קווי המזלג דעה שלי

מצב
הנושא נעול.


בקשר לעונת כפיות
אני חושב שיש עדיין
 

oschlick

New member
הצעה שלי - http://g.co/maps/4apy3

קווי המזלג דעה שלי
1.קווי מזלג בפעימה השניה נוצרו עשרה מזלגות חדשים,שיצטרפו למזלג שנוצר בפעימה הראשונה קו 4,104,204 קו 204 הוא למעשה הארכה של קו 16 לרדינג,והוצאתו ממסוף הכרמלית,שחינוי זה הוא אחד השנויים המוצלחים של הפעימה השניה,שנתן חיבור ישיר לתושבי מזרח תל אביב אל החלק הצפוני של מרכז העיר,תושבי מזרח העיר שרוצים להגיע ישר לשוק לא קופחו כי הוצאת קו 15 והפיכתו ל16 והארכתו לכרמלית,נתנו פיצוי הולם להוצאת קו 16 מתוך הכרמלית,במקום קו אחד יש שני קוים לכרמלית,השנוי המוצלח הזה שהיה בקיץ,יצא מושלם אם יוחלף הצי של שני הקוים לאוטובוסים מפרקיים על מנת לצמצם צפיפות באותם קוים קו 104 עדיף לשנות את מסלולו שיעבור ברחוב השומרון,במקום שוק העליה ובכך ,לא תהיה הצדקה יותר לפעילות קו 4,ואז לבטל את קו 4 המיותר קוים 25,125 קו 25 מסלול הקו סורבל קצת בפעימה השניה,עקב העברת מסלולו לרחובות העליה וסלמה שגורם לא להיתקע בפרקקים,ברמזורים רבים,אני לא בטוח שכדאי לשנות את מסלול הקו כי כל שינוי במסלול עלול לגרום לחוסר קישור בין מקום למקום קו 125 עדיף לדעתי,להרוס את המזלג עם קו 25,ולשנות מסלול שיעבור דרך יהודה הלוי מקווה ישראל ודרך בגין,על מנת לקצר את משך הנסיעה בין צפון תל אביב ורחוב אבן גבירול לבין יפו ובת ים,ועל מנת לתת פיצוי על ביטול קו 26 של דן בקיץ האחרון קוים 39,139,239 אחד מהמזלגות הטובים ויעילים ברפורמה ,קוים אשר נוסעים במסלול ישיר בין מסוף רדינג ורחוב דיזנגוף ועוברים דרך שדרות בן ציון,וקרליבך,והקטע המשותף מסתיים ביצחק שדה קו אלו נותנים קישור טוב בין רחוב דיזנגוף,הבימה לבין יצחק שדה ודרום-מזרח תל אביב ומפצים על מרבית החיבורים שהיו באמצעות קו 11 שבוטל קו 139 יתבטל בחודש הבא וחבל על כך הוא קו יעיל וכמעט ישר לגמרי שנותן חיבור טוב בין מזרח העיר לבין תל השומר,לטענת נתיבי איילון קו זה נותן תחליף לקוים 35,64 שבוטלו אך הוא נותן תחליף בהיקף קטן מאוד לקוים 35,64 בין תל השומר לבין דיזנגוף(מה שקו 64 חיבר ובין מזרח לנה גורדיה לתל השומר,שקו 35 נתן,צריך לשקול את העברת מסלול קו 39 מיצחק שדה למשה דיין ודרך השלום,ףעל מנת לתת פיצוי כמעט מלא לקו 11 שבוטל קו 239 שינוי המסלול ב5.8 נתן גישה לאזור נוסף במזרח תל אביב לבין דיזנגוף ויצחק שדה קוים 42,142 לדעתי היה עדיף שקו 42 ימשיך לעבור דרך רוטשילד,כדי להפחית כפילות עם קו 40 ולתת תיגבור לקו 142 קוים 61,161 קו 161 הוא למעשה שינוי מסלול של קו 62 ושינוי מספר הקו,עדיף היה להשאיר אותם ללא שינוי מסלול בתל אביב. קוים 71,171,271 קווי מזלג מוצלחים,קו 271 היה למעשה קו 74א ללא כניסה לרמת אביב,שלושת הקוים מפצים חלקית על ביטול קו 90,ונותנים גישה לצומת חולון וקרוב לתחנה המרכזית מחלקים שונים בחולון,מקרית שרת(271) מג'סי כהן ורחוב המעפילים(171) ומרחוב ברקת קו 71 לדעתי עדיף להעביר את קו 171 לקרית החינוך במקום קו 71,ולהעביר את קו 71 לרמת אביב במקום קו 171,כי קו 126 שנוסע במסלול דומה לקו 171 בחולון,ממילא נוסע מאזורי חן עד סמינר הקיבוצים כמו קו 171 קוים 89,189,289 פיצול מסלול הקו בחולון היה נכון,כי הוא הפך אותו לקצר יותר,המסלול עד סוף רחוב אבן גבירול כי שהיה עד 4.8 היה טוב ויעיל,אך אחרי אבן גבירול,הסיבוב שעשו שלוש קווי המזלג עם מסוף עתידים הפך את המסלול לבלתי יעיל,ב5.8 קו 89 נפרד מהמזלג כאשר מסלול העותק לאיכילוב ובכך בוטלה הגישה הישירה מקרית שרת לצפון אבן גבירול עיריית תל אביב צריכה להסב שטח בצםפון-מזרח העיר שישמש כמסוף אוטובוסים על מנת שניתן יהיה להוציא את קו 289 מרכבת האוניברסיטה ולהעביר את תחנת המוצא לשם,על מנת לאפשר את שינוי מסלול קו 89 שיסע דרך הדר יוסף במקום דרך בני אפרים,ויהיה פחות מסורבל בצפון מזרח העיר, לדעתי הרעיון לבטל את קו 289 הוא לא נכון מכמה סיבות 1.זה יפגע בתדירות המשותפת שלו עם קו 189 2.זה יבטל את הגישה לנוה ארזים 3.כדי שתהיה גישה לאזור במקום,יהיה צורך לסרבל את קו 189 עם שבירה צפון-מזרחה נגד ההגיון,או לוותר על הגישה לאזור מאבן גבירול 4.צריך לשנות את מסלול אחד משני הקוים שיעבור בתוך קרית שלום וחלק מקיבוץ גלויות ולתת פיצוי חלקי על ביטול קו 73 שבוטל בפעימה השניה קוים 75,76 אומנם הם אינם מוגדרים קווי מזלג,אך יש להם קטע משותף בין עתידים לבין הכניסה לחולון בעתיד יהיה רצוי להפוך אותם לקוים סדירים,על מנת לתת גישה נוחה יותר בין עתידים ורמת גן לבין חולון,לדעתי עדיף יהיה להאריך את קו 75 לתחנה מרכזית חדשה ראשל"צ
הצעה שלי - http://g.co/maps/4apy3
זה כמובן לא כולל קווים פנימיים שזה כבר יותר בקטנה... אבל הרעיון הוא שממרכזי הפרברים הגדולים של ת''א יהיה אפשר להגיע למרכז ת''א לאוניברסיטה ולרמת החי''ל בקלות עם מינימום של החלפות. נכון שהתדירות לא תהיה גבוהה מאוד, אבל אם ינתן בכל הקווים הללו שירות באינטרנט שמציין את זמן הגעת האוטובוס לתחנה אנשים יוכלו לצאת לתחנה 2 דקות לפני, זה אגב מה שאני עושה היום כשאני נוסע בחברת קווים. עוד הצעה שחשבתי עליה היא צביעת האוטובוסים לפי הצבע של הקו שלהם במפה - למשל אוטובוסים שנוסעים לרמת החי''ל יצבעו באדום וכיו''ב.
 

oschlick

New member
הלינק הנכון כאן - g.co/maps/4apy3

הצעה שלי - http://g.co/maps/4apy3
זה כמובן לא כולל קווים פנימיים שזה כבר יותר בקטנה... אבל הרעיון הוא שממרכזי הפרברים הגדולים של ת''א יהיה אפשר להגיע למרכז ת''א לאוניברסיטה ולרמת החי''ל בקלות עם מינימום של החלפות. נכון שהתדירות לא תהיה גבוהה מאוד, אבל אם ינתן בכל הקווים הללו שירות באינטרנט שמציין את זמן הגעת האוטובוס לתחנה אנשים יוכלו לצאת לתחנה 2 דקות לפני, זה אגב מה שאני עושה היום כשאני נוסע בחברת קווים. עוד הצעה שחשבתי עליה היא צביעת האוטובוסים לפי הצבע של הקו שלהם במפה - למשל אוטובוסים שנוסעים לרמת החי''ל יצבעו באדום וכיו''ב.
הלינק הנכון כאן - g.co/maps/4apy3
g.co/maps/4apy3
 

alantan

New member
עשית נסיון מעניין לעשות גריד

הלינק הנכון כאן - g.co/maps/4apy3
g.co/maps/4apy3
עשית נסיון מעניין לעשות גריד
אבל לחסל תדירות זה מתכון לחיסול הרשת. כדברי הגורו שלי, ג'ארד ווקר, "תדירות=חופש". כמו כן, אתה מסתכן בלינץ' כי לא השארת אף קו עורקי בדיזנגוף. החבר'ה כאן שונאים את בן יהודה!
יש לי דווקא כמה רעיונות לפישוט הרשת ברוח הארגון מחדש, שמשלבים את הוצאת רוב קווי דן ממסוף הכרמלית (בקרוב נגמר שם ההסכם הזמני בין דן לעת"א ויהיה צורך לעשות חושבין).
 

oschlick

New member
עדיין לא סיימתי. ברור שיהיו גם קווים בדינזגוף

עשית נסיון מעניין לעשות גריד
אבל לחסל תדירות זה מתכון לחיסול הרשת. כדברי הגורו שלי, ג'ארד ווקר, "תדירות=חופש". כמו כן, אתה מסתכן בלינץ' כי לא השארת אף קו עורקי בדיזנגוף. החבר'ה כאן שונאים את בן יהודה!
יש לי דווקא כמה רעיונות לפישוט הרשת ברוח הארגון מחדש, שמשלבים את הוצאת רוב קווי דן ממסוף הכרמלית (בקרוב נגמר שם ההסכם הזמני בין דן לעת"א ויהיה צורך לעשות חושבין).
עדיין לא סיימתי. ברור שיהיו גם קווים בדינזגוף
ובמקומות אחרים
 

alantan

New member
כמו כן, צביעת האוטובוסים איננה פרקטית

הלינק הנכון כאן - g.co/maps/4apy3
g.co/maps/4apy3
כמו כן, צביעת האוטובוסים איננה פרקטית
מה שכן, אפשר לשים לוח צבעוני גדול מקדימה או LED עם רקע צבעוני עם שילוט היעד.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני נגד הצעה זו. למה יש מספר קו?

הצעה שלי - http://g.co/maps/4apy3
זה כמובן לא כולל קווים פנימיים שזה כבר יותר בקטנה... אבל הרעיון הוא שממרכזי הפרברים הגדולים של ת''א יהיה אפשר להגיע למרכז ת''א לאוניברסיטה ולרמת החי''ל בקלות עם מינימום של החלפות. נכון שהתדירות לא תהיה גבוהה מאוד, אבל אם ינתן בכל הקווים הללו שירות באינטרנט שמציין את זמן הגעת האוטובוס לתחנה אנשים יוכלו לצאת לתחנה 2 דקות לפני, זה אגב מה שאני עושה היום כשאני נוסע בחברת קווים. עוד הצעה שחשבתי עליה היא צביעת האוטובוסים לפי הצבע של הקו שלהם במפה - למשל אוטובוסים שנוסעים לרמת החי''ל יצבעו באדום וכיו''ב.
אני נגד הצעה זו. למה יש מספר קו?
 

oschlick

New member
ברור שיהיה גם מספר קו שיתאים למסלולו, אבל

אני נגד הצעה זו. למה יש מספר קו?
ברור שיהיה גם מספר קו שיתאים למסלולו, אבל
צביעת האוטובוסים בהתאם למסלולים שלהם יקל על מציאתם במפה ועל ההבנה של הנוסע בתחנה לאן האוטובוס שמגיע מרחוק נוסע
 

DanBus43Maalit72

Active member
אבל תהיה בעייה עם הסידורים.

ברור שיהיה גם מספר קו שיתאים למסלולו, אבל
צביעת האוטובוסים בהתאם למסלולים שלהם יקל על מציאתם במפה ועל ההבנה של הנוסע בתחנה לאן האוטובוס שמגיע מרחוק נוסע
אבל תהיה בעייה עם הסידורים.
לדן לפעמים יש לפעמים לכל מכונה סידור חד פעמי על קו אחר וגם לא נראה לי שהם יסכימו לצבוע. באגד כל מכונה כל מכונה עושה קו אחר של הסניף וגם לא נראה לי שהם יסכימו לצבוע.
 

alantan

New member
הצעות סכום אפס לפישוט הרשת

קווי המזלג דעה שלי
1.קווי מזלג בפעימה השניה נוצרו עשרה מזלגות חדשים,שיצטרפו למזלג שנוצר בפעימה הראשונה קו 4,104,204 קו 204 הוא למעשה הארכה של קו 16 לרדינג,והוצאתו ממסוף הכרמלית,שחינוי זה הוא אחד השנויים המוצלחים של הפעימה השניה,שנתן חיבור ישיר לתושבי מזרח תל אביב אל החלק הצפוני של מרכז העיר,תושבי מזרח העיר שרוצים להגיע ישר לשוק לא קופחו כי הוצאת קו 15 והפיכתו ל16 והארכתו לכרמלית,נתנו פיצוי הולם להוצאת קו 16 מתוך הכרמלית,במקום קו אחד יש שני קוים לכרמלית,השנוי המוצלח הזה שהיה בקיץ,יצא מושלם אם יוחלף הצי של שני הקוים לאוטובוסים מפרקיים על מנת לצמצם צפיפות באותם קוים קו 104 עדיף לשנות את מסלולו שיעבור ברחוב השומרון,במקום שוק העליה ובכך ,לא תהיה הצדקה יותר לפעילות קו 4,ואז לבטל את קו 4 המיותר קוים 25,125 קו 25 מסלול הקו סורבל קצת בפעימה השניה,עקב העברת מסלולו לרחובות העליה וסלמה שגורם לא להיתקע בפרקקים,ברמזורים רבים,אני לא בטוח שכדאי לשנות את מסלול הקו כי כל שינוי במסלול עלול לגרום לחוסר קישור בין מקום למקום קו 125 עדיף לדעתי,להרוס את המזלג עם קו 25,ולשנות מסלול שיעבור דרך יהודה הלוי מקווה ישראל ודרך בגין,על מנת לקצר את משך הנסיעה בין צפון תל אביב ורחוב אבן גבירול לבין יפו ובת ים,ועל מנת לתת פיצוי על ביטול קו 26 של דן בקיץ האחרון קוים 39,139,239 אחד מהמזלגות הטובים ויעילים ברפורמה ,קוים אשר נוסעים במסלול ישיר בין מסוף רדינג ורחוב דיזנגוף ועוברים דרך שדרות בן ציון,וקרליבך,והקטע המשותף מסתיים ביצחק שדה קו אלו נותנים קישור טוב בין רחוב דיזנגוף,הבימה לבין יצחק שדה ודרום-מזרח תל אביב ומפצים על מרבית החיבורים שהיו באמצעות קו 11 שבוטל קו 139 יתבטל בחודש הבא וחבל על כך הוא קו יעיל וכמעט ישר לגמרי שנותן חיבור טוב בין מזרח העיר לבין תל השומר,לטענת נתיבי איילון קו זה נותן תחליף לקוים 35,64 שבוטלו אך הוא נותן תחליף בהיקף קטן מאוד לקוים 35,64 בין תל השומר לבין דיזנגוף(מה שקו 64 חיבר ובין מזרח לנה גורדיה לתל השומר,שקו 35 נתן,צריך לשקול את העברת מסלול קו 39 מיצחק שדה למשה דיין ודרך השלום,ףעל מנת לתת פיצוי כמעט מלא לקו 11 שבוטל קו 239 שינוי המסלול ב5.8 נתן גישה לאזור נוסף במזרח תל אביב לבין דיזנגוף ויצחק שדה קוים 42,142 לדעתי היה עדיף שקו 42 ימשיך לעבור דרך רוטשילד,כדי להפחית כפילות עם קו 40 ולתת תיגבור לקו 142 קוים 61,161 קו 161 הוא למעשה שינוי מסלול של קו 62 ושינוי מספר הקו,עדיף היה להשאיר אותם ללא שינוי מסלול בתל אביב. קוים 71,171,271 קווי מזלג מוצלחים,קו 271 היה למעשה קו 74א ללא כניסה לרמת אביב,שלושת הקוים מפצים חלקית על ביטול קו 90,ונותנים גישה לצומת חולון וקרוב לתחנה המרכזית מחלקים שונים בחולון,מקרית שרת(271) מג'סי כהן ורחוב המעפילים(171) ומרחוב ברקת קו 71 לדעתי עדיף להעביר את קו 171 לקרית החינוך במקום קו 71,ולהעביר את קו 71 לרמת אביב במקום קו 171,כי קו 126 שנוסע במסלול דומה לקו 171 בחולון,ממילא נוסע מאזורי חן עד סמינר הקיבוצים כמו קו 171 קוים 89,189,289 פיצול מסלול הקו בחולון היה נכון,כי הוא הפך אותו לקצר יותר,המסלול עד סוף רחוב אבן גבירול כי שהיה עד 4.8 היה טוב ויעיל,אך אחרי אבן גבירול,הסיבוב שעשו שלוש קווי המזלג עם מסוף עתידים הפך את המסלול לבלתי יעיל,ב5.8 קו 89 נפרד מהמזלג כאשר מסלול העותק לאיכילוב ובכך בוטלה הגישה הישירה מקרית שרת לצפון אבן גבירול עיריית תל אביב צריכה להסב שטח בצםפון-מזרח העיר שישמש כמסוף אוטובוסים על מנת שניתן יהיה להוציא את קו 289 מרכבת האוניברסיטה ולהעביר את תחנת המוצא לשם,על מנת לאפשר את שינוי מסלול קו 89 שיסע דרך הדר יוסף במקום דרך בני אפרים,ויהיה פחות מסורבל בצפון מזרח העיר, לדעתי הרעיון לבטל את קו 289 הוא לא נכון מכמה סיבות 1.זה יפגע בתדירות המשותפת שלו עם קו 189 2.זה יבטל את הגישה לנוה ארזים 3.כדי שתהיה גישה לאזור במקום,יהיה צורך לסרבל את קו 189 עם שבירה צפון-מזרחה נגד ההגיון,או לוותר על הגישה לאזור מאבן גבירול 4.צריך לשנות את מסלול אחד משני הקוים שיעבור בתוך קרית שלום וחלק מקיבוץ גלויות ולתת פיצוי חלקי על ביטול קו 73 שבוטל בפעימה השניה קוים 75,76 אומנם הם אינם מוגדרים קווי מזלג,אך יש להם קטע משותף בין עתידים לבין הכניסה לחולון בעתיד יהיה רצוי להפוך אותם לקוים סדירים,על מנת לתת גישה נוחה יותר בין עתידים ורמת גן לבין חולון,לדעתי עדיף יהיה להאריך את קו 75 לתחנה מרכזית חדשה ראשל"צ
הצעות סכום אפס לפישוט הרשת
ההצעות הבאות חוסכות משאבים ומבטלות כפילות. כמו כן, הן מפשטות את הרשת ובמקרים מסויימים אף מרחיבות את שעות השירות. בכרמלית ישארו לדן רק הקווים 3, 11, 22, 23, 31, דבר שמאוד יקל בעוד שנתיים עם סיום ההסכם של עת"א וחברת דן. את הקווים שאיחדתי עשיתי בהתחשב במספר הנסיעות היומיות ושעות הפעילות. קווים 10, 70, 82, 142 ראשית כל, סדר ברוטשילד - העברת קו 142 לדרך בגין (שחזור מזלג 42). העברת קו 70 בשדרות רוטשילד בשני הכיוונים (במקום קו 142 כיום). אולי לשנות את מספרו ל-182, אבל לא הכרחי. האחדת קו 10 וקו 82 דרך שדרות רוטשילד (כולל הפעלה במוצ"ש) - קו 82 החדש מראשל"צ עד הכרמלית, משם דרך רוטשילד (במקום 142 כיום) והמשך במסלול הקיים עד פתח תקוה. בכך יש מין מזלג סימטרי עם גזע ממחלף גהה עד רוטשילד פינת אלנבי. החיבור בין רוטשילד לכרמלית בצורה ישירה ככל שניתן (אחד העם לכיוון מזרח/הרצל ויעבץ לכיוון מערב). קווים 18 כדי לפצות על הוצאת קו 10 מבן יהודה, קו 18 יעבור בהירקון והרברט סמואל, אלנבי וקינג ג'ורג' (במקום אחד העם ומונטפיורי). קווים 16, 17, 61, 161 קו 61 יוארך לוולפסון במסלול קו 17 (שיבוטל). קו 161 יוארך למסוף הטייסים במסלול קו 16 (שיבוטל). שני הקווים (61, ו-161) יעברו בדיזנגוף והמלך ג'ורג', ולא יפנו לכיוון הכרמלית. קווים 19, 119, 63 קו 19 ו-119 יוארכו מאלנבי צפונה לבן יהודה ויבלעו את קו 63 שיבוטל. קווים 39, 239, 66, 166 קווים 39 ו-239 (קו 139 מתבטל) לא יגיעו לרדינג. הם יפנו מדיזנגוף לארלוזורוב, וימשיכו במקום 66 ו-166, שיבוטלו. קווים 14, 37 קו 14 יוארך ויבלע את קו 37 מכרמלית ליפו. קווים 24, 88 קו 24 יועבר לאגד וימשיך במסלול קו 88 לחולון (קו 88 יבוטל).
 

droriko

New member
אם נאמץ את השיטה שלך דן יפסיד הרבה כסף

הצעות סכום אפס לפישוט הרשת
ההצעות הבאות חוסכות משאבים ומבטלות כפילות. כמו כן, הן מפשטות את הרשת ובמקרים מסויימים אף מרחיבות את שעות השירות. בכרמלית ישארו לדן רק הקווים 3, 11, 22, 23, 31, דבר שמאוד יקל בעוד שנתיים עם סיום ההסכם של עת"א וחברת דן. את הקווים שאיחדתי עשיתי בהתחשב במספר הנסיעות היומיות ושעות הפעילות. קווים 10, 70, 82, 142 ראשית כל, סדר ברוטשילד - העברת קו 142 לדרך בגין (שחזור מזלג 42). העברת קו 70 בשדרות רוטשילד בשני הכיוונים (במקום קו 142 כיום). אולי לשנות את מספרו ל-182, אבל לא הכרחי. האחדת קו 10 וקו 82 דרך שדרות רוטשילד (כולל הפעלה במוצ"ש) - קו 82 החדש מראשל"צ עד הכרמלית, משם דרך רוטשילד (במקום 142 כיום) והמשך במסלול הקיים עד פתח תקוה. בכך יש מין מזלג סימטרי עם גזע ממחלף גהה עד רוטשילד פינת אלנבי. החיבור בין רוטשילד לכרמלית בצורה ישירה ככל שניתן (אחד העם לכיוון מזרח/הרצל ויעבץ לכיוון מערב). קווים 18 כדי לפצות על הוצאת קו 10 מבן יהודה, קו 18 יעבור בהירקון והרברט סמואל, אלנבי וקינג ג'ורג' (במקום אחד העם ומונטפיורי). קווים 16, 17, 61, 161 קו 61 יוארך לוולפסון במסלול קו 17 (שיבוטל). קו 161 יוארך למסוף הטייסים במסלול קו 16 (שיבוטל). שני הקווים (61, ו-161) יעברו בדיזנגוף והמלך ג'ורג', ולא יפנו לכיוון הכרמלית. קווים 19, 119, 63 קו 19 ו-119 יוארכו מאלנבי צפונה לבן יהודה ויבלעו את קו 63 שיבוטל. קווים 39, 239, 66, 166 קווים 39 ו-239 (קו 139 מתבטל) לא יגיעו לרדינג. הם יפנו מדיזנגוף לארלוזורוב, וימשיכו במקום 66 ו-166, שיבוטלו. קווים 14, 37 קו 14 יוארך ויבלע את קו 37 מכרמלית ליפו. קווים 24, 88 קו 24 יועבר לאגד וימשיך במסלול קו 88 לחולון (קו 88 יבוטל).
אם נאמץ את השיטה שלך דן יפסיד הרבה כסף
תחשוב ש-66 בבוקר לכיוון תל אביב בשביל לעמוד בעומס יוצא כל 8 דקות , עכשיו זה אומר שגם 39 מדיזנגוף יהיה כל 8 דקות כי האוטובוס או אותו אוטובוס . 39 היום נוסע כל רבע שעה ומפסיד כסף , אז אתה רוצה שהוא יסע כל 8 דקות ? אותו דבר לגבי 61 ו-17 .
 

droriko

New member
מה גם

אם נאמץ את השיטה שלך דן יפסיד הרבה כסף
תחשוב ש-66 בבוקר לכיוון תל אביב בשביל לעמוד בעומס יוצא כל 8 דקות , עכשיו זה אומר שגם 39 מדיזנגוף יהיה כל 8 דקות כי האוטובוס או אותו אוטובוס . 39 היום נוסע כל רבע שעה ומפסיד כסף , אז אתה רוצה שהוא יסע כל 8 דקות ? אותו דבר לגבי 61 ו-17 .
מה גם
שהמסלולים של כל הקוים שנתת הם מאד ארוכים , מה שיעלה את ההגדרה של הקו (הגדרה=זמן נסיעה+הפסקה) וברגע שאתה מעלה את ההגדרה אתה גם צריך יותר נהגים .
 

alantan

New member
אבל הם באים במקום שני קווים...

מה גם
שהמסלולים של כל הקוים שנתת הם מאד ארוכים , מה שיעלה את ההגדרה של הקו (הגדרה=זמן נסיעה+הפסקה) וברגע שאתה מעלה את ההגדרה אתה גם צריך יותר נהגים .
אבל הם באים במקום שני קווים...
על כל 2 הגדרות קצרות יותר, תהיה לך הגדרה אחת ארוכה. כמו שעשו עם קווי X89 למשל.
 

droriko

New member
אבל אם הגדרה אחת = 2 הגדרות קצרות

כן, אתה צודק
אבל אם הגדרה אחת = 2 הגדרות קצרות
אז בעצם אתה לא חוסך פה בנהגים , המצב נשאר אותו הדבר, רק שעכשיו נהגים יצתרכו לעבוד קשה יותר .
 

alantan

New member
נכון, אבל מצד שני יש פחות קווים חופפים

אבל אם הגדרה אחת = 2 הגדרות קצרות
אז בעצם אתה לא חוסך פה בנהגים , המצב נשאר אותו הדבר, רק שעכשיו נהגים יצתרכו לעבוד קשה יותר .
נכון, אבל מצד שני יש פחות קווים חופפים
כל אלנבי, הרחובות שמסביב לכרמלית, צפון דיזנגוף. מדובר בחסכון שמצטבר לזמן משמעותי. לגבי העבודה של הנהגים, צריך לשפר את תנאיהם (לא משכורת, אני מתכוון לתנאי שירות) ולהגדיר הגדרות קו ברות השגה ולא קצרות מדי כמו שכיום. גם לגבי אורכי הקווים המוצעים - אלנבי הוא ממילא רת"צ לרוב אורכו, ואפשר די בקלות לקבוע תחנות ויסות לקווים שונים לאורכו, להמתנה של 2 עד 5 ד' בדימום מנוע.
 

droriko

New member
יש פחות קוים חופפים כי שינית להם את המספר

נכון, אבל מצד שני יש פחות קווים חופפים
כל אלנבי, הרחובות שמסביב לכרמלית, צפון דיזנגוף. מדובר בחסכון שמצטבר לזמן משמעותי. לגבי העבודה של הנהגים, צריך לשפר את תנאיהם (לא משכורת, אני מתכוון לתנאי שירות) ולהגדיר הגדרות קו ברות השגה ולא קצרות מדי כמו שכיום. גם לגבי אורכי הקווים המוצעים - אלנבי הוא ממילא רת"צ לרוב אורכו, ואפשר די בקלות לקבוע תחנות ויסות לקווים שונים לאורכו, להמתנה של 2 עד 5 ד' בדימום מנוע.
יש פחות קוים חופפים כי שינית להם את המספר
נניח אם עכשיו יש בדקה 10 קוים באלנבי , אז גם אחרי השינוי שלך יהיו 10 קוים , רק שבמקום שאחד מהם יהיה 61 אז עכשיו 2 מהם יהיו 61 (על חשבון ה-17) וככה יש לך חפיפה אחת פחות . אם אתה בעצמך אומר שההגדרה המשולבת שווה ל-2 ההגדרות הנפרדות שלהן אז מה אתה חוסך פה ? אתה הדקה שלוקח ל-17 להגיע מהכרמלית לנקודת מפגש שלהם במוגרבי?
 

alantan

New member
מדובר בקצת יותר מדקה

יש פחות קוים חופפים כי שינית להם את המספר
נניח אם עכשיו יש בדקה 10 קוים באלנבי , אז גם אחרי השינוי שלך יהיו 10 קוים , רק שבמקום שאחד מהם יהיה 61 אז עכשיו 2 מהם יהיו 61 (על חשבון ה-17) וככה יש לך חפיפה אחת פחות . אם אתה בעצמך אומר שההגדרה המשולבת שווה ל-2 ההגדרות הנפרדות שלהן אז מה אתה חוסך פה ? אתה הדקה שלוקח ל-17 להגיע מהכרמלית לנקודת מפגש שלהם במוגרבי?
מדובר בקצת יותר מדקה
לגבי קו 17 למשל מדובר בכל הקטע מאחד העם עד הכרמלית שפשוט מבוטל. לגבי קו 61, מדובר בקטע הקצר שמאלנבי עד לכרמלית.
 

droriko

New member
לא נכון

מדובר בקצת יותר מדקה
לגבי קו 17 למשל מדובר בכל הקטע מאחד העם עד הכרמלית שפשוט מבוטל. לגבי קו 61, מדובר בקטע הקצר שמאלנבי עד לכרמלית.
לא נכון
נניח היום אם 17 ו-61 נפגשים במוגרבי אז יש לך 2 קוים שנוסעים ממוגרבי ועד מונטיפיורי . אחרי השינוי שלך עדיין יהיו 2 קוים שיעשו את זה, רק שבמקום שזה יהיה 17 ו-61 אז שניהם יהיו 61 (אחד זה 61 הקצר שמסיים בכרמלית , והשני זה 61 הארוך שבולע בתוכו את 17). מה שיחסך לך זה הקטע של הכובשים והקטע של מונטיפיורי , לא כזה חיסכון משמעותי .
 

alantan

New member
כן נכון...
הנה החישובים:

לא נכון
נניח היום אם 17 ו-61 נפגשים במוגרבי אז יש לך 2 קוים שנוסעים ממוגרבי ועד מונטיפיורי . אחרי השינוי שלך עדיין יהיו 2 קוים שיעשו את זה, רק שבמקום שזה יהיה 17 ו-61 אז שניהם יהיו 61 (אחד זה 61 הקצר שמסיים בכרמלית , והשני זה 61 הארוך שבולע בתוכו את 17). מה שיחסך לך זה הקטע של הכובשים והקטע של מונטיפיורי , לא כזה חיסכון משמעותי .
כן נכון...
הנה החישובים:
קו 17 היום הוא כ-9.2 ק"מ לכיוון צפון, 78 נסיעות ליום לכיוון צפון. קו 61 היום (דרך דיזנגוף לאחר השינוי הקרב) הוא כ-5.5 ק"מ מכרמלית עד רכבת מרכז. לא מדדתי את החלק המזרחי של המסלול שלו. מדובר ב-98 נסיעות ליום לכיוון צפון. בתוואי המוצע שלי, השירות ממערב לאלנבי מבוטל, ומדובר ב-11.65 ק"מ מוולפסון לרכבת מרכז, כלומר חסכון של יותר מ-3 ק"מ. קו 17/61 נוסע העליה, אלנבי, המלך ג'ורג', דיזנגוף. התשומות היום: 717.6 ק"מ לקו 17 לכיוון צפון 539 ק"מ לקו 61 לכיוון צפון (עד רכבת מרכז) סה"כ 1,256.6 ק"מ נסועה ליום. התשומות לפי ההצעה שלי: 1,141.7 ק"מ נסועה ליום (גם אם קו 17 מקבל 98 נסיעות במקום 78!). אפילו אם נותנים שירות משופר ותדיר יותר בקו 17 (שאגב זקוק לתגבור) מדובר בחסכון של כ-10%!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה