אל תיקח משפט בכתבה שמצייר תמונה של "שחור ולבן" ותחשוב שזה נכון.
יש את תקן החניה החדש. זילבר כולה התכוונה שהיא מיישמת אותו. הוא בהחלט עדיין כולל מענה לרכב הפרטי, רק קצת מוגבל יותר. כתבתי על זה
כאן.
וגם אתה מתעלם מאלמנט ההדרגתיות. אף אחד לא יגלח מחר בבוקר חניות פרטיות קיימות. והבניינים החדשים ייבנו עם קצת פחות חניה. ואולי אם הם ממש מעל תחנת מטרו בלי חניה בכלל. הדירות בבניינים האלה יתאימו לאוכלוסיה ספציפית שיכולה להתנייד (גם בסופ"ש) בלי רכב. ומי שזה לא מתאים לו כן יקנה דירה עם חניה.
המצב שיש היום שבו (מקרה אמיתי) אמא יחידנית לשני ילדים שאני מכיר, קנתה דירה בשכונה חדשה בגני תקווה, וקיבלה שתי חניות כי כולם בבניין קיבלו שתי חניות, ובגלל זה המרחק בין שני בניינים הוא חצי ק"מ (כי יש מגרש חניה ענק שמפריד בינהם) הוא מצב לא תקין שדורש איזון. וזה כל מה שיקרה. יהיה קצת יותר איזון.
תמ"א 70 אמורה לדאוג לכך שבאזור תחנות המטרו יהיה עירוב שימושים ואולי תהיה קצת יותר עיר. נכון שרוב הבילויים עדיין יהיו במרכז תל אביב אבל אם לא חשקה נפשך לנסוע לשם אתה לא אמור להיות כלוא ב"מדבר מגורים".
אם תסתכל היום על גבעתיים. עיר שיש בה תחבורה ציבורית טובה למרכז תל אביב אבל פחות טובה לכל מקום אחר. ושהחניה בה לא מצויה בשפע (כי רוב הבניה ישנה). הקשישים מפנים את מקומם לצעירים שמחפשים דיור קצת זול יותר ממרכז תל אביב, ובהדרגה גם נפתחים עסקים שמותאמים יותר לצעירים (בתי קפה של צעירים, פאבים, וגם חומוסיות של היפסטרים, יש דבר כזה). מי שגר בגבעתיים יכול ביום שישי לקחת מונית לתל אביב, לקחת את נעים בסופ"ש לתל אביב, לנסוע באופניים/קוריקנט וכו' או פשוט לרדת למטה ולבחור מבחירה מצומצת יותר ליד הבית.
גם לונדון בנויה כך למיטב זכרוני, אם כי בהתפתחות קצת יותר אורגנית, לכל מרכז "כפר" היסטורי יש אפשרויות בילוי מצומצמות והם כולם מלאים בסופ"ש בעיקר באלה שגרים ליד, בעוד רבים אחרים נוסעים למרכז לונדון. נכון שהעובדה שיש תח"צ גם בסופ"ש עוזרת, אבל סביר שגם בלעדיה העסק היה עובד באופן דומה. וגם בלונדון יש בתים עם חניה ובתים בלי חניה. יש הלימה כמובן בין היקף החניה לקירבה למטרו, אבל יש מספיק בתים עם חניה גם צמוד לתחנות מטרו.