קו לירושלים

מצב
הנושא נעול.

osiris1

New member
קו לירושלים

קו לירושלים
למישהו יש מושג לגבי קו מרחובות לירושלים מחר בבוקר המודיעין של אגד דפוק
 

nitsansh

New member
ומה עם 436??

קווים ישירים מרחובות לירושלים
הקווים הם 434, 435. (434 נוסע דרך צומת נחשון והישובים, ולכן לוקח לו קצת יותר זמן להגיע). קו 438 הוא הקו בין ירושלים לאשדוד.
ומה עם 436??
אני זוכר שהיה קו כזה, מרחובות לירושלים דרך מסמיה... הוא כבר לא קיים?
 

K85

New member
קווים מרחובות לירושלים

קו לירושלים
למישהו יש מושג לגבי קו מרחובות לירושלים מחר בבוקר המודיעין של אגד דפוק
קווים מרחובות לירושלים
שני הקווים היחידים הנוסעים מרחובות לירושלים הם 434 דרך צומת נחשון ו-435 דרך רמלה. קו 438 הוא בכלל קו ירושלים-אשדוד והוא לא עובר דרך רחובות. ו-436 זה בכלל קו אשקלון-ירושלים ישיר.
 

nitsansh

New member
כנראה ש-436 עבר מרחובות לאשקלון...

קווים מרחובות לירושלים
שני הקווים היחידים הנוסעים מרחובות לירושלים הם 434 דרך צומת נחשון ו-435 דרך רמלה. קו 438 הוא בכלל קו ירושלים-אשדוד והוא לא עובר דרך רחובות. ו-436 זה בכלל קו אשקלון-ירושלים ישיר.
כנראה ש-436 עבר מרחובות לאשקלון...
כי אני משוכנע שנסעתי בקו הזה מצומת חצור לירושלים... מאשדוד לי-ם יש גם קו 439... הוא עוצר בפחות תחנות... ואם זכרוני לא החליד, מראשל"צ לי-ם זה מס´ 433... מבאר-שבע לי-ם יש 440,443,445,446... נדמה לי שגם 447... יש איזה הגיון במספרי הקוים לי-ם, הם עולים מצפון לדרום... (אבל אשדוד ואשקלון היו צריכים להיות הפוך!)
 

K85

New member
קו 470

כנראה ש-436 עבר מרחובות לאשקלון...
כי אני משוכנע שנסעתי בקו הזה מצומת חצור לירושלים... מאשדוד לי-ם יש גם קו 439... הוא עוצר בפחות תחנות... ואם זכרוני לא החליד, מראשל"צ לי-ם זה מס´ 433... מבאר-שבע לי-ם יש 440,443,445,446... נדמה לי שגם 447... יש איזה הגיון במספרי הקוים לי-ם, הם עולים מצפון לדרום... (אבל אשדוד ואשקלון היו צריכים להיות הפוך!)
קו 470
מבאר שבע יש גם את הקו הישיר 470 בנוסף לקווים 440, 443 ו-446 מה שלא כל כך הגיוני מבחינת המספרים משום שמלבד 470 כל המספרים המתחילים ב-_47 הם של קווים שלא עוברים אפילו באיזור של באר שבע. קו 475 למשל הוא בכלל קו ת"א-נתב"ג-לוד.
 

seffic

New member
קו 470 הוא קו ישיר ובכך

קו 470
מבאר שבע יש גם את הקו הישיר 470 בנוסף לקווים 440, 443 ו-446 מה שלא כל כך הגיוני מבחינת המספרים משום שמלבד 470 כל המספרים המתחילים ב-_47 הם של קווים שלא עוברים אפילו באיזור של באר שבע. קו 475 למשל הוא בכלל קו ת"א-נתב"ג-לוד.
קו 470 הוא קו ישיר ובכך
הוא זהה לקו 370 הישיר לת"א. מכאן נובע השימוש ב_47 ,כאשר הספרה 4 מייצגת את הקווים לי-ם. דוגמא נוספת: קו 280 מאשדוד למסוף ארלזרוב בת"א. כל קווי אשדוד-ת"א מתחילים בספרה 3, אך כדי לשמור על אחידות עם שאר קווי מסוף ארלזורוב (380,480,980), הוחלט על המספר 280. ככה זה.
 

K85

New member
ראשל"צ -ירושלים אכן קו 433

כנראה ש-436 עבר מרחובות לאשקלון...
כי אני משוכנע שנסעתי בקו הזה מצומת חצור לירושלים... מאשדוד לי-ם יש גם קו 439... הוא עוצר בפחות תחנות... ואם זכרוני לא החליד, מראשל"צ לי-ם זה מס´ 433... מבאר-שבע לי-ם יש 440,443,445,446... נדמה לי שגם 447... יש איזה הגיון במספרי הקוים לי-ם, הם עולים מצפון לדרום... (אבל אשדוד ואשקלון היו צריכים להיות הפוך!)
ראשל"צ -ירושלים אכן קו 433
וגם הקו הישיר 430 בשעות הבוקר וקו 432 בשעות הלילה מכיוון ירושלים בלבד.
 

nitsansh

New member
אם מספר שמסתיים ב-0 הוא קו ישיר...

ראשל"צ -ירושלים אכן קו 433
וגם הקו הישיר 430 בשעות הבוקר וקו 432 בשעות הלילה מכיוון ירושלים בלבד.
אם מספר שמסתיים ב-0 הוא קו ישיר...
אז למה האוטובוס הישיר ת"א-י-ם הוא דווקא 405? אני לא מכיר את ההסטוריה הקדומה של מספרי הקוים באגד... כנראה שבהתחלה היה סדר והגיון, אבל כשנוספו קוים היו צריכים להתחשב במספרים הקיימים, שלא רוצים כמובן לשנות אותם... בסה"כ, יש הגיון בסדר המספרים... באוטובוסים שנוסעים מת"א צפונה המספרים גדלים ככל שהיעד רחוק יותר. קוים להרצליה, רעננה וכפר-סבא מתחילים בספרה 5. הקוים לנתניה מתחילים ב-6. לחדרה ב-7, לגליל המספרים מתחילים ב-8, לפי הסדר: עפולה ונצרת 82, טבריה 83, קרית-שמונה 84. לחיפה המספרים מתחילים ב-9 (זה לא לפי הסדר...) באוטובוסים מת"א דרומה גם המספרים גדלים לפי המרחק: לרחובות מתחילים ב-2, מאשדוד ודרומה ב-3. מעניין שגם פה אשקלון(30) לפני אשדוד (31?). באר-שבע 36-37, אילת 39... אגב, גם קוים שנוסעים מחיפה לצפון מתחילים ב-3, ויש כפילויות, כמו למשל 301 זה ת"א-אשקלון (דרך רחובות) וגם חיפה-עפולה (דרך נהלל)...
 

איליה.

New member
מחיפה זה הולך במעגלים.

אם מספר שמסתיים ב-0 הוא קו ישיר...
אז למה האוטובוס הישיר ת"א-י-ם הוא דווקא 405? אני לא מכיר את ההסטוריה הקדומה של מספרי הקוים באגד... כנראה שבהתחלה היה סדר והגיון, אבל כשנוספו קוים היו צריכים להתחשב במספרים הקיימים, שלא רוצים כמובן לשנות אותם... בסה"כ, יש הגיון בסדר המספרים... באוטובוסים שנוסעים מת"א צפונה המספרים גדלים ככל שהיעד רחוק יותר. קוים להרצליה, רעננה וכפר-סבא מתחילים בספרה 5. הקוים לנתניה מתחילים ב-6. לחדרה ב-7, לגליל המספרים מתחילים ב-8, לפי הסדר: עפולה ונצרת 82, טבריה 83, קרית-שמונה 84. לחיפה המספרים מתחילים ב-9 (זה לא לפי הסדר...) באוטובוסים מת"א דרומה גם המספרים גדלים לפי המרחק: לרחובות מתחילים ב-2, מאשדוד ודרומה ב-3. מעניין שגם פה אשקלון(30) לפני אשדוד (31?). באר-שבע 36-37, אילת 39... אגב, גם קוים שנוסעים מחיפה לצפון מתחילים ב-3, ויש כפילויות, כמו למשל 301 זה ת"א-אשקלון (דרך רחובות) וגם חיפה-עפולה (דרך נהלל)...
מחיפה זה הולך במעגלים.
קווים חד ספרתיים לקריות, לנשר ולטירה קווים שמתחילים ב-1 ליקנעם, שפרעם, ובעבר גם לעתלית ולישובי הכרמל קווים שמתחילים ב-2 לעכו, נהריה, כרמיאל, אום אל פחם, עתלית וחדרה קווים שמתחילים ב-3 לצפת, נצרת, עפולה קווים שמתחילים ב-4 לטבריה והאיזור, ובעבר גם לראש פינה קווים שמתחילים ב-5 לקרית שמונה קווים שמתחילים ב-9 דרומה (החל מנתניה ולכל איזור המרכז והדרום) מעניין שגם לספרה השניה יש משמעות. שים לב איך זה מסתדר יפה: קווי 60 - קרית אתא קווי 160 - שפרעם קווי 260 - כרמיאל קווי 360 - צפת קווי 460 - ראש פינה (בעבר) הישובים האלה יוצרים קו ישר על המפה. אותו דבר לגבי הבאים: 122 בעבר לעתלית (היום קוראים לו 220) 222 לחדרה 922 לנתניה
 

K85

New member
סדר במספרים של קווי חיפה

מחיפה זה הולך במעגלים.
קווים חד ספרתיים לקריות, לנשר ולטירה קווים שמתחילים ב-1 ליקנעם, שפרעם, ובעבר גם לעתלית ולישובי הכרמל קווים שמתחילים ב-2 לעכו, נהריה, כרמיאל, אום אל פחם, עתלית וחדרה קווים שמתחילים ב-3 לצפת, נצרת, עפולה קווים שמתחילים ב-4 לטבריה והאיזור, ובעבר גם לראש פינה קווים שמתחילים ב-5 לקרית שמונה קווים שמתחילים ב-9 דרומה (החל מנתניה ולכל איזור המרכז והדרום) מעניין שגם לספרה השניה יש משמעות. שים לב איך זה מסתדר יפה: קווי 60 - קרית אתא קווי 160 - שפרעם קווי 260 - כרמיאל קווי 360 - צפת קווי 460 - ראש פינה (בעבר) הישובים האלה יוצרים קו ישר על המפה. אותו דבר לגבי הבאים: 122 בעבר לעתלית (היום קוראים לו 220) 222 לחדרה 922 לנתניה
סדר במספרים של קווי חיפה
בקווים היוצאים מחיפה צפונה יש סדר גם לגבי הספרה האחרונה במספר הקו: 0-ישיר, 1-מאסף, 2-אקספרס. קווי נהריה-חיפה למשל (270-ישיר, 271-מאסף, 272-אקספרס), כרמיאל-חיפה (260-קו אקספרס מהיר, 261-מאסף, 262-אקספרס), חיפה-צפת (361-מאסף, 362-אקספרס) עכו-חיפה (251-מאסף, 252-אקספרס), קרית שמונה-חיפה (500-ישיר, 501-מאסף), טבריה-חיפה (430-ישיר, 431-מאסף) ועפולה-חיפה (301-מאסף, 302-אקספרס).
 

seffic

New member
לא רק בחיפה

סדר במספרים של קווי חיפה
בקווים היוצאים מחיפה צפונה יש סדר גם לגבי הספרה האחרונה במספר הקו: 0-ישיר, 1-מאסף, 2-אקספרס. קווי נהריה-חיפה למשל (270-ישיר, 271-מאסף, 272-אקספרס), כרמיאל-חיפה (260-קו אקספרס מהיר, 261-מאסף, 262-אקספרס), חיפה-צפת (361-מאסף, 362-אקספרס) עכו-חיפה (251-מאסף, 252-אקספרס), קרית שמונה-חיפה (500-ישיר, 501-מאסף), טבריה-חיפה (430-ישיר, 431-מאסף) ועפולה-חיפה (301-מאסף, 302-אקספרס).
לא רק בחיפה
במרבית קווי אגד בכל הארץ,המיספור הוא כך.
 

איליה.

New member
הכל נכון, ואגב הסיפרה 5

לא רק בחיפה
במרבית קווי אגד בכל הארץ,המיספור הוא כך.
הכל נכון, ואגב הסיפרה 5
שמורה גם כן במקרים מסוימים לקווים ישירים. למשל: 605 ת"א-נתניה ישיר, 405 ת"א-י-ם ישיר.
 

איליה.

New member
יש לך טעות בקווי עפולה וטבריה.

סדר במספרים של קווי חיפה
בקווים היוצאים מחיפה צפונה יש סדר גם לגבי הספרה האחרונה במספר הקו: 0-ישיר, 1-מאסף, 2-אקספרס. קווי נהריה-חיפה למשל (270-ישיר, 271-מאסף, 272-אקספרס), כרמיאל-חיפה (260-קו אקספרס מהיר, 261-מאסף, 262-אקספרס), חיפה-צפת (361-מאסף, 362-אקספרס) עכו-חיפה (251-מאסף, 252-אקספרס), קרית שמונה-חיפה (500-ישיר, 501-מאסף), טבריה-חיפה (430-ישיר, 431-מאסף) ועפולה-חיפה (301-מאסף, 302-אקספרס).
יש לך טעות בקווי עפולה וטבריה.
הקווים לעפולה ולטבריה אינם מתחלקים לפי מאסף/אקספרס/ישיר, אלא לפי המסלול. וכולם מאספים, אתה יכול לוודא את זה באתר של אגד. 301 עפולה דרך צ. נהלל (כבישים 75-73-60) 302 עפולה דרך צ. מגידו (כבישים 66-65) 430 טבריה דרך צ. המוביל (כביש 77) 431 טבריה דרך נצרת (כמו 331 וממשיך לטבריה, שים לב ששתי הספרות האחרונות זהות). ויש גם את 420 לבית שאן שהוא מאסף למרות ה-0 בסוף. מכל הקווים האלה, 301 הוא הכי "מהיר", כי הוא היחיד שאינו עובר דרך נשר כשהוא נוסע לכיוון חיפה, אלא ממשיך ישר בצומת יגור.
 
קווי אגד ומיספורם

קווים מרחובות לירושלים
שני הקווים היחידים הנוסעים מרחובות לירושלים הם 434 דרך צומת נחשון ו-435 דרך רמלה. קו 438 הוא בכלל קו ירושלים-אשדוד והוא לא עובר דרך רחובות. ו-436 זה בכלל קו אשקלון-ירושלים ישיר.
קווי אגד ומיספורם
1) לגבי מיספור הקווים: ראשית, אבהיר שלקווים הבינעירוניים, קרי 3 ספרות, יש שני מניינים: אחד של חיפה והצפון בלבד, ושני של ת"א וכל הארץ למעשה. מה שנאמר כאן לגבי שיטות המיספור הוא נכון, אם כי לא מיושם בכל המקרים. לדוגמא: קווי _87 הם בין ת"א ואיזור פרדס-חנה -זכרון, ואלו _84 הם הקווים בין ת"א לקרית-שמונה והגולן. 2) להלן הפירוט העדכני של הקווים בין ירושלים לשפלה ולדרום (כל הקווים מסתיימים בירושלים, ומתחילים בה, אלא אם כן מצוין "מ\לי-ם בלבד"): 403 - רמלה (אקס´) 404 - חולון, דרך: רמלה, בת-ים (אקס´) 406 - חולון, דרך: בת-ים (ישיר) 430 - ראשל"צ (ישיר) 432 - ראשל"צ, דרך: רמלה, רחובות (אקס´) (מי-ם בלבד, בלילה) 433 - ראשל"צ, דרך: רמלה, צ´ בית-דגן (אקס´) 434 - רחובות, דרך: צ´ נחשון (אקס´) 435 - רחובות, דרך: רמלה (אקס´) 436 - אשקלון (ישיר) (לי-ם בלבד) 437 - אשקלון, דרך: צ´ קסטינה (אקס´) 438 - אשדוד (אקס´) 440 - באר-שבע, דרך: קרית-ארבע (מאסף) 441 - קרית-גת, דרך צ´ קסטינה (אקס´) (לי-ם בלבד) 443 - באר-שבע, דרך: שדרות, נתיבות (מאסף) 444 - אילת, דרך: בקעת ים-המלח (אקס´) 446 - באר-שבע, דרך צ´ קסטינה, קרית גת (אקס´) 448 - אשדוד (ישיר) (לי-ם בלבד) 470 - באר-שבע (ישיר)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה