תמיד בדרכים
New member
ריבים על טריטוריה בתחנות מרכזיות
ריבים על טריטוריה בתחנות מרכזיות
מאז ומעולם היו שטחי התחנות המרכזיות בארץ שטחים פרטיים של חברות האוטובוסים. כל הרוצה להפעיל משם קווים מחוייב בדמי שכירות גבוהים. לכן חברה נוספת או חדשה המתחילה לפעול בעיר מסוימת הרבה פעמים לא מפעילה את קוויה מהתחנה אלא מהרחובות הסמוכים, דבר היוצר פגיעה בשירות, ברמת האבטחה וברמת הבטיחות. דוגמאות: קווי ´אגד´ יוצאים מרח´ אורלוב סמוך לתחנת פ"ת, קווי ´מרגלית´ יוצאים מרח´ לווינסקי סמוך לתחנת ת"א. בהליך ההפרטה האחרון הוחלט במשרד התחבורה לחייב את ´אגד´ (ו´דן´ בעתיד) להשכיר שטחים בתחנות בתנאים נוחים לחברות החדשות. (למשל בחדרה הושכר שטח ל´נתיב אקספרס´, ובת"א הושכר שטח ל´מטרופולין´ ו´לסופרבוס´). יחד עם זאת, בחלק מהמקרים לא הצליחו החברות להגיע להסדר, ראו קווי ´סופרבוס´ בירושלים שיוצאים מרח´ יפו במקום לצאת מהתחנה. המצב המביש הזה חייב להיפסק. לא יתכן שמונופול בתחבורה הציבורית (בעייה לכשעצמה) הוא גם מונופול בנדל"ן. התחנה המרכזית היא מבנה ציבור עירוני חשוב, ולכן צריכה להיות בבעלות העיריה, לטובת כל החברות וכל הנוסעים!
ריבים על טריטוריה בתחנות מרכזיות
מאז ומעולם היו שטחי התחנות המרכזיות בארץ שטחים פרטיים של חברות האוטובוסים. כל הרוצה להפעיל משם קווים מחוייב בדמי שכירות גבוהים. לכן חברה נוספת או חדשה המתחילה לפעול בעיר מסוימת הרבה פעמים לא מפעילה את קוויה מהתחנה אלא מהרחובות הסמוכים, דבר היוצר פגיעה בשירות, ברמת האבטחה וברמת הבטיחות. דוגמאות: קווי ´אגד´ יוצאים מרח´ אורלוב סמוך לתחנת פ"ת, קווי ´מרגלית´ יוצאים מרח´ לווינסקי סמוך לתחנת ת"א. בהליך ההפרטה האחרון הוחלט במשרד התחבורה לחייב את ´אגד´ (ו´דן´ בעתיד) להשכיר שטחים בתחנות בתנאים נוחים לחברות החדשות. (למשל בחדרה הושכר שטח ל´נתיב אקספרס´, ובת"א הושכר שטח ל´מטרופולין´ ו´לסופרבוס´). יחד עם זאת, בחלק מהמקרים לא הצליחו החברות להגיע להסדר, ראו קווי ´סופרבוס´ בירושלים שיוצאים מרח´ יפו במקום לצאת מהתחנה. המצב המביש הזה חייב להיפסק. לא יתכן שמונופול בתחבורה הציבורית (בעייה לכשעצמה) הוא גם מונופול בנדל"ן. התחנה המרכזית היא מבנה ציבור עירוני חשוב, ולכן צריכה להיות בבעלות העיריה, לטובת כל החברות וכל הנוסעים!