קשיי לימוד-כתה א

אורה8

New member
קשיי לימוד-כתה א

בתי בת 6 ו- 9 חודשים החלה לאחרונה ללמוד בכתה א' ובשנה שעברה למדה בחטיבה צעירה (כיתת גן בתוך בי"ס). בפעילויות לימודיות שונות השנה ובשנה קודמת אני מבחינה כי הילדה מאוד מתקשה לשמוע את הצלילים ולזהות את האותיות. לדוגמה, בדרישה לזהות מילים המכילות את הצליל 'ב'. היא ממש מנחשת. אני מנסה לסייע ולפרק לה את האותיות ובדרך כלל זה עוזר רק בזיהוי האות הראשונה. עד כה השתדלתי לא להילחץ, מתוך אמונה כי הילדה עדיין קטנה, אך לאחרונה התחוור לי כי מרבית חבריה רכשו בשנה הקודמת מיומנויות כתיבה וחלקם קוראים וכלל אינם מתקשים בתרגול ממין זה. - האם קושי זה מאפיין סוג של ליקויי למידה? אם כן- מהו? - האם קיימים סימנים נוספים? - כיצד לעזור לילדה כרגע בשיעורי בית מהסוג הזה? - האם מומלץ כבר לגשת לאבחון? - האם כדאי כבר להאיר את תשומת לבה של המורה? תודה,.
 

moogy1

New member
קשיי למידה

לאורה שלום, על פניו על פי תיאורך הדברים נשמעים בהחלט כללקוי למידה. זהו קושי שפתי ( זיהוי תנועות וסימניי ניקוד, לעיתים בעייה בחלוקה להברות ובכלל כל מה שקשור לקליטת צליליי השפה בקריאה. אני בהחלט ממליצה לגשת לאבחון כבר בשלב זה על מנת למקד את הקשיים ולקבל מידע על סוג העבודה והעזרה לה ביתך זקוקה. יתכן כי אין טעם לענות ולעייף את הילדה בסוג מסויים של משימות, וכי במטלות אחירות ניתן לעקוף את הקושי ולאפשר הנאה מן הלמידה. כדאי מאוד לשתף את המורה בקשיים על מנת למנוע תסכול מדרישות בהן ביתך תתקשה לעמוד בעוד שהמורה תפרש זאת כחוסר נכונות או רצון. בהצלחה אלמוג
 
לפני הרבה אבחונים

רצוי קודם כל לגשת לקלינאית תקשורת, כיון שיש כאן עניין שפתי. היא גם תאבחן וגם יכולה לטפל. אם עדיין יהיה קושי, ואם היא תראה לנכון לשלוח לאבחון נוסף, היא אכן תעשה זאת. תרגול של צליל - התאמה של סמל גרפי לשמיעה - מאד מאד חשוב לרכישת הקריאה. ואם תוכלי להמשיך לעדכן - זה יכול אולי להועיל גם לאחרים הלאה.
 

אורה8

New member
תודה, ועדכון

תודה על התגובה המהירה. בינתיים פניתי למורה והיא הגיבה באופן מרגיע - "רגע, רגע, צריך לדעת ללמד את זה - לא בטוח שזו בעיה". בכל אופן היא תבדוק בימים הקרובים ונחליט מה הלאה.
 

הלנה

New member
אורה שלום

אני לא רוצה לדכא אותך כמובן, אבל חשוב שתהיי עם ביד על הדופק. גם המורה של בני בכיתה א' (כשהפיניתי את תשומת ליבה לכך שנראה לי שמשהו לא תקין) אמרה לי שהכל בסדר, שבסך הכל הילד מתעצל. זה היה לי מאד נוח, לכן לא עשיתי כלום עד שבכיתה ב' מורה אחרת אמרה לי בעדינות שהיא חושבת שיש בעיה עם הילד. יכול מאד להיות שלבת שלך אין שום בעיה, אבל לא היתי לוקחת את דעתה של המורה כתשובה מספקת. בהצלחה.
 
למעלה