פעם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה