רוצה לחזור בן אדם

amera

New member
רוצה לחזור בן אדם

רוצה לחזור בן אדם

בן 47
הצלחה כלכלית ומשפחתית.
ההצלחה במשפחה בעיקרה האישה שקיבלה אותי כמו שאני. בשנתיים האחרונות רק התחלתי להעריך אותה ויש שיפור משמעותי בזוגיות. גם עזר לי המודעות בשנתיים האחרונות שאני לא תמיד צודק.

סובל מ
הימנעות בהרבה דברים
הימנעות מעימותים
פחד מהעלבה
פחד מהשפלה
קושי בשותפויות.
חוסר תשוקה. חיים חסרי משמעות. אין מוטיבציה. חיים של שגרה.
חשד באנשים והמניעים האינטרסנטיים שלהם.
היססנות.
אי קבלה עצמית.
קושי רב להיות במרכז.
חוסר בטחון עצמי וביישנות במיוחד בנוכחות נשים
נמאס מהמרוץ להישגיות וכסף
לא רגיל לעשות דברים שאני אוהב. לא בדיוק יודע מה אני אוהב
למשך עשרות שנים אני רגיל לעבוד ולהיות במשימה כל הזמן
כמעט ואין לי חברים. לא מצליח לפתח חברות.
לא מרגיש טוב עם זמן פנוי.
לא רואה סרטים כל חיי.
ייתכן מאוד שאני כמעט בלי רגשות.
אני מעוניין לפתח את התחום הזה של רגשות.

המוזר מכל הוא שיש לי שאיפות להיות פוליטיקאי או מנהיג אבל ללא שום כלים בסיסיים.

מה שאני מחפש זה להיות בן אדם.

מחפש דברים לנפש. מחפש לאהוב בני אדם. מחפש זמן איכות בלי להרגיש אשם שאני לא משיג משהו חומרי.

מה יכול לעזור לי?
 

manew

New member
בן אדם?

האם אדם שמנצל את כישוריו ומשמש כרופא הוא בן אדם? האם אדם שמנצל את כישוריו והוא 'בסך הכל' סבל שמעביר דירות - הוא בנאדם? אני אישית חושב - שאדם שמנצל את כוחו (הפיזי, המנטלי, הכשרונות שלו) למען החברה - ראוי להיקרא בן אדם. לכן אני חושב שיש שני כלים חשובים, לפחות כדי להתחיל איתם את הדרך להיות בן אדם 1) התמקדות בטוב - לחפש את הטוב שבי, את החיובי שבי, לחשוב עליו, לחשוב איך להשתמש בו. 2) קבלת האני השלם - לא כל מה שאין לי הוא חסרון. בצלחת שלי אין חור - ובגלל זה היא שלמה, ובקומקום יש חור - ודווקא זה הופך אותו לשלם. לנסות להביט על ה'שלילי' שלי בתור חלק מאישיות שלמה - ולמעשה גם מושלמת. יום נפלא וחודש טוב:) חיים.
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
להיות...

היי amera,
אני קוראת אותך ואני כמו שומעת שני קולות.. קול אחד קר, חד, שואף, מצליח, משיג.. ויש את הקול השני.. הקול היותר רגיש.. הקול שרוצה להרגיש.. לחיות.. אבל הם מתנגשים ביניהם, שני הקולות האלו, ונדמה שכל אחד מהם מנסה לתפוס את מקומו של השני.. ודווקא הקול החד, השכלי, נראה שהוא כמעט תמיד מנצח.. וזה משאיר אותך עם הדברים החומריים, והחשובים מאוד, שאתה מצליח להשיג בחיים.. אבל הקול השני, שנדחק לפינה, לא מצליח להביא עצמו לידי ביטוי.. וקשה לך עם זה.. נשמע שהיית רוצה לתת לו מקום..
נשמע שאתה משיג דברים בחיים, משיג המון.. ועדיין, בין כל ההצלחה, אני שומעת שאתה אובד עצות... נדמה שאתה עובד עם "רשימת מכולת" של מטרות ומסמן עליהן וי.. אבל לא חי אותן.. לא מרגיש את הדרך.. והדרך? היא החיים עצמם.. היא מה שאולי יכול לגרום לך להרגיש בנאדם.. לעצור רגע, לחשוב, לחלום, "לבזבז זמן" בשביל להתחבר לעצמך קצת יותר.. נשמע שאתה ביקורתי כלפי עצמך.. לא נותן לעצמך ליפול..
יקירי, בשביל להרגיש בן אדם- צריך להרשות לעצמך להיות בן אדם.. ובני אדם.. כן כן, הם נופלים.. הם נכשלים.. הם פגיעים.. אבל היי, הם גם מרגישים.. אוהבים.. מחייכים..
שאלת מה יכול לעזור לך.. רצית להרגיש בן אדם.. אז אולי אם תרשה לעצמך לרגע לעזוב את הרשימה, לוותר על המשימה ולהקשיב, אולי תמצא את הקול הפנימי שאתה כמה לו כ"כ, קול שתלמד לאט לאט לזהות ולהבין דרכו מה נכון לך, מה אתה רוצה, קול שיאפשר לך לתהות ולטעות ולהנות מהדרך..

בינתיים, שולחת חיבוק חם,
ומזמינה אותך להמשיך לשתף אותנו במסע ...
 
למעלה