קו 182 וקו 140

מצב
הנושא נעול.

8991801

New member
קו 182 וקו 140

קו 182 וקו 140
בקו 140 יופעלו אוטובוסים בין עירוניים מכיון שאסור למפרקיות לנסוע באיילון הוראה פנימית של דן האוטובוסים יבואו משיכון דן אבל הנהגים יהיו שייכים למנהל עבודה בת ים האוטובוסים שיפעילו את קו 182 אחד יבוא מיונייטד טורס 850 האגדית ואחד יבוא מפתח תקווה
 

אורי404

New member
למה אסור למפרקיות לנסוע באיילון?

קו 182 וקו 140
בקו 140 יופעלו אוטובוסים בין עירוניים מכיון שאסור למפרקיות לנסוע באיילון הוראה פנימית של דן האוטובוסים יבואו משיכון דן אבל הנהגים יהיו שייכים למנהל עבודה בת ים האוטובוסים שיפעילו את קו 182 אחד יבוא מיונייטד טורס 850 האגדית ואחד יבוא מפתח תקווה
למה אסור למפרקיות לנסוע באיילון?
יש איזושהי סיבה הגיונית שאסור למפרקיות לנסוע באיילון?
 
בדקתי ומצאתי שב-"אגד" מותר גם מותר

למה אסור למפרקיות לנסוע באיילון?
יש איזושהי סיבה הגיונית שאסור למפרקיות לנסוע באיילון?
בדקתי ומצאתי שב-"אגד" מותר גם מותר
לכל דו-מפרקי לשוטט להנאתו באיילון. וכמובן בכל כביש ישראלי אחר שבו יכול "הפיצפון" להשתלב. אני מניח שהסיבה בדן עדיין לא ממש ידועה לנו. אשמח אם אנדי יוכל לבדוק בקובץ ההנחיות של המוסכים. תודה ולילה טוב... אה רגע: איזה מסטול אני יא יאללה: כמעט שכחתי: היום נפרקו: 473, 476, 477, 483 (מסיבות לוגיסטיות יש דילוגים שלא ברורים). כמובן שטיפסתי לראשי המנופים וצילמתי כרגיל מכל זוית אפשרית בשבילכם. ביי ולילה טוב, שלכם,אביה
 

8991801

New member
אסור למפרקיות לנסוע באיילון

למה אסור למפרקיות לנסוע באיילון?
יש איזושהי סיבה הגיונית שאסור למפרקיות לנסוע באיילון?
אסור למפרקיות לנסוע באיילון
הסיבה היא ב3 שנים הלכו 100 מנועים ב מפרקיות
 

tzvika pick

New member
דווקא ראיתי כמה מפרקיות נוסעות

קו 182 וקו 140
בקו 140 יופעלו אוטובוסים בין עירוניים מכיון שאסור למפרקיות לנסוע באיילון הוראה פנימית של דן האוטובוסים יבואו משיכון דן אבל הנהגים יהיו שייכים למנהל עבודה בת ים האוטובוסים שיפעילו את קו 182 אחד יבוא מיונייטד טורס 850 האגדית ואחד יבוא מפתח תקווה
דווקא ראיתי כמה מפרקיות נוסעות
בנתיבי איילון.. במיוחד בימי שישי בצהריים, אפשר לראות אותם נוסעות לאזור החניונים שבשיכון דן. זו הוראה חדשה?
 
אהממ..למיטב זכרוני הסיבה היא

דווקא ראיתי כמה מפרקיות נוסעות
בנתיבי איילון.. במיוחד בימי שישי בצהריים, אפשר לראות אותם נוסעות לאזור החניונים שבשיכון דן. זו הוראה חדשה?
אהממ..למיטב זכרוני הסיבה היא
שהמיפרקיות לא מסוגלות לנסוע יותר מ 80 קמ"ש בערך ולכן הן מסוגלות להוות הפרעה רצינית לתנועה בכבישים מהירים (במיוחד כשאיילון פקוק..חחחחח)
 
אבל גם הנידרפלורים לא מסוגלים ליותר

אהממ..למיטב זכרוני הסיבה היא
שהמיפרקיות לא מסוגלות לנסוע יותר מ 80 קמ"ש בערך ולכן הן מסוגלות להוות הפרעה רצינית לתנועה בכבישים מהירים (במיוחד כשאיילון פקוק..חחחחח)
אבל גם הנידרפלורים לא מסוגלים ליותר
מ-80 קמ"ש ולהם בכ"ז מותר לנסוע על איילון. הסיבה היא כנראה נזק אפשרי למנועים של המפרקיות שהן מהאוטובוסים היותר ישנים והיותר מנוצלים בדן. הן היו ממש סוסי עבודה וכעת נמצאות על סף קץ חייהן וקדי לא להקדים את הקץ הזה אסור להן לנסוע באיילון. כבר היו כמה מפרקיות שמנוען נהרס תוך כדי נסיעה באיילון. עם זאת, מפרקית 435 עלתה לי-ם ומפרקיות אחרות נסעו (ואולי עדיין נוסעות) בכביש גהה (האיסור תקף לאיילון וחוצה שומרון). כנראה שעדיין הכל תלוי בנהג....
 

אוהד11

New member
המגמה נראית דווקא שונה בדן

אהממ..למיטב זכרוני הסיבה היא
שהמיפרקיות לא מסוגלות לנסוע יותר מ 80 קמ"ש בערך ולכן הן מסוגלות להוות הפרעה רצינית לתנועה בכבישים מהירים (במיוחד כשאיילון פקוק..חחחחח)
המגמה נראית דווקא שונה בדן
בשנים האחרונות משתדלים בדן להפעיל באופן כללי רק אוטובוסים עירוניים בקווים העירוניים ולא מכונות מרופדות, ךמעט סידורים מסויימים. הפעלה סדירה של מכונות מרופדות משנה מגמה זו, והשאלה היא עד כמה יהיה נוח לנוסעים.
 

יצחקA

New member
בפריס דווקא הקוים הבינעירוניים

המגמה נראית דווקא שונה בדן
בשנים האחרונות משתדלים בדן להפעיל באופן כללי רק אוטובוסים עירוניים בקווים העירוניים ולא מכונות מרופדות, ךמעט סידורים מסויימים. הפעלה סדירה של מכונות מרופדות משנה מגמה זו, והשאלה היא עד כמה יהיה נוח לנוסעים.
בפריס דווקא הקוים הבינעירוניים
שמפעילה חברת ה RATP, נוסעות מפרקיות: קו ה ROISYBUS שנוסע לשדה התעופה שארל דה גול, שמופעל ע"י מפרקיות רנו וקו ORLYBUS שמופעל ע"י מפרקיות סקנייה.
 

singera

New member
מה סדר הגודל של מנועי אוטובוסים

בפריס דווקא הקוים הבינעירוניים
שמפעילה חברת ה RATP, נוסעות מפרקיות: קו ה ROISYBUS שנוסע לשדה התעופה שארל דה גול, שמופעל ע"י מפרקיות רנו וקו ORLYBUS שמופעל ע"י מפרקיות סקנייה.
מה סדר הגודל של מנועי אוטובוסים
על סוגיהם, כלומר: מפרקתי, עירוני, בין עירוני אני שואל מבחינת נפח מנוע וכ"ס
 
גודלי מנוע

מה סדר הגודל של מנועי אוטובוסים
על סוגיהם, כלומר: מפרקתי, עירוני, בין עירוני אני שואל מבחינת נפח מנוע וכ"ס
גודלי מנוע
בעיקרון גדלי מנוע לאוטובוסים מודדים בעיקר לפי כו"ס ולא לפי נפח. לגבי חברת דן: מנועי המפרקיות בעלי 290 כו"ס, כאשר לנסיונית היו 360(!!) כו"ס. לעירוניות המנועים נעים בין 200 ל-260 כו"ס, כאשר הדגם SL 200 חזק יותר מרוב אוטובוסי ה-260. הבין עירוניות נעות בין 280 ל-370 כו"ס. לגבי נפח מנוע, אוכל לומר שע"פ דגמי וולבו, המנועים העירוניים נעים מ-7 עד 10 ליטר והבין-עירוניים בין 10 ל-12 ליטר.
 
אתקן את העברית שלי: *גדלי מנוע*

גודלי מנוע
בעיקרון גדלי מנוע לאוטובוסים מודדים בעיקר לפי כו"ס ולא לפי נפח. לגבי חברת דן: מנועי המפרקיות בעלי 290 כו"ס, כאשר לנסיונית היו 360(!!) כו"ס. לעירוניות המנועים נעים בין 200 ל-260 כו"ס, כאשר הדגם SL 200 חזק יותר מרוב אוטובוסי ה-260. הבין עירוניות נעות בין 280 ל-370 כו"ס. לגבי נפח מנוע, אוכל לומר שע"פ דגמי וולבו, המנועים העירוניים נעים מ-7 עד 10 ליטר והבין-עירוניים בין 10 ל-12 ליטר.
אתקן את העברית שלי: *גדלי מנוע*
 

fireman

New member
בינעירוניים 280-380 כ"ס

גודלי מנוע
בעיקרון גדלי מנוע לאוטובוסים מודדים בעיקר לפי כו"ס ולא לפי נפח. לגבי חברת דן: מנועי המפרקיות בעלי 290 כו"ס, כאשר לנסיונית היו 360(!!) כו"ס. לעירוניות המנועים נעים בין 200 ל-260 כו"ס, כאשר הדגם SL 200 חזק יותר מרוב אוטובוסי ה-260. הבין עירוניות נעות בין 280 ל-370 כו"ס. לגבי נפח מנוע, אוכל לומר שע"פ דגמי וולבו, המנועים העירוניים נעים מ-7 עד 10 ליטר והבין-עירוניים בין 10 ל-12 ליטר.
בינעירוניים 280-380 כ"ס
מ.א.ן 18.380 נמצא בכמיות גדולות מאוד באגד. 380 כ"ס.
 

singera

New member
למה המנועים מאוד גדולים מבחינת נפח

בינעירוניים 280-380 כ"ס
מ.א.ן 18.380 נמצא בכמיות גדולות מאוד באגד. 380 כ"ס.
למה המנועים מאוד גדולים מבחינת נפח
וקטנים בכ"ס לדוג: VW פאסט יש לה 130 כ"ס או C5 יש 110 בערך והם כולו 1.9 ליטר ואוטובוס בעל נפח 12 ליטר מספק רק 380 כ"ס?
 
נסה להכניס מנוע של אוטובוס למכונית

למה המנועים מאוד גדולים מבחינת נפח
וקטנים בכ"ס לדוג: VW פאסט יש לה 130 כ"ס או C5 יש 110 בערך והם כולו 1.9 ליטר ואוטובוס בעל נפח 12 ליטר מספק רק 380 כ"ס?
נסה להכניס מנוע של אוטובוס למכונית
ותחשוב מה יכולה להיות התוצאה...
 

singera

New member
מה שאמרתי זה המנוע מאוד גדול

נסה להכניס מנוע של אוטובוס למכונית
ותחשוב מה יכולה להיות התוצאה...
מה שאמרתי זה המנוע מאוד גדול
אבל אין לו הרבה הספק (כ"ס) אז מה ההבדל בין מנוע מכונית דיזל למנוע של אוטובוס
 

fireman

New member
התייחסות אנשי פורום מכוניות לנושא

למה המנועים מאוד גדולים מבחינת נפח
וקטנים בכ"ס לדוג: VW פאסט יש לה 130 כ"ס או C5 יש 110 בערך והם כולו 1.9 ליטר ואוטובוס בעל נפח 12 ליטר מספק רק 380 כ"ס?
התייחסות אנשי פורום מכוניות לנושא
תודה רבה לחבר פורום מכוניות בתפוז - UrbanDK על התשובה המפורטת: כותרת: מ-ו-מ-נ-ט מנועי דיזל (לדוגמא באוטובוסים, משאיות, טנדרי עבודה וכד') בנויים כך שהם מייצרים המון מומנט ("סחיבה") בטורים נמוכים. זה נדרש כדי להתגבר על משקל עצמי גבוה וכדי לספק כוח רב יותר בקצה הנמוך יותר של סקאלת הסל"ד. מכוניות, לעומת זאת, נהנות ממשקל עצמי נמוך יותר, ולכן יכולות "להרשות לעצמן" יותר הספק בסל"ד גבוה על פני מומנט בסל"ד נמוך. העניין מודגש עוד יותר באופנועים. אופנוע עם מנוע 1000 סמ"ק בלבד מייצר כ160 כ"ס (שזה, במילה אחת - המון), אך הוא בעל מומנט נמוך יחסית (כ10 קג"מ, פחות משל מנוע 1600 של מכונית עם 100 כ"ס). עם זאת, הכוח הנ"ל מתקבל בסל"ד אסטרונומי לחלוטין (12,000 ומעלה סיבובי מנוע לדקה). בזכות המשקל הנמוך של האופנוע הוא יכול "לוותר" על מומנט לטובת הספק עצום בסל"ד "עצבני". אוטובוס, שצריך להתחיל נסיעה עם כמה עשרות טונות - לא יכול להרשות זאת לעצמו. שיקול נוסף שראוי להתחשב בו הוא האמינות. טנדר של איסוזו, לדוגמא, מייצר רק 109 כ"ס ממנוע 3.1 טורבו-דיזל, אולם המנועים האלו נחשבים לאמינים ביותר וחסינים בפני "התעללות" יותר מאחיהם המוגדשים זוללי הבנזין ובעלי ההספק הגבוה (למשל אימפרזה טורבו - מנוע 2 ליטר מוגדש: 265 כ"ס). כמו כן, הם מספקים הרבה יותר מומנט בסל"ד נמוך מאשר מנועי הבנזין המקבילים. דבר נוסף: באופן כללי, מנועי דיזל בנויים (כתוצאה מאופן פעולתם השונה מזה של מנוע בנזין) כך שהם מספקים הרבה יותר מומנט ממנוע בנזין בנפח מקביל, על חשבון פעולה בסל"ד גבוה יותר. לדוגמא, מנתק ההצתה של מנוע טורבו-דיזל ממוצע נמצא ב4000 סיבובי מנוע לסל"ד, כאשר מנוע בנזין ממוצע מגיע לכ6500 סל"ד, ומנועי Hi-End מגיעים אף ל9000 (ובאופנועים אף יותר). כך שההבדלים "נטועים" באופן בסיסי בהבדלים בין המנועים (בנזין מול דיזל). קישור להודעה המקורית בפורום מכוניות ולקישורים נוספים
 

singera

New member
ההסבר שלך טוב כאשר משווים מנוע

התייחסות אנשי פורום מכוניות לנושא
תודה רבה לחבר פורום מכוניות בתפוז - UrbanDK על התשובה המפורטת: כותרת: מ-ו-מ-נ-ט מנועי דיזל (לדוגמא באוטובוסים, משאיות, טנדרי עבודה וכד') בנויים כך שהם מייצרים המון מומנט ("סחיבה") בטורים נמוכים. זה נדרש כדי להתגבר על משקל עצמי גבוה וכדי לספק כוח רב יותר בקצה הנמוך יותר של סקאלת הסל"ד. מכוניות, לעומת זאת, נהנות ממשקל עצמי נמוך יותר, ולכן יכולות "להרשות לעצמן" יותר הספק בסל"ד גבוה על פני מומנט בסל"ד נמוך. העניין מודגש עוד יותר באופנועים. אופנוע עם מנוע 1000 סמ"ק בלבד מייצר כ160 כ"ס (שזה, במילה אחת - המון), אך הוא בעל מומנט נמוך יחסית (כ10 קג"מ, פחות משל מנוע 1600 של מכונית עם 100 כ"ס). עם זאת, הכוח הנ"ל מתקבל בסל"ד אסטרונומי לחלוטין (12,000 ומעלה סיבובי מנוע לדקה). בזכות המשקל הנמוך של האופנוע הוא יכול "לוותר" על מומנט לטובת הספק עצום בסל"ד "עצבני". אוטובוס, שצריך להתחיל נסיעה עם כמה עשרות טונות - לא יכול להרשות זאת לעצמו. שיקול נוסף שראוי להתחשב בו הוא האמינות. טנדר של איסוזו, לדוגמא, מייצר רק 109 כ"ס ממנוע 3.1 טורבו-דיזל, אולם המנועים האלו נחשבים לאמינים ביותר וחסינים בפני "התעללות" יותר מאחיהם המוגדשים זוללי הבנזין ובעלי ההספק הגבוה (למשל אימפרזה טורבו - מנוע 2 ליטר מוגדש: 265 כ"ס). כמו כן, הם מספקים הרבה יותר מומנט בסל"ד נמוך מאשר מנועי הבנזין המקבילים. דבר נוסף: באופן כללי, מנועי דיזל בנויים (כתוצאה מאופן פעולתם השונה מזה של מנוע בנזין) כך שהם מספקים הרבה יותר מומנט ממנוע בנזין בנפח מקביל, על חשבון פעולה בסל"ד גבוה יותר. לדוגמא, מנתק ההצתה של מנוע טורבו-דיזל ממוצע נמצא ב4000 סיבובי מנוע לסל"ד, כאשר מנוע בנזין ממוצע מגיע לכ6500 סל"ד, ומנועי Hi-End מגיעים אף ל9000 (ובאופנועים אף יותר). כך שההבדלים "נטועים" באופן בסיסי בהבדלים בין המנועים (בנזין מול דיזל). קישור להודעה המקורית בפורום מכוניות ולקישורים נוספים
ההסבר שלך טוב כאשר משווים מנוע
בנזין לדיזל אבל אני מנסה להשוות בין מכונית דיזל לאוטובוס דיזל
 
תקראת את תחילת ההסבר

ההסבר שלך טוב כאשר משווים מנוע
בנזין לדיזל אבל אני מנסה להשוות בין מכונית דיזל לאוטובוס דיזל
תקראת את תחילת ההסבר
מנוע האוטובוס מיועד לספק מומנט גבוה בסל"ד נמוך, כלומר התחלת נסיעה סבירה כאשר המשקל העצמי הוא כמה טונות טובות. בקיצור, ההבדל הוא בייעוד המנוע.
 
תודה רבה על ההסבר!

התייחסות אנשי פורום מכוניות לנושא
תודה רבה לחבר פורום מכוניות בתפוז - UrbanDK על התשובה המפורטת: כותרת: מ-ו-מ-נ-ט מנועי דיזל (לדוגמא באוטובוסים, משאיות, טנדרי עבודה וכד') בנויים כך שהם מייצרים המון מומנט ("סחיבה") בטורים נמוכים. זה נדרש כדי להתגבר על משקל עצמי גבוה וכדי לספק כוח רב יותר בקצה הנמוך יותר של סקאלת הסל"ד. מכוניות, לעומת זאת, נהנות ממשקל עצמי נמוך יותר, ולכן יכולות "להרשות לעצמן" יותר הספק בסל"ד גבוה על פני מומנט בסל"ד נמוך. העניין מודגש עוד יותר באופנועים. אופנוע עם מנוע 1000 סמ"ק בלבד מייצר כ160 כ"ס (שזה, במילה אחת - המון), אך הוא בעל מומנט נמוך יחסית (כ10 קג"מ, פחות משל מנוע 1600 של מכונית עם 100 כ"ס). עם זאת, הכוח הנ"ל מתקבל בסל"ד אסטרונומי לחלוטין (12,000 ומעלה סיבובי מנוע לדקה). בזכות המשקל הנמוך של האופנוע הוא יכול "לוותר" על מומנט לטובת הספק עצום בסל"ד "עצבני". אוטובוס, שצריך להתחיל נסיעה עם כמה עשרות טונות - לא יכול להרשות זאת לעצמו. שיקול נוסף שראוי להתחשב בו הוא האמינות. טנדר של איסוזו, לדוגמא, מייצר רק 109 כ"ס ממנוע 3.1 טורבו-דיזל, אולם המנועים האלו נחשבים לאמינים ביותר וחסינים בפני "התעללות" יותר מאחיהם המוגדשים זוללי הבנזין ובעלי ההספק הגבוה (למשל אימפרזה טורבו - מנוע 2 ליטר מוגדש: 265 כ"ס). כמו כן, הם מספקים הרבה יותר מומנט בסל"ד נמוך מאשר מנועי הבנזין המקבילים. דבר נוסף: באופן כללי, מנועי דיזל בנויים (כתוצאה מאופן פעולתם השונה מזה של מנוע בנזין) כך שהם מספקים הרבה יותר מומנט ממנוע בנזין בנפח מקביל, על חשבון פעולה בסל"ד גבוה יותר. לדוגמא, מנתק ההצתה של מנוע טורבו-דיזל ממוצע נמצא ב4000 סיבובי מנוע לסל"ד, כאשר מנוע בנזין ממוצע מגיע לכ6500 סל"ד, ומנועי Hi-End מגיעים אף ל9000 (ובאופנועים אף יותר). כך שההבדלים "נטועים" באופן בסיסי בהבדלים בין המנועים (בנזין מול דיזל). קישור להודעה המקורית בפורום מכוניות ולקישורים נוספים
תודה רבה על ההסבר!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה