רכבת ביפו

מצב
הנושא נעול.

evgeniy2

New member
רכבת ביפו

רכבת ביפו
האם היתה פעם (שמיתי) רכבת ביפו ?? איפה יהא עברה ? איפה היתה התחנה ? מאיזה שנה ועד איזה שנה היתה הרכבת ? באיזה רחובות או אזורים היא עברה ? האם קו הרכבת התחבר לאיילון ? או לאזור ? תודה לעוזרים.
 

evgeniy2

New member
טעות "שמעתי" ../images/Emo52.gif

רכבת ביפו
האם היתה פעם (שמיתי) רכבת ביפו ?? איפה יהא עברה ? איפה היתה התחנה ? מאיזה שנה ועד איזה שנה היתה הרכבת ? באיזה רחובות או אזורים היא עברה ? האם קו הרכבת התחבר לאיילון ? או לאזור ? תודה לעוזרים.
טעות "שמעתי"
 
אנילא יודע על זה יותר מדי חוץ מזה

רכבת ביפו
האם היתה פעם (שמיתי) רכבת ביפו ?? איפה יהא עברה ? איפה היתה התחנה ? מאיזה שנה ועד איזה שנה היתה הרכבת ? באיזה רחובות או אזורים היא עברה ? האם קו הרכבת התחבר לאיילון ? או לאזור ? תודה לעוזרים.
אנילא יודע על זה יותר מדי חוץ מזה
שהרכבות מירושלים לשאר הארץ (צפונה) עברו משם.
 

ה דרומי

New member
היתה ובני הספל יכול לספר לכם

רכבת ביפו
האם היתה פעם (שמיתי) רכבת ביפו ?? איפה יהא עברה ? איפה היתה התחנה ? מאיזה שנה ועד איזה שנה היתה הרכבת ? באיזה רחובות או אזורים היא עברה ? האם קו הרכבת התחבר לאיילון ? או לאזור ? תודה לעוזרים.
היתה ובני הספל יכול לספר לכם
הדרומי מהמחשב שלו עד שהקו או המחשב יפלו שוב ליגון השאולה.
 

אוהד11

New member
הרכבת פעלה מיפו לירושלים מאז שנת

היתה ובני הספל יכול לספר לכם
הדרומי מהמחשב שלו עד שהקו או המחשב יפלו שוב ליגון השאולה.
הרכבת פעלה מיפו לירושלים מאז שנת
1892. היא עברה מבית הדר לכיוון יפו, ובתחילת רחוב יהודה הלוי, על הגשר של רחוב שלוש (נוה צדק) ניתן לראות את שרידי המסילה. המסילה עברה ברחוב רזיאל, אז בוסטרוס.
 

אשור

New member
התחנה הייתה בחצר האחורית

הרכבת פעלה מיפו לירושלים מאז שנת
1892. היא עברה מבית הדר לכיוון יפו, ובתחילת רחוב יהודה הלוי, על הגשר של רחוב שלוש (נוה צדק) ניתן לראות את שרידי המסילה. המסילה עברה ברחוב רזיאל, אז בוסטרוס.
התחנה הייתה בחצר האחורית
של מסעדת נלו.
 
קו הרכבת ביפו

רכבת ביפו
האם היתה פעם (שמיתי) רכבת ביפו ?? איפה יהא עברה ? איפה היתה התחנה ? מאיזה שנה ועד איזה שנה היתה הרכבת ? באיזה רחובות או אזורים היא עברה ? האם קו הרכבת התחבר לאיילון ? או לאזור ? תודה לעוזרים.
קו הרכבת ביפו
כמו שכבר ענו, אכן היתה פעם מסילת ברזל פעילה ביפו, ואפילו תחנה גדולה, ולמעשה. קו הרכבת בין יפו לירושלים הי הקו הרכבת הראשון שנפתח בארץ (ספטמבר 1892) ותחנת יפו היתה הראשונה שנבנתה במזרח התיכון (למעט תורכיה ומצרים). הרכבות התחילו לפעול כבר בשנת 1891, עוד לפני השלמת הקו כולו, ובמסגרת הקמת הקו (שתיאורו הופיע בהודעה אחרת בשרשור), נבנה גם קו מרציפי נמל יפו אל התחנה, שפורק לאחר השלמת העבודות. הקו האמור נבנה עם מסילה ברוחב מטר אחד. במלחמת העולם הראשונה השתלט הצבא התורכי על קו יפו-ירושלים (שהיה בבעלות פרטית צרפתית) ופירק את החלק שבין לוד ליפו בכדי להשתמש בחומרים להקמת קו הרכבת לבאר שבע והסיני. לאחר המלחמה חודש הקו מלוד לתחנת יפו, בהתחלה עם מסילה צרה זמנית ולאחר מכן עם מסילה תקנית (ברוחב הנהוג עד היום בארץ - 143.5 ס"מ) וכן נבנתה מסילה צרה (60 ס"מ) מתחנת יפו אל נמל יפו, אם כי היא נסגרה בשנות ה-20. הקטע שבין יפו לתחנת תל אביב המקורית ('בית הדר' או 'תל אביב דרום', ליד רחוב הרכבת) נסגר לאחר קום המדינה, ותחנת תל אביב עצמה נסגרה ב-1970 כשנפתחה תחנת תל אביב דרום המוכרת לנו כיום. בתקופה בה פעל הקו ליפו לא היה עדיין קו הרכבת המוכר לנו כיום לאורך האיילון - הוא נפתח רק בשנת 1993, ולכן ברור שלא היה 'חיבור' ביניהם. פרטים רבים מאוד על תחנת יפו, כוללל שרטוטים מפורטים מכך מיני תקופות ניתן למצוא בארכיון מוזיאון הרכבת בחיפה.
 
תוספות: המסילה בין נמל יפו לתחנת יפ

קו הרכבת ביפו
כמו שכבר ענו, אכן היתה פעם מסילת ברזל פעילה ביפו, ואפילו תחנה גדולה, ולמעשה. קו הרכבת בין יפו לירושלים הי הקו הרכבת הראשון שנפתח בארץ (ספטמבר 1892) ותחנת יפו היתה הראשונה שנבנתה במזרח התיכון (למעט תורכיה ומצרים). הרכבות התחילו לפעול כבר בשנת 1891, עוד לפני השלמת הקו כולו, ובמסגרת הקמת הקו (שתיאורו הופיע בהודעה אחרת בשרשור), נבנה גם קו מרציפי נמל יפו אל התחנה, שפורק לאחר השלמת העבודות. הקו האמור נבנה עם מסילה ברוחב מטר אחד. במלחמת העולם הראשונה השתלט הצבא התורכי על קו יפו-ירושלים (שהיה בבעלות פרטית צרפתית) ופירק את החלק שבין לוד ליפו בכדי להשתמש בחומרים להקמת קו הרכבת לבאר שבע והסיני. לאחר המלחמה חודש הקו מלוד לתחנת יפו, בהתחלה עם מסילה צרה זמנית ולאחר מכן עם מסילה תקנית (ברוחב הנהוג עד היום בארץ - 143.5 ס"מ) וכן נבנתה מסילה צרה (60 ס"מ) מתחנת יפו אל נמל יפו, אם כי היא נסגרה בשנות ה-20. הקטע שבין יפו לתחנת תל אביב המקורית ('בית הדר' או 'תל אביב דרום', ליד רחוב הרכבת) נסגר לאחר קום המדינה, ותחנת תל אביב עצמה נסגרה ב-1970 כשנפתחה תחנת תל אביב דרום המוכרת לנו כיום. בתקופה בה פעל הקו ליפו לא היה עדיין קו הרכבת המוכר לנו כיום לאורך האיילון - הוא נפתח רק בשנת 1993, ולכן ברור שלא היה 'חיבור' ביניהם. פרטים רבים מאוד על תחנת יפו, כוללל שרטוטים מפורטים מכך מיני תקופות ניתן למצוא בארכיון מוזיאון הרכבת בחיפה.
תוספות: המסילה בין נמל יפו לתחנת יפ
יפו נסגרה בשנת 1927. מסילת הברזל בין יפו לתל-אביב דרום (בית-הדר) היתה פעילה עדיין בשנת 1955 למעבר כלים הנדסיים ו/או קטרים בודדים. רשמית, נסגר הקו במאי 1948 אך המסילה המשיכה להיות טיפ-טיפה פעילה עד למרס 1955 לפחות. פרוק המסילה התרחש בשנות ה- 50 אם כי הקטעים בשדרות רוטשילד פורקו רק בשנות ה- 60 ועד לשנת 1966. קיימות עדויות רבות על פעילות במסילה זו בשנים 1954 ו- 1955. בסמוך למסילה ליד רחוב אלנבי היתה מספרה. הספר היה חובב רכבת ותיעד במחברתו רכבות שעברו במקום. המחברת מצויה כיום בארכיון אביתר. סבתא שלי ז"ל היתה חובבת רכבות ואוטובוסים כבדה וכאשר סגר מר מרסל את מספרתו הוא העניק לסבתא בלה את המחברת לנכד שכבר אז בגיל 7 תיעד וצילם אוטובוסים של דן ברחבי תל-אביב וכמובן רכבות. אני גם זוכר את הרכבת האחרונה שיצאה מבית-הדר. פשוט הייתי שם עם...סבתא בלה שעקבה בזמנו אחר כל הפעילות של מוסך דן ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב. היא פשוט גרה ממול וגם המחברות שלה בנושא עברו אלי ותאמינו לי: מופיעים שםפ תאריכי כניסה לשרות של כל טייגר בדן.
 

אורי404

New member
מעניין, ../images/Emo51.gif

תוספות: המסילה בין נמל יפו לתחנת יפ
יפו נסגרה בשנת 1927. מסילת הברזל בין יפו לתל-אביב דרום (בית-הדר) היתה פעילה עדיין בשנת 1955 למעבר כלים הנדסיים ו/או קטרים בודדים. רשמית, נסגר הקו במאי 1948 אך המסילה המשיכה להיות טיפ-טיפה פעילה עד למרס 1955 לפחות. פרוק המסילה התרחש בשנות ה- 50 אם כי הקטעים בשדרות רוטשילד פורקו רק בשנות ה- 60 ועד לשנת 1966. קיימות עדויות רבות על פעילות במסילה זו בשנים 1954 ו- 1955. בסמוך למסילה ליד רחוב אלנבי היתה מספרה. הספר היה חובב רכבת ותיעד במחברתו רכבות שעברו במקום. המחברת מצויה כיום בארכיון אביתר. סבתא שלי ז"ל היתה חובבת רכבות ואוטובוסים כבדה וכאשר סגר מר מרסל את מספרתו הוא העניק לסבתא בלה את המחברת לנכד שכבר אז בגיל 7 תיעד וצילם אוטובוסים של דן ברחבי תל-אביב וכמובן רכבות. אני גם זוכר את הרכבת האחרונה שיצאה מבית-הדר. פשוט הייתי שם עם...סבתא בלה שעקבה בזמנו אחר כל הפעילות של מוסך דן ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב. היא פשוט גרה ממול וגם המחברות שלה בנושא עברו אלי ותאמינו לי: מופיעים שםפ תאריכי כניסה לשרות של כל טייגר בדן.
מעניין,
 
לא רק הנכד אוהב מסתבר שגם הסבתא

תוספות: המסילה בין נמל יפו לתחנת יפ
יפו נסגרה בשנת 1927. מסילת הברזל בין יפו לתל-אביב דרום (בית-הדר) היתה פעילה עדיין בשנת 1955 למעבר כלים הנדסיים ו/או קטרים בודדים. רשמית, נסגר הקו במאי 1948 אך המסילה המשיכה להיות טיפ-טיפה פעילה עד למרס 1955 לפחות. פרוק המסילה התרחש בשנות ה- 50 אם כי הקטעים בשדרות רוטשילד פורקו רק בשנות ה- 60 ועד לשנת 1966. קיימות עדויות רבות על פעילות במסילה זו בשנים 1954 ו- 1955. בסמוך למסילה ליד רחוב אלנבי היתה מספרה. הספר היה חובב רכבת ותיעד במחברתו רכבות שעברו במקום. המחברת מצויה כיום בארכיון אביתר. סבתא שלי ז"ל היתה חובבת רכבות ואוטובוסים כבדה וכאשר סגר מר מרסל את מספרתו הוא העניק לסבתא בלה את המחברת לנכד שכבר אז בגיל 7 תיעד וצילם אוטובוסים של דן ברחבי תל-אביב וכמובן רכבות. אני גם זוכר את הרכבת האחרונה שיצאה מבית-הדר. פשוט הייתי שם עם...סבתא בלה שעקבה בזמנו אחר כל הפעילות של מוסך דן ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב. היא פשוט גרה ממול וגם המחברות שלה בנושא עברו אלי ותאמינו לי: מופיעים שםפ תאריכי כניסה לשרות של כל טייגר בדן.
לא רק הנכד אוהב מסתבר שגם הסבתא
 
../images/Emo99.gifמדהים

תוספות: המסילה בין נמל יפו לתחנת יפ
יפו נסגרה בשנת 1927. מסילת הברזל בין יפו לתל-אביב דרום (בית-הדר) היתה פעילה עדיין בשנת 1955 למעבר כלים הנדסיים ו/או קטרים בודדים. רשמית, נסגר הקו במאי 1948 אך המסילה המשיכה להיות טיפ-טיפה פעילה עד למרס 1955 לפחות. פרוק המסילה התרחש בשנות ה- 50 אם כי הקטעים בשדרות רוטשילד פורקו רק בשנות ה- 60 ועד לשנת 1966. קיימות עדויות רבות על פעילות במסילה זו בשנים 1954 ו- 1955. בסמוך למסילה ליד רחוב אלנבי היתה מספרה. הספר היה חובב רכבת ותיעד במחברתו רכבות שעברו במקום. המחברת מצויה כיום בארכיון אביתר. סבתא שלי ז"ל היתה חובבת רכבות ואוטובוסים כבדה וכאשר סגר מר מרסל את מספרתו הוא העניק לסבתא בלה את המחברת לנכד שכבר אז בגיל 7 תיעד וצילם אוטובוסים של דן ברחבי תל-אביב וכמובן רכבות. אני גם זוכר את הרכבת האחרונה שיצאה מבית-הדר. פשוט הייתי שם עם...סבתא בלה שעקבה בזמנו אחר כל הפעילות של מוסך דן ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב. היא פשוט גרה ממול וגם המחברות שלה בנושא עברו אלי ותאמינו לי: מופיעים שםפ תאריכי כניסה לשרות של כל טייגר בדן.
מדהים
לא עליה המציאו את האימרה: "לו לסבתא היו גלגלים היא היתה אוטובוס" אחלה של סבתא.
 
אני מגלה לכם סוד לא טוב !!!!!!!!!!

מדהים
לא עליה המציאו את האימרה: "לו לסבתא היו גלגלים היא היתה אוטובוס" אחלה של סבתא.
אני מגלה לכם סוד לא טוב !!!!!!!!!!
סבתא שלי היא זו שלימדה אותי לעשן !!!! אמא שלי לא סולחת לה על זה עד היום !!! היינו הולכים ביחד לתעד את האוטובוסים של דן, אני הייתי בן 7 וכבר אז לקחתי שכתות. היינו הולכים עם המחברת למנהל הסניף בארלוזורוב ומעתיקים את מכלול נתוני המוסך על כל אוטובוס. בדרך, ליד הבית שבו סבתא גרה ברחוב בן-יהודה 152, היתה מכולת. שם קניתי את הסיגריות הראשונות שלי. היתה להן עטיפה כתומה ולא זכור לי שמן.
 

רועי ב

New member
צריך להעמיד את סבתא שלך (ז"ל)

אני מגלה לכם סוד לא טוב !!!!!!!!!!
סבתא שלי היא זו שלימדה אותי לעשן !!!! אמא שלי לא סולחת לה על זה עד היום !!! היינו הולכים ביחד לתעד את האוטובוסים של דן, אני הייתי בן 7 וכבר אז לקחתי שכתות. היינו הולכים עם המחברת למנהל הסניף בארלוזורוב ומעתיקים את מכלול נתוני המוסך על כל אוטובוס. בדרך, ליד הבית שבו סבתא גרה ברחוב בן-יהודה 152, היתה מכולת. שם קניתי את הסיגריות הראשונות שלי. היתה להן עטיפה כתומה ולא זכור לי שמן.
צריך להעמיד את סבתא שלך (ז"ל)
למשפט על שידול קטין
 
מעניין ביותר אביתר!!

תוספות: המסילה בין נמל יפו לתחנת יפ
יפו נסגרה בשנת 1927. מסילת הברזל בין יפו לתל-אביב דרום (בית-הדר) היתה פעילה עדיין בשנת 1955 למעבר כלים הנדסיים ו/או קטרים בודדים. רשמית, נסגר הקו במאי 1948 אך המסילה המשיכה להיות טיפ-טיפה פעילה עד למרס 1955 לפחות. פרוק המסילה התרחש בשנות ה- 50 אם כי הקטעים בשדרות רוטשילד פורקו רק בשנות ה- 60 ועד לשנת 1966. קיימות עדויות רבות על פעילות במסילה זו בשנים 1954 ו- 1955. בסמוך למסילה ליד רחוב אלנבי היתה מספרה. הספר היה חובב רכבת ותיעד במחברתו רכבות שעברו במקום. המחברת מצויה כיום בארכיון אביתר. סבתא שלי ז"ל היתה חובבת רכבות ואוטובוסים כבדה וכאשר סגר מר מרסל את מספרתו הוא העניק לסבתא בלה את המחברת לנכד שכבר אז בגיל 7 תיעד וצילם אוטובוסים של דן ברחבי תל-אביב וכמובן רכבות. אני גם זוכר את הרכבת האחרונה שיצאה מבית-הדר. פשוט הייתי שם עם...סבתא בלה שעקבה בזמנו אחר כל הפעילות של מוסך דן ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב. היא פשוט גרה ממול וגם המחברות שלה בנושא עברו אלי ותאמינו לי: מופיעים שםפ תאריכי כניסה לשרות של כל טייגר בדן.
מעניין ביותר אביתר!!
קבל ח"ח על הסיפור!
 

אשור

New member
הייתה גם מסילה שהובילה מתחנת יפו

רכבת ביפו
האם היתה פעם (שמיתי) רכבת ביפו ?? איפה יהא עברה ? איפה היתה התחנה ? מאיזה שנה ועד איזה שנה היתה הרכבת ? באיזה רחובות או אזורים היא עברה ? האם קו הרכבת התחבר לאיילון ? או לאזור ? תודה לעוזרים.
הייתה גם מסילה שהובילה מתחנת יפו
לכיוון נמל יפו שם נסעו קרוניות מיטען שהגיעו עד למיים מאוחרי מישטרת יפו ליד המסעדה של מרגרט תייר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה