למה אסור למפרקיות לנסוע באיילון?קו 182 וקו 140
בקו 140 יופעלו אוטובוסים בין עירוניים מכיון שאסור למפרקיות לנסוע באיילון הוראה פנימית של דן האוטובוסים יבואו משיכון דן אבל הנהגים יהיו שייכים למנהל עבודה בת ים האוטובוסים שיפעילו את קו 182 אחד יבוא מיונייטד טורס 850 האגדית ואחד יבוא מפתח תקווה
בדקתי ומצאתי שב-"אגד" מותר גם מותרלמה אסור למפרקיות לנסוע באיילון?
יש איזושהי סיבה הגיונית שאסור למפרקיות לנסוע באיילון?
אסור למפרקיות לנסוע באיילוןלמה אסור למפרקיות לנסוע באיילון?
יש איזושהי סיבה הגיונית שאסור למפרקיות לנסוע באיילון?
דווקא ראיתי כמה מפרקיות נוסעותקו 182 וקו 140
בקו 140 יופעלו אוטובוסים בין עירוניים מכיון שאסור למפרקיות לנסוע באיילון הוראה פנימית של דן האוטובוסים יבואו משיכון דן אבל הנהגים יהיו שייכים למנהל עבודה בת ים האוטובוסים שיפעילו את קו 182 אחד יבוא מיונייטד טורס 850 האגדית ואחד יבוא מפתח תקווה
אהממ..למיטב זכרוני הסיבה היאדווקא ראיתי כמה מפרקיות נוסעות
בנתיבי איילון.. במיוחד בימי שישי בצהריים, אפשר לראות אותם נוסעות לאזור החניונים שבשיכון דן. זו הוראה חדשה?
אבל גם הנידרפלורים לא מסוגלים ליותראהממ..למיטב זכרוני הסיבה היא
שהמיפרקיות לא מסוגלות לנסוע יותר מ 80 קמ"ש בערך ולכן הן מסוגלות להוות הפרעה רצינית לתנועה בכבישים מהירים (במיוחד כשאיילון פקוק..חחחחח)
המגמה נראית דווקא שונה בדןאהממ..למיטב זכרוני הסיבה היא
שהמיפרקיות לא מסוגלות לנסוע יותר מ 80 קמ"ש בערך ולכן הן מסוגלות להוות הפרעה רצינית לתנועה בכבישים מהירים (במיוחד כשאיילון פקוק..חחחחח)
בפריס דווקא הקוים הבינעירונייםהמגמה נראית דווקא שונה בדן
בשנים האחרונות משתדלים בדן להפעיל באופן כללי רק אוטובוסים עירוניים בקווים העירוניים ולא מכונות מרופדות, ךמעט סידורים מסויימים. הפעלה סדירה של מכונות מרופדות משנה מגמה זו, והשאלה היא עד כמה יהיה נוח לנוסעים.
מה סדר הגודל של מנועי אוטובוסיםבפריס דווקא הקוים הבינעירוניים
שמפעילה חברת ה RATP, נוסעות מפרקיות: קו ה ROISYBUS שנוסע לשדה התעופה שארל דה גול, שמופעל ע"י מפרקיות רנו וקו ORLYBUS שמופעל ע"י מפרקיות סקנייה.
גודלי מנועמה סדר הגודל של מנועי אוטובוסים
על סוגיהם, כלומר: מפרקתי, עירוני, בין עירוני אני שואל מבחינת נפח מנוע וכ"ס
אתקן את העברית שלי: *גדלי מנוע*גודלי מנוע
בעיקרון גדלי מנוע לאוטובוסים מודדים בעיקר לפי כו"ס ולא לפי נפח. לגבי חברת דן: מנועי המפרקיות בעלי 290 כו"ס, כאשר לנסיונית היו 360(!!) כו"ס. לעירוניות המנועים נעים בין 200 ל-260 כו"ס, כאשר הדגם SL 200 חזק יותר מרוב אוטובוסי ה-260. הבין עירוניות נעות בין 280 ל-370 כו"ס. לגבי נפח מנוע, אוכל לומר שע"פ דגמי וולבו, המנועים העירוניים נעים מ-7 עד 10 ליטר והבין-עירוניים בין 10 ל-12 ליטר.
בינעירוניים 280-380 כ"סגודלי מנוע
בעיקרון גדלי מנוע לאוטובוסים מודדים בעיקר לפי כו"ס ולא לפי נפח. לגבי חברת דן: מנועי המפרקיות בעלי 290 כו"ס, כאשר לנסיונית היו 360(!!) כו"ס. לעירוניות המנועים נעים בין 200 ל-260 כו"ס, כאשר הדגם SL 200 חזק יותר מרוב אוטובוסי ה-260. הבין עירוניות נעות בין 280 ל-370 כו"ס. לגבי נפח מנוע, אוכל לומר שע"פ דגמי וולבו, המנועים העירוניים נעים מ-7 עד 10 ליטר והבין-עירוניים בין 10 ל-12 ליטר.
למה המנועים מאוד גדולים מבחינת נפחבינעירוניים 280-380 כ"ס
מ.א.ן 18.380 נמצא בכמיות גדולות מאוד באגד. 380 כ"ס.
נסה להכניס מנוע של אוטובוס למכוניתלמה המנועים מאוד גדולים מבחינת נפח
וקטנים בכ"ס לדוג: VW פאסט יש לה 130 כ"ס או C5 יש 110 בערך והם כולו 1.9 ליטר ואוטובוס בעל נפח 12 ליטר מספק רק 380 כ"ס?
מה שאמרתי זה המנוע מאוד גדולנסה להכניס מנוע של אוטובוס למכונית
ותחשוב מה יכולה להיות התוצאה...
התייחסות אנשי פורום מכוניות לנושאלמה המנועים מאוד גדולים מבחינת נפח
וקטנים בכ"ס לדוג: VW פאסט יש לה 130 כ"ס או C5 יש 110 בערך והם כולו 1.9 ליטר ואוטובוס בעל נפח 12 ליטר מספק רק 380 כ"ס?
ההסבר שלך טוב כאשר משווים מנועהתייחסות אנשי פורום מכוניות לנושא
תודה רבה לחבר פורום מכוניות בתפוז - UrbanDK על התשובה המפורטת: כותרת: מ-ו-מ-נ-ט מנועי דיזל (לדוגמא באוטובוסים, משאיות, טנדרי עבודה וכד') בנויים כך שהם מייצרים המון מומנט ("סחיבה") בטורים נמוכים. זה נדרש כדי להתגבר על משקל עצמי גבוה וכדי לספק כוח רב יותר בקצה הנמוך יותר של סקאלת הסל"ד. מכוניות, לעומת זאת, נהנות ממשקל עצמי נמוך יותר, ולכן יכולות "להרשות לעצמן" יותר הספק בסל"ד גבוה על פני מומנט בסל"ד נמוך. העניין מודגש עוד יותר באופנועים. אופנוע עם מנוע 1000 סמ"ק בלבד מייצר כ160 כ"ס (שזה, במילה אחת - המון), אך הוא בעל מומנט נמוך יחסית (כ10 קג"מ, פחות משל מנוע 1600 של מכונית עם 100 כ"ס). עם זאת, הכוח הנ"ל מתקבל בסל"ד אסטרונומי לחלוטין (12,000 ומעלה סיבובי מנוע לדקה). בזכות המשקל הנמוך של האופנוע הוא יכול "לוותר" על מומנט לטובת הספק עצום בסל"ד "עצבני". אוטובוס, שצריך להתחיל נסיעה עם כמה עשרות טונות - לא יכול להרשות זאת לעצמו. שיקול נוסף שראוי להתחשב בו הוא האמינות. טנדר של איסוזו, לדוגמא, מייצר רק 109 כ"ס ממנוע 3.1 טורבו-דיזל, אולם המנועים האלו נחשבים לאמינים ביותר וחסינים בפני "התעללות" יותר מאחיהם המוגדשים זוללי הבנזין ובעלי ההספק הגבוה (למשל אימפרזה טורבו - מנוע 2 ליטר מוגדש: 265 כ"ס). כמו כן, הם מספקים הרבה יותר מומנט בסל"ד נמוך מאשר מנועי הבנזין המקבילים. דבר נוסף: באופן כללי, מנועי דיזל בנויים (כתוצאה מאופן פעולתם השונה מזה של מנוע בנזין) כך שהם מספקים הרבה יותר מומנט ממנוע בנזין בנפח מקביל, על חשבון פעולה בסל"ד גבוה יותר. לדוגמא, מנתק ההצתה של מנוע טורבו-דיזל ממוצע נמצא ב4000 סיבובי מנוע לסל"ד, כאשר מנוע בנזין ממוצע מגיע לכ6500 סל"ד, ומנועי Hi-End מגיעים אף ל9000 (ובאופנועים אף יותר). כך שההבדלים "נטועים" באופן בסיסי בהבדלים בין המנועים (בנזין מול דיזל). קישור להודעה המקורית בפורום מכוניות ולקישורים נוספים
תקראת את תחילת ההסברההסבר שלך טוב כאשר משווים מנוע
בנזין לדיזל אבל אני מנסה להשוות בין מכונית דיזל לאוטובוס דיזל
תודה רבה על ההסבר!התייחסות אנשי פורום מכוניות לנושא
תודה רבה לחבר פורום מכוניות בתפוז - UrbanDK על התשובה המפורטת: כותרת: מ-ו-מ-נ-ט מנועי דיזל (לדוגמא באוטובוסים, משאיות, טנדרי עבודה וכד') בנויים כך שהם מייצרים המון מומנט ("סחיבה") בטורים נמוכים. זה נדרש כדי להתגבר על משקל עצמי גבוה וכדי לספק כוח רב יותר בקצה הנמוך יותר של סקאלת הסל"ד. מכוניות, לעומת זאת, נהנות ממשקל עצמי נמוך יותר, ולכן יכולות "להרשות לעצמן" יותר הספק בסל"ד גבוה על פני מומנט בסל"ד נמוך. העניין מודגש עוד יותר באופנועים. אופנוע עם מנוע 1000 סמ"ק בלבד מייצר כ160 כ"ס (שזה, במילה אחת - המון), אך הוא בעל מומנט נמוך יחסית (כ10 קג"מ, פחות משל מנוע 1600 של מכונית עם 100 כ"ס). עם זאת, הכוח הנ"ל מתקבל בסל"ד אסטרונומי לחלוטין (12,000 ומעלה סיבובי מנוע לדקה). בזכות המשקל הנמוך של האופנוע הוא יכול "לוותר" על מומנט לטובת הספק עצום בסל"ד "עצבני". אוטובוס, שצריך להתחיל נסיעה עם כמה עשרות טונות - לא יכול להרשות זאת לעצמו. שיקול נוסף שראוי להתחשב בו הוא האמינות. טנדר של איסוזו, לדוגמא, מייצר רק 109 כ"ס ממנוע 3.1 טורבו-דיזל, אולם המנועים האלו נחשבים לאמינים ביותר וחסינים בפני "התעללות" יותר מאחיהם המוגדשים זוללי הבנזין ובעלי ההספק הגבוה (למשל אימפרזה טורבו - מנוע 2 ליטר מוגדש: 265 כ"ס). כמו כן, הם מספקים הרבה יותר מומנט בסל"ד נמוך מאשר מנועי הבנזין המקבילים. דבר נוסף: באופן כללי, מנועי דיזל בנויים (כתוצאה מאופן פעולתם השונה מזה של מנוע בנזין) כך שהם מספקים הרבה יותר מומנט ממנוע בנזין בנפח מקביל, על חשבון פעולה בסל"ד גבוה יותר. לדוגמא, מנתק ההצתה של מנוע טורבו-דיזל ממוצע נמצא ב4000 סיבובי מנוע לסל"ד, כאשר מנוע בנזין ממוצע מגיע לכ6500 סל"ד, ומנועי Hi-End מגיעים אף ל9000 (ובאופנועים אף יותר). כך שההבדלים "נטועים" באופן בסיסי בהבדלים בין המנועים (בנזין מול דיזל). קישור להודעה המקורית בפורום מכוניות ולקישורים נוספים
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.