קונקשן

מצב
הנושא נעול.

Subi777

New member
עיקר התנועה הנכנסת ללב המפרץ

למה תחנות רפאים? כל שעה יעצרו בהן לפחות 2
רכבות, זה נקרא "תחנות רפאים"? תחנה שלא עוצרת בה רכבת ישירה מת"א היא תחנת רפאים? לתחנות הללו יהיו כל שעה שתי רכבות אל לב המטרופולין של אותן תחנות.
ואיך לב המפרץ תהפוך לתחנת רפאים אם היא סמוכה למרכז התחבורתי הגדול ביותר בצפון המדינה?
עיקר התנועה הנכנסת ללב המפרץ
היא מכיוון הקריות, עמקים וכו'..
תושבי חיפה משתמשים יותר בחיפה מרכז....

כך שאם המטרונית הייתה מביאה את הנוסעים לתחנת חוצות המפרץ, והרכבת הייתה מזהה זאת ומפעילה את רוב הרכבות משם, לב המפרץ הייתה נזנחת.
 
אבל לב המפרץ היא התחנה הראשית והיא סמוכה

עיקר התנועה הנכנסת ללב המפרץ
היא מכיוון הקריות, עמקים וכו'..
תושבי חיפה משתמשים יותר בחיפה מרכז....

כך שאם המטרונית הייתה מביאה את הנוסעים לתחנת חוצות המפרץ, והרכבת הייתה מזהה זאת ומפעילה את רוב הרכבות משם, לב המפרץ הייתה נזנחת.
אבל לב המפרץ היא התחנה הראשית והיא סמוכה
למרכזית המפרץ, אז איזה צורך יש להפוך דווקא את חוצות המפרץ לתחנה ראשית ולתחנת מעבר למטרונית?
בעתיד גם רכבת העמק וגם הרכבת הקלה מנצרת תגענה ללב המפרץ (ולא תגענה לחוצות המפרץ) וגם הרכבל מתוכנן מלב המפרץ.
חוצות המפרץ היא תחנה פרברית קלאסית ואין שום סיבה להפוך אותה לתחנה ראשית.
לב המפרץ, לעומת זאת, זה אחד המרכזים התחבורתיים המתפתחים ביותר במדינה.
 

Subi777

New member
ועדיין האילוץ לעבור דרך הקניון

אבל לב המפרץ היא התחנה הראשית והיא סמוכה
למרכזית המפרץ, אז איזה צורך יש להפוך דווקא את חוצות המפרץ לתחנה ראשית ולתחנת מעבר למטרונית?
בעתיד גם רכבת העמק וגם הרכבת הקלה מנצרת תגענה ללב המפרץ (ולא תגענה לחוצות המפרץ) וגם הרכבל מתוכנן מלב המפרץ.
חוצות המפרץ היא תחנה פרברית קלאסית ואין שום סיבה להפוך אותה לתחנה ראשית.
לב המפרץ, לעומת זאת, זה אחד המרכזים התחבורתיים המתפתחים ביותר במדינה.
ועדיין האילוץ לעבור דרך הקניון
מרגיז.
שלא כמו בעזריאלי שם המעבר דרך הקניון הוא גם הדרך הקצרה ביותר מהגשר לרכבת... כאן מאלצים אותך לעבור בדרך ארוכה שלעיתים רק בגללה אתה מפסיד את הרכבת.

לכן אמרתי, אילו בעלי השליטה בחוצות המפרץ היו דואגים להתערב בתוכנית המטרונית ולדרוש את מעבר בסמיכות לתחנת הרכבת בחוצות המפרץ, היא בקלות הייתה לוקחת את הפופולאריות מלב המפרץ.
הסיבה כאן היא מסחרית... הבאת המטרונית לחוצות המפרץ = יותר עוברים ושבים במתחם = אינטרס כלכלי... זו בדיוק הסיבה שאמרתי שזה היה קורה רק אם בעלי השליטה במתחם היו גורמים לזה לקרות.
 
גם זה ישתנה בעתיד - תחנת לב המפרץ עומדת לעבור

ועדיין האילוץ לעבור דרך הקניון
מרגיז.
שלא כמו בעזריאלי שם המעבר דרך הקניון הוא גם הדרך הקצרה ביותר מהגשר לרכבת... כאן מאלצים אותך לעבור בדרך ארוכה שלעיתים רק בגללה אתה מפסיד את הרכבת.

לכן אמרתי, אילו בעלי השליטה בחוצות המפרץ היו דואגים להתערב בתוכנית המטרונית ולדרוש את מעבר בסמיכות לתחנת הרכבת בחוצות המפרץ, היא בקלות הייתה לוקחת את הפופולאריות מלב המפרץ.
הסיבה כאן היא מסחרית... הבאת המטרונית לחוצות המפרץ = יותר עוברים ושבים במתחם = אינטרס כלכלי... זו בדיוק הסיבה שאמרתי שזה היה קורה רק אם בעלי השליטה במתחם היו גורמים לזה לקרות.
גם זה ישתנה בעתיד - תחנת לב המפרץ עומדת לעבור
שינוי והגישה אליה וממנה לא תהיה דרך הקניון. זה חלק מהשינוי הצפוי בתחנה על מנת לשלב את רכבת העמק.
חוצות המפרץ לא הייתה, אינה ולא תהיה תחליף ללב המפרץ.
חוצות המפרץ היא אחת התחנות המשניות ביותר של רכבת ישראל, שהרכבת אפילו שקלה לסגור אותה.
 

עדירמר

New member
תחנת "לב המפרץ"

ועדיין האילוץ לעבור דרך הקניון
מרגיז.
שלא כמו בעזריאלי שם המעבר דרך הקניון הוא גם הדרך הקצרה ביותר מהגשר לרכבת... כאן מאלצים אותך לעבור בדרך ארוכה שלעיתים רק בגללה אתה מפסיד את הרכבת.

לכן אמרתי, אילו בעלי השליטה בחוצות המפרץ היו דואגים להתערב בתוכנית המטרונית ולדרוש את מעבר בסמיכות לתחנת הרכבת בחוצות המפרץ, היא בקלות הייתה לוקחת את הפופולאריות מלב המפרץ.
הסיבה כאן היא מסחרית... הבאת המטרונית לחוצות המפרץ = יותר עוברים ושבים במתחם = אינטרס כלכלי... זו בדיוק הסיבה שאמרתי שזה היה קורה רק אם בעלי השליטה במתחם היו גורמים לזה לקרות.
תחנת "לב המפרץ"
מדוע האילוץ לעבור דרך הקניון מרגיז?
אולי כבודו חשב לתומו שהאדם הממוצע חפץ לשתות כוס קפה? או אולי לאכול ארוחה קלה בטרם העליה לרכבת?
אולי כבודו לא מודע לעובדה שאצל הגויים יש הגמוניה בין הרכבת ומרכזי הקניות ושניתן היה באמצעות טכנולוגיה פשוטה יחסית לגרום לכך שמסכי מידע יופיעו גם בתוך שטח הקניון?
ואולי העובדה שפתיחת כניסה נוספת שלא דרך הקניון, כן, כניסה נוספת לתחנה היתה מעלה את האטרקטיביות שלה.
 

ArsaWhat

New member
אני נוסע עם 910 (וגם עם 900)

בעוד 3-4 שנים האמצעי העיקרי לנסיעות בין ת"א
לירושלים יהיה רכבת.
ביוני הרכבת מתחילה ליישם כרטיס חופשי גמיש משולש - אוטובוס במוצא-רכבת-אוטובוס ביעד.
לכן, סביר שכאשר יהיה הקו המהיר ת"א-ירושלים יהיה חופשי גמיש אוטובסים בגוש דן + רכבת ת"א-ירושלים + אוטובוסים בירושלים.
אז לא יהיה כמעט צורך בכרטיסי המשך מאוטובוסים בין ת"א לירושלים לאוטובוסים בתוכן.

כמה אנשים נוסעים בין ת"א לחיפה בקו 910 בגלל כרטיס ההמשך בחיפה?
אני נוסע עם 910 (וגם עם 900)
תמורת 42 ש"ח (לא זוכר את המחיר המדויק כרגע) מקבלים כרטיס הלוך ושוב ושני נסיעות המשך עירוניות.
זה מאפשר לי לנסוע מת"א לחיפה בקו 910 ולתפוס נסיעת המשך (לו רק היה אפשר להשתמש בקו 46 בשישי עד ארבע, אם לא באוטובוס אז במיניבוס. למה סתם לעלות עד מרכז חורב ולחכות ל-37/24, לפעמים גם חצי שעה?),
ובמוצ"ש לתפוס ממרכז חורב אוטובוס למרכזית, ואם מקדימים מספיק אפשר לתפוס קו 900 (יש רק 3 נסיעות כאלה) שלא עוצר באף תחנה בדרך, ומגיע עוד לפני הרכבת הראשונה (שהיא תמיד עמוסה לעייפה) לת"א.

כשהייתי עובד בא.ת הרצליה פיתוח קו 910 היה אופציה טובה מאוד עבורי, עשרים ומשהו דקות של הליכה מאומצת עד הרכבת, וגם צריך להחליף רכבת בבנימינה - בשביל מה זה טוב? מטפסים לכביש החוף, מתזמנים לפי ה-Moovit, מחכים קצת (חבל שלא עושים משהו עם התחנות האלה, בקיץ ממש לא נעים לספוג את כל החום ובחורף הגשם נכנס לתחנות, שלא לדבר על זה שהכביש הזה עמוס במכוניות, רעש ופיח) ויש אוטובוס שכשאין פקקים גומע את הדרך די ביעילות.
השארתי הודעה לאגד שכדאי לשקול בשישי שהאוטובוסים המאוחרים של 910 יגיעו ליל"ג (בהדר) לא יקפחו את תושבי הכרמל ויעשו סידור לסרוגין של הגעה במסלול הנוכחי (דרך הההגנה) והגעה דרך פרויד, חורב, ומשם דרך רופין ליעד הסופי. כרגע מי שמגיע להדר עם האוטובוסים האחרונים צריך להסתמך על מונית שירות שמחכה ברח' החלוץ ונוסעת דרך רח' ארלוזורוב למרכז הכרמל, לדרך מוריה עד חורב ובחזרה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה