הייתי שמח במיוחד לו ילדיי היו יוצאים בטייגר
ד"ר לפעמים אתה נסחף
" ניתן היה לו היה לשלוח מרצדס O303 גרמני מוגמר ממודל 1980, בן 33 שנה, לכל טיול בית ספר כיום. זה פשוט בטוח יותר והסיכוי לשתק מנוע או תקלות אחרות קטן מהדרעק שנע על הכבישים כיום והוא ממודל 2013"
אתה מוכן שילדך ייסעו באוטובוס ללא ABS ESP ASR? כי ל303 לא היה את זה. ל303 בלמי תוף שהם נחותים מבלמי הדיסק היום. המרכבים היום עמידים יותר במקרה תאונה. היום יש מתלים נפרדים מקדימה שמסייעים ביציבות, משהו שלא היה קיים ב303. עם כל החיבה שלי ל303 התקדמנו מאז. הסיבה שהחברות מעדיפות לשלוח אוטובוסים ישנים לבתי ספר זה מסיבה אחרת. הסיבה היא הנזקים שהתלמידים עושים לרכבים.
הייתי שמח במיוחד לו ילדיי היו יוצאים בטייגר
מתוצר ליילנד לטיול שנתי. כך הייתי רגוע יותר. המרכב של הליילנד היה חזק בהרבה מכל הדרעק שנע כיום על הכבישים. לפחות הטייגר היה עביר בכל מקום כמעט ובעל שלדה מאסיבית המגנה על הנוסעים. ABS לא תמיד משיג את המטרה והוא מגדיל את מרחק הבלימה. לא אהבתי. המרכב הגרמני המוגמר של ה-O303 חזק ועמיד יותר מהמרכב של ה-B12B החלש של ימינו. ראיתי מה חושבים על מרכבי הוולוו המודרניים במוסך תלפיות - מדובר בניירות או קרטונים במקרה הטוב...
לא אני קבעתי שניתן היה להשתמש גם כיום בכל 1,089 האוטובוסים מתוצר מרצדס שהגיעו ארצה ב- 1980. זו דעה רווחת בקרב מהנדסי אגד ומרצדס ואתה יודע זאת היטב מתוקף תפקידך. ה- O305 המוגמרים האחרונים הושבתו באוגוסט 1996 ללא שום סיבה או היגיון. הם יכלו לנסוע בבטחה עוד 20 שנה....מה ששום רכב עכשיו לא יכול או יוכל.
אתה גם יודע שכולם באגודה מתגעגעים לימי המרצדסים שהיו הטובים מכולם. המאן הנוכחי לא נותן את הסחורה. הוא פשוט זול מאוד ולא כדאי לרכוש מרצדס בשביל רק 15 שנה...
אתה גם יודע שמירב הנסיעות לאילת באגודה מתבצעות במרצדס ! זו המדיניות מאז הגיע המרצדס הראשון לאגודה ביולי 1970 מדגם O302 שהיו מעולים לזמנם. מדיניות זו נמשכת עד לרגע זה. אם אין ברירה שולחים דאפ או מאן. אני לא חושב שה-OC500 הוא משהו מיוחד. ממש לא. יש לו חסרונות. אך אני בהחלט חושב ומשוכנע שה- O580 הוא אגדה אמיתית וחסרונו באגד מורגש בכל יום.