קו תל אביב-באר שבע ברכבת

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
כדאי להזכיר שכבר ב-2010 הוזמנו אלמנטי תפרי

החשמול הוא רק חלק מהסיבה
כשמערך חשמלי מגיע ל140 קמ"ש תוך 50 שניות מול 200+ שניות לדיזל יהיה בהכרח הבדל גדול במהירות הנסיעה. הקו למודיעין הוא לא מסילת החוף, קיימים שם שיפועים ובשילוב המערכים הכבדים יחסית של סימנס וההספק הנמוך של קטרי הדיזל הרכבת נוסעת שם לאט , צירפתי תמונה להשוואת ההבדלים בשיפוע - חלק מהנתונים שם לא בדיוק מדוייקים אבל את הקשר בין משקל הרכבת והספק הקטר למהירות בשיפוע אפשר להבין.

בעבר דובר על צורך להתקין תפרי התפשטות(Railway Expansion Joints) בגשרים כדי להסיר הגבלות מהירות, לא יודע אם מאז הדבר נעשה. נראה שחלק נוסף מהסיבה לאיטיות בדומה לקווים חדשים אחרים היא רזרבה לו"ז גדולה מדי.
כדאי להזכיר שכבר ב-2010 הוזמנו אלמנטי תפרי
ההתפשטות ע"י הרכבת. עד פברואר 2012 לא ידוע אם הגיעו ארצה אלמנטים אלה. מאידך, המקרה הראשון שידוע לנו על התקנתם של האלמנטים באיזשהו גשר היה רק באפריל 2012 ובגשר נחל אדוריים, אז בוצעה העבודה במהלך אחת השבתות. אני לא אופתע אם אגלה, שלמרות ההבטחה, טרם הותקנו האלמנטים בגשרי הקו למודיעין.
מעבר לכך, וכפי שציינת, יש כאלה ברכבת שמסבירים את אטיות הקו בסיבות נוספות.
 

Rubim88

New member
יתכן שזה גם

כדאי להזכיר שכבר ב-2010 הוזמנו אלמנטי תפרי
ההתפשטות ע"י הרכבת. עד פברואר 2012 לא ידוע אם הגיעו ארצה אלמנטים אלה. מאידך, המקרה הראשון שידוע לנו על התקנתם של האלמנטים באיזשהו גשר היה רק באפריל 2012 ובגשר נחל אדוריים, אז בוצעה העבודה במהלך אחת השבתות. אני לא אופתע אם אגלה, שלמרות ההבטחה, טרם הותקנו האלמנטים בגשרי הקו למודיעין.
מעבר לכך, וכפי שציינת, יש כאלה ברכבת שמסבירים את אטיות הקו בסיבות נוספות.
יתכן שזה גם
קשור לאיטיות היחסית במסילה לב"ש, בהחלט תעלומה לא קטנה..
 

amit1270

New member
לא התייחסתי לקו למודיעין

מספיק כבר לדחוף את החישמול לכל מקום
חוסר החישמול של הקו החדש למודיעין איננו הסיבה לכך שהרכבת למודיעין נוסעת במהירות של צב.

בקו חיפה תל אביב אין חישמול כלל ולמרות זאת הרכבות נוסעות שם במהירות של 140 קמ"ש או יותר, כך שחוסר החישמול של הקו החדש למודיעין איננו הסיבה לכך שהרכבת נוסעת שם במהירות של צב ובוודאי שהסיבה היא אחרת לחלוטין וככל הנראה נובעת משיקולים זרים.

אז מהי באמת הסיבה שהרכבת למודיעין נוסעת במהירות של צב ?

מדוע חלקם של חברי הפורום חושבים שבקו הרכבת החדש לירושלים הרכבות יסעו במהירות גבוהה יותר אם כיום המהירות היא מהירות של צב ?
לא התייחסתי לקו למודיעין
 

25306yosef

New member
זה אותו הקו בדיוק עד לאזור ההתפצלות לפני

לא התייחסתי לקו למודיעין
זה אותו הקו בדיוק עד לאזור ההתפצלות לפני
מודיעין.

וכמובן שגם אותם גשרים עד לאותה ההתפצלות שעליהם יש הגבלות מהירות שאין במסילת החוף.

למה לא תכננו מלכתחילה את הקו למודיעין / ירושלים (כולל כל הגשרים בדרך) למהירות של לפחות 140 קמ"ש כמו במסילת החוף ?
 

amit1270

New member
הקו מתוכנן למהירות 160 קמ"ש

זה אותו הקו בדיוק עד לאזור ההתפצלות לפני
מודיעין.

וכמובן שגם אותם גשרים עד לאותה ההתפצלות שעליהם יש הגבלות מהירות שאין במסילת החוף.

למה לא תכננו מלכתחילה את הקו למודיעין / ירושלים (כולל כל הגשרים בדרך) למהירות של לפחות 140 קמ"ש כמו במסילת החוף ?
הקו מתוכנן למהירות 160 קמ"ש
כולל הקטע המשותף.
 

25306yosef

New member
אז למה ומדוע הרכבת נוסעת כיום כצב ?

הקו מתוכנן למהירות 160 קמ"ש
כולל הקטע המשותף.
אז למה ומדוע הרכבת נוסעת כיום כצב ?
אתה שוב מתחמק מתשובה עניינית ומדקלם את הקומוניקטים השיקריים של משרדי היחצנות שנועדו לקדם מטרה פוליטית בלבד.

אם אכן כדבריהם של היחצנים הקו תוכנן למהירות של 160 קמ"ש, אז מדוע ולמה הרכבת למודיעין נוסעת כיום במהירות של צב ???? למה ומדוע יש הגבלות מהירות על הגשרים ??? למה ומדוע לא יכלו מלכתחילה לפתוח את הקו למודיעין ללא הגבלות מהירות על הגשרים ???

תשובה עניינית כנראה שלא אקבל בפורום החובבני הזה של חסידי היחצנים המאמינים בעיניים עצומות לכתוב בקומוניקטים שיקריים שנועדו לקדם מטרה פוליטית בלבד.

אני דווקא מאוד מעריך את אותו גולש שכינה את הרכבת למודיעין בשם צב, דעתו לפחות אובייקטיבית ונטולה השפעות יחצניות שקריות.
 

easylivin

New member
יוסף, אתה יורה בשליח תמים

אז למה ומדוע הרכבת נוסעת כיום כצב ?
אתה שוב מתחמק מתשובה עניינית ומדקלם את הקומוניקטים השיקריים של משרדי היחצנות שנועדו לקדם מטרה פוליטית בלבד.

אם אכן כדבריהם של היחצנים הקו תוכנן למהירות של 160 קמ"ש, אז מדוע ולמה הרכבת למודיעין נוסעת כיום במהירות של צב ???? למה ומדוע יש הגבלות מהירות על הגשרים ??? למה ומדוע לא יכלו מלכתחילה לפתוח את הקו למודיעין ללא הגבלות מהירות על הגשרים ???

תשובה עניינית כנראה שלא אקבל בפורום החובבני הזה של חסידי היחצנים המאמינים בעיניים עצומות לכתוב בקומוניקטים שיקריים שנועדו לקדם מטרה פוליטית בלבד.

אני דווקא מאוד מעריך את אותו גולש שכינה את הרכבת למודיעין בשם צב, דעתו לפחות אובייקטיבית ונטולה השפעות יחצניות שקריות.
יוסף, אתה יורה בשליח תמים
עמית בסך הכל ציין בפניך לך עובדה פשוטה: המסילה תוכננה למהירות 160 קמ"ש. בטח שהתשובה שלו לא הצדיקה את מהירות הנסיעה האיטית בקו. שאלת שאלה - קיבלת תשובה, אז על מה ולמה כינית אותו "יחצ"ן"?! שתה כוס מים, תירגע ותתנצל לפני עמית.
 

25306yosef

New member
לא כיניתי את עמית יחצ"ן,

יוסף, אתה יורה בשליח תמים
עמית בסך הכל ציין בפניך לך עובדה פשוטה: המסילה תוכננה למהירות 160 קמ"ש. בטח שהתשובה שלו לא הצדיקה את מהירות הנסיעה האיטית בקו. שאלת שאלה - קיבלת תשובה, אז על מה ולמה כינית אותו "יחצ"ן"?! שתה כוס מים, תירגע ותתנצל לפני עמית.
לא כיניתי את עמית יחצ"ן,
פשוט טענתי שככל הנראה הוא הושפע מהיחצנים.

ועדיין לא קיבלתי תשובה עניינית לשאלתי, מדוע ולמה יש הגבלות מהירות בקו למודיעין ולא ניתן לנסוע בו במהירות המקסימלית האפשרית ?
 

easylivin

New member
הוא לא "הושפע" מאף אחד, אלא ציין *עובדה*

לא כיניתי את עמית יחצ"ן,
פשוט טענתי שככל הנראה הוא הושפע מהיחצנים.

ועדיין לא קיבלתי תשובה עניינית לשאלתי, מדוע ולמה יש הגבלות מהירות בקו למודיעין ולא ניתן לנסוע בו במהירות המקסימלית האפשרית ?
הוא לא "הושפע" מאף אחד, אלא ציין *עובדה*
הקו אכן מתוכנן ל-160 קמ"ש, כנ"ל גם הקו לירושלים, אפשר לראות את זה במסמכים (ולא "יח"צ" מסמכים פנימיים של הרכבת, שרטוטים, מכרזים וכד' שחלקם הועלו לפורום).

אנשים עונים לך כמיטב יכולתם על סמך הידע שלהם, אז התגובה שלך וכינויים שאתה מטיח בלי לחשוב פעמיים, כגון "פורום של חסידי היחצ"נים", זה במקרה "הטוב" כפיות טובה וחוסר כבוד אלמנטרי. להאשים את אותו הפורום שאתה בא לדרוש ממנו "תשובה עניינית", זה בדיוק מה שנקרא "לירות בשליח".
 

בועז ל

New member
בכל פעם אני מופתע מחדש להיווכח כיצד מי

הוא לא "הושפע" מאף אחד, אלא ציין *עובדה*
הקו אכן מתוכנן ל-160 קמ"ש, כנ"ל גם הקו לירושלים, אפשר לראות את זה במסמכים (ולא "יח"צ" מסמכים פנימיים של הרכבת, שרטוטים, מכרזים וכד' שחלקם הועלו לפורום).

אנשים עונים לך כמיטב יכולתם על סמך הידע שלהם, אז התגובה שלך וכינויים שאתה מטיח בלי לחשוב פעמיים, כגון "פורום של חסידי היחצ"נים", זה במקרה "הטוב" כפיות טובה וחוסר כבוד אלמנטרי. להאשים את אותו הפורום שאתה בא לדרוש ממנו "תשובה עניינית", זה בדיוק מה שנקרא "לירות בשליח".
בכל פעם אני מופתע מחדש להיווכח כיצד מי
שדעתו אינה נוחה מ"הפורום החובבני של חסידי היח"צנים", משקיע מאמצים אובססיביים ובלתי פוסקים בכתיבה במקום שאינו לרוחו.
את עניין המהירות האטית בקו למודיעין העלינו ד"ר עמית ואני בפני המשנה למנכ"ל הרכבת, ירון רביד, כבר לפני ארבע (!) שנים, אז שימש רביד בתפקיד בכיר בחטיבת התשתיות של הרכבת. ממש לא נראה לי שמישהו כאן גילה את אמריקה...
 

25306yosef

New member
תוכנן ל-160 קמ"ש, אבל בפועל נוסעים הרבה פחות,

הוא לא "הושפע" מאף אחד, אלא ציין *עובדה*
הקו אכן מתוכנן ל-160 קמ"ש, כנ"ל גם הקו לירושלים, אפשר לראות את זה במסמכים (ולא "יח"צ" מסמכים פנימיים של הרכבת, שרטוטים, מכרזים וכד' שחלקם הועלו לפורום).

אנשים עונים לך כמיטב יכולתם על סמך הידע שלהם, אז התגובה שלך וכינויים שאתה מטיח בלי לחשוב פעמיים, כגון "פורום של חסידי היחצ"נים", זה במקרה "הטוב" כפיות טובה וחוסר כבוד אלמנטרי. להאשים את אותו הפורום שאתה בא לדרוש ממנו "תשובה עניינית", זה בדיוק מה שנקרא "לירות בשליח".
תוכנן ל-160 קמ"ש, אבל בפועל נוסעים הרבה פחות,
כך שמה שבסופו של דבר קובע זה הביצוע בפועל ולא ה"תיכנון המקורי".

את הנוסע הפוטנציאלי ממש לא מעניין ה"מסמכים פנימיים של הרכבת, שרטוטים, מכרזים וכד' שחלקם הועלו לפורום", אלא רק הביצוע בפועל. אם הביצוע בפועל הוא איטי, אז זו הבבואה של התכנון האמיתי שתוכנן אי שם בחדרי החדרים...

ה"מסמכים פנימיים של הרכבת, שרטוטים, מכרזים וכד' שחלקם הועלו לפורום" מעניינים רק את חלק מגולשי הפורום ולא את הנוסע הפוטנציאלי שמחפש תחבורה מהירה למודיעין ומקבל בסופו של דבר צב (כפי שתיאר הגולש למעלה. אני לא המצאתי את הביטוי, אני אימצתי אותו).
 

easylivin

New member
התשובות שלנו לא מעניינות אותך, יוסף


תוכנן ל-160 קמ"ש, אבל בפועל נוסעים הרבה פחות,
כך שמה שבסופו של דבר קובע זה הביצוע בפועל ולא ה"תיכנון המקורי".

את הנוסע הפוטנציאלי ממש לא מעניין ה"מסמכים פנימיים של הרכבת, שרטוטים, מכרזים וכד' שחלקם הועלו לפורום", אלא רק הביצוע בפועל. אם הביצוע בפועל הוא איטי, אז זו הבבואה של התכנון האמיתי שתוכנן אי שם בחדרי החדרים...

ה"מסמכים פנימיים של הרכבת, שרטוטים, מכרזים וכד' שחלקם הועלו לפורום" מעניינים רק את חלק מגולשי הפורום ולא את הנוסע הפוטנציאלי שמחפש תחבורה מהירה למודיעין ומקבל בסופו של דבר צב (כפי שתיאר הגולש למעלה. אני לא המצאתי את הביטוי, אני אימצתי אותו).
התשובות שלנו לא מעניינות אותך, יוסף

אז אולי במקום זאת תענה אתה על שאלה פשוטה ששאלו אותך: מה אתה עדיין עושה כאן?
 

25306yosef

New member
אני רואה שהשרשור הזה כבר עבר לעמוד השני,

התשובות שלנו לא מעניינות אותך, יוסף

אז אולי במקום זאת תענה אתה על שאלה פשוטה ששאלו אותך: מה אתה עדיין עושה כאן?
אני רואה שהשרשור הזה כבר עבר לעמוד השני,
לצערי תאלץ לקבל את התשובה בשרשור אחר.
 

raminec

New member
יוסף


אז למה ומדוע הרכבת נוסעת כיום כצב ?
אתה שוב מתחמק מתשובה עניינית ומדקלם את הקומוניקטים השיקריים של משרדי היחצנות שנועדו לקדם מטרה פוליטית בלבד.

אם אכן כדבריהם של היחצנים הקו תוכנן למהירות של 160 קמ"ש, אז מדוע ולמה הרכבת למודיעין נוסעת כיום במהירות של צב ???? למה ומדוע יש הגבלות מהירות על הגשרים ??? למה ומדוע לא יכלו מלכתחילה לפתוח את הקו למודיעין ללא הגבלות מהירות על הגשרים ???

תשובה עניינית כנראה שלא אקבל בפורום החובבני הזה של חסידי היחצנים המאמינים בעיניים עצומות לכתוב בקומוניקטים שיקריים שנועדו לקדם מטרה פוליטית בלבד.

אני דווקא מאוד מעריך את אותו גולש שכינה את הרכבת למודיעין בשם צב, דעתו לפחות אובייקטיבית ונטולה השפעות יחצניות שקריות.
יוסף

ההשתלחויות האלו בחברי הפורום בכלל ובעמית בפרט אינן לעניין.
התבטאויות נוספות בסגנון זה יהוו עילה למחיקת הודעות וחסימה מהפורום!
 

amit1270

New member
יוסקה, התשובה לשאלתך פשוטה מאוד:

אז למה ומדוע הרכבת נוסעת כיום כצב ?
אתה שוב מתחמק מתשובה עניינית ומדקלם את הקומוניקטים השיקריים של משרדי היחצנות שנועדו לקדם מטרה פוליטית בלבד.

אם אכן כדבריהם של היחצנים הקו תוכנן למהירות של 160 קמ"ש, אז מדוע ולמה הרכבת למודיעין נוסעת כיום במהירות של צב ???? למה ומדוע יש הגבלות מהירות על הגשרים ??? למה ומדוע לא יכלו מלכתחילה לפתוח את הקו למודיעין ללא הגבלות מהירות על הגשרים ???

תשובה עניינית כנראה שלא אקבל בפורום החובבני הזה של חסידי היחצנים המאמינים בעיניים עצומות לכתוב בקומוניקטים שיקריים שנועדו לקדם מטרה פוליטית בלבד.

אני דווקא מאוד מעריך את אותו גולש שכינה את הרכבת למודיעין בשם צב, דעתו לפחות אובייקטיבית ונטולה השפעות יחצניות שקריות.
יוסקה, התשובה לשאלתך פשוטה מאוד:
הרכבת נוסעת בקטע במהירות "צב" כי לוח הזמנים מאפשר לה לנסוע במהירות כזאת.

מכיוון שזה פורום חובבני של חסידי יחצנים אין לי תשובה טובה יותר.
 

down under

New member
שים לב שאותו יוסף יוסף האיום מככב גם

יוסקה, התשובה לשאלתך פשוטה מאוד:
הרכבת נוסעת בקטע במהירות "צב" כי לוח הזמנים מאפשר לה לנסוע במהירות כזאת.

מכיוון שזה פורום חובבני של חסידי יחצנים אין לי תשובה טובה יותר.
שים לב שאותו יוסף יוסף האיום מככב גם
שם והוא הצליח ליצור מצב בו אדם באמת עדין (לא ציני בכלל, אני מתכוון במלוא מובן המלה לכך) כמו אורי 404 יאמר עליו מלים לא טובות.
מדהים.
 

25306yosef

New member
במהירות של 140 קמ"ש ללא הגבלות

יוסקה, התשובה לשאלתך פשוטה מאוד:
הרכבת נוסעת בקטע במהירות "צב" כי לוח הזמנים מאפשר לה לנסוע במהירות כזאת.

מכיוון שזה פורום חובבני של חסידי יחצנים אין לי תשובה טובה יותר.
במהירות של 140 קמ"ש ללא הגבלות
כמו בקו החוף, ניתן היה אפשר לקצר את זמני הנסיעה המופיעים בלוח הזמנים. כך שלוח הזמנים נתפר במיוחד למהירות הצב.

התשובה בקישור שהעלת אינה תשובה עניינית מכיוון שהיא לא עונה על השאלה: מדוע מלכתחילה לא נבנה הקו כך שיאפשר נסיעה במהירות גבוהה כמו בקו החוף ?

זוהי תשובה לקונית ומתחמקת שנועדה לנפנף את השואל. במקום להגיד לא יודע או לספר את הסיפור האמיתי, בחר המשיב להלעיט את השואל בנתונים טכניים שמעניינים את חלק מהכותבים בפורום, אבל אינם מעניינים כלל את הנוסע הפוטנציאלי שמחפש תחבורה מהירה למודיעין ומקבל צב (כהגדרת הגולש למעלה).
 

easylivin

New member
נכון יוסף: אנחנו רוצים רק לנפנף את השואל.

במהירות של 140 קמ"ש ללא הגבלות
כמו בקו החוף, ניתן היה אפשר לקצר את זמני הנסיעה המופיעים בלוח הזמנים. כך שלוח הזמנים נתפר במיוחד למהירות הצב.

התשובה בקישור שהעלת אינה תשובה עניינית מכיוון שהיא לא עונה על השאלה: מדוע מלכתחילה לא נבנה הקו כך שיאפשר נסיעה במהירות גבוהה כמו בקו החוף ?

זוהי תשובה לקונית ומתחמקת שנועדה לנפנף את השואל. במקום להגיד לא יודע או לספר את הסיפור האמיתי, בחר המשיב להלעיט את השואל בנתונים טכניים שמעניינים את חלק מהכותבים בפורום, אבל אינם מעניינים כלל את הנוסע הפוטנציאלי שמחפש תחבורה מהירה למודיעין ומקבל צב (כהגדרת הגולש למעלה).
נכון יוסף: אנחנו רוצים רק לנפנף את השואל.
כלומר, אותך.
 

25306yosef

New member
לא התכוונתי אליכם,

נכון יוסף: אנחנו רוצים רק לנפנף את השואל.
כלומר, אותך.
לא התכוונתי אליכם,
כוונתי היתה לאותו אדם בכיר ברכבת ישראל שנפנף באלגנטיות רבה ביותר את נציגי הפורום שניסו לשאול אותו את השאלה הזו.

ושוב, מעולם לא טענתי שאתם (הגולשים) יחצנים. אני טענתי שאתם מאמינים ליחצנים ולשקרים שלהם. אני לעומת זאת מעדיף להאמין לגולשים מזדמנים (וגם קבועים) המתלוננים וקובלים בתום לב על מחדלים ועוולות בתחבורה הציבורית בישראל, חלקם זוכים לבוז.

מעולם לא האמנתי ולעולם לא אאמין למידע של דוברים ויחצנים כולל בכירים בתחבורה הציבורית שיודעים רק לנפנף את השואלים באלגנטיות רבה ביותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה