רישום וקבלה - 6 שנתי

RedNose

New member
רישום וקבלה - 6 שנתי


לשרשור זה שייכות הודעות לגבי קבלה לתארים ראשונים ולמסלול השש שנתי ברפואה (רגיל וצמרת) - תנאי קבלה, סיכויי קבלה, בגרויות, מכינות, רקע אקדמי, פסיכומטרי, סכם, סף קבלה, עתודה רפואית, שאלות כלליות על מבחני המיון השונים (מו"ר, מרק"מ, ראיונות) וכו'.
 

RedNose

New member
שאלת דיון!

אתה מתנח בכיר בביה"ח, הגיע אליך עובד זר שנקטעו 2 אצבעות שלו (לא נאמר אילו אצבעות). אין לי שום כיסוי/ביטוח רפואי, הניתוח אותו צריך לבצע הוא יקר מאוד וארוך מאוד.
האם תבחר לבצע את הניתוח או לא?
*ארשום את מה שאני ניסיתי לומר, כמובן שהדברים לא התקבלו באהדה.
כמובן שראשית הדגשתי את ההפסד הכלכלי לביה"ח, ולמרות שזה פחות רלוונטי, רציתי להבהיר שאם חומרת המצב גבוהה - כלומר האם האצבעות באמת חיוניות לתפקוד תקין של העובד והצגתי שיקולים נוספים נגד, אך בסופו של דבר החלטתי שאני בעד לבצע את הניתוח, כמובן שהוא ניסה לדחוק לפינה באומרו שזה משכורת של שנה לעובדים רבים, ושוב דבקתי בעמדתי ולא וויתרתי, עד שכבר הזמן היה לקראת סיום, והחלטתי שאני מוותר על האצבעות.. ואז הוא שאל איך אני מספר לו, וזה די זרם האמת.
השאלה היא פה, הייתי צריך לוותר על העמדה שלי? פשוט הייתה מין שתיקה רועמת שדי רמזה לי להתנתק מהרעיון של להציל את האצבעות, והמראיין אפילו צחק כשרק הוצאתי את המילים "אני בוחר לנתח" מהפה.
 

PantherettePitz

New member
דעתי

שלא מבוססת על שום דבר מלבד התחושות שלי, כמובן - ואני בכלל עשיתי מו"ר..
אני חושבת שהרבה מהדיון בדילמות האלה בעל-פה, מעבר ליכולת לנתח סיטואציה מורכבת ולהסתכל עליה מכמה נקודות מבט, זה נקיטת העמדה - בסופו של דבר אתה צריך להגיד לבן-אדם (שתמיד יקשה עליך בתגובה) "כן, ככה הייתי מחליט", ולגבות את זה. אני חושבת שאתה נבחן, בין היתר, על הצגת העמדה שלך, על הגיבוי שלה ועל היכולת שלך להגן עליה בלי להתגונן ובלי "להידחק לפינות". אם הקשיים שהמראיין הציג שכנעו אותך לשנות את העמדה שלך, אתה צריך לדעת להסביר גם את השינוי הזה ("אחרי שאני שוקל את X מול Y נראה לי שאתה צודק - עדיף לא לנתח" או כל ורסיה אחרת). מהבחינה הזו, לשנות את דעתך כי הרגשת בלחץ לעשות את זה, יכול להיות בעייתי אם אתה לא יודע להסביר את השינוי הזה ואולי גם לא באמת חושב ככה.
אני חושבת שהרבה מהתחנות מעמידות אותנו במצבים של אי-נוחות, וצריך לדעת מצד אחד להתמודד איתה, מצד שני לא לתקוף/להתגונן, ולנסות להציג את עמדתך בצורה ברורה ולעמוד מאחוריה, אבל בלי להיקלע להתכתשות עם הצד השני. הרבה פעמים אם לא חושבים על זה מראש, זה נראה כמו כולה הבדל של מילה או שתיים, אבל זה יכול לעשות הבדל גדול.
 

Kurosaki

New member
דווקא אני הייתי מתעקש איתו

כל אותם השוהים הזרים בתל אביב לדעתך משלמים ביטוח או משהו?
תן לי לחדש לך שלא זורקים חולים לרחוב, לפחות לרוב :)
שבועת הרופא היא לא רק כמה מילים באוויר בשביל חלק גדול מהרופאים, והייתי רוצה לקוות שגם לא למראיינים במבחני המיון.
אם אתה היית מוצא את עצמך בארץ זרה בלי ביטוח לא היית רוצה שינתחו אותך בלי לשאול שאלות? ככה זה בארץ ובעוד כמה ארצות עם ביטוח בריאות ממשלתי.
הרי להציל את האצבעות זה משהו שגם לא מובטח ב100% וככל שעובר יותר זמן יורדים סיכויי ההצלחה. במקרה הזה הייתי מנסה קודם להציל ורק אחר כך לחשוב (ואני לא הולך להיות כירורג, מבטיח...)
 

yeledshamen88

New member
אין נכון ולא נכון בדילמות

זאת הסיבה שהן דילמות.
במקרה הזה יש התנגשות בין החובה האידיאולוגית שלך כרופא.. לרפא, לבין האינטרסים הכלכליים של בית החולים (שיכול להיות שמוצדקים מהרבה בחינות כי בסופו של דבר יש כמות מוגבלת של כסף שצריכה לשמש להמון מטרות) והחובה שלך כלפיו.
אני באמת לא חושב שמחפשים תשובה נכונה כי אין כזאת. יותר סביר שמחפשים לראות שאתה מסוגל לנקוט עמדה אבל בוגר מספיק להבין את עצמך, איך אתה מבצע את הבחירות שלך ומה ההגיון בזה וכן השלכות.
זו לפחות הייתה ההרגשה שלי במו"ר ונראה שעשיתי משהו נכון..
 

HatulTaalul

New member
מה שאהוב עלי בעולם הרפואה הוא

שאדם הוא אדם, לא משנה כמה הוא מרוויח או באיזו מדינה הוא נולד, וטיפול דחוף הוא טיפול דחוף, לא משנה אם האדם יכול לשלם או לא. אני לא מבינה גדולה בקטיעת אצבעות, אבל למרות שאיבוד דם יכול להיות מסוכן, יותר מסוכן לשלוח אדם כזה הביתה, שיספר לחברים שלו שהוא לא קיבל טיפול - וככה אולי לגרום למצב שבו עובדים זרים אחרים לא יגיעו לקבל טיפול (אולי דחוף יותר או פחות). עבורי זה שיקול רציני. לדעתי השיקולים ה"קרים" הם כקליפת השום מול התגלגלות אפשרית של המקרה הזה. ועוד דבר שחשוב להגיד - קראתי לפני כמה חודשים בעיתונות (זה היה בחורף), שלמרות ההפסד הכלכלי, מקבלים עובדים זרים חולים לאשפוז בבתי החולים (גם מתוך מחשבה על בריאות הציבור ומגפות, אבל בוודאי גם מתוך עיקרון דומה).

למה הוא צחק, בטח אתה שואל? ודאי כדי להפעיל עליך לחץ. אל תפרש שתיקות כאלה כ"רועמות", לך בעקבות האמונות שלך, ותעמוד מאחוריהן.

בהצלחה!
 

DevB

New member
קבלה לרפואה-שנה ב' בטכניון

זהו כבר קבלתי את כל המכתבים השליליים בדואר ובמייל.
ועכשיו אחרי שלקחתי את עצמי בידיים,נרשמתי לביולוגיה שנה א' בתל אביב.
הבנתי מהיועצת של לימודי רפואה בטכניון שיש אנשים שמתקבלים לשנה ב' אם יש להם מספיק פטורים משנה א' ושזה נדיר מאד אך אפשרי.
מישהו שמע על זה פעם?
 

JacoPasto

New member
אפשרי

אני מכיר מישהו שהתקבל השנה לשנה ב' בטכניון אחרי שנה של לימודים באת"א בתוכנית המשולבת (מדעי הרפואה ומדעי החיים).

לא יודע על ביולוגיה, אבל מניח שיש פחות חפיפה.
 

DevB

New member
תודה על התשובה

אני אברר בשבוע הבא אם אפשר לקחת קורסים נוספים לתואר בביולוגיה,הבנתי מהמזכירה באת"א שבמידה וניתן אפשר לשלב....
 
אפשרי וזה לא מאוד נדיר

בעיקרון אפשר בהחלט אחרי שנה אחת בביולוגיה בת"א להתקבל ישר לשנה ב.
 

RedNose

New member
הרחבה ל-5 יח"ל: הסטוריה/תנ"ך? (חילוני..)

בהסטוריה יש לי ב-2 יח"ל 91,
ובתנ"ך 93.
אבל מה יותר קל,וזורם?
 

yeledshamen88

New member
תראה

ה3 יחידות הנוספות בהסטוריה הן שאלון אחד.. בתנ"כ כל יחידה נוספת זה שאלון בפני עצמו. גם באופן כללי קשה יותר להשיג חומר לתנ"כ.
אם אתה שואל אותי ואם זה מסתדר מבחינת התאריכי בחינות ככה שיש מספיק זמן ללמוד להסטוריה לא צריך יותר מכמה ימים ולתנ"כ לא יותר משבוע. כמובן שרצוי לעבור על החומר קצת יותר מזה אבל בהנחה והחומר כבר מסודר לך (ואתה לא צריך לסכם אותו) ניתן ללמוד אותו בפרק זמן קצר יחסית.
בתנ"כ קשה להשיג חומר, לקח לי הרבה זמן למצוא וקניתי חוברות שמכסות את כל החומר ממורה ברעננה (שכתב את הכל) עדיין לא קיבלתי את הציון אבל החוברות היו ברורות ומקיפות ונוחות ללמידה ואם תהיה מעוניין בפרטים שלו אז במסרים (מדובר באדם פרטי ולא מכון לכן אני מעדיף לא לפרסם את פרטיו האישיים ככה בפומבי). אני לא סתם אומר שלא צריך הרבה זמן כי הגעתי אליו שישה ימים לפני הבחינה, היה לחוץ אבל אפשרי.
בהסטוריה קניתי ספר מיקוד לבחינה ב5 יחידות ממישהי בשם אתי רפאלי (אפשר למצוא בגוגל אם כותבים "אתי רפאלי הסטוריה") שוב, לא קיבלתי עוד ציונים אבל הספר עשה רושם של טוב והיה נוח ללמידה.
אני לא מוכר ולא מקבל מהם אחוזים.. יכול להיות שיש מקורות שונים לחומרי לימוד, אני אישית לא נתקלתי חוץ מאי אילו סיכומים ברשת (בעיקר בהסטוריה, כלום בתנ"כ) ולהרבה אנשים היה קשה מאוד להשיג חומרים מתאימים לכן אני ממליץ על אלה מנסיוני האישי בלבד.

שיהיה המון בצלחה
 

thelidncs

New member
אם יש לך זמן תיגש לשניהם

אני השלמתי תנ"ך וזה היה ממש אחלה... יש לי חומר למסור אם אתה צריך אחי.
 

shaik86

New member
זה אינדיבידואלי...

אבל רק קח את זה לתשומת הלב כשאתה לוקח חומר לימוד ממי שעשה את התוכנית הישנה...

בהצלחה!
 

Singlya

New member
טכניון

מישהו התקשר לבדוק מה הם החליטו לגבי השנה הבאה??
כי התקשרתי והם אמרו שלא יהיו שינויים וזה נראה לי קצת תמוה
 
למעלה