קנאה

xvxxvx

New member
קנאה

"קנאה בזולת היא רגש המתעורר אצל אנשים, וכנראה גם אצל בעלי חיים מסוימים, בשל הצלחתו של פרט אחר ובשל תחושת נחיתות יחסית לפרט זה."

""מאה מיתות ולא קנאה אחת" נאמר, ולא לחינם. קנאה היא אחד הרגשות הקשים לנשיאה ולטענתו של הפסיכולוג דניאל גולדמן- מבוססת על רגשות בסיסיים יותר של פחד, כעס ועצב. מידה מסוימת של קנאה באחרים עשויה לדרבן אותנו להתקדמות ולעשייה, אך צידה השני הוא רגשות מכאיבים כתסכול, רגשי נחיתות ועוינות, והתנהגויות אשר עשויות לפגוע בנו או באחרים."


איך?! איך אפשר לתת לרגש כזה להשתלט עליך איך?! כמה רע צריך להיות כדי להיות קנאי?!
לא מובן לי
 
לא קשור לרוע

קנאה זה אחד הרגשות שהכי קשה להתמודד איתם כי כמו שכתבת הוא יושב לנו על רגשות הרבה יותר בסיסיים.
אין אחד שלא מקנא במישהו בשלב זה או אחר ועובדה שרובינו לא רעים.
כל עוד לא נעשה משהו לפגוע או לחבל לך אין מה לעשות. כנראה שמי שמקנא בך פשוט אנושי..
 

shayCn

New member
זה רגש קשה מנשוא

אבל ככל שעובר הזמן,מתבגרים ולומדים להתמודד איתו,לכמת אותו ולהכיל אותו כך שהוא הופך לשולי,מגוחך וחסר חשיבות.
לעיתים צריך פשוט להתנתק ולהתרחק ממה שגורם לקינאה כדי לקבל פרופורציות ממקום נקי ושקט נטול מניפולציות.
 
קינאה היא תוצר של תפיסות לא תקינות

טוב ורע בכלל לא חלים על המקנא ברמה הזו
במוח שלו הוא לא רע

הוא פשוט לא תופס את העולם כשפע אין סופי שיש בו מספיק מהכל ולכולם
הוא תופס את עצמו כעולם אין סופי שחסר בו את כל מה שיש לכולם


אני שוקל לפתוח "מוסך לתיקון התפיסות"
 
למעלה