רוצים להיות על המטרונית הראשונה?

מצב
הנושא נעול.
ואתן לך דוגמה מעירך במיוחד בשבילך:

מדינת ישראל מקימה ממנהרת רכבות בגליל וירושלים
להגיד שזה לא יקרה כשזה כבר קורה ונחפרות בירושלים מנהרות הרבה
יותר מסובכות וארוכות מהכרמל, וכשבכרמל כבר בוצעו מנהרות הכרמל, זה אבסורד מוחלט.
אם מנהרות גילון עולות 600 מליון שקל בחיפה זה יעלה 2 מליארד שקל שזה חסכון
בזמן, שעות עבודה, דלק, תאונות, בלאי ונסיעות לתחנות הרכבת וקיצור הנסיעות לצפון
שיצדיק כלכלית את הפרויקט גם בראיית המשק הלאומי.
ואתן לך דוגמה מעירך במיוחד בשבילך:
כמה זמן לקחו העבודות על מסלולי המטרונית העיליים?
 
הקו לכרמיאל יוארך בהמשך מזרחה ולכן הוא יוצדק.

מדינת ישראל מקימה ממנהרת רכבות בגליל וירושלים
להגיד שזה לא יקרה כשזה כבר קורה ונחפרות בירושלים מנהרות הרבה
יותר מסובכות וארוכות מהכרמל, וכשבכרמל כבר בוצעו מנהרות הכרמל, זה אבסורד מוחלט.
אם מנהרות גילון עולות 600 מליון שקל בחיפה זה יעלה 2 מליארד שקל שזה חסכון
בזמן, שעות עבודה, דלק, תאונות, בלאי ונסיעות לתחנות הרכבת וקיצור הנסיעות לצפון
שיצדיק כלכלית את הפרויקט גם בראיית המשק הלאומי.
הקו לכרמיאל יוארך בהמשך מזרחה ולכן הוא יוצדק.
לקריית שמונה וצפת שבהחלט מצדיקות רכבת.. למיטב הבנתי הקו לקרית שמונה בהליכי תכנון, מקווה שלא ייקח יותר מדי זמן עד שיסלל כי הוא קו מאוד חשוב!
 

alantan

New member
לפי שיטת פד"פ להערכת זמן הקמת פרוייקטים

הלו, ביורוטאנל נוסעים מתחת לים...
המנהרות רכבת בכרמל יהיו קצרות מאלו של ירושלים.
אלו לא מנהרות ארוכות בכלל.
מחוף הכרמל תוך כמה דקות אתה בואדי גיבורים בתחנה, עוד כמה דקות אתה בתחנה במפרץ חיפה.
לפי שיטת פד"פ להערכת זמן הקמת פרוייקטים
(שיטה ידועה שנלמדת בבתי ספר לניהול), הקמת היורוטאנל ארך 192 שנים, שכן הוא יוזם בשנת 1802 ונפתח בשנת 1992.

וילהלם - הכל ברוח טובה...
 


לפי שיטת פד"פ להערכת זמן הקמת פרוייקטים
(שיטה ידועה שנלמדת בבתי ספר לניהול), הקמת היורוטאנל ארך 192 שנים, שכן הוא יוזם בשנת 1802 ונפתח בשנת 1992.

וילהלם - הכל ברוח טובה...

אגב כשהמנהרה נפתחה בשעתה היו עוד המון בעיות. לקח עוד כמה שנים טובות עד שהשירות דרכה התייצב והתגברו על כל התקלות.

יש גם דוגמה הפוכה: הגשר מעל הקטגט, אמנם תוכנן מאות שנים (!) אבל ברגע שהחליטו סוף סוף לצאת לדרך הפרוייקט הושלם מהר יחסית וללא בעיות מהותיות.

וכשהייתי באי סקיי בסקוטלנד ראיתי עבודות על גשר בין האי סקיי לאי הבריטי (זה היה ב-95', בטח נפתח כבר מזמן) והמקומיים הסבירו לי שמתחילת המאה ה-20 היתה מלחמה על הקמתו כי היו תושבים שרצו להשאר "מנותקים". בסוף החלה"ט הסקוטית
הפסידה במאבק...
 

easyn

New member
נסעתי עליו ב-2001


אגב כשהמנהרה נפתחה בשעתה היו עוד המון בעיות. לקח עוד כמה שנים טובות עד שהשירות דרכה התייצב והתגברו על כל התקלות.

יש גם דוגמה הפוכה: הגשר מעל הקטגט, אמנם תוכנן מאות שנים (!) אבל ברגע שהחליטו סוף סוף לצאת לדרך הפרוייקט הושלם מהר יחסית וללא בעיות מהותיות.

וכשהייתי באי סקיי בסקוטלנד ראיתי עבודות על גשר בין האי סקיי לאי הבריטי (זה היה ב-95', בטח נפתח כבר מזמן) והמקומיים הסבירו לי שמתחילת המאה ה-20 היתה מלחמה על הקמתו כי היו תושבים שרצו להשאר "מנותקים". בסוף החלה"ט הסקוטית
הפסידה במאבק...
נסעתי עליו ב-2001
 

easyn

New member
תיקון, זה היה בספטמבר 2000


אגב כשהמנהרה נפתחה בשעתה היו עוד המון בעיות. לקח עוד כמה שנים טובות עד שהשירות דרכה התייצב והתגברו על כל התקלות.

יש גם דוגמה הפוכה: הגשר מעל הקטגט, אמנם תוכנן מאות שנים (!) אבל ברגע שהחליטו סוף סוף לצאת לדרך הפרוייקט הושלם מהר יחסית וללא בעיות מהותיות.

וכשהייתי באי סקיי בסקוטלנד ראיתי עבודות על גשר בין האי סקיי לאי הבריטי (זה היה ב-95', בטח נפתח כבר מזמן) והמקומיים הסבירו לי שמתחילת המאה ה-20 היתה מלחמה על הקמתו כי היו תושבים שרצו להשאר "מנותקים". בסוף החלה"ט הסקוטית
הפסידה במאבק...
תיקון, זה היה בספטמבר 2000
הנה תמונה שצילמתי שם
 

tapuzo

New member
כן כן כי מעולם לא הייתי באוטובוס אקורדיון

רוצים להיות על המטרונית הראשונה?
תתעוררו מוקדם בבוקר
http://www.dmag.co.il/pub/shoken/kolbohaifa/2353/index.html#/46/zoomed
כן כן כי מעולם לא הייתי באוטובוס אקורדיון
40 קמ"ש עם 40 מושבים בלבד, ועוד עד 100 איש שיאלצו לעמוד כל הדרך
כשהמטרונית תתמלא בנוסעי סכנין קרית אתא או עכו וקרית ים..
יו איזה כיף זה יהיה לתושבי הקריות!!
 
אז תתעורר לאוטובוס של 4 בבוקר.

כן כן כי מעולם לא הייתי באוטובוס אקורדיון
40 קמ"ש עם 40 מושבים בלבד, ועוד עד 100 איש שיאלצו לעמוד כל הדרך
כשהמטרונית תתמלא בנוסעי סכנין קרית אתא או עכו וקרית ים..
יו איזה כיף זה יהיה לתושבי הקריות!!
אז תתעורר לאוטובוס של 4 בבוקר.
אולי תצליח למצוא מקום ישיבה, בלי חומת מוות.
 

tapuzo

New member
4 בעיות המרכב של המטרונית

אז תתעורר לאוטובוס של 4 בבוקר.
אולי תצליח למצוא מקום ישיבה, בלי חומת מוות.
4 בעיות המרכב של המטרונית
קודם כל אני נוסע די הרבה בקוי 59-58 תמיד היה מקום.
קרה לי פעמים בודדות בבוקר שלא היה מקום ישיבה בד"כ גם בבוקר יש מקום.
אגב בד"כ אגד השתמשה באוטובוס coach כמו של תיירים שיש בו יותר מקומות וכסאות יותר נוחים.
הירידה ממנו הייתה קצת בעייתית אבל התחושה בנסיעה בגלל שהכסאות גבוהים וכולם פונים קדימה
ויש לך פרטיות הרבה יותר נעימה מאוטובוס רגיל. ברור שלנכים זה לא היה מותאם בכלל.

יש 4 חששות במטרונית:

1. רק 40 כסאות במקור היתה אמורה להיות עם 60 כסאות בכל אחד.
כלומר הורידו 1800 כסאות, שליש לעומת התכנון הקודם.
בעוד עד 100 איש יאלצו לעמוד. יהיה לדעתי הרבה תלונות בנושא

2. קשה מאד למזג את הרכב הזה הוא הרבה יותר גדול. בקיץ פה זה קריטי.

3. הצורך ללכת או כמו שאנחנו מכירים את הנוסעים גם לרוץ מהתחנות הרגילות של אגד
אל תחנות המטרונית או הפוך, דרך כבישים סואנים.

4. המטרונית עקב כמות הנוסעים שיעלו וירדו תעצור בכל תחנה יותר זמן והמשמעות בסוף זה
הארכת הנסיעה לא קיצור שלה.
 
לא היו אמורים להיות במרכב הזה 60 מושבים!

4 בעיות המרכב של המטרונית
קודם כל אני נוסע די הרבה בקוי 59-58 תמיד היה מקום.
קרה לי פעמים בודדות בבוקר שלא היה מקום ישיבה בד"כ גם בבוקר יש מקום.
אגב בד"כ אגד השתמשה באוטובוס coach כמו של תיירים שיש בו יותר מקומות וכסאות יותר נוחים.
הירידה ממנו הייתה קצת בעייתית אבל התחושה בנסיעה בגלל שהכסאות גבוהים וכולם פונים קדימה
ויש לך פרטיות הרבה יותר נעימה מאוטובוס רגיל. ברור שלנכים זה לא היה מותאם בכלל.

יש 4 חששות במטרונית:

1. רק 40 כסאות במקור היתה אמורה להיות עם 60 כסאות בכל אחד.
כלומר הורידו 1800 כסאות, שליש לעומת התכנון הקודם.
בעוד עד 100 איש יאלצו לעמוד. יהיה לדעתי הרבה תלונות בנושא

2. קשה מאד למזג את הרכב הזה הוא הרבה יותר גדול. בקיץ פה זה קריטי.

3. הצורך ללכת או כמו שאנחנו מכירים את הנוסעים גם לרוץ מהתחנות הרגילות של אגד
אל תחנות המטרונית או הפוך, דרך כבישים סואנים.

4. המטרונית עקב כמות הנוסעים שיעלו וירדו תעצור בכל תחנה יותר זמן והמשמעות בסוף זה
הארכת הנסיעה לא קיצור שלה.
לא היו אמורים להיות במרכב הזה 60 מושבים!
בהתחלה חשבו על אוטובוס דו מפרקי עם 60 מקומות ישיבה ו140 מקומות בעמידה. מסוג Van Hool AGG300
בסוף הוחלט על אוטובוס מפרקי בלבד.
כמות מקומות הישיבה בכל קרון לא השתנתה!

מיזוג רכב כזה הוא בדיוק כמו מיזוג אוטובוס רגיל.
לכל קרון יש את המזגן שלו, 2 מזגנים בכל האוטובוס.

רק טיפשים רצים בכביש. אם אתה אחד מהם., זאת בעיה שלך.

תחליט, אם הרבה יעלו וירדו, אז יתפנו מקומות ישיבה. ולא תעמוד כל הדרך.
חשבתי שהבעיה שלך היא שבמרכזית הקריות יתפסו את כל מקומות הישיבה.
 

tapuzo

New member
עוד בעיה בניהול נוסעים בממשק מטרונית-אגד

לא היו אמורים להיות במרכב הזה 60 מושבים!
בהתחלה חשבו על אוטובוס דו מפרקי עם 60 מקומות ישיבה ו140 מקומות בעמידה. מסוג Van Hool AGG300
בסוף הוחלט על אוטובוס מפרקי בלבד.
כמות מקומות הישיבה בכל קרון לא השתנתה!

מיזוג רכב כזה הוא בדיוק כמו מיזוג אוטובוס רגיל.
לכל קרון יש את המזגן שלו, 2 מזגנים בכל האוטובוס.

רק טיפשים רצים בכביש. אם אתה אחד מהם., זאת בעיה שלך.

תחליט, אם הרבה יעלו וירדו, אז יתפנו מקומות ישיבה. ולא תעמוד כל הדרך.
חשבתי שהבעיה שלך היא שבמרכזית הקריות יתפסו את כל מקומות הישיבה.
עוד בעיה בניהול נוסעים בממשק מטרונית-אגד
קודם כל זה ידוע שהיו אמורים להיות 60 מקומות וביטלו בגלל הוספת דלת ושינוי הכסאות.
זה מטופש להוציא מטרונית עם אותו מספר כסאות כמו באוטובוס רגיל ולגרום לעוד אלפי אנשים
לעמוד. זה יראה כמו הרכבות העמוסות בבקרים ואני לא רוצה לחשוב איזה דוחק יווצר..

הבעיה תהיה בממשקים:
תאר לך שיגיעו בפרק זמן של 20 דקות בשיא יגיעו להדר 3 מטרוניות ויפלטו החוצה
70 נוסעים שיחד עם עוד 20 עובדים שגרים בהדר, כולם רוצים בבת אחת להגיע
בבוקר לעבודה לבי"ח רוטשילד? מה תעשה? או לבי"ח כרמל? מה תעשה? יגיע
אוטובוס אחד שכבר יגיע להדר חצי מלא ושם 50, 70, 100 איש ינסו לעלות?
אתה מבין מה הולך לקרות? אין שום דרך לנהל את הממשק בין אגד-מטרונית בצורה סבירה.
 

alantan

New member
אם עבור המטרונית זו בעיה, אז על רכבת תחתית

עוד בעיה בניהול נוסעים בממשק מטרונית-אגד
קודם כל זה ידוע שהיו אמורים להיות 60 מקומות וביטלו בגלל הוספת דלת ושינוי הכסאות.
זה מטופש להוציא מטרונית עם אותו מספר כסאות כמו באוטובוס רגיל ולגרום לעוד אלפי אנשים
לעמוד. זה יראה כמו הרכבות העמוסות בבקרים ואני לא רוצה לחשוב איזה דוחק יווצר..

הבעיה תהיה בממשקים:
תאר לך שיגיעו בפרק זמן של 20 דקות בשיא יגיעו להדר 3 מטרוניות ויפלטו החוצה
70 נוסעים שיחד עם עוד 20 עובדים שגרים בהדר, כולם רוצים בבת אחת להגיע
בבוקר לעבודה לבי"ח רוטשילד? מה תעשה? או לבי"ח כרמל? מה תעשה? יגיע
אוטובוס אחד שכבר יגיע להדר חצי מלא ושם 50, 70, 100 איש ינסו לעלות?
אתה מבין מה הולך לקרות? אין שום דרך לנהל את הממשק בין אגד-מטרונית בצורה סבירה.
אם עבור המטרונית זו בעיה, אז על רכבת תחתית
או רכבץ קלה אין מה לדבר... איך לדעתך מערכות כאלה פועלות בכל העולם.
 

tapuzo

New member
אה, רק שבחיפה יש הבדל מרכזי אחד

אם עבור המטרונית זו בעיה, אז על רכבת תחתית
או רכבץ קלה אין מה לדבר... איך לדעתך מערכות כאלה פועלות בכל העולם.
אה, רק שבחיפה יש הבדל מרכזי אחד
אתה צודק עקרונית אבל ברכבות תחתית אתה עולה ליד מקום העבודה.
פה מדובר למעשה רק בשני קוים ליניאריים - שמורידים נוסעים באותן תחנות יחד, בלי הרבה פיזור
כלומר מכל מי שירדו בהדר לפחות 50% ירצו להמשיך לכרמל. ואז מה תעשה כשעל 20 מקומות
באוטובוס יתחרו 50 איש שלא ירצו להמתין לאוטובוס הבא בעוד רבע שעה?
 

alantan

New member
אם היו בונים רכבת תחתית, היה לך הרבה פחות

אה, רק שבחיפה יש הבדל מרכזי אחד
אתה צודק עקרונית אבל ברכבות תחתית אתה עולה ליד מקום העבודה.
פה מדובר למעשה רק בשני קוים ליניאריים - שמורידים נוסעים באותן תחנות יחד, בלי הרבה פיזור
כלומר מכל מי שירדו בהדר לפחות 50% ירצו להמשיך לכרמל. ואז מה תעשה כשעל 20 מקומות
באוטובוס יתחרו 50 איש שלא ירצו להמתין לאוטובוס הבא בעוד רבע שעה?
אם היו בונים רכבת תחתית, היה לך הרבה פחות
רכבת באותה עלות - אולי רק 3 ק"מ קו. ככה שהפיזור היה הרבה פחות מאשר עם המטרונית. ראה מקרה ירושלים שקיבלה קו רק"ל יחיד קצר יותר בעלות גבוהה הרבה יותר. רכבת תחתית יקרה עוד יותר.
 
אם עכשיו יראה כמו רכבות עמוסות

עוד בעיה בניהול נוסעים בממשק מטרונית-אגד
קודם כל זה ידוע שהיו אמורים להיות 60 מקומות וביטלו בגלל הוספת דלת ושינוי הכסאות.
זה מטופש להוציא מטרונית עם אותו מספר כסאות כמו באוטובוס רגיל ולגרום לעוד אלפי אנשים
לעמוד. זה יראה כמו הרכבות העמוסות בבקרים ואני לא רוצה לחשוב איזה דוחק יווצר..

הבעיה תהיה בממשקים:
תאר לך שיגיעו בפרק זמן של 20 דקות בשיא יגיעו להדר 3 מטרוניות ויפלטו החוצה
70 נוסעים שיחד עם עוד 20 עובדים שגרים בהדר, כולם רוצים בבת אחת להגיע
בבוקר לעבודה לבי"ח רוטשילד? מה תעשה? או לבי"ח כרמל? מה תעשה? יגיע
אוטובוס אחד שכבר יגיע להדר חצי מלא ושם 50, 70, 100 איש ינסו לעלות?
אתה מבין מה הולך לקרות? אין שום דרך לנהל את הממשק בין אגד-מטרונית בצורה סבירה.
אם עכשיו יראה כמו רכבות עמוסות
כשאפשרי לקחת 140 נוסעים.
אז מה היה קורה אם היו 60 מושבים?
סך הכל היה ניתן לקחת באוטובוס 100 איש.
40 איש היו נשארים בחוץ? ועדיין היה "כמו רכבות עמוסות"
 
אין "קרון" - זה אוטובוס

לא היו אמורים להיות במרכב הזה 60 מושבים!
בהתחלה חשבו על אוטובוס דו מפרקי עם 60 מקומות ישיבה ו140 מקומות בעמידה. מסוג Van Hool AGG300
בסוף הוחלט על אוטובוס מפרקי בלבד.
כמות מקומות הישיבה בכל קרון לא השתנתה!

מיזוג רכב כזה הוא בדיוק כמו מיזוג אוטובוס רגיל.
לכל קרון יש את המזגן שלו, 2 מזגנים בכל האוטובוס.

רק טיפשים רצים בכביש. אם אתה אחד מהם., זאת בעיה שלך.

תחליט, אם הרבה יעלו וירדו, אז יתפנו מקומות ישיבה. ולא תעמוד כל הדרך.
חשבתי שהבעיה שלך היא שבמרכזית הקריות יתפסו את כל מקומות הישיבה.
אין "קרון" - זה אוטובוס
אולי התכוונת לכל חלק של האוטובוס?
 
אז זה בכ"ז רק"ל?


אז מה אם זה אוטובוס?
מי אמר שקרונות זה רק ברכבת?
כל חלק של האוטובוס זה קרון. ושני הקרונות מחוברים במפרק.
אז זה בכ"ז רק"ל?

אני כבר מדמיין את יהב נואם בטקס הפתיחה: "שימו לב לרק"ל הנהדרת שהקמנו כאן, לכל רכבת יש שני קרונות... והיא נוסעת על גלגלים מגומי!"
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה