קראתי פעם בעיתון על כמה זכויות

8ar8ie

New member
קראתי פעם בעיתון על כמה זכויות

ויש לי הרגשה שהן די נשחקות... תוכלו להגיד לי אם הן נכונות? בחטיבה מותר לעשות עד שני מבחנים בשבוע? (בעוד בתקנון בית ספרנו כתוב שמותר שלושה... מוזר ביותר) מותר לצאת לשירותים אפילו בזמן מבחן (בעוד שאצלנו יש מורות שלא מרשות גם בשיעור רגיל) טוב... אני לא זוכרת את השאר... אשמח לקבל תגובות
 

זהבה נ

New member
לכל מסגרת חינוכית קרי בית ספר

יש את תקנון חובות וזכויות התלמיד. להכנת תקנון בית ספרי שמחויב להיות מקובל על התלמידים ומועצת התלמידים ועליהם להיות מעורבים ולכתוב אותו בשיתוף הנהלת בית הספר. צריך שהיו בו תנאים שניתן לעמוד בהם ושלא יהיו מנוגדים לטבע האנושי. זה אנושי מאוד ללכת לשרותים, גם במבחני בגרות תלמידם הולכים לשירותים אמנם עם מלווה אבל הם לא אמורים להתאפק. כלל הוא שאמורים לחוקק תקנות וחוקים שניתן יהיה לעמוד בהם ולא להפך. חשוב שתבררי את הנושא עם מועצת תלמידים בבית הספר שלך. אני אמשח לקרוא כאן מה עלה בבירור. בהצלחה.
 
חוקים ...תקנות

שלום יש את חוק כבוד האדם וחירותו המצביע על התייחסות אנושית ומכובדת לכל אדם! מעבר לכך שי את חוק זכויות התלמיד פנקס זכויות התלמיד חוק חינוך לילדים חולים חוק חינוך חובה חוזרי מנכ"ל....כל חודש מתפרסמים ועוד..... שכולם מחזקים התייחסות אנושית ורגישה של אנשים לאנשים: צעירים או מבוגרים למשל לצאת לשירותים באמצע השיעור- מופיע בחוזרי מנכ"ל איסור ענישה פיזית- קיים בחוזר מנכ"ל, בחוקי המדינה לכן תקנון צריך להיכתב בהתאמה לחוקים ולחוזרי מנכ"ל כך שיהיו שקופים... נראים לעין: מותר ורצוי,ואסור: למורים,להורים לתלמידים וחוץ מזה. מה אתם חוויתם?
 

shlish2003

New member
תקנון בית ספרי

תקנון בית ספרי אמור להכתב לאחר הסכמה של הנהלת בית הספר, וועד ההורים הבית ספרי ומועצת התלמידים - כך בכל אופן זה נעשה בבית הספר בו ילדיי לומדים, ןנראה לי שזו הדרך הנכונה לעשות זאת. בנוסף לקראת סיום החופש הגדול אנו מקבלים מכתב על השינויים שאמורים להעשות בתקנון באותה שנה, ומוזמנים להביע את דעתינו וגם יש מקום לילדים להוסיף את דעתם והתקנון מפורסם רשמית כשבוע לאחר תחילת הלימודים לאחר דיונים של כל הגורמים. נראה לי שזו הדרך הטובה ביותר לבסס תקנון שיהיה מקובל על כולם ואפשר יהיה ליישם אותו בהצלחה וללא חיכוכים מיותרים בין התלמידים/הורים לבית הספר.
 

shlish2003

New member
תקנון בית ספרי

אורלי שלום. התקנון בבתי הספר בהם ילדי מתחנכים אינם מנוסחים על דרך השלילה. התקנון מקיף וכולל מהם זכויות וחובות הצוות החינוכי, לאחר מכן זכויות וחובות התלמיד ולבסוף זכויות וחובות ההורים. בנוסף לא הזכרתי קודם כי כל המעורבים חתומים על אמנה לקיים את הרשום והמוסכם בתקנון. מקווה שהסברתי את עצמי יותר טוב. שבת שלום
עמית
 

זהבה נ

New member
יש את פנקס זכויות התלמיד

הכנסי לקישורי הפורום ויש שם קישור לאתר של הממונה על יישום חוק זכויות התלמיד. שם יש את פנקס הזכויות שהתפרסם השנה ויש בו גם לשפוך עוד אור על הנושא.
 

shlish2003

New member
נו - אז כתוב../images/Emo3.gif

אורלי שלום. אז מה אם כתוב בחוזרי מנכ"ל - במדינה בה כל דאלים דה גברא וכל אחד שמושיט את ידו לקופה הציבורית כאילו היא שייכת לאבא שלו את מתפלאה כי עדיין יש בתי ספר שבהם החוקים והתקנות הם בניגוד לכל התקנות והחוקים הרשמיים. מה שמדאיג בזה שזה נעשה "בשם החינוך" ומלמד את הילדים את ההיפך הגמור ממה שהם אמורים ללמוד.
 
יש לרענן את החוקים בכל בית ספר

ומי לא יעיר ישנים - אם לא אנו ההורים........... יש לדרוש כל שנה ריענון כזה של מותר ואסור: למוקים,תלמידים והורים והכל כתוב כהוראות המנכ"לית אין........לחרוג בנושא. העבודה עלינו........לא להשתמט בדרך.....
 
למעלה