קריסת התחבורה הציבורית ז"ל, בשבוע הבא - השיא.

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
קריסת התחבורה הציבורית ז"ל, בשבוע הבא - השיא.

קריסת התחבורה הציבורית ז"ל, בשבוע הבא - השיא.
כידוע, בשבוע הבא - עיד אל פיטר. המשמעות? המון סידורים ריקים = המון נסיעות לא מבוצעות בכל הארץ, בכל המפעילות.

בימים אלו, בחודש הרמאדן, נוסעי התחבורה הציבורית הורגלו כי אוטובוסים לא יצאו, לפעמים גם שעה ושעתיים.

במשך ה-3 וחצי שעות שלקח לי הערב להגיע הביתה (במקום כשעה וחצי), עקב תקלות הן של שתי מפעילות, הזדמן לי לשוחח עם נהגים שונים, סדרנים ומוקדי שירות לקוחות (שלא משרתים את הלקוחות כי אלו נהלי החברה, לא למצוא פתרונות ללקוח בזמן אמת).

התמונה עגומה מאד. בשבועיים האחרונים בהם אני נוסע באוטובוסים של מפעילות שונות, חוויתי אינספור איחורים, אי ביצוע נסיעות וטוב נוסף. סופר לי כי השבוע קו 370 לא יצא במשך שעתיים שלמות (בבוקר) מתל אביב לבאר שבע (מאומת, המקור עובד חברה שחזה בכך לנגד עיניו). חזיתי בנהגים מותשים, מעשנים סיגריה בעצבים. חזיתי בנוסעים עצבניים, דרוכים וחסרי סבלנות.

נהגים רבים התפטרו בתקופה האחרונה מחברות שונות (יותר מהרגיל). אם אינכם יודעים, בכל חברות התחבורה הציבורית, מתחלפים נהגים כמעט על בסיס יומי. רוב הנהגים שמגיעים לעבוד בתחום, שורדים חודש-חודשיים ומתפטרים.

והערב הגעתי רשמית לנקודה בה החלטתי שאיני מסוגל יותר לסמוך על נסיעה בתחבורה הציבורית. תחושת החשש פשוט להיתקע בשעה מאוחרת מבלי שיש לך דרך לחזור הביתה, מלווה אותי לאחרונה וכך גם היום.

ומילא תחבורה ציבורית "רגילה", גם כזו שמיועדת עבור הגעה לנמל התעופה בן גוריון, יצאה הלילה באיחור של 25 דקות (נסיעה ראשונה בקו 469 מבאר שבע).

זה קרה בכמעט כל יום בו השתמשתי בתחבורה ציבורית בשבועיים האחרונים. נסיעות רבות כלל לא בוצעו, נסיעות רבות יצאו באיחור ניכר. וזמן ההגעה שלי ליעד התארך בחצי שעה, שעה, שעה וחצי ואפילו שעתיים.

הגעתי להרגשה כי הזמן שאני מאבד בנסיעות בתחבורה ציבורית בזמן האחרון (ולא רק ברמאדן) פשוט גדול מידי. בכל יום בו אני משתמש בתחבורה ציבורית, אני חווה תקלות רבות. המסקנה המהדהדת בראשי היא לנהוג ברכב לכל מקום שאני צריך להגיע אליו בארץ, משמע הוצאות נסיעה כבדות מאד. ושימשו ברכבת ישראל אינו פותר את הבעיה, כי בתחנת הרכבת, כשאוטובוס ההמשך לא מגיע, זה לא משנה שהרכבת הגיעה בזמן...

בשבוע הבא, עיד אל פיטר. המשמעות - אינספור נהגים שכלל לא יגיעו לעבודה ואינספור נסיעות שפשוט לא תבוצענה.

פה נקברה התחבורה הציבורית, נוחי על משכבך בשלום.
 

846

Member
תתלונן למשרד התחבורה

קריסת התחבורה הציבורית ז"ל, בשבוע הבא - השיא.
כידוע, בשבוע הבא - עיד אל פיטר. המשמעות? המון סידורים ריקים = המון נסיעות לא מבוצעות בכל הארץ, בכל המפעילות.

בימים אלו, בחודש הרמאדן, נוסעי התחבורה הציבורית הורגלו כי אוטובוסים לא יצאו, לפעמים גם שעה ושעתיים.

במשך ה-3 וחצי שעות שלקח לי הערב להגיע הביתה (במקום כשעה וחצי), עקב תקלות הן של שתי מפעילות, הזדמן לי לשוחח עם נהגים שונים, סדרנים ומוקדי שירות לקוחות (שלא משרתים את הלקוחות כי אלו נהלי החברה, לא למצוא פתרונות ללקוח בזמן אמת).

התמונה עגומה מאד. בשבועיים האחרונים בהם אני נוסע באוטובוסים של מפעילות שונות, חוויתי אינספור איחורים, אי ביצוע נסיעות וטוב נוסף. סופר לי כי השבוע קו 370 לא יצא במשך שעתיים שלמות (בבוקר) מתל אביב לבאר שבע (מאומת, המקור עובד חברה שחזה בכך לנגד עיניו). חזיתי בנהגים מותשים, מעשנים סיגריה בעצבים. חזיתי בנוסעים עצבניים, דרוכים וחסרי סבלנות.

נהגים רבים התפטרו בתקופה האחרונה מחברות שונות (יותר מהרגיל). אם אינכם יודעים, בכל חברות התחבורה הציבורית, מתחלפים נהגים כמעט על בסיס יומי. רוב הנהגים שמגיעים לעבוד בתחום, שורדים חודש-חודשיים ומתפטרים.

והערב הגעתי רשמית לנקודה בה החלטתי שאיני מסוגל יותר לסמוך על נסיעה בתחבורה הציבורית. תחושת החשש פשוט להיתקע בשעה מאוחרת מבלי שיש לך דרך לחזור הביתה, מלווה אותי לאחרונה וכך גם היום.

ומילא תחבורה ציבורית "רגילה", גם כזו שמיועדת עבור הגעה לנמל התעופה בן גוריון, יצאה הלילה באיחור של 25 דקות (נסיעה ראשונה בקו 469 מבאר שבע).

זה קרה בכמעט כל יום בו השתמשתי בתחבורה ציבורית בשבועיים האחרונים. נסיעות רבות כלל לא בוצעו, נסיעות רבות יצאו באיחור ניכר. וזמן ההגעה שלי ליעד התארך בחצי שעה, שעה, שעה וחצי ואפילו שעתיים.

הגעתי להרגשה כי הזמן שאני מאבד בנסיעות בתחבורה ציבורית בזמן האחרון (ולא רק ברמאדן) פשוט גדול מידי. בכל יום בו אני משתמש בתחבורה ציבורית, אני חווה תקלות רבות. המסקנה המהדהדת בראשי היא לנהוג ברכב לכל מקום שאני צריך להגיע אליו בארץ, משמע הוצאות נסיעה כבדות מאד. ושימשו ברכבת ישראל אינו פותר את הבעיה, כי בתחנת הרכבת, כשאוטובוס ההמשך לא מגיע, זה לא משנה שהרכבת הגיעה בזמן...

בשבוע הבא, עיד אל פיטר. המשמעות - אינספור נהגים שכלל לא יגיעו לעבודה ואינספור נסיעות שפשוט לא תבוצענה.

פה נקברה התחבורה הציבורית, נוחי על משכבך בשלום.
תתלונן למשרד התחבורה
 
בסדר גודל כזה של בעיה, אין טעם בתלונה למשרד התחבורה

תתלונן למשרד התחבורה
בסדר גודל כזה של בעיה, אין טעם בתלונה למשרד התחבורה
הכתובות המתאימות הן שר התחבורה, ראש הממשלה, ועדת הכלכלה של הכנסת, הועדה לפניות הצבור של הכנסת ונציב תלונות הציבור.
אלה הכתובות המתאימות לטיפול בבעיה מערכתית ברמת המדינה.
 

846

Member
האם אתה קורא בפורום?

בסדר גודל כזה של בעיה, אין טעם בתלונה למשרד התחבורה
הכתובות המתאימות הן שר התחבורה, ראש הממשלה, ועדת הכלכלה של הכנסת, הועדה לפניות הצבור של הכנסת ונציב תלונות הציבור.
אלה הכתובות המתאימות לטיפול בבעיה מערכתית ברמת המדינה.
האם אתה קורא בפורום?
מדברים פה כבר חודשים שחסרים אלפי נהגי תח"צ בכל הארץ, ועדות הכנסת השונות כבר דיברו על זה לא מעט וכל שני וחמישי יש איומי שביתה מצד הנהגים בכל החברות...
&nbsp
מה חדש?
 

olli3

New member
מנהל
מה חדש? שבכל שבועיים בערך, יש תוספות שירות במפעיל כזה או אחר

האם אתה קורא בפורום?
מדברים פה כבר חודשים שחסרים אלפי נהגי תח"צ בכל הארץ, ועדות הכנסת השונות כבר דיברו על זה לא מעט וכל שני וחמישי יש איומי שביתה מצד הנהגים בכל החברות...
&nbsp
מה חדש?
מה חדש? שבכל שבועיים בערך, יש תוספות שירות במפעיל כזה או אחר
וועדות לחוד ומשרד התחבורה לחוד.

מצד אחד מודעים למחסור החמור בנהגים, מצד שני מוסיפים עוד ועוד נסיעות, פותחים קווים חדשים וכו'.

למה? זה לשחק בכאילו... למה להוסיף נסיעות אם אי אפשר לבצע את הקיימות? כדי שלא יהיה אפשר לבצע עוד יותר נסיעות?

זה פשוט טמטום מוחלט וכולם סובלים מזה, גם הנהגים וגם הנוסעים.
 
השיטה הזו של תוספות שירות לא ריאליות מבוצעת על ידי משרד

מה חדש? שבכל שבועיים בערך, יש תוספות שירות במפעיל כזה או אחר
וועדות לחוד ומשרד התחבורה לחוד.

מצד אחד מודעים למחסור החמור בנהגים, מצד שני מוסיפים עוד ועוד נסיעות, פותחים קווים חדשים וכו'.

למה? זה לשחק בכאילו... למה להוסיף נסיעות אם אי אפשר לבצע את הקיימות? כדי שלא יהיה אפשר לבצע עוד יותר נסיעות?

זה פשוט טמטום מוחלט וכולם סובלים מזה, גם הנהגים וגם הנוסעים.
השיטה הזו של תוספות שירות לא ריאליות מבוצעת על ידי משרד
התחבורה לא רק בקווי האוטובוס (וזה מתקשר גם לנושא שנידון כאן בימים האחרונים בשרשור אחר).

באוגוסט 2015, במסגרת הכסת"ח הכללי בעקבות תחילת העבודות על תחנות הקו האדום בגוש דן, החליטו להוסיף רכבת רביעית בשעה בשעות השיא בכל כיוון בצוואר הבקבוק התחבורתי המפורסם ביותר במדינה.
התוספת הזו, שנעשתה מטעמי רושם פוליטי בלבד, גרמה לקו הרכבת המדייק ביותר להפוך לקו הרכבת המאחר ביותר, היא גרמה גם לביטולי רכבות ובסופו של דבר הביאה גם להפיכת הרכבת היחסית מהירה בקו הזה לרכבת מאספת, כדי שביצוע הלו"ז המוכתב הזה יהיה קצת פחות לא ריאלי.

לחזור לאחור, לומר "טעינו סליחה" ואת האמת שבגלל מחדלים מתמשכים במשך שנים ארוכות אי אפשר לספק את מה שמובטח, ולבטל את תוספות השירות, למשרד התחבורה ולפוליטיקאים שאחראים לעניין אין אומץ. אז נוהגים בשיטת הישראבלוף כאילו השירות מתרחב ומשתפר כשבפועל מתקיים שירות מחורבן במסווה של שירות הולך ומתרחב.

כמו עם משבר הנהגים באוטובוסים כך גם משבר צוואר הבקבוק ברכבת רק יילך ויחריף, עד שיקום מישהו עם אומץ שיזעק בקול רם בפנים של קברניטי המדינה שהמלך עירום.

לכן כתבתי שאין שום טעם בתלונה למשרד התחבורה. הנושאים הללו צריכים להגיע ישירות לראש הממשלה (וצריך להסביר לו את הבעיות בצורה מקצועית ועניינית עם הוכחות ודוגמאות כדי שלא יחשוב שמדובר ב"תעשיית דכדוך").
 

אורי404

New member
הרכבת הרביעית היא דבר טוב מאוד. אני לא נתקל בבעיות

השיטה הזו של תוספות שירות לא ריאליות מבוצעת על ידי משרד
התחבורה לא רק בקווי האוטובוס (וזה מתקשר גם לנושא שנידון כאן בימים האחרונים בשרשור אחר).

באוגוסט 2015, במסגרת הכסת"ח הכללי בעקבות תחילת העבודות על תחנות הקו האדום בגוש דן, החליטו להוסיף רכבת רביעית בשעה בשעות השיא בכל כיוון בצוואר הבקבוק התחבורתי המפורסם ביותר במדינה.
התוספת הזו, שנעשתה מטעמי רושם פוליטי בלבד, גרמה לקו הרכבת המדייק ביותר להפוך לקו הרכבת המאחר ביותר, היא גרמה גם לביטולי רכבות ובסופו של דבר הביאה גם להפיכת הרכבת היחסית מהירה בקו הזה לרכבת מאספת, כדי שביצוע הלו"ז המוכתב הזה יהיה קצת פחות לא ריאלי.

לחזור לאחור, לומר "טעינו סליחה" ואת האמת שבגלל מחדלים מתמשכים במשך שנים ארוכות אי אפשר לספק את מה שמובטח, ולבטל את תוספות השירות, למשרד התחבורה ולפוליטיקאים שאחראים לעניין אין אומץ. אז נוהגים בשיטת הישראבלוף כאילו השירות מתרחב ומשתפר כשבפועל מתקיים שירות מחורבן במסווה של שירות הולך ומתרחב.

כמו עם משבר הנהגים באוטובוסים כך גם משבר צוואר הבקבוק ברכבת רק יילך ויחריף, עד שיקום מישהו עם אומץ שיזעק בקול רם בפנים של קברניטי המדינה שהמלך עירום.

לכן כתבתי שאין שום טעם בתלונה למשרד התחבורה. הנושאים הללו צריכים להגיע ישירות לראש הממשלה (וצריך להסביר לו את הבעיות בצורה מקצועית ועניינית עם הוכחות ודוגמאות כדי שלא יחשוב שמדובר ב"תעשיית דכדוך").
הרכבת הרביעית היא דבר טוב מאוד. אני לא נתקל בבעיות
אני יותר משנה נוסע יום-יום ברכבת מכפר סבא לראשל"צ וחזרה. היו מקרים של איחורים. אבל הם היו מעטים מאוד. מעט מאוד, בהשוואה למה שהיה עד סביבות 2012. אז (נניח ב-2009) היו המון איחורים, לכיוון החצי שעה.
אולי בשעות המסויימות, שאני נוסע אין בעיות. גם בשעות שאני נוסע יש ארבע רכבות בשעה בכל כיוון. אולי מוקדם יותר או מאוחר יותר, יש בעיות.
רושם פוליטי או לא פוליטי. יש משתמשים רבים בקו הזה. לדעתי טוב מאוד, שפועלות ארבע רכבות בשעה בכל כיוון.
אני כמובן לא שם בצד את בעיית צוואר הבקבוק ברכבת או חוסר בנהגי אוטובוסים. אלה דברים, שחשוב מאוד לטפל בהם.
 

scooby5

New member
לא היתה כמעט פעם שבה נסעתי

הרכבת הרביעית היא דבר טוב מאוד. אני לא נתקל בבעיות
אני יותר משנה נוסע יום-יום ברכבת מכפר סבא לראשל"צ וחזרה. היו מקרים של איחורים. אבל הם היו מעטים מאוד. מעט מאוד, בהשוואה למה שהיה עד סביבות 2012. אז (נניח ב-2009) היו המון איחורים, לכיוון החצי שעה.
אולי בשעות המסויימות, שאני נוסע אין בעיות. גם בשעות שאני נוסע יש ארבע רכבות בשעה בכל כיוון. אולי מוקדם יותר או מאוחר יותר, יש בעיות.
רושם פוליטי או לא פוליטי. יש משתמשים רבים בקו הזה. לדעתי טוב מאוד, שפועלות ארבע רכבות בשעה בכל כיוון.
אני כמובן לא שם בצד את בעיית צוואר הבקבוק ברכבת או חוסר בנהגי אוטובוסים. אלה דברים, שחשוב מאוד לטפל בהם.
לא היתה כמעט פעם שבה נסעתי
ברכבות בקו הזה ולא היו בו איחטרים. בעיקר בשעות השיא, אבל לא רק.
 
אתה לא נתקל כמעט באיחורים בתחנות כי אתה נוסע בין כפר סבא

הרכבת הרביעית היא דבר טוב מאוד. אני לא נתקל בבעיות
אני יותר משנה נוסע יום-יום ברכבת מכפר סבא לראשל"צ וחזרה. היו מקרים של איחורים. אבל הם היו מעטים מאוד. מעט מאוד, בהשוואה למה שהיה עד סביבות 2012. אז (נניח ב-2009) היו המון איחורים, לכיוון החצי שעה.
אולי בשעות המסויימות, שאני נוסע אין בעיות. גם בשעות שאני נוסע יש ארבע רכבות בשעה בכל כיוון. אולי מוקדם יותר או מאוחר יותר, יש בעיות.
רושם פוליטי או לא פוליטי. יש משתמשים רבים בקו הזה. לדעתי טוב מאוד, שפועלות ארבע רכבות בשעה בכל כיוון.
אני כמובן לא שם בצד את בעיית צוואר הבקבוק ברכבת או חוסר בנהגי אוטובוסים. אלה דברים, שחשוב מאוד לטפל בהם.
אתה לא נתקל כמעט באיחורים בתחנות כי אתה נוסע בין כפר סבא
לראשון לציון.
אבל השאלה האם אתה גם מגיע בזמן ליעד.
כי בשעות השיא הרכבות בקו הזה באופן די קבוע לא צולחות את תל אביב בזמן.
וכאשר אחת הרכבות לא הייתה מאספת, האיחורים הורגשו יותר.

כעת פשוט האיחורים מתפרסים די שווה על כל הרכבות בשעות השיא והנוסעים התרגלו.

כשהיו שלוש רכבות בשעה זה היה הקו עם הלו"ז הכי אמין. מאז שהוסיפו את הרכבת הרביעית זה הקו עם הלו"ז הכי פחות אמין.
כעת הוא מצליח לתפקד בגלל שהפכו את הרכבת המהירה למאספת, אבל כשהייתה רכבת מהירה, היו שיבושים רציניים מאוד בקו הזה בשעות השיא ולעיתים נגרמו פיגורים מצטברים במשך שעות.
 

אורי404

New member
ברב המוחלט אין איחורים

אתה לא נתקל כמעט באיחורים בתחנות כי אתה נוסע בין כפר סבא
לראשון לציון.
אבל השאלה האם אתה גם מגיע בזמן ליעד.
כי בשעות השיא הרכבות בקו הזה באופן די קבוע לא צולחות את תל אביב בזמן.
וכאשר אחת הרכבות לא הייתה מאספת, האיחורים הורגשו יותר.

כעת פשוט האיחורים מתפרסים די שווה על כל הרכבות בשעות השיא והנוסעים התרגלו.

כשהיו שלוש רכבות בשעה זה היה הקו עם הלו"ז הכי אמין. מאז שהוסיפו את הרכבת הרביעית זה הקו עם הלו"ז הכי פחות אמין.
כעת הוא מצליח לתפקד בגלל שהפכו את הרכבת המהירה למאספת, אבל כשהייתה רכבת מהירה, היו שיבושים רציניים מאוד בקו הזה בשעות השיא ולעיתים נגרמו פיגורים מצטברים במשך שעות.
ברב המוחלט אין איחורים
מכפר סבא, לרב אני יוצא ב05:55. מראשל"צ לרב אני יוצא ברכבת של 17:14, שמגיעה מבאר שבע. לפעמים רכבת אחרי זה ב-17:31, שהתחנה הראשונה שלה בראשל"צ.
כאמור למעלה משנה אני נוסע. אין כמעט איחורים. אולי בשעות מאוחרות יותר בבוקר האיחורים הגדולים, שאתם מתכוונים אליהם.
עליי לציין, שחא בדקתי את זמני ההגעה בתחנות הביניים, ביניהן תחנות תל אביב. אולי שם יש איחורים. בקטע המהיר יחסית מפתח תקווה לכפר סבא, נוסעים מהר יותר להגעה בזמן.
 

Bus Nerd

Active member
לא שמת לב לעצירה הארוכה בהגנה בשביל "מפגש רכבות"?

ברב המוחלט אין איחורים
מכפר סבא, לרב אני יוצא ב05:55. מראשל"צ לרב אני יוצא ברכבת של 17:14, שמגיעה מבאר שבע. לפעמים רכבת אחרי זה ב-17:31, שהתחנה הראשונה שלה בראשל"צ.
כאמור למעלה משנה אני נוסע. אין כמעט איחורים. אולי בשעות מאוחרות יותר בבוקר האיחורים הגדולים, שאתם מתכוונים אליהם.
עליי לציין, שחא בדקתי את זמני ההגעה בתחנות הביניים, ביניהן תחנות תל אביב. אולי שם יש איחורים. בקטע המהיר יחסית מפתח תקווה לכפר סבא, נוסעים מהר יותר להגעה בזמן.
לא שמת לב לעצירה הארוכה בהגנה בשביל "מפגש רכבות"?
או לאיחורים הכמעט קבועים בתחנת השלום? (או בסבידור לרכבות שבאות מדרום)? בשעות העומס במיוחד.
 

אורי404

New member
אני בעצירה הזו כל יום

לא שמת לב לעצירה הארוכה בהגנה בשביל "מפגש רכבות"?
או לאיחורים הכמעט קבועים בתחנת השלום? (או בסבידור לרכבות שבאות מדרום)? בשעות העומס במיוחד.
אני בעצירה הזו כל יום
ועדיין כמעט ואין היו איחורים. דווקא היום היה איחור קטנטן במספר דקות. לא בגלל איילון, אלא בגלל נסיעה איטית מאוד בין בני ברק לקרית אריה.
 

olli3

New member
מנהל
ספציפית ברמאדן, זה לא יעזור. אבל, זו לא תלונה...

תתלונן למשרד התחבורה
ספציפית ברמאדן, זה לא יעזור. אבל, זו לא תלונה...
לנהג צריכים להיות תנאים בסיסיים על מנת לעבוד + חובה להקנות לו את המגיע בחוק, במיוחד בנושאים המשפיעים על בטיחות. נהיגה רצופה במשך פרק זמן מעל המותר, היא אחד מהדברים האלו.

המצב הנוכחי הוא קטסטרופה תחבורתית שעליה מנצח משרד התחבורה בהוד והדר.

תוספת נסיעות על הנייר, פתיחת קווים חדשים וכו' - מביאה להרס התחבורה הציבורית הקיימת עקב המחסור החמור בנהגים. משרד התחבורה עוצם את העיניים, מוסיף אינספור נסיעות והמפעילות לא מסוגלות לעמוד בלו"ז, כי אןי מי שיסיע את האוטובוסים.

עדיף להוריד את התדירות של כל הקווים במדינה, ללא יוצא מן הכלל ברבע או בשליש. לאפשר לנהגים תנאי עבודה טובים ולעמוד בלו"ז מאשר לפרסם לו"ז שאף פעם אין לך מושג אם הנסיעה תצא או כמה נסיעות ברצף תצאנה או שלא. אם הלו"ז יהיה פעם בשעה במקום פעם ב45 דקות ויעמדו בו, זה עדיף מאשר פעם ב45 דקות כשנסיעה אחת משובצת כ"סידור ריק" כי אין נהג שיבצע אותה והתדירות הפכה לפעם בשעה וחצי, מבלי שלאף נוסע יש אפשרות לדעת זאת.

ליבי על הנהגים והסדרנים שחוטפים את כל החרא גם מהמעסיקים שלהם וגם מציבור הנוסעים שנשבר לו.

במשך שנתיים אני מתריע על כך כשהקטסטרופה קרבה וכל הענף יקרוס וזה הגיע במולא העוצמה. השיא יהיה ביום ראשון הקרוב, בחג.

אם, עצמי הגעתי למצב בו אני מתבלט אם לקחת את הרכב לנסיעה של 100 ק"מ, דבר שמעולם לא התלבטתי בו בעבר (תמיד אקח תחבורה ציבורית לנסיעה שכזו), זה אומר הכל. אי אפשר לתכנן נסיעה כך שאגיע בזמן מבלי לקחת מקדם "אי ביצוע נסיעות" של לפחות שעתיים וזה כבר לא ריאלי.

אם, אני חושש באופן קבוע שבתחנת האוטובוס שבסורוקה לא יאסוף אותי אוטובוס (שתמיד יש בו לפחות מספר מקומות ישיבה פנויים), כי הראשון לא יצא והבא אחריו מקבל על עצמו את כל הנוסעים של הנסיעה הקודמת ואני נאלץ להמתין לאוטובוס השלישי... משהו פה נהרס לגמרי. כדי להבטיח שאגיע בזמן אני חייב לנסוע לתחנה המרכזית ולהתאים את עצמי ללו"ז של לפחות שעה אחת לפני שעת היציאה שהייתי יוצא בה אם היו עומדים בלו"ז. למה? כי גם בנקודת היעד אצטרך לרוב שירות עירוני. ואם גם זה לא יגיע?

עכשיו מה שחסר באמת זה שאיכשהו בדרך פלא יתחילו לנסוע בשבת באופן שמזכיר את לו"ז יום העצמאות. אז בכלל תהיה קריסה של כל הענף.
 

orenhz

New member
הבעיה היא בסופו של דבר מחסור בנהגים

ספציפית ברמאדן, זה לא יעזור. אבל, זו לא תלונה...
לנהג צריכים להיות תנאים בסיסיים על מנת לעבוד + חובה להקנות לו את המגיע בחוק, במיוחד בנושאים המשפיעים על בטיחות. נהיגה רצופה במשך פרק זמן מעל המותר, היא אחד מהדברים האלו.

המצב הנוכחי הוא קטסטרופה תחבורתית שעליה מנצח משרד התחבורה בהוד והדר.

תוספת נסיעות על הנייר, פתיחת קווים חדשים וכו' - מביאה להרס התחבורה הציבורית הקיימת עקב המחסור החמור בנהגים. משרד התחבורה עוצם את העיניים, מוסיף אינספור נסיעות והמפעילות לא מסוגלות לעמוד בלו"ז, כי אןי מי שיסיע את האוטובוסים.

עדיף להוריד את התדירות של כל הקווים במדינה, ללא יוצא מן הכלל ברבע או בשליש. לאפשר לנהגים תנאי עבודה טובים ולעמוד בלו"ז מאשר לפרסם לו"ז שאף פעם אין לך מושג אם הנסיעה תצא או כמה נסיעות ברצף תצאנה או שלא. אם הלו"ז יהיה פעם בשעה במקום פעם ב45 דקות ויעמדו בו, זה עדיף מאשר פעם ב45 דקות כשנסיעה אחת משובצת כ"סידור ריק" כי אין נהג שיבצע אותה והתדירות הפכה לפעם בשעה וחצי, מבלי שלאף נוסע יש אפשרות לדעת זאת.

ליבי על הנהגים והסדרנים שחוטפים את כל החרא גם מהמעסיקים שלהם וגם מציבור הנוסעים שנשבר לו.

במשך שנתיים אני מתריע על כך כשהקטסטרופה קרבה וכל הענף יקרוס וזה הגיע במולא העוצמה. השיא יהיה ביום ראשון הקרוב, בחג.

אם, עצמי הגעתי למצב בו אני מתבלט אם לקחת את הרכב לנסיעה של 100 ק"מ, דבר שמעולם לא התלבטתי בו בעבר (תמיד אקח תחבורה ציבורית לנסיעה שכזו), זה אומר הכל. אי אפשר לתכנן נסיעה כך שאגיע בזמן מבלי לקחת מקדם "אי ביצוע נסיעות" של לפחות שעתיים וזה כבר לא ריאלי.

אם, אני חושש באופן קבוע שבתחנת האוטובוס שבסורוקה לא יאסוף אותי אוטובוס (שתמיד יש בו לפחות מספר מקומות ישיבה פנויים), כי הראשון לא יצא והבא אחריו מקבל על עצמו את כל הנוסעים של הנסיעה הקודמת ואני נאלץ להמתין לאוטובוס השלישי... משהו פה נהרס לגמרי. כדי להבטיח שאגיע בזמן אני חייב לנסוע לתחנה המרכזית ולהתאים את עצמי ללו"ז של לפחות שעה אחת לפני שעת היציאה שהייתי יוצא בה אם היו עומדים בלו"ז. למה? כי גם בנקודת היעד אצטרך לרוב שירות עירוני. ואם גם זה לא יגיע?

עכשיו מה שחסר באמת זה שאיכשהו בדרך פלא יתחילו לנסוע בשבת באופן שמזכיר את לו"ז יום העצמאות. אז בכלל תהיה קריסה של כל הענף.
הבעיה היא בסופו של דבר מחסור בנהגים
מכיוון שקשה כרגע למלא את המחסור הזה, עדיף להשתמש בצורה חכמה ויעילה יותר במה שכן קיים.
למשל, להפוך יותר יותר קווים לכאלה שבהם הנהג לא מתעסק כלל בתשלום (כמו במטרונית/ הקו המקדים בגוש דן). מצב כזה יגרום שכל נהג יבצע את הנסיעה בקו יותר מהר, כלומר יוכל לבצע יותר נסיעות ביום (וגם פחות לקבל "ברכות חמות" מהנוסעים).
רעיון נוסף, קווים שיוצאים היום בתדירות גבוהה מאוד עם אוטובוס רגיל, לבצע בתדירות קצת פחות גבוהה עם אוטובוס מפרקי (אם אוטובוס יוצא כל 4 דק' בשעות השיא, עדיף אולי להוציא אותו כל 7-8 דק' באוטובוס מפרקי)
ובטוח יש עוד רעיונות איך לפתור אפילו חלקית עניין המחסור בנהגים.
 

olli3

New member
מנהל
מטרודן היו מהירים יותר מדן באר שבע - זו עובדה מוגמרת.

הבעיה היא בסופו של דבר מחסור בנהגים
מכיוון שקשה כרגע למלא את המחסור הזה, עדיף להשתמש בצורה חכמה ויעילה יותר במה שכן קיים.
למשל, להפוך יותר יותר קווים לכאלה שבהם הנהג לא מתעסק כלל בתשלום (כמו במטרונית/ הקו המקדים בגוש דן). מצב כזה יגרום שכל נהג יבצע את הנסיעה בקו יותר מהר, כלומר יוכל לבצע יותר נסיעות ביום (וגם פחות לקבל "ברכות חמות" מהנוסעים).
רעיון נוסף, קווים שיוצאים היום בתדירות גבוהה מאוד עם אוטובוס רגיל, לבצע בתדירות קצת פחות גבוהה עם אוטובוס מפרקי (אם אוטובוס יוצא כל 4 דק' בשעות השיא, עדיף אולי להוציא אותו כל 7-8 דק' באוטובוס מפרקי)
ובטוח יש עוד רעיונות איך לפתור אפילו חלקית עניין המחסור בנהגים.
מטרודן היו מהירים יותר מדן באר שבע - זו עובדה מוגמרת.
כל זמן שהאוטובוס עומד בתחנה וקולט נוסעים, הקשישים כבר תופסים מקום ויושבים והנהג "מרביץ" נסיעה. זה היה בימי מטרודן.

בדן באר שבע עקב נפילות של קשישים בזמן שהם משלמים במכונה או לא מספיקים לתקף רב קו והאוטובוס כבר נוסע, הנהגים נוסעים לאט יותר. מה גם שבאופן כללי, זמני התפעול שלהם נוחים יותר והם לא לחוצים להגיע לתחנה הסופית על מנת להספיק לצאת בכיוון הנגדי.

מפרקית זה אוטובוס וחצי. אם התדירות יורדת לפעם ב-5 דקות זה סביר. מעבר לכך, זה יגרום בעיות.

רעיונות להגברת מהירות הנסיעה הם בעיר נת"צים, קווים מדלגים (שלא עוצרים בכל תחנה בדרך), העדפה ברמזורים וכו'. אבל אלו פתרונות שרק יקלו, לא יפתרו את הבעיה.
 

Bus Nerd

Active member
יש פתרון לבעיית התשלום של הקשישים

מטרודן היו מהירים יותר מדן באר שבע - זו עובדה מוגמרת.
כל זמן שהאוטובוס עומד בתחנה וקולט נוסעים, הקשישים כבר תופסים מקום ויושבים והנהג "מרביץ" נסיעה. זה היה בימי מטרודן.

בדן באר שבע עקב נפילות של קשישים בזמן שהם משלמים במכונה או לא מספיקים לתקף רב קו והאוטובוס כבר נוסע, הנהגים נוסעים לאט יותר. מה גם שבאופן כללי, זמני התפעול שלהם נוחים יותר והם לא לחוצים להגיע לתחנה הסופית על מנת להספיק לצאת בכיוון הנגדי.

מפרקית זה אוטובוס וחצי. אם התדירות יורדת לפעם ב-5 דקות זה סביר. מעבר לכך, זה יגרום בעיות.

רעיונות להגברת מהירות הנסיעה הם בעיר נת"צים, קווים מדלגים (שלא עוצרים בכל תחנה בדרך), העדפה ברמזורים וכו'. אבל אלו פתרונות שרק יקלו, לא יפתרו את הבעיה.
יש פתרון לבעיית התשלום של הקשישים
שני פתרונות:
1) לעשות מבצע רב קו בחינם לכל קשיש עד הבית. יש ב"ש מספיק סטודנטים שצריכים עבודה שיוכלו לעשות את זה במהירות וביעילות

2) מכונות הטענה / רכישה בתחנות, כמו בהרבה מערכות אחרות בעולם שבהן אין תשלום לנהג (למשל בוורשה, או במטרונית בחיפה) במקום על האוטובוס (כשתיקוף רב קו עדיין יכול להתבצע על האוטובוס עצמו).

(אגב - בקו 1 בגוש דן כן נוסעים גם כשיש נוסעים עומדים, ועוד לא שמעתי על בעיות עם קשישים נופלים. האם זה בגלל שבב"ש יש יותר קשישים מאשר במסלול קו 1?)
 

olli3

New member
מנהל
שני הפתרונות שהצעת באים על חשבון המפעיל.

יש פתרון לבעיית התשלום של הקשישים
שני פתרונות:
1) לעשות מבצע רב קו בחינם לכל קשיש עד הבית. יש ב"ש מספיק סטודנטים שצריכים עבודה שיוכלו לעשות את זה במהירות וביעילות

2) מכונות הטענה / רכישה בתחנות, כמו בהרבה מערכות אחרות בעולם שבהן אין תשלום לנהג (למשל בוורשה, או במטרונית בחיפה) במקום על האוטובוס (כשתיקוף רב קו עדיין יכול להתבצע על האוטובוס עצמו).

(אגב - בקו 1 בגוש דן כן נוסעים גם כשיש נוסעים עומדים, ועוד לא שמעתי על בעיות עם קשישים נופלים. האם זה בגלל שבב"ש יש יותר קשישים מאשר במסלול קו 1?)
שני הפתרונות שהצעת באים על חשבון המפעיל.
אם המפעיל לא מקבל תקציב לביצוע ממשרד התחבורה (שמבקש מהאוצר) - לא יקרה.

אבל זה לא רק תשלום במכונה, גם תיקוף לוקח זמן ומכיוון שהתיקוף בתוך האוטובוס (יש 3 מתקפים, אחד לאחר המושב הראשון באוטובוס והשניים האחרים מול הדלתות האחוריות), כשעולים 10 נוסעים משתי הדלתות, זה לוקח 3-6 שניות עד שכולם עולים. בזמן הזה, בערך 2-4 נוסעים מצליחים לתקף ואז מתפנים למקום ישיבה. שאר הנוסעים ממשיכים לתקף תוך כדי נסיעה.

בקו 1 בגוש דן יש אכן פחות קשישים. בקווים עירוניים באופן כללי יש יותר קשישים מקווים שנוסעים בין ערים, במיוחד כאלו שנוסעים על צירים מרכזיים ולא נכנסים לתוך השכונות.

אבל זו לא הסיבה היחידה. מכיוון שקו 1 הוא 90% הלחמה של קו 51 עם קו 42, קשישים שמפחדים ליפול משתמשים בהם במקום בקו 1. בבאר שבע, אין לך את הפריבלגיה הזאת.
 

Bus Nerd

Active member
למה קשישים לא מבקשים מצעירים לתקף בשבילם תוך כדי נסיעה?

שני הפתרונות שהצעת באים על חשבון המפעיל.
אם המפעיל לא מקבל תקציב לביצוע ממשרד התחבורה (שמבקש מהאוצר) - לא יקרה.

אבל זה לא רק תשלום במכונה, גם תיקוף לוקח זמן ומכיוון שהתיקוף בתוך האוטובוס (יש 3 מתקפים, אחד לאחר המושב הראשון באוטובוס והשניים האחרים מול הדלתות האחוריות), כשעולים 10 נוסעים משתי הדלתות, זה לוקח 3-6 שניות עד שכולם עולים. בזמן הזה, בערך 2-4 נוסעים מצליחים לתקף ואז מתפנים למקום ישיבה. שאר הנוסעים ממשיכים לתקף תוך כדי נסיעה.

בקו 1 בגוש דן יש אכן פחות קשישים. בקווים עירוניים באופן כללי יש יותר קשישים מקווים שנוסעים בין ערים, במיוחד כאלו שנוסעים על צירים מרכזיים ולא נכנסים לתוך השכונות.

אבל זו לא הסיבה היחידה. מכיוון שקו 1 הוא 90% הלחמה של קו 51 עם קו 42, קשישים שמפחדים ליפול משתמשים בהם במקום בקו 1. בבאר שבע, אין לך את הפריבלגיה הזאת.
למה קשישים לא מבקשים מצעירים לתקף בשבילם תוך כדי נסיעה?
במערכת תח"צ אחרות בעולם גם יש קשישים, וגם אין תשלום לנהג, והם מסתדרים יופי. למה שבישראל זה לא יהיה כמו בכל מקום אחר בעולם? למה צריך להאט את מהירות הנסיעה רק בגלל קשישים? תח"צ מיועדת לכלל הציבור ולא רק לקשישים.
 

olli3

New member
מנהל
למה בני אדם לא מבקשים עזרה? כי לא נעים להם.

למה קשישים לא מבקשים מצעירים לתקף בשבילם תוך כדי נסיעה?
במערכת תח"צ אחרות בעולם גם יש קשישים, וגם אין תשלום לנהג, והם מסתדרים יופי. למה שבישראל זה לא יהיה כמו בכל מקום אחר בעולם? למה צריך להאט את מהירות הנסיעה רק בגלל קשישים? תח"צ מיועדת לכלל הציבור ולא רק לקשישים.
למה בני אדם לא מבקשים עזרה? כי לא נעים להם.
לא לכולם נוח לבקש עזרה, אם בכלל, רוב האנשים לא אוהבים לבקש עזרה. רק מי שממש לא יכול, מבקש עזרה בלי בעיה של ממש (אך עדיין אולי זה לא נעים לו, אך עקב כך שאין לו ברירה...).

לא פעם תראה אנשים שעוזרים לאחרים, גם לקשישים וגם לנוסעים שאינם מקומיים עם התשלום. בעיקר בני נוער עוזרים לקשישים אבל זה נכון בעיקר לקווים בשכונות מסויימות. בשכונה בה אני גר, אנשים עוזרים אחד לשני, אנשים מדברים אחד עם השני (גם עם זרים לחלוטין). יש שכונות שזה לא נהוג ובהן אתה רואה הרבה פחות עזרה לזולת.

גם נכה יכול לבקש עזרה בכל מיני דברים שעקב תשתיות לא מתאימות הוא לא יכול לעבור אותן ללא עזרה. ועדיין, הרצון להיות עצמאי הוא רצון טבעי של כל אדם, קשיש, נכה וכו'.

איך זה עובד בעולם? אין לי מושג. כאן בארץ זו עדיין בעיה והעובדה העיקרית היא שזמן הנסיעה התארך ולא התקצר.
 

raya

Active member
קצת מוזר לי הקטע על ה"קשישים".....

למה קשישים לא מבקשים מצעירים לתקף בשבילם תוך כדי נסיעה?
במערכת תח"צ אחרות בעולם גם יש קשישים, וגם אין תשלום לנהג, והם מסתדרים יופי. למה שבישראל זה לא יהיה כמו בכל מקום אחר בעולם? למה צריך להאט את מהירות הנסיעה רק בגלל קשישים? תח"צ מיועדת לכלל הציבור ולא רק לקשישים.
קצת מוזר לי הקטע על ה"קשישים".....
בתור קשישה - שלא מרגישה כך בכלל - לא חושבת שיש לקשישים בעיה עם מכונות התשלום.
ממה שאני רואה ב"דן באר שבע" - מכונת התשלום נמצאת במקום צר מאוד, כך שאם יש כמה אנשים שמשלמים (כי אין להם ככל הנראה רב-קו) נוצר פקק לא קטן.
בנוסף- המעבר באוטובוסים החדשים צר מאוד.
אני - שבדרך כלל לא אוהבת לשבת, מתיישבת כי לא נוח לעמוד.
ובנוסף - אני רואה לא מעט אנשים מכל שכבות הגיל, שלא כל כך מסתדרים עם מכונות התשלום.
והיום - כרגיל בעיות עם קו 9.
בצהרים חיכיתי למעלה מרבע שעה ואז באו 2 אוטובוסים באותו הזמן.
אישי חיכה חצי שעה עד שהגיע אוטובוס, כל התחנות היו עמוסות באנשים שחיכו.
רעיה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה