קו לירושלים

מצב
הנושא נעול.

איליה.

New member
תודה רבה על הפירוט.

קווי אגד ומיספורם
1) לגבי מיספור הקווים: ראשית, אבהיר שלקווים הבינעירוניים, קרי 3 ספרות, יש שני מניינים: אחד של חיפה והצפון בלבד, ושני של ת"א וכל הארץ למעשה. מה שנאמר כאן לגבי שיטות המיספור הוא נכון, אם כי לא מיושם בכל המקרים. לדוגמא: קווי _87 הם בין ת"א ואיזור פרדס-חנה -זכרון, ואלו _84 הם הקווים בין ת"א לקרית-שמונה והגולן. 2) להלן הפירוט העדכני של הקווים בין ירושלים לשפלה ולדרום (כל הקווים מסתיימים בירושלים, ומתחילים בה, אלא אם כן מצוין "מ\לי-ם בלבד"): 403 - רמלה (אקס´) 404 - חולון, דרך: רמלה, בת-ים (אקס´) 406 - חולון, דרך: בת-ים (ישיר) 430 - ראשל"צ (ישיר) 432 - ראשל"צ, דרך: רמלה, רחובות (אקס´) (מי-ם בלבד, בלילה) 433 - ראשל"צ, דרך: רמלה, צ´ בית-דגן (אקס´) 434 - רחובות, דרך: צ´ נחשון (אקס´) 435 - רחובות, דרך: רמלה (אקס´) 436 - אשקלון (ישיר) (לי-ם בלבד) 437 - אשקלון, דרך: צ´ קסטינה (אקס´) 438 - אשדוד (אקס´) 440 - באר-שבע, דרך: קרית-ארבע (מאסף) 441 - קרית-גת, דרך צ´ קסטינה (אקס´) (לי-ם בלבד) 443 - באר-שבע, דרך: שדרות, נתיבות (מאסף) 444 - אילת, דרך: בקעת ים-המלח (אקס´) 446 - באר-שבע, דרך צ´ קסטינה, קרית גת (אקס´) 448 - אשדוד (ישיר) (לי-ם בלבד) 470 - באר-שבע (ישיר)
תודה רבה על הפירוט.
404 ו-406: למה זה חולון דרך בת ים ולא בת ים דרך חולון? הרי חולון יותר קרובה לירושלים מאשר בת ים, אז איך הולכים הקווים? מעניין לראות גם במקרה של הקווים מתל אביב וגם במקרה של הקווים מירושלים, שהקווים לאשדוד נדחפו אחרי שכל שיטת המספור כבר היתה קיימת, ולכן הם לא כל כך מסתדרים. בירושלים רואים את זה כי קודם הפעילו כנראה את 438 באנלוגיה לקווים לאשקלון, וכשרצו להפעיל עוד אחד אז כבר לא היה מקום ב-..43 ונאלצו לקרוא לו 448. וגם מתל אביב - הקווים לאשדוד מסתיימים ב-2 ו-4 במקום להסתיים ב-1 ו-2 כמו כל מאסף ואקספרס רגילים (312 נמצא במקום הנכון, אבל 314 לא). אם היו מתכננים את הכל מראש, אז קווי אשקלון היו מתחילים ב-300 וקווי אשדוד ב-310. במקום זה בקווי 310 יש ערבוב בין אשקלון לאשדוד.
 
קווים 404, 406

תודה רבה על הפירוט.
404 ו-406: למה זה חולון דרך בת ים ולא בת ים דרך חולון? הרי חולון יותר קרובה לירושלים מאשר בת ים, אז איך הולכים הקווים? מעניין לראות גם במקרה של הקווים מתל אביב וגם במקרה של הקווים מירושלים, שהקווים לאשדוד נדחפו אחרי שכל שיטת המספור כבר היתה קיימת, ולכן הם לא כל כך מסתדרים. בירושלים רואים את זה כי קודם הפעילו כנראה את 438 באנלוגיה לקווים לאשקלון, וכשרצו להפעיל עוד אחד אז כבר לא היה מקום ב-..43 ונאלצו לקרוא לו 448. וגם מתל אביב - הקווים לאשדוד מסתיימים ב-2 ו-4 במקום להסתיים ב-1 ו-2 כמו כל מאסף ואקספרס רגילים (312 נמצא במקום הנכון, אבל 314 לא). אם היו מתכננים את הכל מראש, אז קווי אשקלון היו מתחילים ב-300 וקווי אשדוד ב-310. במקום זה בקווי 310 יש ערבוב בין אשקלון לאשדוד.
קווים 404, 406
עיקרי המסלול מכיוון ירושלים הם: כניסה לחולון דרך אזור-התעשיה, קרית שרת, רח´ ההסתדרות, כניסה לבת-ים דרך רח´ יוספטל (לעתיד תחנת רכבת...), מרכז בת-ים, רח´ בלפור, רח´ קוממיות, ולבסוף שוב כניסה לחולון דרך מחלף קוממיות, וסיום בחניון אגד חולון (ליד מוזיאון אגד ושכ´ בן-גוריון). הערה: כנ"ל גם מסלול קו 144 חולון-רמלה.
 

seffic

New member
הבהרה לגבי 404,406

תודה רבה על הפירוט.
404 ו-406: למה זה חולון דרך בת ים ולא בת ים דרך חולון? הרי חולון יותר קרובה לירושלים מאשר בת ים, אז איך הולכים הקווים? מעניין לראות גם במקרה של הקווים מתל אביב וגם במקרה של הקווים מירושלים, שהקווים לאשדוד נדחפו אחרי שכל שיטת המספור כבר היתה קיימת, ולכן הם לא כל כך מסתדרים. בירושלים רואים את זה כי קודם הפעילו כנראה את 438 באנלוגיה לקווים לאשקלון, וכשרצו להפעיל עוד אחד אז כבר לא היה מקום ב-..43 ונאלצו לקרוא לו 448. וגם מתל אביב - הקווים לאשדוד מסתיימים ב-2 ו-4 במקום להסתיים ב-1 ו-2 כמו כל מאסף ואקספרס רגילים (312 נמצא במקום הנכון, אבל 314 לא). אם היו מתכננים את הכל מראש, אז קווי אשקלון היו מתחילים ב-300 וקווי אשדוד ב-310. במקום זה בקווי 310 יש ערבוב בין אשקלון לאשדוד.
הבהרה לגבי 404,406
בעבר התחנה הסופית של קווים אלו הייתה במסוף רמות ים ,בת ים. מאז שנסגר מסוף זה,לפני כשנתיים בערך,תחנות המוצא הועתקו לחניון אגד בחולון שנמצא על גבול חולון בת ים,ליד איילון דרום. כך שהקוים הנ"ל נכנסים לחולון,ממשיכים לבת ים ולבסוף מסיימים בחולון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה