קראתי בXNET שלצד תחנת שדרות...

מצב
הנושא נעול.

benshap2

New member
רכבת קלה לקיבוצים שליד שדרות, באמת?

קראתי בXNET שלצד תחנת שדרות...
מתוכנן מרכז קניות מבוסס חניית רכב וזה לא עשה לי טוב, לא מספיק שהתחנה רחוקה מהעיר ולא ממש מקושרת, מה הרעיון, מה עושה התחנה, אנשים יגיעו עם הרכב לתחנה, יחנו יסעו ברכבת, יגיעו למרכז הקניות עם הרכב.
אם היו מקשרים בן תחנת שדרות, לעיר, לקיבוצים באמצעות רכבת קלה או קו סיבובי שנוסע באוטובוס מפרקי שנע בנת"צ,ומרכז הקניות היה מתוכנן לא רק לרכב (בעתיד יוכל להשתלב בשכונת מגורים חדשה), כמות הנוסעים בקו כזה היתה עולה משמעותית, לא רק השירות ההזנה למי שאין רכב היה טוב יותר, גם בעלי רכב היו משתמשים בקו לנסיעה לעבודה ובחזרה ובשילוב בקניות במרכז וכל המערכת היתה מרוויחה, אחוזי שימוש גבוהים, פחות פקקים, המרחק לעיר היה מזדער וכמובן שהחוויה היתה גדולה יותר.
אין היום דרך להתמודד עם מעך תחבורה ציבורית ללא עירוב שימושים בתחבורה וללא עירוב שימושים בסידור פנימי של התחבורה, רכב חשוב והוא כלי תחבורה לגיטימי, אבל לא ניתן לבסס תחבורה עליו וקו רכבת שמתבסס לא ממש משפר, זמו הנסיעה, הפקקים, זמן החניה והעלות המשולשת, עלות נסיה רכב, חניה ורכבת, לעומת זאת אוטובוס רב קיבולת, יכול לפתור הרבה בעיות וזמין, ישפר את איכות החיים, יחסוך בפקקים ובהוצאות לרכב, יאפשר הגעה וחזרה מעבודה במהירות גדולה יותר ובעלות נמוכה,
רכבת קלה לקיבוצים שליד שדרות, באמת?
כי יש לנו כ"כ הרבה כסף שמחפש איפה לשחות?
 

עלה13

New member
מסכים שמדובר באופציה...

רכבת קלה לקיבוצים שליד שדרות, באמת?
כי יש לנו כ"כ הרבה כסף שמחפש איפה לשחות?
מסכים שמדובר באופציה...
יקרה, רב קיבולת על נת"צ כחלק מרא אירגון לאזור היא אופציה ריאלית וזמינה וזה לא מהתחנה לקיבוצים ליד שדרות לזה, לטווח רחב יותר.
 

down under

New member
לתשומת לב ה"שופט" (אולי בעצם בלי מרכאות)

קראתי בXNET שלצד תחנת שדרות...
מתוכנן מרכז קניות מבוסס חניית רכב וזה לא עשה לי טוב, לא מספיק שהתחנה רחוקה מהעיר ולא ממש מקושרת, מה הרעיון, מה עושה התחנה, אנשים יגיעו עם הרכב לתחנה, יחנו יסעו ברכבת, יגיעו למרכז הקניות עם הרכב.
אם היו מקשרים בן תחנת שדרות, לעיר, לקיבוצים באמצעות רכבת קלה או קו סיבובי שנוסע באוטובוס מפרקי שנע בנת"צ,ומרכז הקניות היה מתוכנן לא רק לרכב (בעתיד יוכל להשתלב בשכונת מגורים חדשה), כמות הנוסעים בקו כזה היתה עולה משמעותית, לא רק השירות ההזנה למי שאין רכב היה טוב יותר, גם בעלי רכב היו משתמשים בקו לנסיעה לעבודה ובחזרה ובשילוב בקניות במרכז וכל המערכת היתה מרוויחה, אחוזי שימוש גבוהים, פחות פקקים, המרחק לעיר היה מזדער וכמובן שהחוויה היתה גדולה יותר.
אין היום דרך להתמודד עם מעך תחבורה ציבורית ללא עירוב שימושים בתחבורה וללא עירוב שימושים בסידור פנימי של התחבורה, רכב חשוב והוא כלי תחבורה לגיטימי, אבל לא ניתן לבסס תחבורה עליו וקו רכבת שמתבסס לא ממש משפר, זמו הנסיעה, הפקקים, זמן החניה והעלות המשולשת, עלות נסיה רכב, חניה ורכבת, לעומת זאת אוטובוס רב קיבולת, יכול לפתור הרבה בעיות וזמין, ישפר את איכות החיים, יחסוך בפקקים ובהוצאות לרכב, יאפשר הגעה וחזרה מעבודה במהירות גדולה יותר ובעלות נמוכה,
לתשומת לב ה"שופט" (אולי בעצם בלי מרכאות)
פארק דה פרנס.
לאן אפשר להגיע אם סתם מדקלמים סיסמאות.

מנותק מהעיר?
עירוב שימושים?
רכבת קלה מתחנת הרכבת של שדרות לקיבוצי האזור?
אוטובוס מפרקי שנע בנת"ץ באזור של שדרות והקיבוצים?
 

עלה13

New member
אני אמנם לא שופט....

לתשומת לב ה"שופט" (אולי בעצם בלי מרכאות)
פארק דה פרנס.
לאן אפשר להגיע אם סתם מדקלמים סיסמאות.

מנותק מהעיר?
עירוב שימושים?
רכבת קלה מתחנת הרכבת של שדרות לקיבוצי האזור?
אוטובוס מפרקי שנע בנת"ץ באזור של שדרות והקיבוצים?
אני אמנם לא שופט....
מנותר מהעיר - האם התחנה ידידותית להולכי רגל, רוכבי אופניים, דרים בשדרות, בקיבוצים וישובים באזורה.
עירוב שמושים - אופניים, תחבורה תדירה רבת קיבולת שהסידור הפנימי שלה מאפשר, גם לעגלת נכים, לעגלת ילדים, לאופניים לעלות, או לחלפין בשעות השיא הרבה מאוד אנשים שחלקם בעמידה.
רכבת קלה - אני מסכים שזו האופציה הפחות ריאלית והיקרה, יש אופציה אחרת
אוטובוס מפרקי שנע על נת"צ - אופציה ריאלית בהחלט וזמינה בטווח של שנה מהחלטה
 

olli3

New member
מנהל
שמעת פעם על פקק באיזור שצריך נת"צ?

אני אמנם לא שופט....
מנותר מהעיר - האם התחנה ידידותית להולכי רגל, רוכבי אופניים, דרים בשדרות, בקיבוצים וישובים באזורה.
עירוב שמושים - אופניים, תחבורה תדירה רבת קיבולת שהסידור הפנימי שלה מאפשר, גם לעגלת נכים, לעגלת ילדים, לאופניים לעלות, או לחלפין בשעות השיא הרבה מאוד אנשים שחלקם בעמידה.
רכבת קלה - אני מסכים שזו האופציה הפחות ריאלית והיקרה, יש אופציה אחרת
אוטובוס מפרקי שנע על נת"צ - אופציה ריאלית בהחלט וזמינה בטווח של שנה מהחלטה
שמעת פעם על פקק באיזור שצריך נת"צ?
האם התחנה נגישה להולכי רגל? כן, היא נגישה להולכי רגל.

היא נגישה גם לרוכבי אופניים.

הבתים הכי קרובים נמצאים 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת.

תחבורה תדירה ורבת קיבולת? בשביל תחנת רכבת שיוצאת ממנה נסיעה כל כמה זמן? פעם בשעה בשעות השפל ופעם בחצי שעות שלא בשעות השפל. אז באיזה BRT בדיוק יש צורך?

מה רע בקווי השירות הנוכחיים?
 

עלה13

New member
אם אין לך אלטרנטיבה, ברור....

שמעת פעם על פקק באיזור שצריך נת"צ?
האם התחנה נגישה להולכי רגל? כן, היא נגישה להולכי רגל.

היא נגישה גם לרוכבי אופניים.

הבתים הכי קרובים נמצאים 5 דקות הליכה מתחנת הרכבת.

תחבורה תדירה ורבת קיבולת? בשביל תחנת רכבת שיוצאת ממנה נסיעה כל כמה זמן? פעם בשעה בשעות השפל ופעם בחצי שעות שלא בשעות השפל. אז באיזה BRT בדיוק יש צורך?

מה רע בקווי השירות הנוכחיים?
אם אין לך אלטרנטיבה, ברור....
שאנשים ישתמשו ברכב, אני לא מקבל את המצב היום כתקין, אני חושב שהתחנה היא משהו חיובי, אבל היה נכון להערך לרא אירגון בכל האזור, לחלק היה מספיק מיניבוס, למקומות במרחק של מעגל ה10 15 קילומטר מהתחנה, רק קיבולת על נת"צ בתדירות של 20 דקות היה מועיל והיה הופך את התחנה ליותר אטרקטיבית גם לבעלי רכב.
 

olli3

New member
מנהל
אבל כבר יש אוטובוסים שמקשרים את הישובים אל

אם אין לך אלטרנטיבה, ברור....
שאנשים ישתמשו ברכב, אני לא מקבל את המצב היום כתקין, אני חושב שהתחנה היא משהו חיובי, אבל היה נכון להערך לרא אירגון בכל האזור, לחלק היה מספיק מיניבוס, למקומות במרחק של מעגל ה10 15 קילומטר מהתחנה, רק קיבולת על נת"צ בתדירות של 20 דקות היה מועיל והיה הופך את התחנה ליותר אטרקטיבית גם לבעלי רכב.
אבל כבר יש אוטובוסים שמקשרים את הישובים אל
תחנת הרכבת. כמעט לכל יישובי הסביבה כולל מושבי וקיבוצים יש קישור באמצעות אוטובוס אל תחנת הרכבת. הקישור הזה קיים עוד לפני שתחנת הרכבת קיימת. למה? כי צומת ניר צבי הינו השער המרכזי בכניסה לשדרות ושנים רבות עוברים במקום קווי אוטובוס מהירים וישירים לירושלים, תל אביב, אשקלון, בני ברק ויעדים נוספים. תושבי שדרות, מזה שנים נוהגים להגיע למקום על מנת לתפוס קו ישיר ליעד שלהם.

הדבר היחיד שהתווסף עכשיו זה שכיום הם מגיעם לצומת לא רק בשביל לתפוס אוטובוס ישיר, אלא גם כדי לתפוס רכבת.

חוץ מזה, שאחרי שיפסקו 3 חודשי החינם, אני לא בטוח שהדרישה לתחנת הרכבת תרד, במיוחד אם לאנשים יש קו אוטובוס ישיר לאשקלון וקו אוטובוס ישיר לתל אביב שעוצרים להם מתחת לבית בשני כיווני הנסיעה.
 

down under

New member
מדוע אתה יוצא בהצהרות ריקות מתוכן על

אם אין לך אלטרנטיבה, ברור....
שאנשים ישתמשו ברכב, אני לא מקבל את המצב היום כתקין, אני חושב שהתחנה היא משהו חיובי, אבל היה נכון להערך לרא אירגון בכל האזור, לחלק היה מספיק מיניבוס, למקומות במרחק של מעגל ה10 15 קילומטר מהתחנה, רק קיבולת על נת"צ בתדירות של 20 דקות היה מועיל והיה הופך את התחנה ליותר אטרקטיבית גם לבעלי רכב.
מדוע אתה יוצא בהצהרות ריקות מתוכן על
מקום שאינך מכיר בכלל?
מדוע צריך שם נת"ץ אם גם אין גודש תנועה מצד אחד וגם אין הרבה אוטובוסים
מצד שני?

נת"ץ כל יעודו הוא לאפשר הסעת המונים בצורה מהירה יותר.
יש לנת"ץ זכות קיום רק במקום שמשלב את שתי הנקודות הבאות גם יחד:
1. כביש שסובל במשך שעות רבות מגודש בינוני עד כבד מאוד של תנועה
2. כמות גדולה של אוטובוסים


אם נבדוק את דרך נמיר בת"א או ז'בוטינסקי של ב"ב ור"ג נראה ששני התנאים הללו
גם יחד מתקיימים. גם המון המון תנועה ולעתים קרובות גודש ואפילו פקק של ממש
וגם המון המון קווי אוטובוס.


כנ"ל המת"ץ (מת"ץ = מסלול תחבורה ציבורית) בז'בוטינסקי של פ"ת.
המון גודש תנועה והמון קווי אוטובוס.

גם הכניסה לירושלים מכוון שער הגיא. המון פעמים יש שם בין גודש תנועה לבין פקק
וגם המון אוטובוסים במהלך היום עולים לירושלים.


אבל בשדרות וסביבתה, נדיר לאללה שיש גודש או פקק וגם מנגד אין הרבה קווי
אוטובוס, כי גם אין בהם צורך. האוכלוסיה די דלילה שם.
אז חבל סתם לדקלם סיסמאות ללא קשר למצב במציאות.
 
משרד התחבורה דווקא כונן לפני מספר חודשים נת"צ

מדוע אתה יוצא בהצהרות ריקות מתוכן על
מקום שאינך מכיר בכלל?
מדוע צריך שם נת"ץ אם גם אין גודש תנועה מצד אחד וגם אין הרבה אוטובוסים
מצד שני?

נת"ץ כל יעודו הוא לאפשר הסעת המונים בצורה מהירה יותר.
יש לנת"ץ זכות קיום רק במקום שמשלב את שתי הנקודות הבאות גם יחד:
1. כביש שסובל במשך שעות רבות מגודש בינוני עד כבד מאוד של תנועה
2. כמות גדולה של אוטובוסים


אם נבדוק את דרך נמיר בת"א או ז'בוטינסקי של ב"ב ור"ג נראה ששני התנאים הללו
גם יחד מתקיימים. גם המון המון תנועה ולעתים קרובות גודש ואפילו פקק של ממש
וגם המון המון קווי אוטובוס.


כנ"ל המת"ץ (מת"ץ = מסלול תחבורה ציבורית) בז'בוטינסקי של פ"ת.
המון גודש תנועה והמון קווי אוטובוס.

גם הכניסה לירושלים מכוון שער הגיא. המון פעמים יש שם בין גודש תנועה לבין פקק
וגם המון אוטובוסים במהלך היום עולים לירושלים.


אבל בשדרות וסביבתה, נדיר לאללה שיש גודש או פקק וגם מנגד אין הרבה קווי
אוטובוס, כי גם אין בהם צורך. האוכלוסיה די דלילה שם.
אז חבל סתם לדקלם סיסמאות ללא קשר למצב במציאות.
משרד התחבורה דווקא כונן לפני מספר חודשים נת"צ
שלא עומד בתנאי השני שכתבת.
הנת"צ באיילון דרום בין מחלף חולות למחלף חולון.
 

down under

New member
אכן היתה כאן תמיה / ביקורת על כך

משרד התחבורה דווקא כונן לפני מספר חודשים נת"צ
שלא עומד בתנאי השני שכתבת.
הנת"צ באיילון דרום בין מחלף חולות למחלף חולון.
אכן היתה כאן תמיה / ביקורת על כך
אבל על תנאי מס' 1 זה כן ענה, גודש תנועה בשעות מסויימות.

באזור שדרות זה סופר דופר נדיר פקק תנועה או אפילו גודש בינוני.
 

darkshadow1

New member
בעבר דובר על "נתיב מהיר" על איילון צפון,

משרד התחבורה דווקא כונן לפני מספר חודשים נת"צ
שלא עומד בתנאי השני שכתבת.
הנת"צ באיילון דרום בין מחלף חולות למחלף חולון.
בעבר דובר על "נתיב מהיר" על איילון צפון,
בדומה לנתיב בכביש 1- שיתחיל ממערב ראשל"צ. יכול להיות שבמשרד התחבורה מתכננים לממש את התכנית הזאת בעתיד- וכמובן שהפיכת הנתיב הנוסף לנתיב רגיל הייתה הופכת את הפרוייקט לכמעט בלתי אפשרי.
 

benshap2

New member
למה רכבת של פעם בשעה צריכה הזנה כל 20 דקות?

אם אין לך אלטרנטיבה, ברור....
שאנשים ישתמשו ברכב, אני לא מקבל את המצב היום כתקין, אני חושב שהתחנה היא משהו חיובי, אבל היה נכון להערך לרא אירגון בכל האזור, לחלק היה מספיק מיניבוס, למקומות במרחק של מעגל ה10 15 קילומטר מהתחנה, רק קיבולת על נת"צ בתדירות של 20 דקות היה מועיל והיה הופך את התחנה ליותר אטרקטיבית גם לבעלי רכב.
למה רכבת של פעם בשעה צריכה הזנה כל 20 דקות?
אתה מקשיב לעצמך?

נתיב תחבורה ציבורית - כי התחבורה הציבורית הקיימת נתקעת בפקקים?
 

amit1270

New member
ממתי סוללים מת"צ לאוטובוס כל 20 דקות?

אם אין לך אלטרנטיבה, ברור....
שאנשים ישתמשו ברכב, אני לא מקבל את המצב היום כתקין, אני חושב שהתחנה היא משהו חיובי, אבל היה נכון להערך לרא אירגון בכל האזור, לחלק היה מספיק מיניבוס, למקומות במרחק של מעגל ה10 15 קילומטר מהתחנה, רק קיבולת על נת"צ בתדירות של 20 דקות היה מועיל והיה הופך את התחנה ליותר אטרקטיבית גם לבעלי רכב.
ממתי סוללים מת"צ לאוטובוס כל 20 דקות?
 
אולי תפסיקו להתייחס אליו ברצינות?

ממתי סוללים מת"צ לאוטובוס כל 20 דקות?
אולי תפסיקו להתייחס אליו ברצינות?
 

mister K

New member
נת"צ בשדרות? אתה רציני?

אם אין לך אלטרנטיבה, ברור....
שאנשים ישתמשו ברכב, אני לא מקבל את המצב היום כתקין, אני חושב שהתחנה היא משהו חיובי, אבל היה נכון להערך לרא אירגון בכל האזור, לחלק היה מספיק מיניבוס, למקומות במרחק של מעגל ה10 15 קילומטר מהתחנה, רק קיבולת על נת"צ בתדירות של 20 דקות היה מועיל והיה הופך את התחנה ליותר אטרקטיבית גם לבעלי רכב.
נת"צ בשדרות? אתה רציני?
מי צריך נת"צ בעיר קטנטנה עם שלושה קווי אוטובוס פנימיים?
 
מה שאני ממש לא מבין

לתשומת לב ה"שופט" (אולי בעצם בלי מרכאות)
פארק דה פרנס.
לאן אפשר להגיע אם סתם מדקלמים סיסמאות.

מנותק מהעיר?
עירוב שימושים?
רכבת קלה מתחנת הרכבת של שדרות לקיבוצי האזור?
אוטובוס מפרקי שנע בנת"ץ באזור של שדרות והקיבוצים?
מה שאני ממש לא מבין
זה למה אתה, רותם ועוד גולשים ותיקים ואינטליגנטים טורחים בכלל להתייחס להבלים שלו, ומנסים לענות לו עניינית.
הרי מכל עשרה מיליון התגובות שלו בפורום ת"א (אותו טרח להרוס יחד עם תאומו הסיאמי פסיפלורה) אפשר כבר מזה שנים לדעת במי ובמה מדובר.
עכשיו הוא "מייצא" את השטיק הקבוע שלו מפורום ת"א לפורום תח"צ.
אין שום צורך לשתף עמו פעולה. מספיק שהרס כבר פורום אחד.
 

down under

New member
שאלה רצינית, לא צינית/סרקאסטית, מה

מה שאני ממש לא מבין
זה למה אתה, רותם ועוד גולשים ותיקים ואינטליגנטים טורחים בכלל להתייחס להבלים שלו, ומנסים לענות לו עניינית.
הרי מכל עשרה מיליון התגובות שלו בפורום ת"א (אותו טרח להרוס יחד עם תאומו הסיאמי פסיפלורה) אפשר כבר מזה שנים לדעת במי ובמה מדובר.
עכשיו הוא "מייצא" את השטיק הקבוע שלו מפורום ת"א לפורום תח"צ.
אין שום צורך לשתף עמו פעולה. מספיק שהרס כבר פורום אחד.
שאלה רצינית, לא צינית/סרקאסטית, מה
הוא השטיק שלו?
 
הייתי מצטט לך מילה במילה, אבל:

שאלה רצינית, לא צינית/סרקאסטית, מה
הוא השטיק שלו?
הייתי מצטט לך מילה במילה, אבל:
א. כבר התווכחת איתו על רוב הדברים בפורום ת"א (ללא הועיל).
ב. אני לא אוהב למחזר זבל בפורום. בשביל זה יש בשכונה שלי מיכלי מחזור... בוא נשאיר את זה שם.
 

down under

New member
רק לידיעתך, אדוני השופט

הייתי מצטט לך מילה במילה, אבל:
א. כבר התווכחת איתו על רוב הדברים בפורום ת"א (ללא הועיל).
ב. אני לא אוהב למחזר זבל בפורום. בשביל זה יש בשכונה שלי מיכלי מחזור... בוא נשאיר את זה שם.
רק לידיעתך, אדוני השופט
(לא רק שאינני אשם אינני אשם וזו האמת וכל האמת) בפורום ת"א הוא דוקא נחשב מאוד
בקרב רוב הגולשים שם ואפילו הוא קיבל צבע אדום לניק שלו, קרי מעין מומחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה