רכבל חדש לחיפה
רכבל חדש לחיפה
ראש העיר חיפה עמרם מצנע, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' אפלויג, נשיא הטכניון פרופ' יהודה חיות וראשי חברת "יפה נוף" חתמו השבוע על אמנה להקמת רכבל שיוביל ממפרץ חיפה לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. הרכבל יעלה את הנוסעים לגבוה של 460 מ' והוא מתוכנן להגיע ממפרץ חיפה לטכניון ב10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ 7 - דקות נוספות. כל קרונית של הרכבל תסיע עד 8 נוסעים. הקרוניות יגיעו לתחנות ברווחים של כ 12 שניות כך שזמן ההמתנה בכל תחנה יהיה מינימלי. הפרוייקט יכלול 6 תחנות: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מזרח הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. התחנות ברחוב דורי ובטכניון עליון, דרושות מסיבות טכניות ויופעלו כתחנות נוסעים במידה ויהיה להן ביקוש. ראש העיר חיפה עמרם מצנע, עמד על חשיבותו הכלכלית של הפרוייקט שמעניק פתרון ירוק לבעיה תחבורתית מסובכת. מצנע הודה לכל הגורמים שהביאו לחתימת האמנה ואמר כי לחיפה תוכנית תחבורתית מקיפה רב חזיתית שהיתרון שלה על פני תוכניות אחרות בארץ שהיא גם מתממשת. ד"ר דורון ציין כי הרכבל הוא כלי תחבורה ציבורי יעיל, נוח וידידותי לסביבה שיקל על עומסי התחבורה ומצוקת החנייה בשני הקמפוסים אליהם הוא מוביל. הפרוייקט שקיבל את ברכתם של החברה להגנת הטבע והמשרד לאיכות הסביבה, נבדק על ידי גורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל ונמצא כתוכנית בעלת כדאיות כלכלית אשר תשתלב במערכת התחבורה הכוללת של האזור. עם החתימה על אמנת הרכבל יובא הפרוייקט לאישור הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מקור: רוני גרוסמן \ סגן דובר העירייה.
רכבל חדש לחיפה
ראש העיר חיפה עמרם מצנע, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' אפלויג, נשיא הטכניון פרופ' יהודה חיות וראשי חברת "יפה נוף" חתמו השבוע על אמנה להקמת רכבל שיוביל ממפרץ חיפה לטכניון ולאוניברסיטת חיפה. הרכבל יעלה את הנוסעים לגבוה של 460 מ' והוא מתוכנן להגיע ממפרץ חיפה לטכניון ב10 דקות ולאוניברסיטת חיפה בכ 7 - דקות נוספות. כל קרונית של הרכבל תסיע עד 8 נוסעים. הקרוניות יגיעו לתחנות ברווחים של כ 12 שניות כך שזמן ההמתנה בכל תחנה יהיה מינימלי. הפרוייקט יכלול 6 תחנות: מסוף התחבורה המזרחי, צומת הקריות [צ'ק פוסט], רחוב דורי, מזרח הטכניון, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. התחנות ברחוב דורי ובטכניון עליון, דרושות מסיבות טכניות ויופעלו כתחנות נוסעים במידה ויהיה להן ביקוש. ראש העיר חיפה עמרם מצנע, עמד על חשיבותו הכלכלית של הפרוייקט שמעניק פתרון ירוק לבעיה תחבורתית מסובכת. מצנע הודה לכל הגורמים שהביאו לחתימת האמנה ואמר כי לחיפה תוכנית תחבורתית מקיפה רב חזיתית שהיתרון שלה על פני תוכניות אחרות בארץ שהיא גם מתממשת. ד"ר דורון ציין כי הרכבל הוא כלי תחבורה ציבורי יעיל, נוח וידידותי לסביבה שיקל על עומסי התחבורה ומצוקת החנייה בשני הקמפוסים אליהם הוא מוביל. הפרוייקט שקיבל את ברכתם של החברה להגנת הטבע והמשרד לאיכות הסביבה, נבדק על ידי גורמים מקצועיים בארץ ובחו"ל ונמצא כתוכנית בעלת כדאיות כלכלית אשר תשתלב במערכת התחבורה הכוללת של האזור. עם החתימה על אמנת הרכבל יובא הפרוייקט לאישור הועדה המחוזית לתכנון ובנייה. מקור: רוני גרוסמן \ סגן דובר העירייה.