רכבל חדש לחיפה

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
רכבל חדש לחיפה

רכבל חדש לחיפה
ראש העיר חיפה עמרם מצנע, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' אפלויג, נשיא הטכניון פרופ' יהודה חיות וראשי חברת "יפה נוף" חתמו השבוע על אמנה להקמת רכבל שיוביל ממפרץ חיפה לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. הרכבל יעלה את הנוסעים לגבוה של 460 מ' והוא מתוכנן להגיע ממפרץ חיפה לטכניון ב10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ 7 - דקות נוספות. כל קרונית של הרכבל תסיע עד 8 נוסעים. הקרוניות יגיעו לתחנות ברווחים של כ 12 שניות כך שזמן ההמתנה בכל תחנה יהיה מינימלי. הפרוייקט יכלול 6 תחנות: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מזרח הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. התחנות ברחוב דורי ובטכניון עליון, דרושות מסיבות טכניות ויופעלו כתחנות נוסעים במידה ויהיה להן ביקוש. ראש העיר חיפה עמרם מצנע, עמד על חשיבותו הכלכלית של הפרוייקט שמעניק פתרון ירוק לבעיה תחבורתית מסובכת. מצנע הודה לכל הגורמים שהביאו לחתימת האמנה ואמר כי לחיפה תוכנית תחבורתית מקיפה רב חזיתית שהיתרון שלה על פני תוכניות אחרות בארץ שהיא גם מתממשת. ד"ר דורון ציין כי הרכבל הוא כלי תחבורה ציבורי יעיל, נוח וידידותי לסביבה שיקל על עומסי התחבורה ומצוקת החנייה בשני הקמפוסים אליהם הוא מוביל. הפרוייקט שקיבל את ברכתם של החברה להגנת הטבע והמשרד לאיכות הסביבה, נבדק על ידי גורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל ונמצא כתוכנית בעלת כדאיות כלכלית אשר תשתלב במערכת התחבורה הכוללת של האזור. עם החתימה על אמנת הרכבל יובא הפרוייקט לאישור הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מקור: רוני גרוסמן \ סגן דובר העירייה.
 

Brendan

New member
נתיב בכניסה לת"א לתחבורה ציבורית

רכבל חדש לחיפה
ראש העיר חיפה עמרם מצנע, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' אפלויג, נשיא הטכניון פרופ' יהודה חיות וראשי חברת "יפה נוף" חתמו השבוע על אמנה להקמת רכבל שיוביל ממפרץ חיפה לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. הרכבל יעלה את הנוסעים לגבוה של 460 מ' והוא מתוכנן להגיע ממפרץ חיפה לטכניון ב10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ 7 - דקות נוספות. כל קרונית של הרכבל תסיע עד 8 נוסעים. הקרוניות יגיעו לתחנות ברווחים של כ 12 שניות כך שזמן ההמתנה בכל תחנה יהיה מינימלי. הפרוייקט יכלול 6 תחנות: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מזרח הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. התחנות ברחוב דורי ובטכניון עליון, דרושות מסיבות טכניות ויופעלו כתחנות נוסעים במידה ויהיה להן ביקוש. ראש העיר חיפה עמרם מצנע, עמד על חשיבותו הכלכלית של הפרוייקט שמעניק פתרון ירוק לבעיה תחבורתית מסובכת. מצנע הודה לכל הגורמים שהביאו לחתימת האמנה ואמר כי לחיפה תוכנית תחבורתית מקיפה רב חזיתית שהיתרון שלה על פני תוכניות אחרות בארץ שהיא גם מתממשת. ד"ר דורון ציין כי הרכבל הוא כלי תחבורה ציבורי יעיל, נוח וידידותי לסביבה שיקל על עומסי התחבורה ומצוקת החנייה בשני הקמפוסים אליהם הוא מוביל. הפרוייקט שקיבל את ברכתם של החברה להגנת הטבע והמשרד לאיכות הסביבה, נבדק על ידי גורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל ונמצא כתוכנית בעלת כדאיות כלכלית אשר תשתלב במערכת התחבורה הכוללת של האזור. עם החתימה על אמנת הרכבל יובא הפרוייקט לאישור הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מקור: רוני גרוסמן \ סגן דובר העירייה.
נתיב בכניסה לת"א לתחבורה ציבורית
נתיב חדש בכניסה לתל אביב ישמש לתחבורה ציבורית וכלי רכב מעל 4 נוסעים משרד התחבורה יפרסם בתוך כחודש מכרז להקמת נתיב מהיר בכביש ירושלים תל אביב, בקטע שבין מחלף בן גוריון ועד לכניסה לנתיבי איילון, במטרה להקל על עומסי התנועה בכניסה למטרופולין תל אביב. הנתיב המהיר שאורכו כ- 12 קילומטרים ישמש את התחבורה הציבורית וכלי רכב המסיעים ארבעה נוסעים ויותר. כלי רכב פרטיים בעלי פחות מארבעה נוסעים יהיו זכאים להשתמש בנתיב על פי הסדר מיוחד שייקבע מראש. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי הנתיב החדש שייסלל מיועד בראש ובראשונה לתחבורה הציבורית. בהתאם לעומסי התנועה תתאפשר גם נסיעה של כלי רכב פרטיים, בעלי פחות מארבעה נוסעים, תמורת תשלום אגרה. קטע הכביש ממחלף בן גוריון ועד הכניסה לנתיבי איילון הוא אחד הקטעים העמוסים ביותר במדינה, במיוחד בשעות הבוקר. מדי יום עוברים בקטע זה כ- 100 אלף כלי רכב. על פי סיכום בין משרדי התחבורה, האוצר וחברת "חוצה ישראל" כלי רכב שיסיעו פחות מארבעה נוסעים יוכלו לנסוע בנתיב המהיר, תמורת תשלום אגרה, למעט יום אחד בשבוע שבו יתאפשר לכלי רכב אלה נסיעה בנתיב ללא תשלום. הנתיב המהיר יוקם בשיטת ה- B.O.T שבה היזם מקים את הפרוייקט במימונו ומתפעלו במשך 15 שנה. הזכיין הפרטי שייבחר במכרז יקים ויפעיל חניון "חנה וסע", בסמוך למחלף שפירים ומערך של "שאטלים" (שרותי הסעה) שיסיעו את החונים למרכז תל אביב. השימוש ב"שאטלים" יהיה ללא תשלום. הזכיין שייזכה במכרז יהיה אחראי גם על מערכת האגרה, הגבייה, ניהול התנועה והאכיפה בנתיב המהיר. אחזקת הנתיב תתבצע על ידי המדינה, באמצעות מע"צ, המתחזקת את כל הכבישים הבינעירוניים במדינה. במקביל להקמת הנתיב המהיר, משרד התחבורה מקדם בימים אלה תוכניות רחבות היקף להקלה על עומסי התנועה בכניסה למטרופולין תל אביב. בסוף 2003 יחנך קו הרכבת מתל אביב לנתב"ג ובשנת 2005 יחנך המשכו של הקו עד למודיעין. משרד התחבורה מתכנן בימים אלה הקמת תחנת רכבת חדשה נוספת באזור מחלף שפירים, שתשמש את הבאים לתל אביב. בסמוך לכביש מספר אחת יוקמו חניוני "חנה וסע" לבעלי הרכב הפרטי שיעדיפו לנסוע ברכבת. מקור: אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה
 

צחקן

New member
שיהיה בהצלחה ....

רכבל חדש לחיפה
ראש העיר חיפה עמרם מצנע, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' אפלויג, נשיא הטכניון פרופ' יהודה חיות וראשי חברת "יפה נוף" חתמו השבוע על אמנה להקמת רכבל שיוביל ממפרץ חיפה לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. הרכבל יעלה את הנוסעים לגבוה של 460 מ' והוא מתוכנן להגיע ממפרץ חיפה לטכניון ב10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ 7 - דקות נוספות. כל קרונית של הרכבל תסיע עד 8 נוסעים. הקרוניות יגיעו לתחנות ברווחים של כ 12 שניות כך שזמן ההמתנה בכל תחנה יהיה מינימלי. הפרוייקט יכלול 6 תחנות: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מזרח הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. התחנות ברחוב דורי ובטכניון עליון, דרושות מסיבות טכניות ויופעלו כתחנות נוסעים במידה ויהיה להן ביקוש. ראש העיר חיפה עמרם מצנע, עמד על חשיבותו הכלכלית של הפרוייקט שמעניק פתרון ירוק לבעיה תחבורתית מסובכת. מצנע הודה לכל הגורמים שהביאו לחתימת האמנה ואמר כי לחיפה תוכנית תחבורתית מקיפה רב חזיתית שהיתרון שלה על פני תוכניות אחרות בארץ שהיא גם מתממשת. ד"ר דורון ציין כי הרכבל הוא כלי תחבורה ציבורי יעיל, נוח וידידותי לסביבה שיקל על עומסי התחבורה ומצוקת החנייה בשני הקמפוסים אליהם הוא מוביל. הפרוייקט שקיבל את ברכתם של החברה להגנת הטבע והמשרד לאיכות הסביבה, נבדק על ידי גורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל ונמצא כתוכנית בעלת כדאיות כלכלית אשר תשתלב במערכת התחבורה הכוללת של האזור. עם החתימה על אמנת הרכבל יובא הפרוייקט לאישור הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מקור: רוני גרוסמן \ סגן דובר העירייה.
שיהיה בהצלחה ....
 

seffic

New member
מצנע עדיין ראש עיריית חיפה?

רכבל חדש לחיפה
ראש העיר חיפה עמרם מצנע, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' אפלויג, נשיא הטכניון פרופ' יהודה חיות וראשי חברת "יפה נוף" חתמו השבוע על אמנה להקמת רכבל שיוביל ממפרץ חיפה לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. הרכבל יעלה את הנוסעים לגבוה של 460 מ' והוא מתוכנן להגיע ממפרץ חיפה לטכניון ב10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ 7 - דקות נוספות. כל קרונית של הרכבל תסיע עד 8 נוסעים. הקרוניות יגיעו לתחנות ברווחים של כ 12 שניות כך שזמן ההמתנה בכל תחנה יהיה מינימלי. הפרוייקט יכלול 6 תחנות: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מזרח הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. התחנות ברחוב דורי ובטכניון עליון, דרושות מסיבות טכניות ויופעלו כתחנות נוסעים במידה ויהיה להן ביקוש. ראש העיר חיפה עמרם מצנע, עמד על חשיבותו הכלכלית של הפרוייקט שמעניק פתרון ירוק לבעיה תחבורתית מסובכת. מצנע הודה לכל הגורמים שהביאו לחתימת האמנה ואמר כי לחיפה תוכנית תחבורתית מקיפה רב חזיתית שהיתרון שלה על פני תוכניות אחרות בארץ שהיא גם מתממשת. ד"ר דורון ציין כי הרכבל הוא כלי תחבורה ציבורי יעיל, נוח וידידותי לסביבה שיקל על עומסי התחבורה ומצוקת החנייה בשני הקמפוסים אליהם הוא מוביל. הפרוייקט שקיבל את ברכתם של החברה להגנת הטבע והמשרד לאיכות הסביבה, נבדק על ידי גורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל ונמצא כתוכנית בעלת כדאיות כלכלית אשר תשתלב במערכת התחבורה הכוללת של האזור. עם החתימה על אמנת הרכבל יובא הפרוייקט לאישור הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מקור: רוני גרוסמן \ סגן דובר העירייה.
מצנע עדיין ראש עיריית חיפה?
לא ניראה לי... לצערינו, זאת רק אמנה, וזה ממש לא מחייב.
 

oren*

New member
רעיון נהדר, גם מבחינה תיירותית

רכבל חדש לחיפה
ראש העיר חיפה עמרם מצנע, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' אפלויג, נשיא הטכניון פרופ' יהודה חיות וראשי חברת "יפה נוף" חתמו השבוע על אמנה להקמת רכבל שיוביל ממפרץ חיפה לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. הרכבל יעלה את הנוסעים לגבוה של 460 מ' והוא מתוכנן להגיע ממפרץ חיפה לטכניון ב10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ 7 - דקות נוספות. כל קרונית של הרכבל תסיע עד 8 נוסעים. הקרוניות יגיעו לתחנות ברווחים של כ 12 שניות כך שזמן ההמתנה בכל תחנה יהיה מינימלי. הפרוייקט יכלול 6 תחנות: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מזרח הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. התחנות ברחוב דורי ובטכניון עליון, דרושות מסיבות טכניות ויופעלו כתחנות נוסעים במידה ויהיה להן ביקוש. ראש העיר חיפה עמרם מצנע, עמד על חשיבותו הכלכלית של הפרוייקט שמעניק פתרון ירוק לבעיה תחבורתית מסובכת. מצנע הודה לכל הגורמים שהביאו לחתימת האמנה ואמר כי לחיפה תוכנית תחבורתית מקיפה רב חזיתית שהיתרון שלה על פני תוכניות אחרות בארץ שהיא גם מתממשת. ד"ר דורון ציין כי הרכבל הוא כלי תחבורה ציבורי יעיל, נוח וידידותי לסביבה שיקל על עומסי התחבורה ומצוקת החנייה בשני הקמפוסים אליהם הוא מוביל. הפרוייקט שקיבל את ברכתם של החברה להגנת הטבע והמשרד לאיכות הסביבה, נבדק על ידי גורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל ונמצא כתוכנית בעלת כדאיות כלכלית אשר תשתלב במערכת התחבורה הכוללת של האזור. עם החתימה על אמנת הרכבל יובא הפרוייקט לאישור הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מקור: רוני גרוסמן \ סגן דובר העירייה.
רעיון נהדר, גם מבחינה תיירותית
איזה יופי יהיה לצלם את הנוף מלמעלה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה