ריבים על טריטוריה בתחנות מרכזיות

מצב
הנושא נעול.
ריבים על טריטוריה בתחנות מרכזיות

ריבים על טריטוריה בתחנות מרכזיות
מאז ומעולם היו שטחי התחנות המרכזיות בארץ שטחים פרטיים של חברות האוטובוסים. כל הרוצה להפעיל משם קווים מחוייב בדמי שכירות גבוהים. לכן חברה נוספת או חדשה המתחילה לפעול בעיר מסוימת הרבה פעמים לא מפעילה את קוויה מהתחנה אלא מהרחובות הסמוכים, דבר היוצר פגיעה בשירות, ברמת האבטחה וברמת הבטיחות. דוגמאות: קווי ´אגד´ יוצאים מרח´ אורלוב סמוך לתחנת פ"ת, קווי ´מרגלית´ יוצאים מרח´ לווינסקי סמוך לתחנת ת"א. בהליך ההפרטה האחרון הוחלט במשרד התחבורה לחייב את ´אגד´ (ו´דן´ בעתיד) להשכיר שטחים בתחנות בתנאים נוחים לחברות החדשות. (למשל בחדרה הושכר שטח ל´נתיב אקספרס´, ובת"א הושכר שטח ל´מטרופולין´ ו´לסופרבוס´). יחד עם זאת, בחלק מהמקרים לא הצליחו החברות להגיע להסדר, ראו קווי ´סופרבוס´ בירושלים שיוצאים מרח´ יפו במקום לצאת מהתחנה. המצב המביש הזה חייב להיפסק. לא יתכן שמונופול בתחבורה הציבורית (בעייה לכשעצמה) הוא גם מונופול בנדל"ן. התחנה המרכזית היא מבנה ציבור עירוני חשוב, ולכן צריכה להיות בבעלות העיריה, לטובת כל החברות וכל הנוסעים!
 

K85

New member
תחנות מרכזיות

ריבים על טריטוריה בתחנות מרכזיות
מאז ומעולם היו שטחי התחנות המרכזיות בארץ שטחים פרטיים של חברות האוטובוסים. כל הרוצה להפעיל משם קווים מחוייב בדמי שכירות גבוהים. לכן חברה נוספת או חדשה המתחילה לפעול בעיר מסוימת הרבה פעמים לא מפעילה את קוויה מהתחנה אלא מהרחובות הסמוכים, דבר היוצר פגיעה בשירות, ברמת האבטחה וברמת הבטיחות. דוגמאות: קווי ´אגד´ יוצאים מרח´ אורלוב סמוך לתחנת פ"ת, קווי ´מרגלית´ יוצאים מרח´ לווינסקי סמוך לתחנת ת"א. בהליך ההפרטה האחרון הוחלט במשרד התחבורה לחייב את ´אגד´ (ו´דן´ בעתיד) להשכיר שטחים בתחנות בתנאים נוחים לחברות החדשות. (למשל בחדרה הושכר שטח ל´נתיב אקספרס´, ובת"א הושכר שטח ל´מטרופולין´ ו´לסופרבוס´). יחד עם זאת, בחלק מהמקרים לא הצליחו החברות להגיע להסדר, ראו קווי ´סופרבוס´ בירושלים שיוצאים מרח´ יפו במקום לצאת מהתחנה. המצב המביש הזה חייב להיפסק. לא יתכן שמונופול בתחבורה הציבורית (בעייה לכשעצמה) הוא גם מונופול בנדל"ן. התחנה המרכזית היא מבנה ציבור עירוני חשוב, ולכן צריכה להיות בבעלות העיריה, לטובת כל החברות וכל הנוסעים!
תחנות מרכזיות
קודם כל לפי דעתי אתה צודק בהחלט, לא ייתכן למשל שהנוסעים מתל אביב למודיעין לא ייהנו מהמתנה בתחנה המרכזית (תענוג מפוקפק למדי אך עדיף בהרבה על המתנה לאוטובוס ברחוב) משום שהקווים מופעלים ע"י חברת מרגלית ולא ע"י אגד. את המקרה הזה נתתי כדוגמא אך משהו נשמע לי די מוזר בסיפור הזה: חברת סופרבוס היא לא במקרה חברת בת של מרגלית? כי אם כן, מדוע קווי סופרבוס מתל אביב לרמלה יוצאים מתוך התחנה ואילו קווי מרגלית למודיעין יוצאים מחוץ לתחנה? לעומת זאת, בארץ קיימות גם תחנות מרכזיות שלא שייכות לאגד או דן, כמו למשל תחנת מרכזית המפרץ (ה"מפרצית" הידועה לשמצה ובצדק.) השייכת לעיריית חיפה ולא לאגד ולכן גם אוטובוסים של החברות "נצרת נסיעות ותיירות" ו"ג´יי בי טורס" לנצרת יוצאים מתוך התחנה. מעניין אותי אם מישהו יודע למי תהייה שייכת תחנת מרכזית חוף הכרמל, האם לאגד או שמא לעיריית חיפה?
 

איליה.

New member
אבל גם בתחנה המרכזית בחיפה

תחנות מרכזיות
קודם כל לפי דעתי אתה צודק בהחלט, לא ייתכן למשל שהנוסעים מתל אביב למודיעין לא ייהנו מהמתנה בתחנה המרכזית (תענוג מפוקפק למדי אך עדיף בהרבה על המתנה לאוטובוס ברחוב) משום שהקווים מופעלים ע"י חברת מרגלית ולא ע"י אגד. את המקרה הזה נתתי כדוגמא אך משהו נשמע לי די מוזר בסיפור הזה: חברת סופרבוס היא לא במקרה חברת בת של מרגלית? כי אם כן, מדוע קווי סופרבוס מתל אביב לרמלה יוצאים מתוך התחנה ואילו קווי מרגלית למודיעין יוצאים מחוץ לתחנה? לעומת זאת, בארץ קיימות גם תחנות מרכזיות שלא שייכות לאגד או דן, כמו למשל תחנת מרכזית המפרץ (ה"מפרצית" הידועה לשמצה ובצדק.) השייכת לעיריית חיפה ולא לאגד ולכן גם אוטובוסים של החברות "נצרת נסיעות ותיירות" ו"ג´יי בי טורס" לנצרת יוצאים מתוך התחנה. מעניין אותי אם מישהו יודע למי תהייה שייכת תחנת מרכזית חוף הכרמל, האם לאגד או שמא לעיריית חיפה?
אבל גם בתחנה המרכזית בחיפה
זאת שנמצאת בבת גלים, קיים רציף שממנו יוצאים הקווים של נצרת וג´י.בי.טורס, וזאת למרות שהיא שייכת לאגד (נכון?)
 
תחנות חיפה

אבל גם בתחנה המרכזית בחיפה
זאת שנמצאת בבת גלים, קיים רציף שממנו יוצאים הקווים של נצרת וג´י.בי.טורס, וזאת למרות שהיא שייכת לאגד (נכון?)
תחנות חיפה
א) במרכזית בת-גלים מעולם לא היתה תחנה של החברות הנצרתיות. תחנת המוצא היא בכיכר מול תחנת רכבת חיפה מרכז, והאוטובוסים עוברים גם(עושים בכוונה סיבוב) בשד´ רוטשילד (אולמי ´רון´), שזו התחנה הקרובה ביותר למרכזית. לא יאומן, נכון? ב) שמחתי לדעת שמרכזית המפרץ לא שייכת ל´אגד´. מכיוון שמרכזית חוף-הכרמל שייכת לאותו פרוייקט, סביר להניח שגם הבעלות עליה תהיה של העיריה.
 

K85

New member
מרכזית חוף הכרמל

תחנות חיפה
א) במרכזית בת-גלים מעולם לא היתה תחנה של החברות הנצרתיות. תחנת המוצא היא בכיכר מול תחנת רכבת חיפה מרכז, והאוטובוסים עוברים גם(עושים בכוונה סיבוב) בשד´ רוטשילד (אולמי ´רון´), שזו התחנה הקרובה ביותר למרכזית. לא יאומן, נכון? ב) שמחתי לדעת שמרכזית המפרץ לא שייכת ל´אגד´. מכיוון שמרכזית חוף-הכרמל שייכת לאותו פרוייקט, סביר להניח שגם הבעלות עליה תהיה של העיריה.
מרכזית חוף הכרמל
נקווה שלפחות התיכנון שלה הוא יותר טוב מזה של מרכזית המפרץ שבתכנונה הלקוי מזכירה לי קצת את התחנה המרכזית הזמנית שהייתה בירושלים עד לפתיחת התחנה החדשה. הרבה צפיפות ויותר מדי קווים באותו רציף, ובנוסף גם ליקויים בטיחותיים חמורים. אני מניח שמרכזית חוף הכרמל תהייה הרבה יותר גדולה ומקווה שהיא תהייה דומה יותר לתחנה המרכזית החדשה של ראשל"צ למשל ולא למפרצית, אם היא עומדת להחליף את התחנה בבת גלים. למרות שבכל אופן רוב הקווים ימשיכו לצאת ממרכזית המפרץ. ובקשר לקווי "נצרת נסיעות ותיירות" וג´יי בי טורס", נדמה לי שיש לקווים 331 ו-332 לנצרת תחנה שקרובה לתחנה המרכזית בבת גלים גם בדרך יפו, בנוסף לתחנה בשדרות רוטשילד. לא שזה משנה הרבה משום שבכל אופן לאחר פתיחת מרכזית חוף הכרמל תצא התחנה בבת גלים משימוש. כפי שאמרת, גם לי לא ידוע שנכנסים לבת גלים אוטובוסים לא של אגד.
 
עתיד תחנת בת-גלים

מרכזית חוף הכרמל
נקווה שלפחות התיכנון שלה הוא יותר טוב מזה של מרכזית המפרץ שבתכנונה הלקוי מזכירה לי קצת את התחנה המרכזית הזמנית שהייתה בירושלים עד לפתיחת התחנה החדשה. הרבה צפיפות ויותר מדי קווים באותו רציף, ובנוסף גם ליקויים בטיחותיים חמורים. אני מניח שמרכזית חוף הכרמל תהייה הרבה יותר גדולה ומקווה שהיא תהייה דומה יותר לתחנה המרכזית החדשה של ראשל"צ למשל ולא למפרצית, אם היא עומדת להחליף את התחנה בבת גלים. למרות שבכל אופן רוב הקווים ימשיכו לצאת ממרכזית המפרץ. ובקשר לקווי "נצרת נסיעות ותיירות" וג´יי בי טורס", נדמה לי שיש לקווים 331 ו-332 לנצרת תחנה שקרובה לתחנה המרכזית בבת גלים גם בדרך יפו, בנוסף לתחנה בשדרות רוטשילד. לא שזה משנה הרבה משום שבכל אופן לאחר פתיחת מרכזית חוף הכרמל תצא התחנה בבת גלים משימוש. כפי שאמרת, גם לי לא ידוע שנכנסים לבת גלים אוטובוסים לא של אגד.
עתיד תחנת בת-גלים
למיטב הבנתי גם עם סגירת השירותים התפעוליים וביטול התחנות הבינעירוניות במקום, עדיין ישארו בבת-גלים תחנות סופיות של הקווים העירוניים. לא נראה לי גם שיהרסו את בניין המשרדים של ´אגד´-צפון.
 

seffic

New member
ניגוד אינטרסים

תחנות מרכזיות
קודם כל לפי דעתי אתה צודק בהחלט, לא ייתכן למשל שהנוסעים מתל אביב למודיעין לא ייהנו מהמתנה בתחנה המרכזית (תענוג מפוקפק למדי אך עדיף בהרבה על המתנה לאוטובוס ברחוב) משום שהקווים מופעלים ע"י חברת מרגלית ולא ע"י אגד. את המקרה הזה נתתי כדוגמא אך משהו נשמע לי די מוזר בסיפור הזה: חברת סופרבוס היא לא במקרה חברת בת של מרגלית? כי אם כן, מדוע קווי סופרבוס מתל אביב לרמלה יוצאים מתוך התחנה ואילו קווי מרגלית למודיעין יוצאים מחוץ לתחנה? לעומת זאת, בארץ קיימות גם תחנות מרכזיות שלא שייכות לאגד או דן, כמו למשל תחנת מרכזית המפרץ (ה"מפרצית" הידועה לשמצה ובצדק.) השייכת לעיריית חיפה ולא לאגד ולכן גם אוטובוסים של החברות "נצרת נסיעות ותיירות" ו"ג´יי בי טורס" לנצרת יוצאים מתוך התחנה. מעניין אותי אם מישהו יודע למי תהייה שייכת תחנת מרכזית חוף הכרמל, האם לאגד או שמא לעיריית חיפה?
ניגוד אינטרסים
שעדיין פועלות חברות מחוץ לתחנות המרכזיות. בתחנות אלו,יש סוחרים ששוכרים מהחברה המנהלת את החנויות ומתפעלים אותם.הרווח שלהם מאפשר את פעילות התחנות.יש אינטרס שיותר נוסעים יעברו דרך החנויות בדרכם לאוטובוסים. לכן, מדוע הסוחרים לא מפעילים לחץ על החברה המנהלת (בד"כ נצב"א של אגד),לאפשר את פעילות שאר החברות בתוך התחנה,בתנאים נוחים במיוחד? הרי לסוחרים יש כח לא פחות מאשר לחברות האוטובוסים הפועלות במתחם. דוגמא חריגה,למשל, בת"א,הם קוי חולון בת-ים, המופעלים ע"י אגד. אין ספק, שהעתקתם לתחנה החדשה היתה תורמת לסוחרים שם, אך לדעתי,הסיבה להשארתם במקומם, היא לקיים פעילות מסחר (לא רק בנשים) במדרחוב נווה שאנן והתחנה הישנה.
 
כנראה אותה סיבה

ניגוד אינטרסים
שעדיין פועלות חברות מחוץ לתחנות המרכזיות. בתחנות אלו,יש סוחרים ששוכרים מהחברה המנהלת את החנויות ומתפעלים אותם.הרווח שלהם מאפשר את פעילות התחנות.יש אינטרס שיותר נוסעים יעברו דרך החנויות בדרכם לאוטובוסים. לכן, מדוע הסוחרים לא מפעילים לחץ על החברה המנהלת (בד"כ נצב"א של אגד),לאפשר את פעילות שאר החברות בתוך התחנה,בתנאים נוחים במיוחד? הרי לסוחרים יש כח לא פחות מאשר לחברות האוטובוסים הפועלות במתחם. דוגמא חריגה,למשל, בת"א,הם קוי חולון בת-ים, המופעלים ע"י אגד. אין ספק, שהעתקתם לתחנה החדשה היתה תורמת לסוחרים שם, אך לדעתי,הסיבה להשארתם במקומם, היא לקיים פעילות מסחר (לא רק בנשים) במדרחוב נווה שאנן והתחנה הישנה.
כנראה אותה סיבה
כבר העלנו את שאלת התחנה הישנה בת"א. למיטב ידיעתי, פשוט מתנהל מו"מ עיקש בין ´אגד´ לעירית ת"א על המחיר של הקרקע; עובדה ש´דן´ פינו ואף הרסו את הרציפים שלהם מזמן. וכמובן, הנוסעים משלמים(ומוטב שאחסוך כרגע בתיאורים של המקומות שבהם הנוסעים נאלצים להמתין לקווי בת-ים - חולון).
 

K85

New member
רציפי קומה 7

כנראה אותה סיבה
כבר העלנו את שאלת התחנה הישנה בת"א. למיטב ידיעתי, פשוט מתנהל מו"מ עיקש בין ´אגד´ לעירית ת"א על המחיר של הקרקע; עובדה ש´דן´ פינו ואף הרסו את הרציפים שלהם מזמן. וכמובן, הנוסעים משלמים(ומוטב שאחסוך כרגע בתיאורים של המקומות שבהם הנוסעים נאלצים להמתין לקווי בת-ים - חולון).
רציפי קומה 7
רציפי אגד החדשים בקומה 7 של התחנה, לא היו מיועדים במקור לקווי חולון-בת-ים? מעניין אותי לדעת אם הרציפים האלו בשימוש ואילו קווים יוצאים מהם, או שמא הם לא בשימוש בזמן שקווי חולון - בת-ים יוצאים מהתחנה הישנה.
 
רציפי קומה 7

רציפי קומה 7
רציפי אגד החדשים בקומה 7 של התחנה, לא היו מיועדים במקור לקווי חולון-בת-ים? מעניין אותי לדעת אם הרציפים האלו בשימוש ואילו קווים יוצאים מהם, או שמא הם לא בשימוש בזמן שקווי חולון - בת-ים יוצאים מהתחנה הישנה.
רציפי קומה 7
אין לי ספק שרציפי קומה 7 יועדו לקווי בת-ים - חולון. גם צורתם, שהיא חניה במקביל, מתאימה לקווים עירוניים. ב´אגד´ העדיפו להעביר אליהם את קווי הגליל (כל קווי הצפון מלבד הקווים לחיפה). זה בהחלט מאפשר המתנה נעימה יותר לקווים הללו, אבל אפשר היה למצוא מקום בקומות 6-7 לכל הקווים, כולל בת-ים, חולון והגליל.
 

איליה.

New member
האם קיים עלון מידע עם קווי אגד?

רציפי קומה 7
אין לי ספק שרציפי קומה 7 יועדו לקווי בת-ים - חולון. גם צורתם, שהיא חניה במקביל, מתאימה לקווים עירוניים. ב´אגד´ העדיפו להעביר אליהם את קווי הגליל (כל קווי הצפון מלבד הקווים לחיפה). זה בהחלט מאפשר המתנה נעימה יותר לקווים הללו, אבל אפשר היה למצוא מקום בקומות 6-7 לכל הקווים, כולל בת-ים, חולון והגליל.
האם קיים עלון מידע עם קווי אגד?
שני עלוני המידע שאני יודע על קיומם הם: 1. אחד שהוציאו עם פתיחת התחנה המרכזית, ובו מפורטים הקווים שעברו לתחנה החדשה והקווים שנותרו בתחנה הישנה, גם דן וגם אגד. 2. עלון שהוציא דן עם פתיחת קומה 7, ובו מפורטים קווי דן שיוצאים מהתחנה המרכזית החדשה. האם בשלב כלשהו פורסם עלון מידע נוסף כלשהו?
 
לא הופצו שום עלונים של ´אגד´

האם קיים עלון מידע עם קווי אגד?
שני עלוני המידע שאני יודע על קיומם הם: 1. אחד שהוציאו עם פתיחת התחנה המרכזית, ובו מפורטים הקווים שעברו לתחנה החדשה והקווים שנותרו בתחנה הישנה, גם דן וגם אגד. 2. עלון שהוציא דן עם פתיחת קומה 7, ובו מפורטים קווי דן שיוצאים מהתחנה המרכזית החדשה. האם בשלב כלשהו פורסם עלון מידע נוסף כלשהו?
לא הופצו שום עלונים של ´אגד´
אציין רק שכאשר הקימו את ´מטרופולין´ היו בתחנה בת"א עלונים קטנים שלהם, נדמה לי אחד עם המאספים לבאר-שבע, ואחד עם הישירים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה