קרן פנסיה - ייעוץ

dror9477

New member
קרן פנסיה - ייעוץ

שלום רב, לא מזמן התפטרתי ממקום עבודתי על-מנת להתחיל במקום חדש בו אני עובד כיום למעלה מחצי שנה. בימים אלה, הסדר ההפרשה לקרן הפנסיה שהיתה עוד קיימת במקום עבודתי הקודם צריך להיסגר עם סוכן הביטוח של החברה הנוכחית. בכדי לדעת מהו האפיק הטוב ביותר עבורי אני פונה אליך במספר שאלות, כאשר מבחינת נתונים: קרן הפנסיה בה אני מבוטח הינה "מיטבית עתודות מקיפה החדשה" של כלל במסלול בסיסי נכות מירבית. מבחינת שינויים בסטטוס שלי - לפני כחצי שנה התחתנתי+ ילדים בתכנון. משכורתי הינה 10,000 ש"ח ברוט, הפרשה הינה 5% אני + 5% מעסיק + 8.33% פיצויים ממעביד. שאלותיי הן כדילקמן: 1) לפי המצב כיום, האם קרן הפנסיה הנ"ל, במסלול הנ"ל הינה הטובה ביותר עבורי? ואם לא, מהי ההמלצה לקרן חדשה והיתרונות והחסרונות של התכנית הזו על פני הישנה? 2)האם החיסכון העדיף הינו כזה שיתקבל כקצבה חודשית או בסכום חד פעמי או שילוב של שניהם? 3) האם כדאי לדאוג לביטוח למקרה פטירה? אם כן, איך נקבעת הקיצבה החודשית? 4) האם כדאי לדאוג לביטוח קצבה למקרה של אבדן כושר עבודה? אם כן, האם הביטוח הוא לפי נכות כללית (כמו בביטוח לאומי) או לפי הגדרת העיסוק שלי? 5) האם ישנה אופציה, ואם כן הכיצד להוריד את דמי הניהול של התכנית(פניה לסוכן/חברת הביטוח של קרן הפנסיה ישירות)? 6) האם ישנם דגשים נוספים אודותם עלי לתת את הדעת? אודה לך מאד באם תוכל לפרט מעט יותר ובהרחבה על כל שאלה. בתודה ובהערכה, דרור
 

דייב דנ

New member
כמה תשובות

1. לא ציינת מה גילך היום ובאיזה גיל התחלת את החיסכון. כתבת שעכשיו התחתנת לכן רצוי לבדוק את גובה הכיסוי למקרה מוות במסלול הבסיסי בקרן הפנסיה ובמידת הצורך לבחור במסלול שמגדיל את אחוז הכיסוי ל-100%. 2. כיום אין אפשרויות חיסכון שיתקבלו כסכום חד פעמי, מה שניתן הוא למשוך חלק מהכספים בהתאם לכללי מס הכנסה באופן חד פעמי. 3. בקרן הפנסיה יש לך כיסוי למקרה מוות, במצב שכזה האלמנה תקבל 60% מהשכר שממנו מפקידים לך לפנסיה כפול מקדם שנקבע לפי מסלול הביטוח שלך. מלבד הקצבה שתקבל האלמנה יקבלו גם היתומים קצבאות עד לגיל 21. 4. בקרן הפנסיה קיים כיסוי לאבדן כושר עבודה כפי שמצויין בתקנון הקרן. 5. לא מזיק לנסות, או לבחון קרנות אחרות. 6. כן, במיטבית עתודות ישנם שני מסלולי השקעה, ספיר ויהלום. תבדוק באיזה מהם אתה מנהל את הכספים והאם אחוז החשיפה למניות במסלול מתאים לרמת הסיכון שלך. בהצלחה במקום העבודה החדש,
 

Itzik RDVC

New member
חבר יקר, אתה מבקש ייעוץ פנסיוני ברשת מה שאסור

על פי חוק. פורום נועד לשאלות כלליות ולא יכול לספק ייעוץ ממשי. אספר לך שאנחנו יושבים עם לקוח במפגש עבודה ראשון עד כ-3 שעות שבהם שואלים עשרות רבות של שאלות, דנים בנושאים רבים בכדי שאפשר יהיה להתאים נכון את הייעוץ לאותו אדם/זוג. אתה מוכרח לגשת לייעוץ אובייקטיבי גילוי נאות: אני מייצג יועצת פנסיונית אובייקטיבית
 
למעלה