אז אם כך אתה לא תוכל אף פעם
לעדכן את השדה הזה בצורה נורמלית. תצטרך לעשות איזושהי קומבינה... ואני אסביר: גם אם תפתח את ה-Enterprise Manager (שהוא הכלי האולטימטיבי לעריכת טבלאות ב-SQL Server) ותיצור לעצמך שאילתה ששולפת נתונים מיותר מטבלה אחת, אם תנסה לעדכן את אחד השדות הוא יגיד לך שאתה מנסה לעשות משהו שהוא קצת לא חוקי... ובצדק. שליפת מידע מיותר מטבלה אחת מנתק את הסמן (Cursor) מהטבלאות הקיימות כדי ליצור טבלה זמנית ב-SQL שכל תפקידה בכוח הוא לאגד את הנתונים שביקשת בשאילתה לתוך מקום מרוכז אחד. אם והיתה ניתנת לך האפשרות לעדכן את הנתונים, הם לא היו מתעדכנים בטבלאות המקוריות... אלה רק בטבלה הזמנית הזאת... שברגע שסגרת את ה-Recordset נמחקים שלא היו. קאפיש? מה שאומר שתצטרך לעשות דבר אחר... קודם כל לקחת את ה-MessageID של ההודעה אותה אתה רוצה לעדכן בעזרת שאילתה פשוטה של SELECT מה-tblForumIndex... ואז לעשות את המשפט שכתבתי לך בהודעה הקודמת של העדכון בטבלה של tblForumMessages, על פי ה-MessageID ששלפת. קאפיש?