רוצה לעשות כסף קל ? רוצה להתעשר ?

חיננית

New member
אינך מקדים קצת את הנבואה ?

בסוף זה מה שיקרה-אלי, אני בדעתך ובטח שנינו במיעוט כאן. כי אחרת לא יהיה לנו שקט או בטחון. אבל עד שיחליטו שזה מה יקרה ,יהיו לנו עוד ימים נוראים שכאלו לצערנו. וככ` חבל . עצוב ומיאש- שזה מה יש !!!
 

אלי.

New member
אני עושה אינדוקציות של היום-יום

בנבואה אינני מעוניין לעסוק, עקב השם הרע שיצא לעוסקים בו. זה מובן שזה יקרה - תהליכים הסטוריים הם כמו אבן שזורק טיפש למים (ההקבלה אינה בטפשות, רק לצורך המשל). גם אם תוכל לעצרם, עצירתם עשויה לגרום נזק חמור שבעתיים מזה שיגרם, אולי, באם תמשיכם. ובעדכון החלום של שמר, עקב המציאות הטופחת - ``ואם לא מחר תונח הגדר, אז מחרתיים``.
 

resh0

New member
מנתח פונקציה חיב לקחת בחשבון אפשרות

של המצאותן של נקודות פיתול. ואכן יש כאלו ואנחנו מצויים באחת מהן על ציר הזמן. הקמתה של גדר על תוואי הקו הירוק, הולכת ומתרחקת ומדי-יום הופכת להיות בלתי רלוונטית. נקודות פיתול נוספות כלל לא נראות באופק. אם תהיה בעתיד הרחוק נק` פיתול נוספת... זה באמת עניין של נבואה... ככל שהאפשרות כלושה יותר, כך קשה יותר לנבא אותה ואכן כך.
 

אלי.

New member
לצערי אני בדעה הפוכה לגמרי

דווקא בימים שכאלה, הקמתה של גדר על הקו הירוק הולכת ומתקדמת בצעדי ענק. בגדול צדק לנדאו - מצב המתיישבים ביש``ע לא מעניין אותנו יותר מידיעה חדשותית שתוקפה בדיוק עד הידיעה הבאה. זה לא ``באשמתנו``, ולא ``באשמת`` המתיישבים שם - אבל לכל אחד הצרות שלו, וזה המצב. מה לנו יש``ע, כאשר יש``ע זה כאן ? כל העניין נסוב סיבי מיקום הגדר - כולנו בדעה שהיא תוקם, אבל חלקנו בדעה שזה לא ישים לכלוא את הפלשתינאים - והקו הירוק הוא האלטרנטיבה הבאה.
 

resh0

New member
בשביל זה נבחר שרון.....

הלו....תתעורר!!! העם סבור אחרת ובגדול. אין סיבה שבעולם שראש הממשלה ינהג בדיוק במהופך לשם מה הוא נבחר. יש``ע הם חלק מאדמת מדינת ישראל. נכון שרוב העם יהיה מוכן לוותר על חלקים מיש``ע בתמורה להפרדה מלאה פיזית בין העמים. הסכנה הדמוגרפית קשה אפילו מבעיית הטרור!!!! ישראל מוכנה לשלם בתמורה לפתרונן של כל הבעיות הקיומיות שלנו וגם זה בכאב גדול. הקו הירוק???? מה החרטא הזה??? האם אתה יודע מדוע קו הפסקת האש ב 67 קרוי הקו הירוק???? אם אתה יודע את התשובה, וודאי תבין עד כמה שאין לקו זה שום משמעות לזכות לריבונות על שטח. לפלשתינים תהיה מדינה אך ורק בתנאי ולאחר שיושלם תהליך ההפרדות!!!!
 

אלי.

New member
ידידי, עזוב את מה שחושב העם.

לפעמים זה לא רלוונטי - אנחנו מדברים על מציאות, לא על רצונות. גם שרון הוא חלק מהעם, וגם הרצונות שלו ברורים - אבל הוא לא נקף אצבע עד רגע זה. וזה שרון - לא אני ולא העם. אז מה ? שרון לא יודע בשביל מה נבחר שרון ? יש``ע אינו חלק ממדינת ישראל. השטח הזה לא היה חלק ממדינת ישראל ביום הקמת המדינה והכרזתה ע``י עצרת העם הזמנית, אז מאיפה ההגדרה הזו ????? השטח הזה נכבש ב-67 מירדן - אני מקווה שעל זה אין ויכוח. ואין לי מושג ירוק למה הקו הירוק נקרא ירוק. התוכל להשכיל אותי, בבקשה ? נ.ב - לפלשתינאים כבר יש מדינה.
 

resh0

New member
הקו הירוק:

מדובר בקו הפזקת אש משנת 67 שצוייר בתוש ירוק על המפה! בגלל שהתוש היה עבה, ישנם אפילו מחלוקות על תוואי הקו.... בהחלט שלא מדובר בקו שיש בו משום קריטריון לריבונות על שטח. היות וברור שכל מ``ר על-פני כדה``א הינו שטח כבוש (מישהו שכבש ממישהו שכבש ממישהו...), כמו-כן אין תאריך ``קדוש`` שעל-פיו כל מ``ר שנכבש לפניו הוא כיבוש מותר וכל מ``ר שנכבש לאחריו הוא כיבוש אסור, אין ולעולם לא יהיו קריטריונים מוסכמים לקביעת כללים בשטחים כבושים. תקן אותי אם אני טועה. לפלשתינים יש אוטונומיה שנגזרה מהסכם בניים!!! כמו כל הסכם שאינו סופי, זכאים הצדדים לפעול להחזרת המצב שהיה לפני ההסכם, זאת היה וההסכם לא קויים. אכן כך!!! על ישראל לפעול עפ``י שיקוליה בעניין זה וזאת זכותה החוזית המלאה.
 

אלי.

New member
מסכים לכל מילה.

אבל עדיין נשארה פתוחה השאלה - למה יש הבדל בתפיסה הבינלאומית בין שטחים שנכבשו בשנת 48, ובין אלה שנכבשו ב-67 ? צריך להיות לזה הסבר הגיוני. ולמה מעולם לא הוחל החוק הישראלי על יש``ע, שמזה 34 שנים נמצאת בריבונות ישראל ? וגם אין לי שום בעיה עם העקרון שאם מישהו לא מקיים חוזה - הנ``ל מבוטל והפיך. אז מה אתה אומר, שנכבוש מחדש את עזה ? וזה יפתור את הבעיה כולה ? נדמה לי שבסרט הזה כבר היינו, והוא לא היה משהו.
 

resh0

New member
להלן התשובות והן די פשוטות.

ההבדל בתפישה הבינלאומית אינה נובעת משיקולים ענייניים, אלא משיקולים כלכליים. בקיצור: לא אובייקטיבים. למדינות ערב השפעה גדולה באו``ם והן קובעות על מה ידונו שם. את אף אחד לא מעניין כיבושים שנעשו לפני 240 שנה... (ארה``ב). החוק הישראלי בהחלט חל על שטחי יש``ע, למרות שהשטח לא סופח רשמית לישראל. הסיבה היא פשוטה! ישראל רוצה להשאיר סיכוי להסדר מדיני, כאשר ברור לכו-לם שבתמורה לפתרון סופי של בעיותיה הקיומיות של המדינה, תסכים ישראל לוותר על ``שטחים`` (לא ``השטחים``). אין טעם לכבוש את עזה ובכוונה ציינתי בהודעתי ``עפ``י שיקוליה``. להיכן שנצטרך - נחזור. להיכן שלא - לא. היכן שנצטרך - נתקוף. היכן שלא - לא. אני מקווה שהתשובות ברורות.
 

אלוני.

New member
resh

מצטער על ההתפרצות לדיון, אבל החוק הישראלי אינו חל ביש``ע. בגין עצמו, עשה הפרדה חוקית בין יש``ע לבין שאר שטחי הארץ, כנראה שמבית ראש הממשלה דברים נראים אחרת. תושבי יש``ע כפופים לחוק הצבאי ונתונים, לפחות תאורטית, תחת שלטון צבאי.
 

resh0

New member
בינלאומית זה נכון, מבחינה לאומית לא

אזרח שחי ביש``ע ומבצע עבירת תנועה, בהחלט ישפט בבית דין ישראלי עפ``י משפט ישראל. מבחינה בינלאומית ברור העניין שברצוננו להשאיר פתח להסדר מדיני. החשוב זה התאכלס! להיות אם, להרגיש בלי. כל עוד זה עובד, למה לא?
 

אלי.

New member
וכאן היטבת להסביר - אותי:

כי ישראל יכולה לחשוב באופן מגלומאני ככל העולה על רוחה, אבל לעשות היא יכולה מעט מאד, ורק תיקון קטנטן לי לדבריך - הרבה יותר מדויק יהיה להגדיר את המצב הזה כ-``להיות בלי, ולהרגיש עם``.
 

resh0

New member
עד שיהיה הסכם (אם יהיה)...

מדובר במתכון טוב מבחינת החלת החוק. לא מפריע לי להיות חלוק איתך לגבי ההרגשה, באמת חסר חשיבות. לדעתי ישראל צריכה לקבוע תאריך יעד להתחלתו של תהליך ההפרדה, כאשר אם לא יגיעו הצדדים עד לתאריך זה להסכם על תוואי והסדרי ההפרדה, ממחיל ישראל לבצע את התכנית חד-צדדית עפ``י שיקוליה היא.
 

אלי.

New member
המתכון מצויין, אבל הבשלן - זוועה.

והוא הצליח להקדיח את התבשיל טוב טוב. גם לי לא היה מפריע אם היינו חלוקים רק לגבי ההרגשה, אבל כשהמתנחלים חשים במתכון הזה כברווזים במטווח, ואנשי רעננה ורמת אביב צריכים להניח מידם מדי פעם את הגבינות והיין בכדי לשמוע שהם בעצם אשמים, או לחילופין שפוצצו להם את בבת עינם, בצנטרום של העולם - זה ממש מוקדח. לא ?
 

resh0

New member
מה בין זה לבין חוקים???

הקשר בין המתנחלים לבין הפיגוע בת``א, זהה בדיוק לקשר שבין קריסת אולמי ורסאי לבין הריקודים המעורבים... לא מתאים לך. אשמח אם תתייחס להודעתי הקודמת בה הישבתי על שאלותיך.
 

אלי.

New member
אין קשר, ולא טוויתי קשר.

אכן מפליא שראית קשר כזה. הסבתי את תשומת לבך שהמצב הנוכחי, בו אתה חושב שאתה אוכל את העוגה וגם משאיר אותה שלמה - בטעות יסודו. התוצאה של המצב הזה היא הרג במתנחלים והרג בתושבי הקו הירוק. לא ערביי ישראל הורגים בנו - ערביי השטחים עושים זאת, אותם אלה שהחוק כביכול חל עליהם, אבל למעשה הם תתי-אדם החיים במיץ של הזבל, במחנות פליטים זמניים (34 שנה). מה כבר יש להם להפסיד ? ההפרדה תיעשה, עקב מעשיהם של ערביי השטחים (מי שממש רוצה, יכול לקרוא לזה התקפלות). נותר רק התוואי, והמועד. את דעתי כבר אמרתי בעבר - אי אפשר לסגור אותם בד` אמותיהם, ולכן מה שיקרה זה שהקו הירוק יהיה הגבול.
 

resh0

New member
למה דווקא הקו הירוק???

מה יש לך מהקו הפסקת האש הזה ששורבט ביד חופשית תוך התעלמות מוחלטת מצרכים, צדק וזכויות הסטוריות??? נראה לך שזאת היתה כוונתו של זה שצייר את הקו... יוקמו ``גושי התישבויות`` של פלשתינים בשטחי יו``ש על-פני שטח של כ- 42%. בנפרד יהיו על ביו``ש גושי התיישבויות של יהודים/ישראלים עאשר גדר עוברת בינהם. אל תוך גושי ההתישבויות של הפלשתינים יטרונספרו פלשתינאי ישראל ואל תוך גושי ההתישבות של היהודים/ישראלים, יטרונספרו היהודים/ישראלים המצויים היום בתחום השטח שיוקצה עבור גושי ההתישבויות של הפלשתינים. לפי השמאל, רעיון גושי ההתישבויות היה מוביל!!!! אם זה טוב וראוי ליהודים/ישראלים, לבטח שזה טוב וראוי עבור הפלשתינים/ערבים...
 
שרון יודע בשביל מה הוא נבחר!

מה אפשר לעשות אחרי ש-ברק כבר הרס כל חלקה טובה?? מה אתה רוצה ששרון יעשה?? יש``ע זה כן חלק ממדינת ישראל! השטח ``נכבש`` אתה אמרת בדיוק את המילה. אחרי שכובשים לא מחזירים חבוב!
 

אלי.

New member
ודאי שהוא יודע, הוא רק לא עושה.

והוא יודע למה. האמת ? אני לא מצפה משרון שיעשה יותר ממה שעשה עד היום, אני רק לא מבין בשביל מה את בחרת בו, אם את כ``כ בטוחה שהוא לא יכול לעשות כלום. על המשפט ``אחרי שכובשים לא מחזירים`` אני מנוע מלהגיב, כי האמת ההסטורית שטמונה בתוכו כ``כ עמוקה, שאין לי יכולת להתמודד איתה. אבל הייתי נותן הרבה בכדי לקבל את תגובתו של מנחם ``אף שעל`` בגין למשפט השגיב הזה.
 
למעלה