קראתי בXNET שלצד תחנת שדרות...

מצב
הנושא נעול.

עלה13

New member
קראתי בXNET שלצד תחנת שדרות...

קראתי בXNET שלצד תחנת שדרות...
מתוכנן מרכז קניות מבוסס חניית רכב וזה לא עשה לי טוב, לא מספיק שהתחנה רחוקה מהעיר ולא ממש מקושרת, מה הרעיון, מה עושה התחנה, אנשים יגיעו עם הרכב לתחנה, יחנו יסעו ברכבת, יגיעו למרכז הקניות עם הרכב.
אם היו מקשרים בן תחנת שדרות, לעיר, לקיבוצים באמצעות רכבת קלה או קו סיבובי שנוסע באוטובוס מפרקי שנע בנת"צ,ומרכז הקניות היה מתוכנן לא רק לרכב (בעתיד יוכל להשתלב בשכונת מגורים חדשה), כמות הנוסעים בקו כזה היתה עולה משמעותית, לא רק השירות ההזנה למי שאין רכב היה טוב יותר, גם בעלי רכב היו משתמשים בקו לנסיעה לעבודה ובחזרה ובשילוב בקניות במרכז וכל המערכת היתה מרוויחה, אחוזי שימוש גבוהים, פחות פקקים, המרחק לעיר היה מזדער וכמובן שהחוויה היתה גדולה יותר.
אין היום דרך להתמודד עם מעך תחבורה ציבורית ללא עירוב שימושים בתחבורה וללא עירוב שימושים בסידור פנימי של התחבורה, רכב חשוב והוא כלי תחבורה לגיטימי, אבל לא ניתן לבסס תחבורה עליו וקו רכבת שמתבסס לא ממש משפר, זמו הנסיעה, הפקקים, זמן החניה והעלות המשולשת, עלות נסיה רכב, חניה ורכבת, לעומת זאת אוטובוס רב קיבולת, יכול לפתור הרבה בעיות וזמין, ישפר את איכות החיים, יחסוך בפקקים ובהוצאות לרכב, יאפשר הגעה וחזרה מעבודה במהירות גדולה יותר ובעלות נמוכה,
 
אני דווקא חושב שזה רעיון מצוין.

קראתי בXNET שלצד תחנת שדרות...
מתוכנן מרכז קניות מבוסס חניית רכב וזה לא עשה לי טוב, לא מספיק שהתחנה רחוקה מהעיר ולא ממש מקושרת, מה הרעיון, מה עושה התחנה, אנשים יגיעו עם הרכב לתחנה, יחנו יסעו ברכבת, יגיעו למרכז הקניות עם הרכב.
אם היו מקשרים בן תחנת שדרות, לעיר, לקיבוצים באמצעות רכבת קלה או קו סיבובי שנוסע באוטובוס מפרקי שנע בנת"צ,ומרכז הקניות היה מתוכנן לא רק לרכב (בעתיד יוכל להשתלב בשכונת מגורים חדשה), כמות הנוסעים בקו כזה היתה עולה משמעותית, לא רק השירות ההזנה למי שאין רכב היה טוב יותר, גם בעלי רכב היו משתמשים בקו לנסיעה לעבודה ובחזרה ובשילוב בקניות במרכז וכל המערכת היתה מרוויחה, אחוזי שימוש גבוהים, פחות פקקים, המרחק לעיר היה מזדער וכמובן שהחוויה היתה גדולה יותר.
אין היום דרך להתמודד עם מעך תחבורה ציבורית ללא עירוב שימושים בתחבורה וללא עירוב שימושים בסידור פנימי של התחבורה, רכב חשוב והוא כלי תחבורה לגיטימי, אבל לא ניתן לבסס תחבורה עליו וקו רכבת שמתבסס לא ממש משפר, זמו הנסיעה, הפקקים, זמן החניה והעלות המשולשת, עלות נסיה רכב, חניה ורכבת, לעומת זאת אוטובוס רב קיבולת, יכול לפתור הרבה בעיות וזמין, ישפר את איכות החיים, יחסוך בפקקים ובהוצאות לרכב, יאפשר הגעה וחזרה מעבודה במהירות גדולה יותר ובעלות נמוכה,
אני דווקא חושב שזה רעיון מצוין.
ראשית, האפשרות לעשות קניות בדרך לרכבת וממנה תחסוך זמן לנוסעי הרכבת ותאפשר להם לעשות קניות בדרך הביתה.
שנית, מרכז קניות ליד התחנה עשוי להפוך אותה למוקד משיכה גדול יותר מאשר "רק" תחנת רכבת באמצע שום מקום, מה שיביא לביקוש גדול יותר לתחבורה ציבורית למקום, והרכבת רק תרוויח מזה.
ושלישית, אם כבר להקים מרכז קניות, תחנת שדרות זה מיקום הרבה יותר טוב מאשר סתם בפאתי העיר, כמו שקורה בהרבה ערים אחרות.
מה גם שכבר יש שני קווים עירוניים שמגיעים לתחנת שדרות, מה שיהפוך את מרכז הקניות לנגיש לתח"צ.
 

olli3

New member
מנהל
לא רק קווים עירוניים מגיעים לתחנת הרכבת.

אני דווקא חושב שזה רעיון מצוין.
ראשית, האפשרות לעשות קניות בדרך לרכבת וממנה תחסוך זמן לנוסעי הרכבת ותאפשר להם לעשות קניות בדרך הביתה.
שנית, מרכז קניות ליד התחנה עשוי להפוך אותה למוקד משיכה גדול יותר מאשר "רק" תחנת רכבת באמצע שום מקום, מה שיביא לביקוש גדול יותר לתחבורה ציבורית למקום, והרכבת רק תרוויח מזה.
ושלישית, אם כבר להקים מרכז קניות, תחנת שדרות זה מיקום הרבה יותר טוב מאשר סתם בפאתי העיר, כמו שקורה בהרבה ערים אחרות.
מה גם שכבר יש שני קווים עירוניים שמגיעים לתחנת שדרות, מה שיהפוך את מרכז הקניות לנגיש לתח"צ.
לא רק קווים עירוניים מגיעים לתחנת הרכבת.
 
נכון. לא ידעתי, אך מסתבר שיש

נכון. לא ידעתי, אך מסתבר שיש
קווי אוטובוס בין תחנת הרכבת שדרות לבין רבים מיישובי האיזור: יישובי כביש 25 (כולל נתיבות), ארז, דורות, רוחמה, סעד, מפלסים, רעים, בארי ועלומים.
 

olli3

New member
מנהל
לא רק. יש עוד יישובים שמקושרים לרכבת.

נכון. לא ידעתי, אך מסתבר שיש
קווי אוטובוס בין תחנת הרכבת שדרות לבין רבים מיישובי האיזור: יישובי כביש 25 (כולל נתיבות), ארז, דורות, רוחמה, סעד, מפלסים, רעים, בארי ועלומים.
לא רק. יש עוד יישובים שמקושרים לרכבת.
 

olli3

New member
מנהל
יד מרדכי, קיבוץ ארז,מועצה איזורית אשכול.

איזה ישוב שכחתי?
יד מרדכי, קיבוץ ארז,מועצה איזורית אשכול.
ויש עוד כמה שבטוח שכחתי. מיד מרדכי יהיה יותר נוח לנסוע לרכבת אשקלון, אך זה פחות תדיר מנסיעה לצומת ניר עם.
 
אגב, טעיתי כשכתבתי "ישובי כביש 25".

יד מרדכי, קיבוץ ארז,מועצה איזורית אשכול.
ויש עוד כמה שבטוח שכחתי. מיד מרדכי יהיה יותר נוח לנסוע לרכבת אשקלון, אך זה פחות תדיר מנסיעה לצומת ניר עם.
אגב, טעיתי כשכתבתי "ישובי כביש 25".
התכוונתי לישובי כביש 34 (יש מרדכי, ארז, יכיני, יושיביה) והקטע של 25 מנתיבות דרום-מזרחה. מתקומה, לדוגמה, אין קו ישיר לרכבת.
 

עלה13

New member
הקמת התחנה היתה צריכה....

אגב, טעיתי כשכתבתי "ישובי כביש 25".
התכוונתי לישובי כביש 34 (יש מרדכי, ארז, יכיני, יושיביה) והקטע של 25 מנתיבות דרום-מזרחה. מתקומה, לדוגמה, אין קו ישיר לרכבת.
הקמת התחנה היתה צריכה....
להיות מלווה בראירגון, היה מספיק זמן, האזור לא יוכל להתבסס על רכב בלבד, קלה או רב קיבולת תדיר על נת"צ (משהו שזמין בטווח של שנה מהחלטה) היו יוצרים איזון כבר היום והיו גורמים לעשרות אלפים לפחות בנסיעה לעבודה (קניות) וחזרה להשתמש במערכת ולא ברכב, מרכז הקניות וההדמיה שלו מפרוורים את התחנה ולא ממש מעודדים אנשים לוותר או להשתמש פחות ברכב שלהם
 
התחנה בשדרות היא תחנה קלאסית להגעה אליה ברכב

הקמת התחנה היתה צריכה....
להיות מלווה בראירגון, היה מספיק זמן, האזור לא יוכל להתבסס על רכב בלבד, קלה או רב קיבולת תדיר על נת"צ (משהו שזמין בטווח של שנה מהחלטה) היו יוצרים איזון כבר היום והיו גורמים לעשרות אלפים לפחות בנסיעה לעבודה (קניות) וחזרה להשתמש במערכת ולא ברכב, מרכז הקניות וההדמיה שלו מפרוורים את התחנה ולא ממש מעודדים אנשים לוותר או להשתמש פחות ברכב שלהם
התחנה בשדרות היא תחנה קלאסית להגעה אליה ברכב
יש הרבה דברים חשובים יותר מאשר לגרום לנהגים שנוסעים עם רכב לתחנת שדרות לעבור לתחבורה ציבורית לצורך הגעה לתחנה.
והיא לא התחנה היחידה שמגיעים אליה בעיקר עם כלי רכב. יש תחנות בערים גדולות בהרבה שהאמצעי העיקרי להגיע אליהן הוא רכב פרטי, כמו: פאתי מודיעין, אשקלון, אשדוד, קרית אריה, סגולה, ראש העין צפון, בית יהושע,
הטיפול בתח"צ לתחנות הללו (למעט פאתי מודיעין) דחוף הרבה יותר מלהקים רכבת קלה לתחנת שדרות.
 
זה דווקא פיתוח מוטה תח"צ

אני דווקא חושב שזה רעיון מצוין.
ראשית, האפשרות לעשות קניות בדרך לרכבת וממנה תחסוך זמן לנוסעי הרכבת ותאפשר להם לעשות קניות בדרך הביתה.
שנית, מרכז קניות ליד התחנה עשוי להפוך אותה למוקד משיכה גדול יותר מאשר "רק" תחנת רכבת באמצע שום מקום, מה שיביא לביקוש גדול יותר לתחבורה ציבורית למקום, והרכבת רק תרוויח מזה.
ושלישית, אם כבר להקים מרכז קניות, תחנת שדרות זה מיקום הרבה יותר טוב מאשר סתם בפאתי העיר, כמו שקורה בהרבה ערים אחרות.
מה גם שכבר יש שני קווים עירוניים שמגיעים לתחנת שדרות, מה שיהפוך את מרכז הקניות לנגיש לתח"צ.
זה דווקא פיתוח מוטה תח"צ
גם במונחים הכי אורבניסטיים, הקמת מרכז קניות ליד תחנת רכבת, בלי קשר למספר מקומות החניה או סוג החנויות, היא בהחלט TOD (Transit oriented development)
 

down under

New member
אתה מדקלם גיבובי משפטים

קראתי בXNET שלצד תחנת שדרות...
מתוכנן מרכז קניות מבוסס חניית רכב וזה לא עשה לי טוב, לא מספיק שהתחנה רחוקה מהעיר ולא ממש מקושרת, מה הרעיון, מה עושה התחנה, אנשים יגיעו עם הרכב לתחנה, יחנו יסעו ברכבת, יגיעו למרכז הקניות עם הרכב.
אם היו מקשרים בן תחנת שדרות, לעיר, לקיבוצים באמצעות רכבת קלה או קו סיבובי שנוסע באוטובוס מפרקי שנע בנת"צ,ומרכז הקניות היה מתוכנן לא רק לרכב (בעתיד יוכל להשתלב בשכונת מגורים חדשה), כמות הנוסעים בקו כזה היתה עולה משמעותית, לא רק השירות ההזנה למי שאין רכב היה טוב יותר, גם בעלי רכב היו משתמשים בקו לנסיעה לעבודה ובחזרה ובשילוב בקניות במרכז וכל המערכת היתה מרוויחה, אחוזי שימוש גבוהים, פחות פקקים, המרחק לעיר היה מזדער וכמובן שהחוויה היתה גדולה יותר.
אין היום דרך להתמודד עם מעך תחבורה ציבורית ללא עירוב שימושים בתחבורה וללא עירוב שימושים בסידור פנימי של התחבורה, רכב חשוב והוא כלי תחבורה לגיטימי, אבל לא ניתן לבסס תחבורה עליו וקו רכבת שמתבסס לא ממש משפר, זמו הנסיעה, הפקקים, זמן החניה והעלות המשולשת, עלות נסיה רכב, חניה ורכבת, לעומת זאת אוטובוס רב קיבולת, יכול לפתור הרבה בעיות וזמין, ישפר את איכות החיים, יחסוך בפקקים ובהוצאות לרכב, יאפשר הגעה וחזרה מעבודה במהירות גדולה יותר ובעלות נמוכה,
אתה מדקלם גיבובי משפטים
שרלוונטים לעיר ענקית, למטרופולין ומשליך מכך על עיר קטנטנה כמו שדרות.
מה ערוב שימושים רלוונטי למקום כה קטן כמו שדרות?

במקום קטן כמו שדרות אוטובוס מהרכבת לבית לא היה חוסך זמן לעומת מי שמחנה את רכבו בתחנה וחוזר איתו בנהיגה אחרי שחזר ברכבת מבאר שבע או מת"א לתחנת שדרות.
 

olli3

New member
מנהל
אתה מכיר את האיזור?

קראתי בXNET שלצד תחנת שדרות...
מתוכנן מרכז קניות מבוסס חניית רכב וזה לא עשה לי טוב, לא מספיק שהתחנה רחוקה מהעיר ולא ממש מקושרת, מה הרעיון, מה עושה התחנה, אנשים יגיעו עם הרכב לתחנה, יחנו יסעו ברכבת, יגיעו למרכז הקניות עם הרכב.
אם היו מקשרים בן תחנת שדרות, לעיר, לקיבוצים באמצעות רכבת קלה או קו סיבובי שנוסע באוטובוס מפרקי שנע בנת"צ,ומרכז הקניות היה מתוכנן לא רק לרכב (בעתיד יוכל להשתלב בשכונת מגורים חדשה), כמות הנוסעים בקו כזה היתה עולה משמעותית, לא רק השירות ההזנה למי שאין רכב היה טוב יותר, גם בעלי רכב היו משתמשים בקו לנסיעה לעבודה ובחזרה ובשילוב בקניות במרכז וכל המערכת היתה מרוויחה, אחוזי שימוש גבוהים, פחות פקקים, המרחק לעיר היה מזדער וכמובן שהחוויה היתה גדולה יותר.
אין היום דרך להתמודד עם מעך תחבורה ציבורית ללא עירוב שימושים בתחבורה וללא עירוב שימושים בסידור פנימי של התחבורה, רכב חשוב והוא כלי תחבורה לגיטימי, אבל לא ניתן לבסס תחבורה עליו וקו רכבת שמתבסס לא ממש משפר, זמו הנסיעה, הפקקים, זמן החניה והעלות המשולשת, עלות נסיה רכב, חניה ורכבת, לעומת זאת אוטובוס רב קיבולת, יכול לפתור הרבה בעיות וזמין, ישפר את איכות החיים, יחסוך בפקקים ובהוצאות לרכב, יאפשר הגעה וחזרה מעבודה במהירות גדולה יותר ובעלות נמוכה,
אתה מכיר את האיזור?
מיקום יותר טוב מזה לא היה יכול להיות לתחנת הרכבת שלא אמורה לשרת רק את תושבי שדרות. כמו שתחנת הרכבת באשדוד לא משרתת רק את תושבי אשדוד.

אין דבר כזה מרכז העיר בשדרות. כל מי שכותב על מרכז העיר, לא יודע על מה הוא מדבר. בנוסף, הבתים הכי קרובים לתחנת הרכבת נמצאים 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת.
 

droriko

New member
אגב אותה בחורה שהוא מצטט

אתה מכיר את האיזור?
מיקום יותר טוב מזה לא היה יכול להיות לתחנת הרכבת שלא אמורה לשרת רק את תושבי שדרות. כמו שתחנת הרכבת באשדוד לא משרתת רק את תושבי אשדוד.

אין דבר כזה מרכז העיר בשדרות. כל מי שכותב על מרכז העיר, לא יודע על מה הוא מדבר. בנוסף, הבתים הכי קרובים לתחנת הרכבת נמצאים 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת.
אגב אותה בחורה שהוא מצטט
גם קטלה את כפר סבא באחת הכתבות וכתבה שרחוב ויצמן זה רחוב מת ושהתחבורה הציבורית בעיר היא גרועה. כשהתווכחתי איתה אתה יודע מה היא כותבת לי? "תאמין לי שאני יודעת,עשיתי תחקיר שבמהלכו הייתי 3 ימים בכפר סבא". אתה מבין? היא 3 ימים בעיר, אני 28 שנה, אבל היא מלמדת אותי כמה כפר סבא זאת עיר כושלת.
 

olli3

New member
מנהל
איך אני אוהב אנשים שמלמדים אותך דברים על סמך

אגב אותה בחורה שהוא מצטט
גם קטלה את כפר סבא באחת הכתבות וכתבה שרחוב ויצמן זה רחוב מת ושהתחבורה הציבורית בעיר היא גרועה. כשהתווכחתי איתה אתה יודע מה היא כותבת לי? "תאמין לי שאני יודעת,עשיתי תחקיר שבמהלכו הייתי 3 ימים בכפר סבא". אתה מבין? היא 3 ימים בעיר, אני 28 שנה, אבל היא מלמדת אותי כמה כפר סבא זאת עיר כושלת.
איך אני אוהב אנשים שמלמדים אותך דברים על סמך
התנסות או כמה התנסויות וזה שאתה חי את זה יום יום, לא נחשב עבורם.
 
למה אתה מצפה?

אגב אותה בחורה שהוא מצטט
גם קטלה את כפר סבא באחת הכתבות וכתבה שרחוב ויצמן זה רחוב מת ושהתחבורה הציבורית בעיר היא גרועה. כשהתווכחתי איתה אתה יודע מה היא כותבת לי? "תאמין לי שאני יודעת,עשיתי תחקיר שבמהלכו הייתי 3 ימים בכפר סבא". אתה מבין? היא 3 ימים בעיר, אני 28 שנה, אבל היא מלמדת אותי כמה כפר סבא זאת עיר כושלת.
למה אתה מצפה?
XNET שייך לYNET. YNET זה המיץ של הזבל. כל מה שמחוץ ללב ת"א לא קיים מבחינתם. היא היתה 3 ימים בכ"ס כמו שסבתא שלי היתה 3 שנים באנטארקטיקה. בשנת 97' היא נסעה בחופשת חנוכה לבקר איזו דודה ברעננה ושמעה שם שכ"ס עיר מתה. לזה היא קוראת "תחקיר".
 

droriko

New member
מה שהכי מצחיק בכתבה שלה

למה אתה מצפה?
XNET שייך לYNET. YNET זה המיץ של הזבל. כל מה שמחוץ ללב ת"א לא קיים מבחינתם. היא היתה 3 ימים בכ"ס כמו שסבתא שלי היתה 3 שנים באנטארקטיקה. בשנת 97' היא נסעה בחופשת חנוכה לבקר איזו דודה ברעננה ושמעה שם שכ"ס עיר מתה. לזה היא קוראת "תחקיר".
מה שהכי מצחיק בכתבה שלה
שאת דברי הביקורת שלה היא ביססה על ציטוטים של גורמי אופוזיציה בעיר. שבוע לפני הבחירות. תסיק מזה מה שתסיק מזה.
 
איזה יחצ"ן שלח לה אימייל

מה שהכי מצחיק בכתבה שלה
שאת דברי הביקורת שלה היא ביססה על ציטוטים של גורמי אופוזיציה בעיר. שבוע לפני הבחירות. תסיק מזה מה שתסיק מזה.
איזה יחצ"ן שלח לה אימייל
והיא קוראת לזה "תחקיר".
תחקיר לפי התקשורת הישראלית:
א. קבל מייל מיחצ"ן.
ב.בצע קופי פייסט.
ג. מחק את השם והכתובת של היחצ"ן כדי שתוכל להעמיד פנים שאתה כתבת את זה (יש "עתונאים" ששוכחים לבצע חלק זה...)
ד. פרסם עם הכותרת "תחקיר בלעדי וחושפני".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה