קו 28 בגוגל מפות

מצב
הנושא נעול.
אפשר לפעול בכיוון זה

פרסום יכול להתבצע בדרכים שונות ושלבים שונים
לא כתבתי על חוברת יפה. הבעיה המהותית טמועה גם במה שכתבת. אתה מתייחס לשבוע לפני ושלושה שבועות לפני. פרסום לצורך קבלת הערות מהציבור שלושה שבועות לפני זה כבר פרסום מאוחר מדי. פרסום כזה צריך להיות חודשיים - שלושה לפני הביצוע והתגובות לפרסום הזה צריכות להשפיע על "החוברת היפה" של השבוע לפני.
מה שכתבת מייצג את ההתייחסות הבעייתית של משרד התחבורה לשיתוף הציבור.
והגדרה מדוייקת של מה רה ארגון ומה שינויים נקודתיים לא חשובה כאן. העובדה היא שמשרד התחבורה עושה טעויות בתכנונים שלו גם כשמדובר ב"שינויים נקודתיים" ולכן חשוב לקבל הערות מהציבור גם לשינויים כאלה ובדרך מסודרת ולא אקראית ופירטית כפי שקורה בפועל.
אפשר לפעול בכיוון זה
אבל מהיכרותי גם עם תחומים אחרים, שיתוף ציבור הוא משהו מאד מאד בעייתי.

במקרים של שיתוף ציבור שנכחתי בהם (לרוב כחלק מתהליך מסודר שמלווה הכנת תוכניות אב או תוכניות מתאר אבל גם של תוכניות מקומיות לרובעים ספציפיים של עיר), היה כמעט מצחיק לראות איך "הציבור" שהגיע היה מורכב מ-90% אנשי מקצוע מתחום התכנון, האדריכלות, ותחומים משיקים כמו שמאות קרקע, ובעלי עניין מובהקים אחרים. 10% בלבד היה ציבור שלא חשוף לתהליכים בכל מקרה ושנחשף אליהם באמצעות אותו שיתוף ציבור.

האם התוצר שהתקבל בזכות אותו "שיתוף ציבור" באמת ייצג את דעת הציבור? מסופקני, העבדה היא שאחרי שכל תוכנית שמתפרסמת, גם כזו עם מערך שיתוף ציבור מקיף, קמים אנשים שטוענים שהם לא ידעו ושלא שיתפו אותם. (הסיבה היא שהם לא מתעניינים בתהליכים באופן שוטף עד שלא מאוחר מדי כי יש להם תחומי עניין אחרים בחיים).
אם יהיה שיתוף ציבור בתחבורה ציבורית על כל שינוי, סביר שחברי הפורום יקחו בו חלק פעיל, אבל את הציבור לא ממש תראה שם.

הרפורמה בגוש דן כללה תהליך נרחב של שיתוף ציבור, הוא הסתיים כמה שנים טובות לפני ההפעלה, כי ההפעלה נדחתה ונדחתה, אבל הוא בהחלט עזר לעצב את התובנות של הרפורמה. הוא הביא לתוצאות לא מיטיביות ובסוף גם טענו שהוא בכלל לא היה.


הציבור הוא חלק מהתהליך בדרכים אחרות, הן בסקרים מקדימים (שאלונים), הן בניתוח שימושים ברשת הקווים והן בפניות ציבור. כל שינוי עוזר לחלק ופוגע בחלק, והשאלה היא אם אתה יותר עוזר מאשר פוגע. ב"שימוע ציבורי" לפני שינוי תשמע רק את הצד הנפגע. לא בטוח שזה יעזור לקדם את המערכת קדימה.

בקיצור, שיתוף ציבור זו סיסמה ריקה מתוכן, צריך לשמוע את קול הציבור בצורה מובנית יותר, אבל לא בהכרח דרך הסיסמה הזו.
 
אתה עוסק בסמנטיקה. תגדיר איך שאתה רוצה

אפשר לפעול בכיוון זה
אבל מהיכרותי גם עם תחומים אחרים, שיתוף ציבור הוא משהו מאד מאד בעייתי.

במקרים של שיתוף ציבור שנכחתי בהם (לרוב כחלק מתהליך מסודר שמלווה הכנת תוכניות אב או תוכניות מתאר אבל גם של תוכניות מקומיות לרובעים ספציפיים של עיר), היה כמעט מצחיק לראות איך "הציבור" שהגיע היה מורכב מ-90% אנשי מקצוע מתחום התכנון, האדריכלות, ותחומים משיקים כמו שמאות קרקע, ובעלי עניין מובהקים אחרים. 10% בלבד היה ציבור שלא חשוף לתהליכים בכל מקרה ושנחשף אליהם באמצעות אותו שיתוף ציבור.

האם התוצר שהתקבל בזכות אותו "שיתוף ציבור" באמת ייצג את דעת הציבור? מסופקני, העבדה היא שאחרי שכל תוכנית שמתפרסמת, גם כזו עם מערך שיתוף ציבור מקיף, קמים אנשים שטוענים שהם לא ידעו ושלא שיתפו אותם. (הסיבה היא שהם לא מתעניינים בתהליכים באופן שוטף עד שלא מאוחר מדי כי יש להם תחומי עניין אחרים בחיים).
אם יהיה שיתוף ציבור בתחבורה ציבורית על כל שינוי, סביר שחברי הפורום יקחו בו חלק פעיל, אבל את הציבור לא ממש תראה שם.

הרפורמה בגוש דן כללה תהליך נרחב של שיתוף ציבור, הוא הסתיים כמה שנים טובות לפני ההפעלה, כי ההפעלה נדחתה ונדחתה, אבל הוא בהחלט עזר לעצב את התובנות של הרפורמה. הוא הביא לתוצאות לא מיטיביות ובסוף גם טענו שהוא בכלל לא היה.


הציבור הוא חלק מהתהליך בדרכים אחרות, הן בסקרים מקדימים (שאלונים), הן בניתוח שימושים ברשת הקווים והן בפניות ציבור. כל שינוי עוזר לחלק ופוגע בחלק, והשאלה היא אם אתה יותר עוזר מאשר פוגע. ב"שימוע ציבורי" לפני שינוי תשמע רק את הצד הנפגע. לא בטוח שזה יעזור לקדם את המערכת קדימה.

בקיצור, שיתוף ציבור זו סיסמה ריקה מתוכן, צריך לשמוע את קול הציבור בצורה מובנית יותר, אבל לא בהכרח דרך הסיסמה הזו.
אתה עוסק בסמנטיקה. תגדיר איך שאתה רוצה
העובדה היא שמשרד התחבורה עושה לעיתים טעויות קולוסליות, כמו במקרה של החלפת קו 127 בקו בין התחנה המרכזית בפתח תקוה לבית עלמין ירקון, וצריך תהליך מסודר שתקרא לו איך שבא לך על מנת למנוע טעויות כאלה.

אתה מתמקד בסמנטיקה במקום בטעויות של משרד התחבורה.
 

אורי404

New member
בהחלט

גם לאחר כניסת השינויים לתוקפם יחולו שינויים בעקבות בקשות
הדוגמאות לכך רבות במשך התקופה שלאחר הרפורמה המהוללת של יולי 2011
בהחלט
 

אורי404

New member
למרות זאת לדעתי יש מקום לבחון הפעלה של קו 127

קו 127 פעל פעם בשעה
לרוב עם מספר נוסעים מועט עד כדי גיחוך, והוא בכל מקרה לא נכנס לקריתש אול החל מהצהריים.
מנגד יש שירות מכל מקום כמעט בתל אביב לפתח תקווה בתדירות גבוהה, אם יפעל שירות בתדירות גבוהה יותר לבית עלמין ירקון יהיה מעבר נוח וזה יהיה עדיף בהרבה על המצב הקיים.
החיים זה איזונים, לפעמים מתאים קווים ישירים ולפעמים מתאים החלפות, הקו הישיר לבית עלמין ירקון לא הוכיח את עצמו למרות שהוא עובד במתכונת הזו מאז פתיחת בית עלמין ירקון, ולכן כדאי לבחון אם שינוי הגישה יעיל יותר.
למרות זאת לדעתי יש מקום לבחון הפעלה של קו 127
אני גם ראיתי מקרוב את הקו נוסע במספר נמוך ביותר של נוסעים. לפעמים בתוך רמת אביב הייתי רואה רק את הנהג באוטובוס.
עליי לציין, שאת הדברים האלה ראיתי בתקופת ההפעלה ב"דן". מאז שקו 127 עבר ל"אפיקים" השתנה הוארך המסלול בפתח תקווה. כנראה עלתה כמות הנוסעים במידת מה.
מקרה בודד, שממש לא מעיד על הכלל ובכל זאת: ביום שישי אחד, כשהיה אירועי מרתון בתל אביב, עם כל מה שנלווה בחסימת הכבישים לכלי רכב נסעתי בקו. עליתי בבני אפרים וירדתי במחלף מורשה. באותה נסיעה האוטובוס האוטובוס היה יותר קרוב ממלא לחסר וזה, כאשר בפועל בוטלו תחנות רבות בתל אביב.

לדעתי היה מקום לשנות את תחנת הקצה של קו 127 בשכונת אם המושבות. לא בבית העלמין בעבר הרחוק ולא בתחנה המרכזית. כתוצאה מכך יהיה שירות אוטובוס טוב יותר מאם המושבות הגדולה לאזורים שונים של תל אביב.
אולי יש מקום שם לשינוי המסלול בתל אביב. ראשית ביטול הנסיעה בתוך קרית שאול, שכן יש תחליף בקו 28.
אולי במקום נסיעה דרך רבוצקי, נסיעה מאיינשטיין לדרך נמיר. גם לבדוק שינוי בתחנת הקצה. אולי לא התמח"ת אלא מסוף כרמלית או רידינג.

ראוי גם לציין, שחלק מהנוסעים לבית העלמין הם לא בכושר מיטבי. אמנם לא צריך קו ישיר מכל מקום לכל מקום. אבל במקרה הזה טוב, שיהיה שירות נוח מתל אביב. על אחת כמה וכמה עם המצב, ש"עמוד השדרה" תיאר בכך שבית העלמין ירקון יש קשר בתל אביב.
על מנת שיהיה מוצדק יותר לנצל שימוש בתשומות, לדעתי יש מקום לשנות מסלולו בפתח תקווה, שייסע לאם המושבות. מאם המושבות לרב האזורים השונים בתל אביב, אליהם מגיע קו 127 אין ממש מענה. גם לאזורים שיש, ניתן לשנות זאת באמצעות השינוי בתוך תל אביב, אותו פירטתי לעיל.

דרך אגב כתבנו על מסלולים שונים בקו 127. פעם בשנות התשעים ואולי גם מעט אחרי זה, לא היה קיים מחלף תקווה. כך שבנסיעה לתל אביב פרייבטים וקו 127 נסעו מזרחה למחלף ירקון. שם הייתה מן פניית פרסה מערבה בכביש 5.
בשנת 2002 אני זוכר את מחלף תקווה. לא זוכר אם היה קודם לכן וגם לא זוכר אם מסלול קו 127 השתנה עם פתיחת המחלף או מאוחר יותר. כביש אם המשבות נפתח שנים מאוחר יותר. כך שעד אז פרייבטים מבית העלמין לכיוון תל אביב, נסעו דרך מחלף ירקון.
שינוי נוסף במחלף ירקון: אז הייתה נוכחות גדולה יותר של "דן". בעיקר עם קווי השומרון, אך גם עם קווים מראש העין וכן קו 127 במסלולו הראשון.
 
בית עלמין ירקון הוא לא בית העלמין של תל אביב

למרות זאת לדעתי יש מקום לבחון הפעלה של קו 127
אני גם ראיתי מקרוב את הקו נוסע במספר נמוך ביותר של נוסעים. לפעמים בתוך רמת אביב הייתי רואה רק את הנהג באוטובוס.
עליי לציין, שאת הדברים האלה ראיתי בתקופת ההפעלה ב"דן". מאז שקו 127 עבר ל"אפיקים" השתנה הוארך המסלול בפתח תקווה. כנראה עלתה כמות הנוסעים במידת מה.
מקרה בודד, שממש לא מעיד על הכלל ובכל זאת: ביום שישי אחד, כשהיה אירועי מרתון בתל אביב, עם כל מה שנלווה בחסימת הכבישים לכלי רכב נסעתי בקו. עליתי בבני אפרים וירדתי במחלף מורשה. באותה נסיעה האוטובוס האוטובוס היה יותר קרוב ממלא לחסר וזה, כאשר בפועל בוטלו תחנות רבות בתל אביב.

לדעתי היה מקום לשנות את תחנת הקצה של קו 127 בשכונת אם המושבות. לא בבית העלמין בעבר הרחוק ולא בתחנה המרכזית. כתוצאה מכך יהיה שירות אוטובוס טוב יותר מאם המושבות הגדולה לאזורים שונים של תל אביב.
אולי יש מקום שם לשינוי המסלול בתל אביב. ראשית ביטול הנסיעה בתוך קרית שאול, שכן יש תחליף בקו 28.
אולי במקום נסיעה דרך רבוצקי, נסיעה מאיינשטיין לדרך נמיר. גם לבדוק שינוי בתחנת הקצה. אולי לא התמח"ת אלא מסוף כרמלית או רידינג.

ראוי גם לציין, שחלק מהנוסעים לבית העלמין הם לא בכושר מיטבי. אמנם לא צריך קו ישיר מכל מקום לכל מקום. אבל במקרה הזה טוב, שיהיה שירות נוח מתל אביב. על אחת כמה וכמה עם המצב, ש"עמוד השדרה" תיאר בכך שבית העלמין ירקון יש קשר בתל אביב.
על מנת שיהיה מוצדק יותר לנצל שימוש בתשומות, לדעתי יש מקום לשנות מסלולו בפתח תקווה, שייסע לאם המושבות. מאם המושבות לרב האזורים השונים בתל אביב, אליהם מגיע קו 127 אין ממש מענה. גם לאזורים שיש, ניתן לשנות זאת באמצעות השינוי בתוך תל אביב, אותו פירטתי לעיל.

דרך אגב כתבנו על מסלולים שונים בקו 127. פעם בשנות התשעים ואולי גם מעט אחרי זה, לא היה קיים מחלף תקווה. כך שבנסיעה לתל אביב פרייבטים וקו 127 נסעו מזרחה למחלף ירקון. שם הייתה מן פניית פרסה מערבה בכביש 5.
בשנת 2002 אני זוכר את מחלף תקווה. לא זוכר אם היה קודם לכן וגם לא זוכר אם מסלול קו 127 השתנה עם פתיחת המחלף או מאוחר יותר. כביש אם המשבות נפתח שנים מאוחר יותר. כך שעד אז פרייבטים מבית העלמין לכיוון תל אביב, נסעו דרך מחלף ירקון.
שינוי נוסף במחלף ירקון: אז הייתה נוכחות גדולה יותר של "דן". בעיקר עם קווי השומרון, אך גם עם קווים מראש העין וכן קו 127 במסלולו הראשון.
בית עלמין ירקון הוא לא בית העלמין של תל אביב
אלא בית העלמין של מרבית גוש דן (באופן אירוני אפילו לא פתח תקווה שעדיין משתמשת בסגולה).
לפיכך העבודה שיש שירות ישיר מתל אביב עוזרת לחלק קטן בלבד מהמגיעים הפוטנציאליים לבית העלמין, לתושבי רמת גן, גבעתיים חולון, בת ים ואפילו מזרח ודרום תל אביב אין הרבה הגיון בנסיעה דרך רמת אביב וכביש 5 כדי להגיע אליו.
וגם אין הגיון בלפתוח שירות ישיר מרמת גן ומכל עיר אחרת לבית עלמין ירקון.

לטיעון השני אם תרצה לספק קישור טוב מאם המושבות לתל אביב דרך מחלף תקווה, אני בעד, אבל חבל שתדפוק אותו באמצעות סיבוב לא נעים בתוך בית העלמין, זו כניסה שמבזבזת דקות ארוכות (בעיקר אם אתה נתקע אחרי לוויה) וזו דרך מאד פסימית להתחיל כל בוקר.
לבית העלמין אף אחד לא מגיע באופן שוטף. אם יש לוויה פתאומית או אזכרה (לא פתאומית אבל נדירה), ואתה נסמך תח"צ, אתה כנראה לא תדע איך להגיע ותפעיל את ה-MOOVIT. ואם השירות הוא פעם בשעה ואין סיבה לתגברו בגלל מספר נוסעים נמוך, והמסלול לא רלוונטי למיקום שלך, סביר שלא תוכל להגיע בזמן ללוויה.
במקום זה עדיף שהאפליקציה (או המוקד הטלפוני, או הנכד שבודק בשבילך), יגידו לך שיש לך כל שתי דקות אוטבוס לפתח תקווה ומשם אחרי 10 דקות המתנה יש לך שירות לבית העלמין.
 
יש את ירקון תל אביב ויש את ירקון פתח תקווה

בית עלמין ירקון הוא לא בית העלמין של תל אביב
אלא בית העלמין של מרבית גוש דן (באופן אירוני אפילו לא פתח תקווה שעדיין משתמשת בסגולה).
לפיכך העבודה שיש שירות ישיר מתל אביב עוזרת לחלק קטן בלבד מהמגיעים הפוטנציאליים לבית העלמין, לתושבי רמת גן, גבעתיים חולון, בת ים ואפילו מזרח ודרום תל אביב אין הרבה הגיון בנסיעה דרך רמת אביב וכביש 5 כדי להגיע אליו.
וגם אין הגיון בלפתוח שירות ישיר מרמת גן ומכל עיר אחרת לבית עלמין ירקון.

לטיעון השני אם תרצה לספק קישור טוב מאם המושבות לתל אביב דרך מחלף תקווה, אני בעד, אבל חבל שתדפוק אותו באמצעות סיבוב לא נעים בתוך בית העלמין, זו כניסה שמבזבזת דקות ארוכות (בעיקר אם אתה נתקע אחרי לוויה) וזו דרך מאד פסימית להתחיל כל בוקר.
לבית העלמין אף אחד לא מגיע באופן שוטף. אם יש לוויה פתאומית או אזכרה (לא פתאומית אבל נדירה), ואתה נסמך תח"צ, אתה כנראה לא תדע איך להגיע ותפעיל את ה-MOOVIT. ואם השירות הוא פעם בשעה ואין סיבה לתגברו בגלל מספר נוסעים נמוך, והמסלול לא רלוונטי למיקום שלך, סביר שלא תוכל להגיע בזמן ללוויה.
במקום זה עדיף שהאפליקציה (או המוקד הטלפוני, או הנכד שבודק בשבילך), יגידו לך שיש לך כל שתי דקות אוטבוס לפתח תקווה ומשם אחרי 10 דקות המתנה יש לך שירות לבית העלמין.
יש את ירקון תל אביב ויש את ירקון פתח תקווה
כך שפתח תקווה התחילה לקבור בירקון, אבל תחנת אוטובוס אין שם.
 
פתח תקוה התחילה לקבור בבית עלמין ירקון רק לאחרונה ולאחר מאבק

יש את ירקון תל אביב ויש את ירקון פתח תקווה
כך שפתח תקווה התחילה לקבור בירקון, אבל תחנת אוטובוס אין שם.
פתח תקוה התחילה לקבור בבית עלמין ירקון רק לאחרונה ולאחר מאבק
די ארוך עם חברה קדישא תל אביב, ובעיקר בקבורה רוויה.
אבל עדיין בית עלמין סגולה זה בית העלמין הראשי של פתח תקוה ובית עלמין ירקון זה כיום בית העלמין הראשי של כל ערי לב גוש דן מלבד בני ברק (שאגב, גם משתמשת בבית עלמין סגולה שיש בו חלקה ייעודית לבני ברק).

ולגבי פתח תקוה ובית עלמין ירקון צריך לציין עוד משהו - לתחבורה הציבורית האוטובוסית אין כמעט יכולת להתמודד מבחינת יחס עלות-תועלת עם מוניות. תושבי פתח תקוה נטולי רכב שצריכים להגיע לבית עלמין ירקון יעדיפו מונית על נסיעה שכמעט תמיד תצריך יותר מאוטובוס אחד לנסיעה של 10-15 דקות במונית מהבית לבית העלמין.
כך שאין באמת תכלית לקו שהיעוד שלו לקשר את פתח תקוה עם בית עלמין ירקון. כן אפשר להשתמש בקו קיים, כמו 44 למשל, על מנת לקשר את פתח תקוה לבית העלמין. אפשר למשל ליצור לקו 44 חלופה שפעם בשעה או פעם בשעתיים ממשיכה לבית עלמין ירקון אחרי תחנת קרית אריה.
 


פתח תקוה התחילה לקבור בבית עלמין ירקון רק לאחרונה ולאחר מאבק
די ארוך עם חברה קדישא תל אביב, ובעיקר בקבורה רוויה.
אבל עדיין בית עלמין סגולה זה בית העלמין הראשי של פתח תקוה ובית עלמין ירקון זה כיום בית העלמין הראשי של כל ערי לב גוש דן מלבד בני ברק (שאגב, גם משתמשת בבית עלמין סגולה שיש בו חלקה ייעודית לבני ברק).

ולגבי פתח תקוה ובית עלמין ירקון צריך לציין עוד משהו - לתחבורה הציבורית האוטובוסית אין כמעט יכולת להתמודד מבחינת יחס עלות-תועלת עם מוניות. תושבי פתח תקוה נטולי רכב שצריכים להגיע לבית עלמין ירקון יעדיפו מונית על נסיעה שכמעט תמיד תצריך יותר מאוטובוס אחד לנסיעה של 10-15 דקות במונית מהבית לבית העלמין.
כך שאין באמת תכלית לקו שהיעוד שלו לקשר את פתח תקוה עם בית עלמין ירקון. כן אפשר להשתמש בקו קיים, כמו 44 למשל, על מנת לקשר את פתח תקוה לבית העלמין. אפשר למשל ליצור לקו 44 חלופה שפעם בשעה או פעם בשעתיים ממשיכה לבית עלמין ירקון אחרי תחנת קרית אריה.

וכמובן להתקין תחנה בבית העלמין ירקון פתח תקווה, שהוא נפרד מבית העלמין ירקון תל אביב
 

אורי404

New member
תודה על ההתייחסות המקיפה שלך, אמיר. תגובתי

בית עלמין ירקון הוא לא בית העלמין של תל אביב
אלא בית העלמין של מרבית גוש דן (באופן אירוני אפילו לא פתח תקווה שעדיין משתמשת בסגולה).
לפיכך העבודה שיש שירות ישיר מתל אביב עוזרת לחלק קטן בלבד מהמגיעים הפוטנציאליים לבית העלמין, לתושבי רמת גן, גבעתיים חולון, בת ים ואפילו מזרח ודרום תל אביב אין הרבה הגיון בנסיעה דרך רמת אביב וכביש 5 כדי להגיע אליו.
וגם אין הגיון בלפתוח שירות ישיר מרמת גן ומכל עיר אחרת לבית עלמין ירקון.

לטיעון השני אם תרצה לספק קישור טוב מאם המושבות לתל אביב דרך מחלף תקווה, אני בעד, אבל חבל שתדפוק אותו באמצעות סיבוב לא נעים בתוך בית העלמין, זו כניסה שמבזבזת דקות ארוכות (בעיקר אם אתה נתקע אחרי לוויה) וזו דרך מאד פסימית להתחיל כל בוקר.
לבית העלמין אף אחד לא מגיע באופן שוטף. אם יש לוויה פתאומית או אזכרה (לא פתאומית אבל נדירה), ואתה נסמך תח"צ, אתה כנראה לא תדע איך להגיע ותפעיל את ה-MOOVIT. ואם השירות הוא פעם בשעה ואין סיבה לתגברו בגלל מספר נוסעים נמוך, והמסלול לא רלוונטי למיקום שלך, סביר שלא תוכל להגיע בזמן ללוויה.
במקום זה עדיף שהאפליקציה (או המוקד הטלפוני, או הנכד שבודק בשבילך), יגידו לך שיש לך כל שתי דקות אוטבוס לפתח תקווה ומשם אחרי 10 דקות המתנה יש לך שירות לבית העלמין.
תודה על ההתייחסות המקיפה שלך, אמיר. תגובתי
מסכים עם הדברים, שהסברת.
כמובן אני לא כותב, שצריך קו אוטובוס מרמת גן או מדרום תל אביב או מדרום גוש דן לבית עלמין ירקון. אלא קו אחד, כמו המסלול השונה לקו 127, שהצעתי.
בחלק מהאזורים של רמת גן ושל גבעתיים יהיה עדיף להגיע לפתח תקווה ומשם לבית העלמין. מאזורים שונים של חולון ובת ים, יש אפשרות לנסוע ברכבת.

לגבי הטיעון השני של אם המושבות. גם בעבר לא כל הנסיעות נכנסו לסיבוב בתוך בית העלמין. אולי אפילו לא לכניסה הראשית של בית העלמין, אלא לקבוע תחנה בזבולון המר.
בלי קשר לבית העלמין אזור אם המושבות הוא אזור גדול. כך שכנראה יש מקום לקו אוטובוס דרך מחלף תקווה לכיוון תל אביב. קו 127 או איזה מספר אחר שלא יהיה, הוא יותר עבור אם המושבות ופחות לבית העלמין. אבל הוא עובר בדרך. אז או שתהיה תחנה בזבולון המר או בכניסה הראשית.
 
כל הנסיונות להלביש את השירות לבית העלמין על קווים אחרים

תודה על ההתייחסות המקיפה שלך, אמיר. תגובתי
מסכים עם הדברים, שהסברת.
כמובן אני לא כותב, שצריך קו אוטובוס מרמת גן או מדרום תל אביב או מדרום גוש דן לבית עלמין ירקון. אלא קו אחד, כמו המסלול השונה לקו 127, שהצעתי.
בחלק מהאזורים של רמת גן ושל גבעתיים יהיה עדיף להגיע לפתח תקווה ומשם לבית העלמין. מאזורים שונים של חולון ובת ים, יש אפשרות לנסוע ברכבת.

לגבי הטיעון השני של אם המושבות. גם בעבר לא כל הנסיעות נכנסו לסיבוב בתוך בית העלמין. אולי אפילו לא לכניסה הראשית של בית העלמין, אלא לקבוע תחנה בזבולון המר.
בלי קשר לבית העלמין אזור אם המושבות הוא אזור גדול. כך שכנראה יש מקום לקו אוטובוס דרך מחלף תקווה לכיוון תל אביב. קו 127 או איזה מספר אחר שלא יהיה, הוא יותר עבור אם המושבות ופחות לבית העלמין. אבל הוא עובר בדרך. אז או שתהיה תחנה בזבולון המר או בכניסה הראשית.
כל הנסיונות להלביש את השירות לבית העלמין על קווים אחרים
דופקים את שניהם.
לבית עלמין, מרגע שקבעת שצריך לשרת אותו (זה לא מובן מאליו בעולם), צריך להיות שירות זמין ולא שירות פעם בשעה או בשעתיים, וזה כתוצאה מאופי השימוש בבית העלמין בישראל (הודעה על לוויה כמעט מהרגע להרגע). השירות הזמין הזה יהיה ריק בדרך כלל באופן טבעי, אבל עבור אלה שכן יצטרכו אותו הוא עשוי להיות מאד חשוב ביום שהוא גם ככה קשה.
האיזון של הקילומטרז' הריק המובזבז הזה הוא שהקו צריך להיות כמה שיותר קצר, למוקד תחבורתי קרוב. זה יכול להיות תחנת רכבת, תחנה מרכזית, תחנת רק"ל או ציר מאד מרכזי (ואולי כמה ביחד), אין מניעה גם שהקו יספק עוד שימושים, אבל לא במחיר של הארכות לא סבירות.

ההצעות שעלו פה, להכניס קווים אחרים, בחלופות של פעם בשעה או בשעתיים, מביאות לכך שדה פקטו אין שירות לבית העלמין בדיוק כשצריך אותו (=אין שירות), ומנגד הקו שמשרת עשרות נוסעים אחרים נכנס לטיול מיותר ולא סימפטי בבית הקברות. לו היה ניתן לחצות אותו אז מילא, אבל מבנה בית עלמין ירקון מחייב כניסה ויציאה באותה דרך. תוספת זמן גם אובייקטיבית וגם סובייקטיבית מאד כבדה שמבריחה נוסעים פוטנציאליים.

השאלה הבסיסית היא האם רוצים להמשיך לשרת את בית העלמין בכאילו (במקום 127 קו אחר אבל עם בערך אותן בעיות שבגללן 127 לא שרד). או לתת רמת שירות כמו שצריך לבית העלמין הפעיל הגדול ביותר במרכז הארץ.
 
אתה מסלף. ההצעה שלי לגבי חלופה לקו 44 הייתה כתגובה להתייחסות

כל הנסיונות להלביש את השירות לבית העלמין על קווים אחרים
דופקים את שניהם.
לבית עלמין, מרגע שקבעת שצריך לשרת אותו (זה לא מובן מאליו בעולם), צריך להיות שירות זמין ולא שירות פעם בשעה או בשעתיים, וזה כתוצאה מאופי השימוש בבית העלמין בישראל (הודעה על לוויה כמעט מהרגע להרגע). השירות הזמין הזה יהיה ריק בדרך כלל באופן טבעי, אבל עבור אלה שכן יצטרכו אותו הוא עשוי להיות מאד חשוב ביום שהוא גם ככה קשה.
האיזון של הקילומטרז' הריק המובזבז הזה הוא שהקו צריך להיות כמה שיותר קצר, למוקד תחבורתי קרוב. זה יכול להיות תחנת רכבת, תחנה מרכזית, תחנת רק"ל או ציר מאד מרכזי (ואולי כמה ביחד), אין מניעה גם שהקו יספק עוד שימושים, אבל לא במחיר של הארכות לא סבירות.

ההצעות שעלו פה, להכניס קווים אחרים, בחלופות של פעם בשעה או בשעתיים, מביאות לכך שדה פקטו אין שירות לבית העלמין בדיוק כשצריך אותו (=אין שירות), ומנגד הקו שמשרת עשרות נוסעים אחרים נכנס לטיול מיותר ולא סימפטי בבית הקברות. לו היה ניתן לחצות אותו אז מילא, אבל מבנה בית עלמין ירקון מחייב כניסה ויציאה באותה דרך. תוספת זמן גם אובייקטיבית וגם סובייקטיבית מאד כבדה שמבריחה נוסעים פוטנציאליים.

השאלה הבסיסית היא האם רוצים להמשיך לשרת את בית העלמין בכאילו (במקום 127 קו אחר אבל עם בערך אותן בעיות שבגללן 127 לא שרד). או לתת רמת שירות כמו שצריך לבית העלמין הפעיל הגדול ביותר במרכז הארץ.
אתה מסלף. ההצעה שלי לגבי חלופה לקו 44 הייתה כתגובה להתייחסות
לקישור בין פתח תקוה לבית עלמין ירקון וממש לא במקום קו אחר שאמור לשרת את הביקוש העיקרי לבית העלמין.
ההצעה המרכזית שלי הייתה שאם רוצים קו קצר אז לא הגיוני שזה יהיה קו מהתחנה המרכזית אלא הוא צריך להיות ממסוף החרש דרך בילינסון וכתבתי גם על שאטל מתחנת קרית אריה. אגב, הצעה לשאטל בין בית עלמין ירקון לבין תחנת קרית אריה אני הצעתי כבר לפני מספר שנים.
הצעות שמשרד התחבורה המהולל שאתה מגן עליו לא חשב עליהן, אלא על קו דבילי לחלוטין שלא משרת את מי שבאמת צריך להגיע לבית עלמין ירקון.
אתה מנסה להסיט את המיקוד מהשטויות של משרד התחבורה לביקורת על מה שנכתב כאן.

שירות מהתחנה המרכזית בפתח תקוה דרך אורלוב ודרך מלכה לבית עלמין ירקון זה בדיוק ההיפך מרמת שירות כמו שצריך לבית העלמין הפעיל הגדול ביותר במרכז הארץ.
משרד התחבורה הגדיר שירות מבלי להתייחס או לבדוק בכלל מה המהות של בית עלמין ירקון.
וזה העניין הבסיסי של הדיון בשרשור הזה.
 

אורי404

New member
אמיר אני מסכים עם מה שכתבת

כל הנסיונות להלביש את השירות לבית העלמין על קווים אחרים
דופקים את שניהם.
לבית עלמין, מרגע שקבעת שצריך לשרת אותו (זה לא מובן מאליו בעולם), צריך להיות שירות זמין ולא שירות פעם בשעה או בשעתיים, וזה כתוצאה מאופי השימוש בבית העלמין בישראל (הודעה על לוויה כמעט מהרגע להרגע). השירות הזמין הזה יהיה ריק בדרך כלל באופן טבעי, אבל עבור אלה שכן יצטרכו אותו הוא עשוי להיות מאד חשוב ביום שהוא גם ככה קשה.
האיזון של הקילומטרז' הריק המובזבז הזה הוא שהקו צריך להיות כמה שיותר קצר, למוקד תחבורתי קרוב. זה יכול להיות תחנת רכבת, תחנה מרכזית, תחנת רק"ל או ציר מאד מרכזי (ואולי כמה ביחד), אין מניעה גם שהקו יספק עוד שימושים, אבל לא במחיר של הארכות לא סבירות.

ההצעות שעלו פה, להכניס קווים אחרים, בחלופות של פעם בשעה או בשעתיים, מביאות לכך שדה פקטו אין שירות לבית העלמין בדיוק כשצריך אותו (=אין שירות), ומנגד הקו שמשרת עשרות נוסעים אחרים נכנס לטיול מיותר ולא סימפטי בבית הקברות. לו היה ניתן לחצות אותו אז מילא, אבל מבנה בית עלמין ירקון מחייב כניסה ויציאה באותה דרך. תוספת זמן גם אובייקטיבית וגם סובייקטיבית מאד כבדה שמבריחה נוסעים פוטנציאליים.

השאלה הבסיסית היא האם רוצים להמשיך לשרת את בית העלמין בכאילו (במקום 127 קו אחר אבל עם בערך אותן בעיות שבגללן 127 לא שרד). או לתת רמת שירות כמו שצריך לבית העלמין הפעיל הגדול ביותר במרכז הארץ.
אמיר אני מסכים עם מה שכתבת
בכל מקרה לקו שהצעתי, הכוונה לא הייתה שיקיף את בית העלמין. כנראה גם לא להגיע לכניסה הראשית, אלא תחנה בצומת זבולון המר.
 
לפי גוגל מפות, נכון להיום, קו 22 בפ"ת לא יבוטל בעקבות הפעלת

יש גם שינוי במסלול המתוכנן של קו 20 החדש של אפיקים לעומת מה
שפורסם בעבר.
הקו כן יסע ליד בית חולים השרון ברחוב כץ ודרך רחוב דגל ראובן בפתח תקוה ולא דרך רחובות העצמאות ובן גוריון (בעקבות הביקורת בפורום על המסלול שמדלג על בית חולים השרון?) ויסע דרך ז'בוטינסקי ואבו חצירא ולא דרך דרך אם המושבות (כלומר מופרד מחפיפה עם קווים 266 ו 366).
לפי גוגל מפות, נכון להיום, קו 22 בפ"ת לא יבוטל בעקבות הפעלת
קו 20, אלא המסלול שלו במערב פתח תקוה ישתנה - הוא יסע לתחנת רכבת קרית אריה במסלול של קו 46. כנראה קו 46 יהיה הקו שיבוטל.
 
יותר פשוט: 22 יבוטל ו46 ישנה מספרו ל22

לפי גוגל מפות, נכון להיום, קו 22 בפ"ת לא יבוטל בעקבות הפעלת
קו 20, אלא המסלול שלו במערב פתח תקוה ישתנה - הוא יסע לתחנת רכבת קרית אריה במסלול של קו 46. כנראה קו 46 יהיה הקו שיבוטל.
יותר פשוט: 22 יבוטל ו46 ישנה מספרו ל22
 
המסלול של 46 משתנה באזור אחדות ומחנה יהודה, כך שזו סמנטיקה

יותר פשוט: 22 יבוטל ו46 ישנה מספרו ל22
המסלול של 46 משתנה באזור אחדות ומחנה יהודה, כך שזו סמנטיקה
אם מדובר בביטול 22 ושינוי מסלול ל-46 בדרום פתח תקוה + שינוי המספר של 46 ל-22,
או בביטול 46 ושינוי מסלול ל-22 במערב פתח תקוה (ללא שינוי מספר).
לדעתי דווקא התיאור השני פשוט יותר. המספר 22 נשאר ויש שינוי מסלול לקו הנושא מספר זה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
סוס מנצח לא מחליפים.

המסלול של 46 משתנה באזור אחדות ומחנה יהודה, כך שזו סמנטיקה
אם מדובר בביטול 22 ושינוי מסלול ל-46 בדרום פתח תקוה + שינוי המספר של 46 ל-22,
או בביטול 46 ושינוי מסלול ל-22 במערב פתח תקוה (ללא שינוי מספר).
לדעתי דווקא התיאור השני פשוט יותר. המספר 22 נשאר ויש שינוי מסלול לקו הנושא מספר זה.
סוס מנצח לא מחליפים.
קו חזק יחסית בפתח תקווה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה